Occasion: BMW E34 M5 Touring Nürburgring Package

Auteur: , 52 Reacties

Soms kom je van die occasions tegen op internet waar je zonder moeite je spaargeld op stukslaat. Het scheelt dat ik even geen spaargeld heb, anders stond deze E34 M5 met Nürburgring Package binnenkort op de stoep. Wat een koopje!

BMW E34 M5 Touring Nurburgring Package te koop!

De E34 M5 Touring is op zich al behoorlijk zeldzaam, er werden er tussen maart 1992 en augustus 1995 slechts 891 gebouwd en slechts een deel daarvan werd met het optionele Nürburgring Package uitgerust. Het Nürburgring Package betekende dat de auto was uitgerust met ZF Servotronic snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, dikkere anti-roll bars, breder 9×17 inch lichtmetaal met rubber in maatje 255/40ZR17 achterbanden (die overigens op de Touring al standaard waren) en een knopje om de EDC Adaptive M Suspension vast te zetten op de sportiefste stand. Voor het betere hoekwerk zullen we maar zeggen.

BMW E34 M5 Touring Nurburgring Package
Het pakket werd geleverd op zowel de Sedans als de Tourings maar ging met de introductie van de zesbak in de M5 in 1994 van de optielijsten. Effectief werd het pakket op de Touring dus maar iets meer dan twee jaar geleverd en daarmee is het dus een zeldzame auto geworden.

De M5 Touring uit de advertentie gaat ook nog eens voor serieus weinig geld weg. Een E34 M5 Touring gaat in Nederland voor minstens een eurootje of 10.000 weg, de auto uit de advertentie staat in Engeland te koop voor £4.950 Britse ponden oftewel een slordige €5.750 euro. Dan moet je hem natuurlijk nog wel even naar Nederland halen maar dat mag de wereld niet kosten. En dan heb je voor relatief weinig geld die heerlijke 3.8 liter zescilinder op je oprit staan. De auto is overigens gewoon links gestuurd.



52 reacties

Importerenn!!!!!
@E34M5Touring, inruilen dat spul! Owja.. dan ook gelijk een nieuwe nickname :) E34M5TouringNürburgringPackage ofzo
@E34m5touring: kom dr maar in :)
Mis em nog vaak. Had dan geen groene hel pakket maar wel de 5bak. Die (vind ik) leuker is door z’n lange halen. En het is toch geen ringkanon dus wordt ie (denk ik) alleen nog maar stugger. Blijft een van de mooiste manieren om met 5 man de Autobahn over te knallen. Heerlijk snel en betrouwbaar blok.
@E34M5Touring: Goh wat een goeie reden om zo een mooie auto te verkopen.
Kun je mij even updaten waarom je de M5 hebt weggedaan?
@stirling: Onwards to bigger and better things.
@E34M5Touring: Je komt er vast op terug.
Een amerikaan wordt na ongeveer 50 jaar ietsje meer waard, succes!
@stirling: Wie koopt er nou auto’s met het doel ze stil te zetten totdat ze meer waard worden. Begin dan lekker een museum.
@stirling: Succes!
@E34M5Touring: wat voor auto heb je nu als ik vragen mag?
@subarufan: 2012 Camaro SS
@E34M5Touring: das waar ook. Had ik wel eens gelezen ja. Is dat niet een hele achteruitgang kwa ruimte vergeleken met een 5 station?
@subarufan: Ik had die M5 niet voor de ruimte. Vind de Touring een mooi model. Dat ie dan net weer wat zeldzamer is maakt hem wel leuk. Meer sleeper. Hoop lol mee gehad.
Aanschafprijs valt bij deze wagen natuurlijk in het niet bij de running costs.
Anders reden we allemaal wel in een afgeschreven dikke M of AMG rond.
@alcantara: 2 Beurten bij de dealer en je hebt em nog een keer betaald.
213000km, voor een BMW valt dit nog goed mee
“Dan moet je hem natuurlijk nog wel even naar Nederland halen maar dat mag de wereld niet kosten.”

Dat zal zeker de wereld niet kosten, voor auto’s vanaf 20 jaar oud wordt geen CO2-taks meer geheven. Deze Touring kun je dus invoeren zonder ook maar één cent belasting te betalen. Daarnaast zou je de auto inclusief de reis en invoerkosten voor 600 tot 800 euro wel op kenteken moeten hebben.
@ej20g: je bedoeld bpm ipv co2tax maar je hebt wel gelijk verder
@undifined1: er wordt tegenwoordig ook gebruik gemaakt van CO2-tax bij invoer. Naast de rest BPM wordt er ook nog gekeken naar de uitstoot. Gelukkig is ook de prijs van de uitstoot per kilometer onderheven aan leeftijdskorting.
Hebben! wat een ontzettend mooie wagens zijn het toch…
Heerlijk zo’n E34. Geen misselijk wagenpark ook. E60 inruilen op een E34, dat kan ik dan weer niet zo goed volgen.
Prachtbak! Maar toch liever de 6bak, die is echt zeldzaam!
Ik ben eigenlijk toch meer fan van de sedan versie, onpraktischer maar het ziet er beter uit.
Lelijk hok… Ik woon ook niet op het kamp dus hou mn spaarcentjes lekker.
@Svenska_Aeroplan_AB: een 20 jaar ouwe saab ziet er idd ook zeker niet kamper uit..
@kaasboerin: Nee, vind jij wel??
Ziet eruit als een sjonnie tjoening special , maar zal best wel goed rijden op goed asfalt.
@norge: Van een Hijundai (Sorry voor de speliing, ik weet niet beter) eigenaar is dat eigenlijk een compliment.
@stirling: Sorry voor wat?
@norge: Oh heb ik het goed gespelt, ik vind het zo moelijk die oosterse merk namen, ik zal er denk ik nooit aan wennen.
@stirling: Ik heb persoonlijk moeite met het merk KIA, altijd lastig spellen
@norge: nou heb ik gespelt zeker weer verkeerd gespeldt ik word een beetje onrustig van taal nazi fietsende scholieren!
@stirling: Wat is speliing?
@norge: Scherp, je bent ook 1 van hen, eng volk.
@stirling: Nee hoor maar je begint er zelf over.
@norge: Tuurlijk, noorse/ oosterse humor, ik niet begrijp.
@stirling: Er is een verschil tussen een typo of een simpele d-t fout maken en compleet kansloos zijn. In jou posts stonden meer fouten dan woorden en dus heeft dat niets met taalnazi’s te maken; echte mannen kunnen hun fouten toegeven i.p.v. huilie doen.
Wanneer je deze hebt verkoop je hem toch nooit meer, schors de M5 dan en zet de auto in een schuurtje.
Na verloop van tijd wordt ie alleen maar meer waard.
Zonde hoor.
@stirling: Zonde wordt het als je hem niet gebruikt, kortom niks schuurtje, karren ermee
Topauto. En dat voor dat geld. Ik check regelmatig de ‘classifieds’ op het engelse ‘Pistonheads’. Als je ziet hoe ontzettend veel gave auto’s daar voor een habbekrats worden aangeboden…
De e34 is zeker een icoon, maar persoonlijk ga ik liever voor een goede e39 M5 uit 2002/2003.
De laatste mooie M5, uit een tijd dat BMW nog begeerlijke auto’s maakte…

Volgens mij kan je hier nog geld aan verdienen ook als je hem importeert. Verdient wel een zorgzame eigenaar, deze klassieker.
gaaf ding maar zo bijzonder zijn ze nou ook weer niet
een e34 met 400pk af fabriek die zijn pas bijzonder
@bmwpowerm5: Jaja die kan ik mij nog heugen van AW.
Felle discussie ook over de echtheid daarvan ;)
E34 M5 vind ik top… De touring vind ik niet mijn ding, lelijk.
Neurenberg editie?
Teutoonser wordt het niet.
stel me vragen over de deskundigheid van de werkplaats waar deze onderhouden werd: velgen zijn alle vier langs de verkeer de kant gemonteerd, die hadden namelijk een verschillend design R en L met de bedoeling de warmte naar buiten te zuigen tijdens het rijden. Hier is L en R verwisseld!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).