• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: het eerste plaatje van de Aston Martin Rapide

Auteur: RubenBaeten, gepost 14 april 2009 om 19:27 – 93 Reacties

Aston Martin Rapide

Jaja, na gelekte renderings en kleurplaatjes is dit dan het eerste officiële beeld van Aston Martins platgeslagen sedan. Nogmaals wordt bevestigd wat iedereen al wist: dit ziet er een stuk beter uit dan die Duitse poging.

Verder laat Aston weten dat we onder de kap hun bekende 6.0 V12 zullen vinden, die er 470 pk en 600 Nm uitpompt. Via een Touchtronic-versnellingsbak wordt dit alles doorgestuurd naar de achterwielen. Eerder werd er gespeculeerd over een V8-optie, maar die schijnt er niet te komen.

De motor wordt gebouwd in Keulen, terwijl de Rapide zelf bij Magna Steyr in het Oostenrijkse Graz van de band zal rollen. Speciaal hiervoor is een nieuwe faciliteit neergezet die veel overeenkomsten vertoont met Astons eigen hoofdkwartier in Gaydon. Dat wil zoveel zeggen als: de Rapide wordt grotendeels handgebouwd.

Nog even geduld: pas in het najaar komt de Rapide bij de dealers te staan. Ondertussen mag je je vermaken met dit plaatje. Klik er maar even op voor een groter formaat.

ASTON MARTIN RAPIDE: THE WORLD’S MOST ELEGANT FOUR-DOOR SPORTS CAR

Gaydon, 15th April 2009. The Aston Martin Rapide has moved into the final stages of its development programme, on course for a public debut in late 2009, with the first customer cars due to be delivered in early 2010.

First revealed as the Aston Martin Rapide Concept at the Detroit Auto Show in 2006, the Rapide is one of the most eagerly awaited cars of the year. As Aston Martin’s first true four-door production sports car, the Rapide encapsulates the core values of the brand within an elegant, high-powered sports grand tourer, with four full-sized seats, generous accommodation and luggage space and trademark Aston Martin performance.

Aston Martin Chief Executive, Dr. Ulrich Bez said: “The Rapide will be the most elegant four-door sports car in the world. It completes the Aston Martin range conveying our established attributes of Power, Beauty and Soul.

“In 2010 there will be an Aston Martin for every type of sports car customer regardless of the demands of their lifestyle. The Rapide is the most versatile, bringing a new benchmark of luxury and refinement to both driver and passenger.”

The concept received worldwide acclaim for its design as well as strong expressions of interest from customers. Following the purchase of Aston Martin in June 2007, the production version of the Rapide was approved and development began in earnest. Underpinned by Aston Martin’s VH (Vertical/Horizontal) extruded aluminium architecture, the Rapide retains the elegant, flowing proportions that are integral to every Aston Martin and remains remarkably faithful to the original design study.

The cohesive design language and elegant form of the Rapide ensure it is a perfect complement to the other cars in Aston Martin’s line-up. From the outset, the Rapide was designed with no aesthetic compromise. “We wanted to make the most beautiful four-door sports car in the world,” Aston Martin’s Director of Design Marek Reichman stated when the concept was first shown.

The signature elements of Aston Martin’s design language translate seamlessly to the four-door format, with key features such as the ‘swan wing’ doors – rising upwards and outwards as they swing open – facilitating access to the two beautifully trimmed individual rear seats. The bodywork flows effortlessly from front to rear, where a kicked up tail and strong rear shoulders wrap around the wheel arches to create the classic Aston Martin silhouette, enveloping the additional doors, seats for children or two adults on shorter journeys and functional luggage capacity.

Described by Reichman as a lithe ‘long distance runner’, compared to the sprinter-like poise of the V8 Vantage and the muscularity of the DBS, the Rapide’s lines are a master class in maintaining purity of proportion and vision. Detail design is crucial, with Aston Martin’s iconic side strake extended to run through the front doors before blending into the rear door, lending a sense of dynamic thrust to the Rapide’s stance.

The Rapide has been subjected to Aston Martin’s rigorous testing programme including extreme climate testing and dynamic performance trials at the company’s new Nürburgring Test Centre to ensure it will display the brand’s integral high speed abilities. The last stages of endurance testing are now underway with final sign-off expected later this year before a production car is debuted in September.

The Rapide will offer performance purity and the same level of sporting ability as all modern Aston Martins. Powered by a version of Aston Martin’s 6.0 litre V12 engine producing 470bhp and 600Nm of torque and, hand built at the company’s engine facility in Cologne, the Rapide’s rear wheels are driven through a highly responsive Touchtronic gearbox. Performance figures have yet to be revealed, although early indications are that the Rapide will offer class-leading performance and dynamics, alongside new levels of refinement and luxury.

The Rapide will be built at a new production facility in Graz, Austria managed by the acclaimed vehicle manufacturer Magna Steyr and co-ordinated by a fully integrated Aston Martin team from the UK. The new production facility is closely modelled on the Gaydon factory and will combine a sophisticated modern production line with the Aston Martin traditional hand-finishing skills, a proud blend of craft processes and attention to detail. The interior will further develop Aston Martin’s skilful use of genuine high quality materials, applied appropriately and effectively to ensure that form always follows function.

“Rapide will exceed expectations to deliver elegance and practicality in a form that will allow driving enjoyment and comfort beyond anything that exists today,” says Dr Ulrich Bez, “The Rapide will exist in a class all of its own, a true Aston Martin with the high performance and dynamic excellence that defines the brand, and a luxurious sporting grand tourer without equal.”

Ook interessant!

  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Aston Martin toont glimp van hardcore Vantage
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, rapide

Vorig bericht: « Rijtest & video: Aimee in de Brabus Ultimate 112
Volgend bericht: Corvette C6.R GT2-racer op basis van ZR1 gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. VonStroke zegt

    14 april 2009 om 19:29

    Khou het toch bij de Quattroporte.

    Login om te reageren
  2. NiNja! zegt

    14 april 2009 om 19:29

    Ik vind hem niet zo bijzonder, is gewoon een verlengde Db9. De Panamara vind ik leuker. :)

    Login om te reageren
  3. Mathyz zegt

    14 april 2009 om 19:29

    Dat ziet er best mooi uit

    Login om te reageren
  4. koen zegt

    14 april 2009 om 19:30

    ziet er zeker een stuk beter uit dan de panamera

    Login om te reageren
  5. sjaak zegt

    14 april 2009 om 19:31

    mooi, maar paar jaar te laat denk ik….als je zo’n auto al in de goede jaren 06/07/08 had gehad, had je als AM zijnde erg veel geld kunnen verdienen..nu komt ie toch op een lastig moment denk ik

    Login om te reageren
  6. BmwMseries zegt

    14 april 2009 om 19:32

    Mooi ^^ beter dan de porsche panamera

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    14 april 2009 om 19:32

    Ze kunnen beter die 4,7 V8 erin proppen denk ik. Verder een mooie auto, maar niet mooier dan de Quattroporte.

    Login om te reageren
  8. stefan zegt

    14 april 2009 om 19:33

    Gewoon weg Prachtig!

    Login om te reageren
  9. Vinny_93 zegt

    14 april 2009 om 19:36

    Het is wel weer heel erg Aston Martin. Dat is mooi. Jammer genoeg is er weinig variatie in de modellen.

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    14 april 2009 om 19:40

    Ze hebben dezelfde finesse weten te behouden bij een 2+2 zitter, indrukwekkend.
    Verder lijkt het erop dat de hele auto door figuren wordt gebouwd die wel het een en ander op het gebied van kwaliteitscontrole hebben te vertellen.
    Zou bijna praktisch en verstandig willen zeggen maar dat gaat wel erg ver.

    Login om te reageren
  11. Jipino zegt

    14 april 2009 om 19:41

    @Vinny_93:
    Ik denk dat het eerste deel van jouw reactie het antwoord is op het tweede deel van jouw reactie. Denk daar maar eens over na ;).

    Login om te reageren
  12. Cees zegt

    14 april 2009 om 19:41

    give me the Panamera please !!

    Login om te reageren
  13. C70T5 zegt

    14 april 2009 om 19:42

    kom op jongens, dit is toch een plaatje…

    LOL @ panamera

    Login om te reageren
  14. Aston Martin DB4 GT Zagato zegt

    14 april 2009 om 19:44

    Gewoonweg prachtig. Ik moet toegeven dat het even wennen is ten opzichte van de concept car. Daklijn loopt ietsie pietsie anders dan bij de conceptversie. Maar ik denk dat het te maken heeft met de hoofdruimte achterin.

    Login om te reageren
  15. oly zegt

    14 april 2009 om 19:44

    he ligt het aan mij of zitten de voorstoelen wel heel ver naar achter.

    Login om te reageren
  16. H zegt

    14 april 2009 om 19:46

    Ik leef nu al mee met de mensen die de achterportieren willen gebruiken.

    Login om te reageren
  17. Ollie zegt

    14 april 2009 om 19:51

    Beautiful!!

    Okee het is eigenlijk gewoon ’n verlenge DB9 maar is daar iets mis mee dan?

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    14 april 2009 om 19:56

    Ik vind hem echt prachtig! Alleen lijken die voorstoelen inderdaad wel heel erg ver naar achter te staan.

    Login om te reageren
  19. maarten zegt

    14 april 2009 om 19:57

    waneer komt ie bij kroymans te staan :P ?

    Login om te reageren
  20. TedejeV zegt

    14 april 2009 om 19:57

    Heel knap om zoiets neer te zetten, maaruh ik vind deze Panamera toch mooier.
    http://www.manualgear.com/en/in_brief-portfolio-276-0-Porsche+Panamera+Shooting+Break%E2%80%A6+My+Dream+Came+True%21.html

    Login om te reageren
  21. @udi zegt

    14 april 2009 om 20:00

    Ik ga toch voor Porsche hoor.. nouja.. tenminste als ik *kuck* het geld had…

    Login om te reageren
  22. T-Bird zegt

    14 april 2009 om 20:07

    @Maarten, hahaha grapjas :P

    Vind hem best mooi, eigenlijk gewoon een verlengde DB9 met 2 deurtjes extra. Hoe zit het dan met beenruimte enzo daar achter? Vind hem trouwens wel mooier dan een Panamera.

    Login om te reageren
  23. Fout zegt

    14 april 2009 om 20:08

    WAT een prachtige wagen! En perfect geslaagd hoe ze het design van de andere modellen hebben weten ‘uit te rekken’.
    Wie de panamera mooier vindt heeft duidelijk een visuele afwijking !! Komaan

    Login om te reageren
  24. Yo..nas zegt

    14 april 2009 om 20:08

    Werkelijk prachtig!

    Btw: wanneer krijg ik mijn autoblog dvd thuisgestuurd en mijn betaalde geld teruggestort (geenstijlactie)?

    Login om te reageren
  25. Marnix zegt

    14 april 2009 om 20:09

    @ Ninja,

    De panamera is in principe ook maar een verlengde 911.

    Net zo jammer dus!

    Desondanks zijn het 2 fantastische auto’s in mijn ogen.

    Login om te reageren
  26. kowalsk zegt

    14 april 2009 om 20:19

    ‘k Vind die lijn onder de spiegel nogal storend :/

    Ik wacht op de A7 Sportback…

    Login om te reageren
  27. cool =} zegt

    14 april 2009 om 20:19

    ik vind hem echt de bom. zo cool. ook het interieur. superb

    Login om te reageren
  28. Wouterman! zegt

    14 april 2009 om 20:22

    Hell yeah!!

    Dit maakt mij nou zó blij :D Nu nog wachten op de Lamborghini Estoque, dan komt er tenminste mooie concurrentie… Hoewel, de Maser is ook niet slecht, maar dat is dan weer een echte sedan… Lastig!

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    14 april 2009 om 20:32

    Qua design is heel Aston Martin natuurlijk eenheidsworst. Maar je ziet Aston Martin in zijn algemeenheid niet zo vaak op de weg dat het saai wordt. Dus is het wel oke, meer van hetzelfde. Want het blijft een topontwerp.

    Login om te reageren
  30. Mika_Hakkinen zegt

    14 april 2009 om 20:35

    @ Von Stroke idd blijft toch eens stuk mooier denk ik.. Kwam laatst een zwarte S tegen en het geluid van die Ferrari V8 prachtig gewoon in zn auto super!! Maar de Aston is wel stuk beter als die Porsche Maxi haha

    Login om te reageren
  31. Jochempie zegt

    14 april 2009 om 20:36

    Nog steeds een render en twee dezelfde velgen erop gephotoshopt.

    Login om te reageren
  32. Micheloo0 zegt

    14 april 2009 om 20:47

    prachtig maar het model mocht zich wat meer onderscheiden met de rest van het gamma want ik ben er toch op uitgekeken.
    maar ik verheug me wel op de audi s5 sportback

    Login om te reageren
  33. BananaFlip zegt

    14 april 2009 om 20:49

    Whaaaaaaa.
    Lekker hoor.
    Idd, much better dan de try-to van Duitse kant.
    Nu nog wachten op de Estoque…

    Login om te reageren
  34. Edman zegt

    14 april 2009 om 20:57

    Geef mij de Quattroporte maar. Die onderscheid zich tenminste…

    Login om te reageren
  35. blokker5 zegt

    14 april 2009 om 21:03

    En dan zeggen ze dat porsche-ontwerpers lui zijn… Ik vind dat AM ook wel IETSJE origineler mag zijn de komende jaren…
    Maargoed, eerst maar eens wachten op meer plaatjes…

    Login om te reageren
  36. WieAndersDasAuto zegt

    14 april 2009 om 21:09

    Ik vind hem prachtig. Hij verslaat Porsche met gemak op uiterlijk naar mijn mening. Een Quattroporte is echt prachtig, alleen denk ik dat ik voor deze auto zou gaan als ik het geld ervoor zou hebben!

    Login om te reageren
  37. sven zegt

    14 april 2009 om 21:14

    tegen de wil van de meeste van jullie in, kies ik toch voor de Panamera, ik vindt hem mooier, hij ziet er mooier uit en is denk ik ook een stuk berijkbaarder dan de Aston, uit wat ik hierboven schrijf, wil ik wel absoluut niet duidelijk maken dat ik de Rapide lelijk vindt, maar als je bedenkt dat enkele jaren terug hetzelfde over de Cayenne wordt gesproken, als over de Panamera nu… Maar ik denk wel dat die Cayenne, waar iedereen negatief over sprak, heeft bewezen dat hij verkoopbaar is!!! Terwijl de DB9 of de V8 veel beter werden onthaald, zie je er stukken minder van, tuurlijk omdat een 991, een Boxter of een Cayman stukken goedkoper zijn dan zijn concurrenten, maar ook omdat ze ‘denk ik’ betrouwbaarder zijn dan de Engelse Schonen…

    maar ondanks alles: toch een leuke kar, die ik gerust op mijn oprit zou willen hebben staan, alhoewel, ik hoef geen panamera of een Rapide, geef mij maar een Estoque of mischien nog beter: een brabus Rocket!

    Login om te reageren
  38. ML zegt

    14 april 2009 om 21:14

    Zeker mooi,
    maar toch denk ik dat de Panamera het echte succes wordt.

    Login om te reageren
  39. matt zegt

    14 april 2009 om 21:15

    Vind hem ver van beter dan de Duitse poging hoor! Merken met dat potentieel en zo’n klasse moeten toch beter kunnen dan zomaar even een deur bijplakken me photoshop en het resultaat vervolgens in productie nemen. Het is gewoon een verlengde db(s), zoals de panamera een verlengde 911 is.
    Het enige wat ze hier beter hebben gedaan is de lijn wat bewaren in profiel (al stel ik me vragen bij de hoofdruimte).

    Login om te reageren
  40. ///M zegt

    14 april 2009 om 21:17

    Het blijft moeilijk, 4deurs sportwagen, weinig hoofdruimte

    Login om te reageren
  41. JPM zegt

    14 april 2009 om 21:20

    Ja wat valt erover te zeggen? Hartstikke saai deze auto. Een DB9 met beenruimte, niets meer niets minder. Aston Martin begint ontzettend saai te worden.

    Login om te reageren
  42. OJA zegt

    14 april 2009 om 21:23

    Nee, dan toch liever een Panamera….

    Login om te reageren
  43. JW zegt

    14 april 2009 om 21:24

    Mooiste auto sinds jaren, en dat zeg ik dus niet zomaar

    dit is E-type-mooi

    Login om te reageren
  44. Marc van der Haak zegt

    14 april 2009 om 21:35

    Het is een grote Aston Martin, dus?

    Login om te reageren
  45. VivelaFRANCE zegt

    14 april 2009 om 21:51

    Erg mooi! Allee vreemd dat hij in Duitsland en Oostenrijk wordt geproduceerd, misschien vanwege de degelijkheid ;) !

    Login om te reageren
  46. RogerS zegt

    14 april 2009 om 22:00

    Deze graag in donkerrood metallic en met trekhaak! Dan kan mijn 407 de deur uit. :)

    Ik neem aan dat deze energielabel F zal hebben..

    Login om te reageren
  47. TimZ zegt

    14 april 2009 om 22:01

    hij is minder lelijk als de panamera

    Login om te reageren
  48. Tom307 zegt

    14 april 2009 om 22:02

    ik vind hem een ziel hebben,hij is mooi

    maarja,…

    Login om te reageren
  49. Erwin zegt

    14 april 2009 om 22:05

    @TedejeV

    En dan vind ik de Panamera wel mooi. Maar de AM blijft een plaatje.

    Login om te reageren
  50. Ralf zegt

    14 april 2009 om 22:15

    huh, al die concept plaatjes zien er echt mooi uit en die zie je zo’n zij-aanzicht en vind ik het er niet uitzien :L

    Login om te reageren
  51. Hamid zegt

    14 april 2009 om 22:16

    dit is nou een prachtwagen na mij mening:D

    Login om te reageren
  52. Ferdi zegt

    14 april 2009 om 22:17

    Zonde dat ze niet een compleet nieuw ontwerp hebben gemakt. Dit is gewoon een verlengde DB9, en dat vind ik best jammer. Beetje saai..

    Login om te reageren
  53. glenn (aka citrofiel evil ...) zegt

    14 april 2009 om 22:17

    Zo een lange snoet en zo een kort achterste. Raar maar waar :)

    Login om te reageren
  54. kevin zegt

    14 april 2009 om 22:19

    ik vind de panamera toch mooier.. en deze wordt wel 3 keer zo duus of ergens in die richting..

    Login om te reageren
  55. TedejeV zegt

    14 april 2009 om 22:21

    @Erwin,
    Ik wil wel met 1 van beiden gestraft worden hoor! ;) Aston is ook mooi maar in de praktijk is er maar 1 sportwagen die je echt dagelijks kan gebruiken.

    Login om te reageren
  56. Aston Martin zegt

    14 april 2009 om 22:23

    Thaha, geef mij maar deze boven de Quatroporte hoor

    Login om te reageren
  57. Majinstar zegt

    14 april 2009 om 22:26

    Teveel BMW CS achtig. Maserati blijft heerser.

    Login om te reageren
  58. GOD zegt

    14 april 2009 om 22:52

    wow op eerste gezicht super vet

    Login om te reageren
  59. Cantago zegt

    14 april 2009 om 22:53

    Dat ziet er echt chic uit! KOPEN!

    Login om te reageren
  60. vla zegt

    14 april 2009 om 23:04

    Duss…
    *Ademt in*
    YEEEEEAAAAAH!!!
    Zoals Michiel van den Brink eens zei; Aston Martins zijn de Ferrari’s van vandaag. Alleen zeg ik het op een meer puberale manier, maar ah… ;)

    Login om te reageren
  61. Bart Agazzi zegt

    14 april 2009 om 23:13

    Toch ziet de lamborghihi Estoque er het mooist uit!

    Login om te reageren
  62. W1ck3D zegt

    14 april 2009 om 23:21

    noch de Porsche noch de Aston. Ik wacht tot Ferrari uitkomt met een 2+2 :)

    Login om te reageren
  63. Ferdinand zegt

    14 april 2009 om 23:50

    Ik verkies de Panamera boven de Rapide. Degelijker, rijdt beter (zeer waarschijnlijk), meer motorkeus, mooier (maar dat is een mening), apparter (positief gezien), PDK, enz…

    Maar begrijp me niet verkeerd, de Aston is ook niet verkeerd. Maar toch weet je wel…..niet appart genoeg…jammer. En véééél duurder natuurlijk.

    Login om te reageren
  64. Porsche_Fan zegt

    15 april 2009 om 00:13

    veel liever een panamera!

    Login om te reageren
  65. dekster zegt

    15 april 2009 om 00:45

    De auto is gelijk niet lang genoeg om z’n lijnen tot hun recht te laten komen.

    Login om te reageren
  66. 750i zegt

    15 april 2009 om 00:57

    Vind Aston Martin een beetje teveel van hetzelfde….De mooiste vond ik toch de BMW CS Concept.

    Login om te reageren
  67. 9000cse zegt

    15 april 2009 om 01:13

    Ik denk, dat deze bolide véél hoofden zal doen omdraaien. Zo ook het mijne. De foto wekt bij mij echter de indruk, dat de voorstoelen door de “sportieve” hoogte wel erg ver naar achteren moeten staan om een goede zitpositie te krijgen. De grote vraag wordt dan toch, hoeveel plaats er dan achterin over zal blijven.
    Alhoewel ik hem buitengewoon mooi vind, zou ik toch de voorkeur geven aan een dure uitvoering van de Panamera, om met het overblijvende geld nog een mooie sportwagen te kopen.

    Login om te reageren
  68. kage zegt

    15 april 2009 om 01:19

    ohhhhhhhhhhhhhhh echt
    fuck alle tekortkomingen!
    ik zit vannacht gewoon klem onder mijn werkblad!!!!
    Dit is zoooooooooooooo mooi

    Login om te reageren
  69. BmwMPower zegt

    15 april 2009 om 07:38

    Het enige minpunt is dat ik deze auto dus niet kan veroorloven.

    Login om te reageren
  70. JD zegt

    15 april 2009 om 07:52

    Een DBS met 4 deuren. Woepie. Neuh vind het niks speciaals.

    Login om te reageren
  71. lincoln zegt

    15 april 2009 om 07:56

    is dit nu de auto die 3 jaar geleden al op voorhand uitverkocht was ??
    of is dit het zoveelste officiele schetsje ??

    het kan snel gaan met een revolutionair apparaat iig ..

    Login om te reageren
  72. edgar zegt

    15 april 2009 om 10:42

    Nou nou wat een nieuws…

    maar ik zie toch echt meer verschil tussen de Panamera en de Cayenne dan tussen de Rapide en de DB9. Die voorkant is zowat 1 op 1 overgenomen…
    en het copy/past gehalte bij aston lag al hoog…
    het word een beetje saai zo!

    Login om te reageren
  73. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 april 2009 om 10:48

    Heeft ‘ie wel IsoFix?

    :D

    Login om te reageren
  74. emiel_sl_65 zegt

    15 april 2009 om 10:57

    woooow dit is prachtig :O
    veel beter als porsche of de maserati
    ik ben gewoon spraakloos

    Login om te reageren
  75. Ferdinand zegt

    15 april 2009 om 11:32

    Kan er trouwens iemand de vraag van “Yo..nas” beantwoorden?? Ik ben ook wel benieuwd waar mijn DVD en geld blijft.

    Login om te reageren
  76. autoblogger zegt

    15 april 2009 om 11:36

    @Ferdinand & Yo..nas: we zijn er nog mee bezig. Zie ook laatste comments:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/16/help-autoblog-op-tv#comment-2109311

    Login om te reageren
  77. glenne zegt

    15 april 2009 om 11:41

    dat noem ik pas een mooie vierdeurs supercar!
    heel wat beter dan de panamera en de estoque :)
    moet je teminste geen halfjaar wennen aan alle dingen die veranderd zijn!

    Login om te reageren
  78. Granturissimo zegt

    15 april 2009 om 11:47

    @Wicked:
    Ferrari heeft al een 2+2, de 612 Scaglietti.

    Login om te reageren
  79. bakkerst zegt

    15 april 2009 om 12:25

    @ iedereen die zeurt over de stoelen,

    gok eens een beetje de groote van de auto en kom tot de conclussie dat je vanaf die zitpositie NIET bij het stuur kan..
    tuurlijk zit je niet zover naar voren, dan zou je zo’n 2,5 meter lang moeten zijn om nog bij de pedalen te kunnen, denk nou eerst eens ff na voordat je iets in de commentaren plempt

    Login om te reageren
  80. bakkerst zegt

    15 april 2009 om 12:30

    en ohja,

    eigenlijk zou je em eens met een V8 vantage en een DB9 op een rijtje moeten zien. ik vind persoonlijk dat het lijnenspel beter tot zijn recht komt op de Vantage dan op de DB9/DBS, een langere DBS kan ik me dan ook weer heel goed voorstellen. iets andere verhoudingen doen wonderen voor een setje lijnen. ik ben zeer benieuwd.

    en natuurlijk gaan ze geen ander ontwerp voor deze auto maken! alsof ze het niet druk genoeg hebben. ze werken daar op dit moment aan 3 auto’s, de V12 vantage, de Rapide en de one-77. daar komt bij dat het hele succes van de reeks gebasseerd is op dit ontwerp. waarom zouden ze iets volledig nieuws ontwerpen dat zich nog moet gaan bewijzen voor een auto type waarin de fabrikant zich nog moet bewijzen? ik denk dat er pas ná de one-77 serieus en actief nagedacht gaat worden over een opvolger van de DB9/vantage

    Login om te reageren
  81. Sorcerer zegt

    15 april 2009 om 12:37

    Sow, dan ga ik maar eens wat harder werken. En sparen. En nog even wegdromen bij het idee ;)

    Login om te reageren
  82. Ary zegt

    15 april 2009 om 14:56

    ik verheug me nu al op de mansory edition :P

    Login om te reageren
  83. Bestiun zegt

    15 april 2009 om 15:40

    Top bolide! niks op aan te merken….

    Login om te reageren
  84. Jandepandaman zegt

    15 april 2009 om 16:05

    :-? Tja… Het zal heus wel aan mij liggen hoor, maar als ik af en toe lees hoe op deze site de Chinezen worden afgemaakt, uitgelachen en af worden geserveerd omdat zij weer eens een model hebben gepresenteerd dat volgens iedereen hier alleen maar elementen van allerlei Westerse merken heeft gejat en niks van zichzelf heeft…. En ik zet dan het zijaanzicht van de Panamera naast deze Rapide, dan zie ik toch ook knáp veel gelijkenissen waarover ik hier verder niemand zie klagen of zeuren…

    :shock:

    Login om te reageren
  85. Danny zegt

    15 april 2009 om 16:39

    @Jandepandaman
    deze ?
    http://www.autowereld.com/popup/popup_foto.asp?artikel=5000&foto=2&screen=large

    P.S de panamera is geen verlengde 911 !
    http://cdn-www.rsportscars.com/images/porsche/2009-porsche-911-carrera-4/porsche-911-carrera-4-silver-portrait.jpg
    http://www.lawandmore.co.uk/static/images/decembervanessa/porsche_panamera_front.jpg

    Login om te reageren
  86. Guido zegt

    15 april 2009 om 17:40

    Prachtig maar niet orgineel.

    Login om te reageren
  87. Lotus Omega zegt

    15 april 2009 om 17:41

    ik moet als porsche freak toch toegeven dat de rapide meer een geheel is dan de panamera…

    Login om te reageren
  88. alpitlum zegt

    15 april 2009 om 18:02

    Voor het ontwerp was weinig originaliteit noodzakelijk maar wat is ie mooi, de proporties zijn precies goed!!

    Login om te reageren
  89. Ferdinand zegt

    15 april 2009 om 19:10

    @ autoblogger
    Ah! Oké, thnx :D

    Login om te reageren
  90. #Lennard zegt

    15 april 2009 om 19:21

    Goh! Wat een verrassing.. Dat ding is al oud voordat hij uit komt

    Login om te reageren
  91. EnzoR zegt

    15 april 2009 om 23:37

    Aston of Maserati? twijfel..

    Login om te reageren
  92. Sander zegt

    17 april 2009 om 15:08

    Ik zou toch eens willen weten wat er gaande is op de designafdeling bij AM. Dit is gewoon een samenraapsel van 3 andere AM-modellen. Geef mij maar de o-zo-mooie Panamera!

    Login om te reageren
  93. Buijsman zegt

    19 april 2009 om 03:27

    zeker een hele mooi auto, vind de kont ook mooi dan de porsche.. ik zal zeker niet twijfelen tussen een porsche of aston

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North