• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Aston Martin DB9 is gefacelift

Auteur: ricardo, gepost 28 juni 2010 om 11:43 – 49 Reacties

Aston Martin DB9 facelift 2011

De DB9 van Aston Martin ziet er na al die jaren nog steeds prima uit, dachten we zo. Maar een facelift -hoe klein deze ook is- kan de DB9 best een keer gebruiken. Dat vonden ze ook bij Aston Martin, en dit is het resultaat.

Aan de voorkant zorgt een nieuwe voorbumper in combinatie met een andere grille ervoor dat de DB9 weer wat jeugdiger lijkt. Kijk een tijd lang naar de koplampen, en je zult zien dat deze ook lichtelijk zijn gewijzigd. Dat geldt trouwens ook voor de achterlichten die nu een stuk helderder zijn. Achter de nieuwe velgen zijn nu zilverkleurige remklauwen zichtbaar. De 5.9-liter V12 die in de DB9 ligt blijft ongewijzigd en levert nog steeds 476 pk.

Onderhuids is ook hier en daar het nodige gewijzigd. Zo beschikt de DB9 nu over een Active Damping System (ADS) waarmee je heerlijk rustig kunt boulevard-cruisen maar ook strak bochtenwerk mee kan verrichten, als je ‘m daarop instelt. Muziekliefhebbers kunnen binnenin genieten van het geluid dat een setje B&O-speakertjes zal voortbrengen. De rest van het interieur is -op een paar kleine details na- niet veel veranderd. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Aston Martin toont glimp van hardcore Vantage
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db9

Vorig bericht: « Frits Hessing crasht Gallardo LP560-4 Super Trofeo
Volgend bericht: BMW 1-Serie EfficientDynamics Edition: 20% bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. tobiman zegt

    28 juni 2010 om 11:44

    minder ruig ziet ie eruit, nie egt een verbetering

    Login om te reageren
  2. Lucb zegt

    28 juni 2010 om 11:47

    Die onderste grille had ik niet zo gedaan.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    28 juni 2010 om 11:48

    @tobiman: Een Aston Martin hoort er imo ook niet ruig uit te zien. Een Aston Martin is het tegengestelde van ruig.

    Login om te reageren
  4. Mr. V8 zegt

    28 juni 2010 om 11:50

    Zo zo, een nieuw bumpertje en ze kunnen er weer jaren tegen aan! …. …. ….

    Login om te reageren
  5. martinus zegt

    28 juni 2010 om 11:53

    Prachtige auto, maar ik weet niet of ik hem mooier vond met de wat meer ‘gespiegelde’ onderbumper.

    Login om te reageren
  6. Merry zegt

    28 juni 2010 om 11:57

    Het enige wat echt een goede update kon gebruiken doen ze weer niks mee.
    Een 6.0 V12 met 476PK is niet echt de sterkste motor.
    Ondanks dat de koppel goed is zou dit toch echt 550PK moet zijn.
    De DB9 blijft een looker maar het is wel jammer dat de plastic ZR1 hem helemaal van de kaart blaast.
    Heeft de V12 vantage het zelfde vermogen?

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      28 juni 2010 om 17:00

      @Merry: de v12 vantage heeft 510 pk wat je eigelijk ook vrij gemakelijk uit die v8 kunt halen (desnoods met supercharcher dan heb je toch een vantage dat mooier is dan een v12 vantage … en goedkoper

      Login om te reageren
  7. babbaloerie zegt

    28 juni 2010 om 12:01

    En ik altijd maar denken dat de DB9 al een tijd niet meer gemaakt werd, en dat de DBS zijn opvolger was :P

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    28 juni 2010 om 12:01

    Zozo, een facelift van Aston? Waar? Zijn er ook foto’s van? Je gaat me toch niet vertellen dat ze zoiets een facelift durven te noemen. Een kleine cosmetische ingreep, meer.

    De 3, die is goed gefacelift.

    Login om te reageren
    • jip zegt

      28 juni 2010 om 12:20

      @Vinny_93: Er is wel degelijk zichtbaar hoor!
      En wat mij betreft is dit geen verbetering. Die onderste grill met dat gaas is niet echt des Aston Martins… past ook niet bij de grille. Het is nu allemaal een tikkie te afgerond heb ik het idee. Het is wel waar wat ze zeggen, Never change a winning team.

      Login om te reageren
  9. robbie zegt

    28 juni 2010 om 12:02

    De motor is nog steeds 5.9 liter ;)

    Login om te reageren
    • Chuck Norris zegt

      28 juni 2010 om 12:23

      @robbie: Inderdaad ^^

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      28 juni 2010 om 12:34

      @robbie: Helemaal gelijk, is gefikst. ;)

      Login om te reageren
  10. DRU zegt

    28 juni 2010 om 12:11

    Ik vind het serieus geen verbetering met die onderste luchtinlaat. Het is een goedkope zachte vorm, zeker met die brede chamfer naar binnen. De vorige was vlijmscherp en paste o zo goed. Het lijkt wel een soort facelift om de facelift. Zo onnodig.

    Login om te reageren
  11. SHFT zegt

    28 juni 2010 om 12:12

    Klassebak!

    Login om te reageren
  12. StijnB zegt

    28 juni 2010 om 12:17

    @ Merry
    Dat is net de intelligente insteek geweest van Aston. Terwijl Ferrari’s lelijker worden om steeds sneller rond de Nordschleife te gaan en de pk-wedloop meer dan ooit aan de gang is, blijft Aston rustig aan de zijlijn mooie wagens produceren en verkopen! Alles rond de 5s naar 100, 24s op de kilometer uit stilstand en met een top van 300 is voor een sportwagen snel genoeg…

    Login om te reageren
  13. jip zegt

    28 juni 2010 om 12:21

    @mezelf
    Er is wel degelijk zichtbaar- moet zijn: er is wel degelijk een verandering zichtbaar.

    Login om te reageren
  14. Apache zegt

    28 juni 2010 om 12:21

    De beste verandering is die plooi vanonder aan de zijkant die wat naar boven afrondt naar achter toe. Dat is echt super.

    Login om te reageren
  15. Rob zegt

    28 juni 2010 om 12:23

    Gelukkig zijn de achterlichten van de DBS en V12 Vantage niet op de DB9 gekomen. Was er even bang voor…

    Login om te reageren
  16. Roel zegt

    28 juni 2010 om 12:24

    Ondanks dat ik een DB9 eleganter vindt, zou ik doorsparen voor een DBS.

    Maar ja, moet nog lang sparen.

    Login om te reageren
  17. atakan zegt

    28 juni 2010 om 12:50

    Jaa! Me lievelingsauto is een stuk mooier :D !

    Login om te reageren
  18. Shenkie zegt

    28 juni 2010 om 13:04

    Erg jammer! Die voorbumper is naar mijn mening toch niet zo goed in lijn met de rest van de auto. En die velgen zijn me ook iets te gewoontjes.

    Login om te reageren
  19. PCCB zegt

    28 juni 2010 om 13:09

    Het is en blijft een streling voor het oog.

    Login om te reageren
  20. rwd zegt

    28 juni 2010 om 13:10

    Jammer, heel jammer deze niet geslaagde onderlip.

    Login om te reageren
  21. gregoryke zegt

    28 juni 2010 om 13:18

    verschil ?
    hij is uiteraard wel zeer mooi …

    Login om te reageren
  22. Bert zegt

    28 juni 2010 om 13:34

    Zal wel door het weer komen, maar ik zag mezelf al eventjes bij de dealer de lijstjes aanvinken en een koopcontract tekenen.
    Wat een ongelofelijk mooie auto is en blijft dit toch.

    Login om te reageren
  23. AlwinH zegt

    28 juni 2010 om 13:45

    @Merry, de V12 Vantage heeft 510 pk.

    Login om te reageren
  24. C220AMG zegt

    28 juni 2010 om 13:46

    Wat is en blijft het toch een akelig mooie wagen…

    Login om te reageren
  25. Max zegt

    28 juni 2010 om 13:51

    De koplampen zijn er niet lelijker op geworden, ze lijken nu wat meer op die van de Vanquish. De bumper en de grille daarentegen hadden ze van mij nooit mogen veranderen. Dit is één van de weinige auto’s die qua proporties perfect in balans was. Deze lelijke aanpassingen maakt deze auto tot een auto die nog steeds perfect geproportioneerd is maar dan met wat lelijke details. Zonde!

    Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    28 juni 2010 om 14:34

    Ik weet niet of ik dit mooier vind…. maar het blijft natuurlijk een mooie wagen ;)

    Login om te reageren
  27. primramessar zegt

    28 juni 2010 om 14:35

    O..O.., dit gaat niet goed.

    Login om te reageren
  28. Robert zegt

    28 juni 2010 om 14:41

    Nog steeds de mooiste van dit moment. Al die rare spoilers, roosters etc hoeft van mij niet zo. De DB9 is en blijft mooi clean en puur van vorm en belijning, heel fraai en tijdloos.

    Login om te reageren
  29. kowalsk zegt

    28 juni 2010 om 14:42

    Nog steeds een van de mooiste auto’s van dit moment.. Geef mij maar chique ipv ruig.

    Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    28 juni 2010 om 15:03

    jahoor doe normaal als jullie niks hadden gezegt was het me waarschijnlijk nooit opgevallen

    Login om te reageren
  31. Brutus zegt

    28 juni 2010 om 15:07

    Hier wat reallife foto’s ;)

    http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364821062010190246

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      28 juni 2010 om 17:08

      @Brutus: dankje! eindelijk wat foto’s van de achterkant!

      Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    28 juni 2010 om 15:11

    Toch wel een erg tam uiterlijk… Ik vind de DBS toch een slag mooier dan de DB9, vooral dankzei zijn combinatie tussen een brute bak en een stijlvolle auto. Geniaal!

    Login om te reageren
  33. AlwinH zegt

    28 juni 2010 om 15:22

    dankzei?

    Login om te reageren
  34. lambo4all zegt

    28 juni 2010 om 17:02

    zijn er ook nog foto’s van de achterkant???

    Login om te reageren
  35. Auto-Nerd zegt

    28 juni 2010 om 17:28

    Één van de meest oninteressante automerken. Alleen al de Merc CLK BS is gaver, ken je nagaan.

    Plus ze hebben geen geld, dus er zal de komende jaren weinig gebeuren bij AM.

    Ach, lekker belangerijk.

    Login om te reageren
  36. Roelio zegt

    28 juni 2010 om 21:33

    Waar is die facelift dan??? Die ontwerpers worden steeds luier…

    Login om te reageren
  37. RND zegt

    28 juni 2010 om 21:36

    scheld ik heel erg hard als ik zeg dat hij op zn broertje is gaan lijken (jaguar)

    Login om te reageren
  38. mashell zegt

    28 juni 2010 om 22:02

    Als dit een facelift is dan krijg je van Oil of Olaz ook een facelift!

    Login om te reageren
  39. Megakix zegt

    28 juni 2010 om 23:40

    Werkelijk een schitterende auto, maar het vermogen is bij Aston altijd relatief laag….jammer…

    Login om te reageren
  40. 8 zegt

    29 juni 2010 om 00:12

    Naast deze auto lijkt een bmw z3 ook weer modern..

    Achteruitgang als je het mij vraagt, het ding lijkt in mijn ogen nu weer meer op de db7 serie van 8 jaar geleden…

    Bovendien kunnen die ronde spiegels echt niet meer, van mij had het allemaal wat scherper gemogen.

    Login om te reageren
  41. frarissimo zegt

    29 juni 2010 om 10:24

    Meesterlijk. Doe dr maar 1 lichtblauw metallic met grafiet kleurige velgen.

    Login om te reageren
  42. Freude_am_Fahren zegt

    29 juni 2010 om 19:44

    Slechte facelift. Ze hebben hem op een of andere manier verpest met die nieuwe bumper.
    Waarom moesten ze die veranderen?! Hij was toch al perfect!

    http://gcos.nl/upload-66A6E-2DB65-E56ED/aston%20martin%20db9.jpg

    http://www.autoblog.nl/gallery/Aston_Martin/DB9_facelift_2011/aston-martin_db9_facelift-5.jpg

    Login om te reageren
  43. Freude_am_Fahren zegt

    29 juni 2010 om 19:50

    Vooral aan de voorbumper hadden ze niet mogen komen, de rest is niet slecht gedaan.

    Login om te reageren
  44. MATSS zegt

    29 juni 2010 om 22:55

    geen foto van het kontje?
    en ik vind dat gaas ook niet echt wat het zou moeten zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North