• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel! Ultralichte Lamborghini Sesto Elemento!

Auteur: robbie, gepost 29 september 2010 om 20:16 – 62 Reacties

Lamborghini Sesto Elemento concept
Dit is em dan! De nieuwste conceptcar (met nadruk op concept) van Lamborghini: 570 pk, 540 Nm, 999 kilo en heeeeel veel carbonfiber (zelfs de velgen).

Met deze conceptcar wil Lamborghini laten zien dat ze (naar eigen zeggen) de wereldwijde leider zijn op het gebied van CFRP (carbon-fiber reinforced plastics) technology. De auto is feitelijk een Gallardo, maar dan helemaal van carbon gemaakt. Het design is daarbij (eigenlijk) even van ondergeschikt belang.

Want dankzij het enorm lage gewicht sprint deze Sesto Elemento in slechts 2,5 seconde naar de 100 km/u. Maar wat wil je anders met een power-to-weight ratio van 1,75 kilo per pk. Lekker hoor.

De de eerste live foto’s kan je HIER en HIER bekijken.

Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, concept, Lamborghini, Lichtgewicht, Parijs-2010, sesto-elemento

Vorig bericht: « Rechtstreeks uit Frankrijk: Opel Astra GTC Paris Concept
Volgend bericht: Voorproefje op de 208? Peugeot HR1 concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    29 september 2010 om 20:17

    Mooi hee! Nu nog wat plaatjes op de voorpagina. En zoals ik al zei vorige week, 999 kg.

    Login om te reageren
  2. Svenska Aeroplan AB zegt

    29 september 2010 om 20:18

    0-100 km/u in 2,5 seconde???
    Holy shit, da’s best snel!

    Erg knap om hem net onder de 1000 kg. te houden, alhoewel ik dat dan wel weer Italiaans verdacht vind…
    ;)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      29 september 2010 om 20:36

      @Svenska Aeroplan AB: zoals de Veyron dus, ben benieuwd naar zijn top, hoewel het hier meer om de sensatie van acceleratie gaat.

      Login om te reageren
  3. birra zegt

    29 september 2010 om 20:18

    tss het is net of ie krongetrokken is ofzow.. en hij is gewoon echt té erg overstyled.

    Login om te reageren
  4. kevinc3 zegt

    29 september 2010 om 20:19

    kan nou niet zeggen dat ik em echt geweldig vindt.. :S het interieur lijkt wel op een oud computerspel.. met een vierkant stuur.. wel knap hoor dat cf.. alleen niet mooi

    Login om te reageren
  5. tom smits zegt

    29 september 2010 om 20:19

    aan de ene kant is het een ontzettend brute auto, maar aan de andere kant zijn er toch wel dingen die ik tegen vind vallen, het dashboard, de achterkant en de luchthappers e.d. aan de bovenkant, maar wat hebben ze die stoelen mooi gemaakt!

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    29 september 2010 om 20:20

    Wakosda?

    Login om te reageren
  7. Flamingo zegt

    29 september 2010 om 20:21

    Lotus Reventon Gallardo nouja had er meer van verwacht maar hijs ook weer niet lelijk ofzo. en 999kg en 2,5 naar honders met v10 is prachtig!

    Login om te reageren
  8. KaCh1ng zegt

    29 september 2010 om 20:21

    iets te veel show, maar prestaties bevallen mij echt!

    Login om te reageren
  9. birra zegt

    29 september 2010 om 20:22

    krongetrokken=kromgetrokken

    Login om te reageren
  10. Bumer zegt

    29 september 2010 om 20:22

    Interieur ziet er niet uit, maar is dan ook een concept hea. Vind hem er van de buitenkant wel aardig gelikt uit zien.

    Login om te reageren
  11. tom smits zegt

    29 september 2010 om 20:23

    maar gelukkig is het een concept car, dus die dingen zoals het dashboard(dat er voor de helft niet is) en de open deels open kont zullen er niet komen.

    Login om te reageren
  12. stijnfolkers zegt

    29 september 2010 om 20:25

    dan was die ”tankdop” dus toch het embleem van de velg

    vreemd, zon lege ruimte waar normaal het dashboard zit

    Login om te reageren
  13. woutert zegt

    29 september 2010 om 20:26

    in een woord prachtig, meteen uitbrengen! dit is de toekomst!

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    29 september 2010 om 20:33

    Ze hadden ‘m beter ‘Lamborghini Origami’ kunnen noemen!

    Login om te reageren
  15. Anton zegt

    29 september 2010 om 20:34

    http://www.facebook.com/pages/Lamborghini/148159348543941

    Met de officiële press release!

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    29 september 2010 om 20:34

    CFRP, interessant. Was dat niet ook het spul waarvan ze enorme koepels over steden wilden maken?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 september 2010 om 21:12

      @BananaFlip:

      Simpsons the movie?

      Login om te reageren
      • Sheep zegt

        29 september 2010 om 22:46

        @jack_abarth: sweet memories…

        Login om te reageren
  17. D-Racer zegt

    29 september 2010 om 20:37

    Lamborghini Gallardo + Lamborghini Reventon = Lambo Sesto Elemento

    Login om te reageren
  18. 911GT2 zegt

    29 september 2010 om 20:41

    Mag ik een tijltje, mijn god dit is echt wanstaltig!

    Login om te reageren
  19. Airwave zegt

    29 september 2010 om 20:46

    Ik vind de voorkant erg mooi, de achterkant vind ik niet zo heel veel aan.

    Als ik de Jota ernaast zet, dan lijken er wel een beetje overeenkomsten te zijn, dus die kant zal het wel opgaan! Ben heel erg benieuwd :)

    Login om te reageren
  20. Flamingo zegt

    29 september 2010 om 20:54

    (wtf de faceliftpassat is op autobild)

    Login om te reageren
  21. beetec zegt

    29 september 2010 om 20:54

    Tering!
    Ik dacht dat een 458 overstyled was maar dit slaat echt alles.
    999kg is impressive though. Licht en lelijk!

    Login om te reageren
  22. fant zegt

    29 september 2010 om 20:54

    Ik word hier niet blij van… Lijkt alsof een of andere smakeloze Duitse tuner iets teveel biertjes op had en een Reventon heeft zitten verneuken.

    Login om te reageren
  23. Martin Verboom zegt

    29 september 2010 om 20:55

    Moet er echt even aan wennen. Ook aan het feit dat Lamborghini ervoor kiest om deze kwaliteit (beginnend 3d ontwerper kan hetzelfde) 3d afbeeldingen door te sturen. Andere fabrikanten doen hun best nog als ze 3d afbeeldingen naar buiten brengen van een nieuwe concept.

    Dan maar wachten op de foto’s van het prototype.

    Login om te reageren
  24. joohn zegt

    29 september 2010 om 21:01

    Tis wel een lillekerd.

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    29 september 2010 om 21:03

    999 kg gaat ook een stuk beter door de bocht. Als dit soort auto’s (onder invloed van milieueisen?) eindelijk weer wat lichter worden, top.

    Login om te reageren
  26. WoutJan15 zegt

    29 september 2010 om 21:08

    Mooi? zeker niet, bruut? heel erg!

    Login om te reageren
  27. RND zegt

    29 september 2010 om 21:11

    een beetje bijschaven en dan ga ik wel weer eens langs de volkswagen dealer

    Login om te reageren
  28. NLBUURMAN zegt

    29 september 2010 om 21:16

    niet mooi :(, wel snel :) 999kg, waarschijlijk hebben ze dat gebruikt om te zorgen zodat ze kunnen zeggen: “ja, onze auto weegt minder dan 1000 kg!”

    Login om te reageren
  29. Floating_Teacher zegt

    29 september 2010 om 21:33

    oeff pijn aan de ogen :|

    Login om te reageren
  30. Acacio zegt

    29 september 2010 om 21:41

    Heb het wtf momentje van de dag ook weer gehad toen ik het interieur bekeek…

    Login om te reageren
  31. Shandar zegt

    29 september 2010 om 21:51

    http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=1648&fArticleId=5410714
    1.09 pk/kilo!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 september 2010 om 23:09

      @Shandar: dat klopt niet, aangezien mijn informatie rechtstreeks uit het persbericht van Lamborghini komt…

      Login om te reageren
  32. Johan-SV zegt

    29 september 2010 om 22:07

    deze lijkt nog kleiner dan de gallardo maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn, ik moet er nog wel aan wennen het is niet dat ik deze meteen mooi vind

    Login om te reageren
  33. studiokloen zegt

    29 september 2010 om 22:10

    iemand het volledige persbericht gelezen van lamborghini op facebook??
    wat is het ook voor onzin dat je het niet eens kan selecteren en plakken..
    vond het ook teveel om te lezen :P samenvatting iemand?

    Login om te reageren
  34. YouRockMyWorld zegt

    29 september 2010 om 22:11

    Dit is nou zoals ze bij Top Gear zeggen: ”Madness from Lamborghini”. Lekker appart en sowieso niet saai!

    Login om te reageren
  35. itsyoup zegt

    29 september 2010 om 22:29

    Mooi concept. Exterieur zal nog wel aan gewerkt worden. Het ging er natuurlijk meer om dat het carbon fibre was, niet de vormgeving zelf……..

    Login om te reageren
  36. ferrari599xx zegt

    29 september 2010 om 22:29

    iets te veel , wal goei acceleratie :O

    Login om te reageren
  37. jer-ome zegt

    29 september 2010 om 22:45

    mooi
    en die acceleratie O.O
    eerst zien dan geloven :x
    maar die achterkant vind ik ook heel belovend

    Login om te reageren
  38. Sheep zegt

    29 september 2010 om 22:47

    Een gallardo met anorexia. En een lelijke kont, echt niet om aan te,zien.

    Login om te reageren
  39. treser zegt

    29 september 2010 om 22:52

    Spiegels, uitlaten, interieur, ziet er allemaal heel lekker uit.
    Een heel lekkere auto.

    Login om te reageren
  40. treser zegt

    29 september 2010 om 22:55

    nog even dit waar is het blok gebleven op de pressfoto’s?
    De foto op autojunk doet een beetje aan het blok van een 288 GTO denken.
    http://www.autodrome.fr/288_gto_1985.jpg

    Login om te reageren
  41. SimonMc zegt

    29 september 2010 om 22:57

    Als je dit leest, ga je een Lotus Elise toch meer apprecieren.

    Nog geen 900 kg, en dat zonder 1 vezel carbonfiber.

    Maar…al bij al niet slecht omdat hier waarschijnlijk ook nog een 4-wiel aandrijfsysteem in zit en hier zit natuurlijk ook een dikke V10 in plaats van een 4-cilindertje.

    Login om te reageren
  42. Tinus zegt

    29 september 2010 om 22:57

    Ik vind ‘m echt fantastisch! Dat kruis over de flank, die ultra korte overhang achter.. racestijl-tankdop. Van boven lijkt het net een rog..

    Alleen dat interieur. brrrrrr! Gelukkig is dat vaak het gedeelte wat het meest verandert bij een concept.

    Login om te reageren
  43. jasper zegt

    29 september 2010 om 22:59

    Die gaten onder de vooruit verpesten het echt voor mij, verder is ie ook wel wat te druk. Ik hoop dat de Jota hier niet op lijkt..

    Login om te reageren
  44. patrick zegt

    29 september 2010 om 23:01

    Ik vind het maar niks.
    Gallardo met een bodykit….

    Login om te reageren
  45. mout zegt

    29 september 2010 om 23:12

    Dat ie vreemde looks heeft, vooral in interieur, komt natuurlijk vooral omdat ze met dit model studeren op de mogelijkheden van die carbon-dinges. Staal verwerkt men in plaatvorm, kunststof is wat vrijer, carbon heeft graag vouwen en knikjes. Anders moet je er bijvoorbeeld honing-raat structuurtje achter maken.

    Login om te reageren
  46. FieRo zegt

    29 september 2010 om 23:13

    Een beetje te druk en krampachtig gestyled…
    Alsof een KTM X-bow gekruist is met een Reventon bodykit.. nog niet af..

    Login om te reageren
  47. Jokkebrok zegt

    29 september 2010 om 23:35

    Beetje té! Maar wel dik!

    Login om te reageren
  48. Canguro zegt

    29 september 2010 om 23:50

    Was dit nou echt twee uitroeptekens waard?

    Login om te reageren
  49. FieRo zegt

    29 september 2010 om 23:54

    oja..t lijkt dat die 10 gaten in de achterklep alleen voor de ventilatie zijn..terwijl je (funtioneel) misschien een ITB setup zou verwachten, en dan bedoel ik zoiets onder de klep
    [img]http://www.mkb.demon.nl/motor0011.JPG[/img]
    maar daar lijkt het niet op.. ;)

    Login om te reageren
  50. midasracer zegt

    29 september 2010 om 23:59

    Duidelijk een gevalletje ontwerpers met ADHD of teveel poeder in de neus. Past prima in de psychedelische Hotwheels collectie van mijn zoontje.

    Login om te reageren
  51. GTR zegt

    30 september 2010 om 00:28

    doet mij denken aan de lambo countach.
    het was echt een lelijke auto, zoals jezza zei; ze pakten een blok metaal, en hebben het op aarde neer gesmeten en zeiden; kijk, dat is de nieuwe countach!

    en toch heeft het een positieve effect, mensen zeggen; wauw!
    omdat ie niet mooi was vond ik ‘m mooi hahah. maar wat ‘m echt deed was het geluid van dat ding!
    en de v10 is ook zeker niet slecht natuurlijk.

    ik vind het beetje reincarnatie van de countach haha.
    i like!

    Login om te reageren
  52. integralechubasco zegt

    30 september 2010 om 01:13

    De countach had een eenduidige designvisie… was nog met de hand en pols ontworpen,
    Dit gedrocht met zijn 100 lijntjes alle kanten op, komt niet eens in de buurt van de countach die echt vernieuwend was…
    waarom dat zogenaamde stealth stijl? is allang alweer achterhaald en ontleent zijn vorm niet aan de wetenschap van aerodynamica maar het ontlopen van radar. fake dus, op iedere auto.
    Techniek lijkt me wel interessant, als ze de 1000 kg drooggewicht echt voor productieauto’s weten in te in te zetten, betekent dat ze de voorsprong die ferrari heeft op motorisch en aerodynamisch vlak daar kunnen terugpakken. ben benieuwd.

    Login om te reageren
  53. paulusrx7 zegt

    30 september 2010 om 08:33

    ik vind hem echt doodziek wat een apparaat!!

    Login om te reageren
  54. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 08:35

    Wat een bruut ding dit…. Ik vraag mij wel af waarom ze vergeten zijn van er een dashboard in te zetten… ;)

    Login om te reageren
  55. Bart_V zegt

    30 september 2010 om 09:36

    die 1000 kg moet ik nog geloven
    die motor en zo’n grote auto, lijkt me sterk dat ze gaat lukken

    wacht mooi af ;)

    Login om te reageren
  56. LQDI zegt

    30 september 2010 om 12:56

    Van de zijkant ziet ie eruit alsof hij al 2 euro NCAP crashtests achter de rug heeft. Dan met name geraakt aan de achterkant

    Login om te reageren
  57. Priusje zegt

    15 november 2010 om 14:13

    Die Arabieren gaan hun geld weer uitgeven!

    Login om te reageren
  58. Martijn zegt

    30 november 2010 om 12:31

    Ahh,, dus hier heeft the voice of holland zijn stoelen vandaan gehaald;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North