• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de exclusieve BMW 1-serie Berline

Auteur: RubenPriest, gepost 27 februari 2017 om 14:55 – 54 Reacties

Afbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie BerlineAfbeelding Officieel: de exclusieve BMW 1-serie Berline

BMW
De 1-serie mét een kont en twee extra deuren.

Exclusief, omdat we ‘m in Europa niet gaan zien. We wisten al dat BMW zat te broeden op een speciale 1-serie voor China en nu is het model officieel door de Duitse autofabrikant aangekondigd. “Ontwikkeld in München, geproduceerd in Shenyang”. Dat zijn de woorden die BMW meegeeft over de 1-serie Berline.

De sedan zal leverbaar zijn met drie- en viercilinder motoren. Qua pakketjes kun je kiezen voor de Sport Line of Luxury Line. Het model is 4,4 meter lang, 1,8 meter breed en 1,4 meter hoog. Ter vergelijking: de hatchback bij ons is 4,3 meter lang, 1,7 meter breed en ook 1,4 meter hoog. Het verschil is dus niet wereldschokkend.

Chinezen kunnen de 1-serie Berline bestellen als 118i, met een 1.5 liter driepitter met 136 pk. Als 120i, met een 192 pk sterke tweeliter benzinemotor en als 125i met 231 pk. Laatstgenoemde zal standaard worden geleverd met een achttrapsautomaat. De M Performance- en M-modellen blijven exclusief behouden aan de 2-serie.

Het Aziatische land is voor onder andere BMW momenteel de belangrijkste markt. Vorig jaar pakten de Duitsers een groei van 11,3 procent als het gaat om de verkopen. Audi is echter de onbetwiste nummer één als het gaat om de Duitse merken. De autofabrikant uit Ingolstadt wist er 591.554 auto’s te slijten in 2016.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, China, sedan

Vorig bericht: « Lezersvraag: de mooiste F1-bolide van 2017?
Volgend bericht: Audi Q5 2.0 TFSI: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwfreak038 zegt

    27 februari 2017 om 14:57

    Zeg me dat het niet waar is…

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      27 februari 2017 om 14:58

      @bmwfreak038: die kont is gewoon niet mooi en lijkt vanaf de zijkant gewoon te hoog

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        27 februari 2017 om 17:34

        @bmwfreak038: ah joh, de 1 serie is nooit mooi geweest naar mijn mening. Dit kan er nog wel bij

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          27 februari 2017 om 17:37

          @jamesbond007: eerste model was mooi, zeker de coupe.

          Login om te reageren
      • Magnut zegt

        28 februari 2017 om 15:27

        @bmwfreak038: inderdaad, het had meer moeten zijn zoals de concept versie.
        Die is werkelijk prachtig: http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-concept-compact-sedan-dit-wordt-de-vierdeurs-1-serie-82100#post-82100

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          28 februari 2017 om 15:46

          @Mercman: zo het concept is tig keer beter inderdaad!

          Login om te reageren
  2. baklava zegt

    27 februari 2017 om 14:59

    Maar wat is het nut van de 2 serie dan nog? Dat is toch een 1 serie met 4 deuren?

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      27 februari 2017 om 15:03

      @baklava: idd. Snap het ook niet goed. Is de 2-serie dan niet te verkrijgen in China ofzo?

      In ieder geval, wat kost dat om te homologeren en importeren vanuit China? Je rijdt wel met een uniek exemplaar rond op die manier. Leuke Europese restwaarde denk ik.

      Login om te reageren
    • potjak zegt

      27 februari 2017 om 15:18

      @baklava: bij de 3 heb je ook vier deuren en de 4 met twee. In dat kader klopt het. Voor de rest begrijp ik het ook niet meer… want 2 active tourer heeft er 5…

      Login om te reageren
    • freeze zegt

      27 februari 2017 om 15:19

      @baklava: alleen die bejaardenbus is 4 deurs, normaal zijn de even getallen coupe versies van de oneven getallen

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 februari 2017 om 15:25

      @baklava: Wat is het nut van de 4-serie GC, de 6 serie GC, de 3 serie GT, de 5 serie GT, de X4 en X6? Precies, nichevulling.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    27 februari 2017 om 15:04

    Whaha die achterkant… Alsof er een 3 serie kofferbak tegenaan gekit is.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    27 februari 2017 om 15:05

    Zeg dit niet vaak maar dan toch liever een A3 sedan. Die vind ik meer uitgesproken dan dit ding. Vind de achterkant gewoon lelijk. Had daar 2 serie lampen ingezet ipv van Active Tourer units. Vind dit geen gemis eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  5. persian1 zegt

    27 februari 2017 om 15:07

    Wie vroeger 3-serie rijdt en de enorme prijsverhogingen niet meer bij kan benen, kan nu toch een compacte BMW sedan blijven rijden. Goed nieuws toch? De 3 is flink gegroeid afgelopen 30 jaar, dus er is prima ruimte voor een compactere sedan. Audi heeft dat ook ingezien. Heel slim om zo je klanten binnenboord te houden die qua salaris niet alsmaar meegroeien met de prijzen van de auto’s [of die gewoon minder uit willen geven]

    Login om te reageren
    • stefan1207 zegt

      27 februari 2017 om 15:53

      @persian1: Inderdaad. Deze 2-serie is misschien een meer spirituele opvolger van de 3-serie van weleer. De nieuwe 3-serie rijdt als een Mercedes. Vandaar dat ik mij – al sinds de E30 3-serie rijder – onlangs een 2-serie coupé heb aangeschaft. Die rijdt tenminste nog als een BMW en deze berline misschien ook.

      Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    27 februari 2017 om 15:10

    Wanneer komt de verlengde versie van deze 1er dan?

    Login om te reageren
    • persian1 zegt

      27 februari 2017 om 15:14

      @gregorius: Na deze 1 sedan zal een 2 gran coupé verschijnen. En vergeet de 1 GT niet en ook de X2 moet nog komen. En als klap op de vuurpijl de 0-serie natuurlijk
      En dan alle i-tjes nog.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        27 februari 2017 om 15:18

        @persian1: ik hoop ook echt dat deze niet naar Europa komt, maar dat we hier wel een 2 gran coupe krijgen..
        liefst voor het einde van dit jaar ivm bestellen nieuwe lease auto :)

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    27 februari 2017 om 15:13

    Ziet er goed uit. Ik snap dat BMW deze wagen niet in Europa op de markt brengt, dat zou de verkopen van de 3 serie zomaar geweld aan kunnen gaan doen.

    Login om te reageren
  8. 900t zegt

    27 februari 2017 om 15:14

    Qua lijnen lijkt het, vanaf de zijkant, meer een volvo…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 februari 2017 om 15:27

      @900t: Dat was ook het eerst dat bij mij opkwam.

      Login om te reageren
  9. marvin1608 zegt

    27 februari 2017 om 15:16

    Maar is dit met voorwielaandrijving of achterwielaandrijving? Vaak kan je dat door de looks wel zien. Maar ik twijfel in dit geval.

    Login om te reageren
    • marvin1608 zegt

      27 februari 2017 om 15:19

      @marvin1608: door de 8traps automaat denk ik toch rwd. Omdat de mini coopers een 6 traps hebben. Ik vind hem niet echt geslaagd kwa looks.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        27 februari 2017 om 15:29

        @marvin1608: Hij staat op het voorwielaangedreven UKL-platform, iets wat ook voor de hatchbackversie van de volgende ‘Einser’ geldt. Dat deelt Chinese vierdeurs met de huidige 2-serie Active Tourer, 2-serie Gran Tourer en X1

        Login om te reageren
      • Orichy zegt

        27 februari 2017 om 16:42

        @marvin1608: Precies wat @Stefan1207 ook schrijft, het is een voorwiel aangedreven auto, net als de 2 AT en 2 GT. Waarbij de 3-cilinders een automatisch 6-bak kunnen hebben en de 4-cilinders een automatisch 8-bak kunnen hebben.

        OT: Geen mooie auto, maar dat zijn wij van BMW onderhand wel gewend, misschien historisch gezien een beetje late opvolger voor de 3-serie E30, maar even wel niet echt een schoonheid.

        Login om te reageren
    • persian1 zegt

      27 februari 2017 om 15:20

      @marvin1608: Gezien de ruime overhang voor, zou dit best wel eens een FWD kunnen zijn.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 februari 2017 om 15:29

      @marvin1608: Volgens mij is het FWD. Zal ook wel te maken hebben met de binnenruimte.

      Login om te reageren
      • marvin1608 zegt

        27 februari 2017 om 15:31

        @berlinetta: Ja die chinezen willen natuurlijk ook ruim achterin zitten.

        Login om te reageren
      • stefan1207 zegt

        27 februari 2017 om 16:02

        @berlinetta: Ik dacht dat ook al eens ergens gelezen te hebben. Alleen: in dat geval snap ik die hoge middentunnel niet zo goed. Die is identiek aan die in mijn (achterwielaangedreven) 2-serie coupé.

        Login om te reageren
        • marvin1608 zegt

          27 februari 2017 om 22:55

          @stefan1207: Als ik op internet kijk heeft de active tourer ook een midden tunnel bij de achterbank.

          Login om te reageren
    • humpyourdog zegt

      27 februari 2017 om 22:52

      @marvin1608: ik gok ook op achterwielaandrijving, anders hebben ze voor niks die cardanas door het interieur laten lopen.

      Login om te reageren
  10. 87sandyd zegt

    27 februari 2017 om 15:17

    Wat een hok. De lijnen kloppen totaal niet imo. Het kontje is raar en van de zijkant loopt de auto heel erg op.

    Dit kan bij lange na niet tippen aan de A3 limousine wat imo een plaatje is.

    Login om te reageren
  11. freeze zegt

    27 februari 2017 om 15:20

    Zal toch wel naar Europa komen?! Perfecte concurrent voor de A3 sedan en CLA

    Login om te reageren
  12. arias12 zegt

    27 februari 2017 om 15:23

    Fantastische auto, maar oh wat jammer dat BMW hem niet ook voor Europa produceert dat is echt heel er balen want het is een hele mooie auto. Was ook ontzettend leuk om de concurrentie aan te gaan met de CLA en de A3 limo maar nogmaals helaas.

    Login om te reageren
  13. Richmond zegt

    27 februari 2017 om 15:25

    ik vind hem beter te pruimen dan de normale 1 serie. Deze kan wel tussen de 1 en de 2 aangezien de 2 alleen een 3 deurs coupe, cabrio of Active zaaddoder is. Het is voor mensen die graag een sedan willen, maar geen 3 serie kunnen of willen betalen.

    Login om te reageren
  14. viezefreddyw zegt

    27 februari 2017 om 15:25

    Of ik het mooi vind laat ik even in het midden maar hier is prima markt voor. Zeker daar in het Verre Oosten.

    Login om te reageren
  15. postzegel zegt

    27 februari 2017 om 15:26

    First!
    In de zin dat ik ‘m wel mooi vind!

    Kom maar door, zet maar neer op m’n oprit, als ie met 6-in-lijn komt, helemaal fantastisch (al is ie vermomd als een atmosferische 2.0 ook gewoon welkom)

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    27 februari 2017 om 15:28

    Ik vind hem best wel goed gelukt, alleen de kont is een beetje te hoog. En ik vraag me wel af waarom hij niet in Europa wordt uitgebracht. Lijkt me toch een mooie concurrent voor de CLA en de A3.

    Login om te reageren
  17. leaper035t zegt

    27 februari 2017 om 15:32

    Doet me weinig, en hij blijft in China. Maar stiekem hoop ik toch dat AC Schnitzer er een dikke 6-cilinder in lepelt en er een bommetje van maakt.

    Login om te reageren
  18. 730ld zegt

    27 februari 2017 om 15:34

    Wat een lelijke hoge kont! En dat dashboard…..kom op BMW. Dit is onderhand klassiek

    Login om te reageren
  19. martijn11 zegt

    27 februari 2017 om 15:46

    Een beetje als de 5 serie gt en die vind ik niet mooi…

    Login om te reageren
  20. nicolasr zegt

    27 februari 2017 om 15:55

    Het is net een te heet gewassen Volvo S60. En die vind ik ook lillek.

    Joe, doei!

    Login om te reageren
  21. jippie zegt

    27 februari 2017 om 15:57

    Die achterlichten…. spuuglelijk. Maar dat vinden ze in China vast fantastisch.

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    27 februari 2017 om 16:11

    A3 sedan vind ik een stuk mooier.

    Login om te reageren
  23. perry_snijders zegt

    27 februari 2017 om 16:15

    “De 1-serie mét een kont en twee extra deuren.” De 1 Serie die het einde van de wereld aankondigt, zul je bedoelen, @RubenPriest. De 1 Serie die ons huilend op de vloer van de woonkamer achterlaat. De eerste BMW die geen nordicwalkersbusje is en tóch voorwielaandrijving heeft, kortom.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      28 februari 2017 om 08:44

      @perry_snijders: Ik keek er niet eens meer van op, zo erg ben ik al verknalt. Gebeurde geloof ik met de komst van de 2-serie Active Divorce.. probeer zelf de image hoog te houden door stug door te rijden in de laatste 330i met een atmosferische zes-in-lijn (collectorsitem !!1!!1)

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        28 februari 2017 om 10:20

        @RubenPriest: Ik heb de mijne straf gegeven. Een week lang in een donkere garage, en dan kijken we weer verder.

        Login om te reageren
  24. sracert zegt

    27 februari 2017 om 16:41

    Wat een lelijk hok!.

    Login om te reageren
  25. karhengst zegt

    27 februari 2017 om 16:45

    Vlees noch vis.

    Niet het eigenwijze van een 1-Serie, niet het sportieve danwel praktische van een 2-Serie, niet de uitstraling en de ruimte van een 3-Serie.

    Als ik dan toch een voorwielaangedreven sedan wil, maar een 3-Serie te duur is, dan liever een Mondeo of Mazda 6.

    Login om te reageren
  26. e38ossie zegt

    27 februari 2017 om 18:48

    Ik vind hem wel mooi. Mag van mij zo hier op de markt komen.

    Login om te reageren
  27. rascalhp120 zegt

    27 februari 2017 om 19:10

    Mooi geproportineerde sedan, vind hem mooier dan de 3.
    Ik zie mezelf in deze E46 opvolger wel rijden, waar ik zijn echte naazaat te groot vind.

    Login om te reageren
  28. kareljansen zegt

    27 februari 2017 om 19:32

    Wow, kijk die beenruimte op foto 11!

    Login om te reageren
  29. tjorque zegt

    27 februari 2017 om 20:37

    Amai, hij is wel een heeel pak breder dan de hatch… dat vind ik wel echt een wezenlijk verschil…

    Login om te reageren
  30. dedon zegt

    27 februari 2017 om 21:12

    Hmmm…. Vind het wel wat. Alleen kan die naar mijn mening wel een verlaging gebruiken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North