• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële Audi A1 schetsen gelekt

Auteur: Dennis, gepost 26 juli 2007 om 14:55 – 62 Reacties

Audi A1 Sketch official

Van de nieuwe Audi A1 hebben we al een aantal impressies voorbij zien komen, maar het Britse Car Online heeft zijn handen weten te leggen op officiële Audi A1 schetsen en heeft daarnaast nog het één en ander over de nieuwkomer te vertellen.

Uiteindelijk blijven het schetsen, dus daarmee hebben we nog geen enkele garantie dat de A1 er ook op deze manier uit zal zien, maar aan een schets afkomstig van Audi zelf hecht ik veel meer waarde dan aan een spinsel van een willekeurige impressionist.

De A1 wordt gebouwd volgens de MQB formule. Dat zegt mij ook niets, maar het waar het om gaat is dat alle kleinere modellen binnen de VAG groep op basis van de MQB formule worden gebouwd, met als resultaat flexibelere, gemakkelijkere en goedkopere fabricage. Hiermee kan per auto zo’n 1.000 dollar worden bespaard in vergelijking tot de wijze waarop de compacte auto’s uit de groep nu worden gebouwd.

Er komen vier verschillende A1 modellen. Een 3-deurs, een iets ruimere 5-deurs, een coupé en een cabrio. Of de cabrio een 2- of 4-zitter wordt is nog onduidelijk.

De van voren aangedreven A1 krijgt een 1.4 motor met en zonder turbo, goed voor vermogens variërend van 65 tot 170 pk. De dieselaars moeten rekening houden met 1.6 liter vierpitter varianten, goed voor 75 tot 130 pk.

Optioneel verkrijgbaar met DSG versnellingsbak en daarnaast optioneel Quattro vierwielaandrijving. Dat maakt de auto een stuk duurder, maar volgens Audi zijn klanten in het premium segment niet te beroerd om extra geld uit te geven aan comfort en veiligheid. Met vierwielaandrijving is een mogelijke S1 en Q1 ook een stukje dichterbij. Mocht een S1 er komen, dan zal deze waarschijnlijk zijn uitgerust met een 200 pk turbo motor, extra spoilers en led-verlichting.

De A1 moet wat Audi betreft een echte Mini Cooper killer worden. In het eerste productiejaar (2010) hoopt men 100.000 exemplaren te verkopen, maar zodra de cabrio ook in productie graat, zal Audi de capaciteit van de fabriek in België vergroten naar 190.000 stuks. Audi mikt erop om de instap A1 zo’n 10 procent goedkoper te maken dan zijn Mini Cooper rivaal.

Met dank aan Hans voor de tip.

Audi A1 Sketch official

Audi A1 Sketch official

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, Schetsen

Vorig bericht: « Toyota gaat plug-in hybride testen op openbare weg
Volgend bericht: Vrouwen bijna net zo “autowijs” als mannen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mark zegt

    26 juli 2007 om 15:02

    LEIPPPP

    Zekers halen!!!!!

    check die velgen dan

    alleen beetje weinig pk:p

    nu maar wachten op die S1 :D

    Login om te reageren
  2. marex zegt

    26 juli 2007 om 15:07

    Ziet er zeker niet verkeerd uit ( de schetsen dan ) Helaas komt er een Audi teken op zodat deze toch voor veel mensen te duur wordt net zoals de 1-serie en mini. Mooie auto’s maar zo ontzetten duur.

    Login om te reageren
  3. Bruce zegt

    26 juli 2007 om 15:07

    Tja, ziet er niet slecht uit maar een echt verrassend design kun je het niet noemen, zeker als je nog de scherpe kantjes wegdenkt van de schetsen (uitlaten, grote velgen, etc.).
    Vraag me trouwens af als er een RS1 zal komen, als concurrent voor de 135i van BMW?

    Login om te reageren
  4. Brutus zegt

    26 juli 2007 om 15:09

    Hopelijk wordt het dan ook echt wat.. het ging net zo goed met Audi op de A2 na.. kijk maar naar de A5/S5, zo van de één op de andere dag werden ze gespot (of lag dat gewoon aan mij).
    Aangezien 1.4 turbo’s het tegenwoordig ook wel lekker doen ga ik daarvoor zolang de S1 er nog niet is..
    Moeten ze wel ff met een scherp concept komen..

    Login om te reageren
  5. XP zegt

    26 juli 2007 om 15:11

    Wow, hopelijk lijkt ie op de schetsen.

    Login om te reageren
  6. Jonas zegt

    26 juli 2007 om 15:12

    zeeer mooi, hopelijk wordt het een 1-serie killertje ^^

    Login om te reageren
  7. Bartelomeus zegt

    26 juli 2007 om 15:14

    Ach ja, bijna alle schetsen zijn mooi, uiteindelijk zal hij een stuk minder worden ben ik bang, net als de nieuwe lancer bhijvoorbeeld

    Login om te reageren
  8. Ward zegt

    26 juli 2007 om 15:15

    Stop es met die lelijke gril man. Zeker op zo een kleine auto ziet het echt niet uit.

    Login om te reageren
  9. LC zegt

    26 juli 2007 om 15:16

    Q7 achterlampen? of lijken ze allemaal op elkaar.

    Offtopic
    Ander audi nieuws is de R8 spider via autoblog.it voor de spaanstalige onder ons.

    Login om te reageren
  10. STEEFGTI zegt

    26 juli 2007 om 15:16

    Het wordt zeker de beste in zun klasse….

    -edit: want?-

    Login om te reageren
  11. Bisazza zegt

    26 juli 2007 om 15:22

    @Jonas.

    Ik geloof niet bepaald dat dit een 1-serie killertje is… Ik geloof dat de Audi A3 dat toch moest doen????

    Login om te reageren
  12. Floris zegt

    26 juli 2007 om 15:22

    Ben ik de enige die hier wel erg veel van de nieuwe VW Scirocco in ziet?

    Login om te reageren
  13. ml zegt

    26 juli 2007 om 15:23

    Als je een 65pk auto levert moet hij ook wel 10% goedkoper zijn dan een Mini (die heeft 90pk of zo iets..).
    trouwens wel erg weinig 65 pk, zijn dat officiele bronnen?

    Login om te reageren
  14. Italian car driver zegt

    26 juli 2007 om 15:24

    Beetje matig Audi, n Jaguar grille

    Login om te reageren
  15. Brutus zegt

    26 juli 2007 om 15:26

    @ LC: een website wat eindigt op .it is niet spaans hoor.. dat is de laatste keer dat ik keek Italiaans..:D

    Login om te reageren
  16. M. Schopman zegt

    26 juli 2007 om 15:38

    In die grille komt een TFT scherm, met daarop je kenteken. Dat wordt de nieuwe mode ;)

    Login om te reageren
  17. JLJ zegt

    26 juli 2007 om 15:38

    @LC
    Autoblog.it voor de spaanstaligen?? Che cazzo stai dicendo?
    It staat natuurlijk voor ITALIA…

    On-topic:
    Op deze schetsen lijkt de A1 helemaal niet zoveel kleiner dan een A3. Afwachten dus maar weer op de eerste concept

    Login om te reageren
  18. Mizze zegt

    26 juli 2007 om 15:42

    @ Ward

    Lelijke grill ???????

    Wie hier vind de grill van Audi lelijk????
    Ik vind ze net lekker agressief lijken….

    Login om te reageren
  19. Sidney zegt

    26 juli 2007 om 15:52

    Evo X front, niet?

    Login om te reageren
  20. mcx zegt

    26 juli 2007 om 15:53

    Is het autootje zo klein of zijn die velgen zo groot?

    Login om te reageren
  21. konyali zegt

    26 juli 2007 om 16:02

    Front is eerder Maserati dan Evo X, was er al iets eerder he..? ;)

    Login om te reageren
  22. bert zegt

    26 juli 2007 om 16:07

    In plaats van een BMW-1 killer te worden , denk ik eerder dat het een VW-Golf killer gaat worden !!

    Een aanslag op hun eigen groep , ja dat lijkt me verstandig …….

    Alle modellen blijven allemaal hetzelfde uitzien , ongeloofelijk origineel ???
    Is de tekenaar gaan lopen bij audi ?

    Ik denk niet dat BMW daar van moet gaan wakker liggen , en daarbij half 2009
    komt er een nieuwe 1-reeks uit .

    Login om te reageren
  23. Joost zegt

    26 juli 2007 om 16:08

    @ Floris: I agree :D

    Login om te reageren
  24. Racer X zegt

    26 juli 2007 om 16:38

    Best aardig voor een schets, maar bij dat gapende gat in het front moeten ze nog wat nuances aanbrengen.

    Login om te reageren
  25. niels zegt

    26 juli 2007 om 16:59

    Doe mij straks maar die nieuwe Alfa Sprint schijnt een kleine 8c te worden vind Audi echt heel erg eenheids worst hebben momenteel!!!!

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  26. helmirossi zegt

    26 juli 2007 om 16:59

    Snap niet dat sommigen beweren dat dit autootje moet concurreren met de 1 serie van BWM, dat moet namelijk de A3 doen (en is volgens mij ook geen probleem :) )

    De A1 is een stuk kleiner en wordt volgens mij gepositioneerd als concurrent van de mini. Ook al ben ik wel gek van het merk Audi, ik denk niet dat Mini (en dus BMW) wakker liggen van de komst van de A1. Ik zou zelf ook voor de Mini kiezen.

    Login om te reageren
  27. Chief_S5 zegt

    26 juli 2007 om 17:04

    Hmm.., Ik ben nu 14, december 15, het is nu 2007, 2010=3 jaar, 15+3=18, 18 jaar betekend halen!!! :) :P

    Login om te reageren
  28. Mr. R zegt

    26 juli 2007 om 17:05

    @ml: Precies! Een 1.4 als instapper met 65pk?! Typefoutje toch zeker? Anders moeten ze dat ding slechts van aluminium en plastics maken. Een simpele Renault 1.4 16V brengt al 95pk naar de voorwielen. 65pk is wel héééél weinig, zeker voor een premium brand. Verder ziet het er wel leuk uit, maar makkelijk zal Audi ’t niet krijgen: een Mini of Alfa Junior is vast leuker.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    26 juli 2007 om 17:15

    Das mooi! Meer van hetzelfde……..

    En je kunt er gif op innemen dat een VW variant er ook aan zit te komen…..

    Login om te reageren
  30. john the ultime car fan zegt

    26 juli 2007 om 17:16

    zo zo ziet er leuk uit de a8 w 12 die rijd lekker zo echt geweldig de a1 hopelijk ook
    :)

    Login om te reageren
  31. Luc zegt

    26 juli 2007 om 17:21

    dit is erg, die wielen, die grille, saaiheid

    Login om te reageren
  32. Brecht zegt

    26 juli 2007 om 17:38

    Is weer een prachtmoddel wat het geld waard is.
    Alleen is spijtig dat (audi/volkswagen) zo een karige bassisuitrusting meegeeft, en als je wat meer comfort wilt hebben (bv: Cruise control, Elekttronische airco, enz…) Moet je dan weer een pak geld neerleggen daarvoor:(
    Tenzij je rijkse ouders hebt die ons sponserd :D

    Login om te reageren
  33. wimbers zegt

    26 juli 2007 om 18:36

    leuk alternatief voor een mini
    zeker met quattro en hele leuke skelter voor in de winter.

    Login om te reageren
  34. DRU zegt

    26 juli 2007 om 18:37

    AAaaaah, een MINI Cooper killer. Nu snap ik het. Heel goed Audi!
    Maar please stay true to the sketches!

    Login om te reageren
  35. jasper zegt

    26 juli 2007 om 18:46

    Ziet er goed uit!
    Zijn deze schetsen van de designer Wolfgang Josef Egger, die ook de Alfa Romeo 8c heeft ontworpen.
    (http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/14/alfa-designer-kiest-voor-audi)

    Login om te reageren
  36. huub Vanderlubbe zegt

    26 juli 2007 om 19:05

    Dat grille-gat is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot!!

    Login om te reageren
  37. Solstice zegt

    26 juli 2007 om 19:42

    Hij doet me denken aan de aloude Rover 214…

    Login om te reageren
  38. Romeo zegt

    26 juli 2007 om 20:01

    FF de knuppel in het hoenderhok gooien:

    Japans/Koreaans design anyone ??

    Login om te reageren
  39. el español zegt

    26 juli 2007 om 20:04

    @Floris: Het gerucht gaat dat Winterkorn bij zijn overstap naar VW de Scirocco (Iroc) terug naar de tekentafel gestuurd heeft met de woorden: “So ein (schönes) Design ist nur Audi vorbehalten”.
    Dus volgens mij hebben ze inderdaad de “Schnauze” van de Iroc op de A1 geplakt en krijgen we binnenkort een brave, burgerlijke Scirocco te zien.

    MBQ betekent overigens ModulQuerBaukasten. Een soort blokkendoos dus met grijpklare modules voor de Quer-platformen (motor dwars voorin) van het VW-konzern

    Login om te reageren
  40. el español zegt

    26 juli 2007 om 20:05

    dat moest dus MQB zijn. Sorry :-)

    Login om te reageren
  41. jasper zegt

    26 juli 2007 om 20:13

    @ el español
    Nu je het zegt, deze schetsen lijken wel op op VW Iroc (vooral de plaats van de grille, koplampen, logo)

    Login om te reageren
  42. Floris zegt

    26 juli 2007 om 20:24

    @ el español
    Aha, dus komt de Iroc dan niet meer? Plaatje is weggehaald trouwens?

    Login om te reageren
  43. el español zegt

    26 juli 2007 om 20:47

    @Floris: De Scirocco komt gewoon maar het front zal wel een stuk behoudender worden dan wat ze ons met de Iroc hebben laten zien.
    Overigens is de marktinvoering daardor wel vertraagd, net als die van de nieuwe Polo én de Tiguan.

    Login om te reageren
  44. speedlimit zegt

    26 juli 2007 om 21:09

    Lijkt net ’n varken zo met die grill.

    Login om te reageren
  45. Lexus LS zegt

    26 juli 2007 om 23:13

    Ziet er goed uit. Maar ik vraag me eigenlijk wel af of er markt voor is. Mensen die een dergelijke kleine auto willen (evt, jonge stelletjes) kunnen het niet betalen. Als leasebak van de zaak wordt ’t ook niets, omdat de A4 dan gehaald gaat worden. Ik denk net zo iets als de C30; iedereen vindt hem mooi, maar of ‘ie functioneel is…

    Login om te reageren
  46. Apache zegt

    26 juli 2007 om 23:46

    voorkant iets tussen een nieuwe maserati gransport en een toekomstige jaguar XF

    – Apache

    Login om te reageren
  47. Mr X zegt

    27 juli 2007 om 03:01

    Het is wel een beetje saai aan t worden bij Audi…

    Login om te reageren
  48. jodocus zegt

    27 juli 2007 om 03:41

    aardige veelbelovende schetsen van een auto die in de realiteit natuurlijk alweder heel wat banaler zal zijn.
    Verschrikkelijk – vind ik ( maar wie ben ik , natuurlijk ? – de man mét de juiste autodesign-smaak, natuurlijk ! ) – die onderste uitgezakte carroserielijn tussen voor- en achterwiel, zoals we die kennen van de afzichtelijke BMW 1 – reeks; reeds beter bekend als het hangbuikzwijntje.
    Hopelijk maakt Audi niet dezelfde fout en trekken ze dit recht !

    En ja, ook die wijdopengesperde muil van een radiatorgrille / luchthapper is er vér over voor zo’n kleine wagen. Agressief ja, maar schrik je daarmee niet een heel doelpubliek af in dit marktsegment ?

    Login om te reageren
  49. Niels zegt

    27 juli 2007 om 10:40

    Volgens mij kun je hier nog helemaal niet zien hoe de nieuwe A1 eruit komt te zien. Die zal veel simpeler en saaier zijn.

    Login om te reageren
  50. henk goedman zegt

    27 juli 2007 om 18:56

    Jammer dat Audio zulke saaie voorspelbare autos is gaan maken…was toch een mooi merk met history! (auto union, ro 80)

    Login om te reageren
  51. Appii zegt

    28 juli 2007 om 14:03

    ik sie een BMW CS concept.. die voorkant.. dus vind ik hem wel mooii

    Login om te reageren
  52. Floris zegt

    30 juli 2007 om 11:52

    Een directe kopie van Mitsubishi? Gelijkenis is schokkend.

    http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2007/07/compacte_suvstudie_van_mi/index.xml

    Login om te reageren
  53. beschuitfluiter zegt

    31 juli 2007 om 11:36

    ja echt… twee druppels! :/

    Login om te reageren
  54. j zegt

    31 juli 2007 om 15:49

    best een leuk ding om te zien, alleen die mega-grille vind ik niet zo…ben bang dat prijs net zo groot zal zijn als die grille helaas, voor de rest vind ik de ontwikkeling van meer kleine auto’s alleen maar goed.

    Login om te reageren
  55. _-IS250-_ zegt

    31 juli 2007 om 17:00

    Veel commentaar maar ik vind hem persoonlijk mooi, lexus en BMW(maar die hebben eigenlijk al de mini) zouden ook zo’n model op de markt moeten brengen vind ik.
    Ik denk wel dat de Audi A1 gaat succes hebben, mensen zoeken er naar: een prijselijke auto(ook zal hij duur zijn voor z’n segment) met een goed imago.

    Login om te reageren
  56. Hollie zegt

    2 augustus 2007 om 17:23

    Ik vind de achterkant een beetje op een renault ‘butt’ lijken, of ligt dat nou aan mij…? Verder ziet ie er zeker bruut uit. Mag van mij zo in productie!

    Login om te reageren
  57. Palo Vieluc zegt

    10 augustus 2007 om 11:59

    Oké, als ie zo in productie gaat, EEN BOM!!

    Login om te reageren
  58. free zegt

    25 augustus 2007 om 12:07

    Stoer

    Login om te reageren
  59. dongwan zegt

    5 september 2007 om 18:14

    ja die ziet er niet slecht uit maar op de schetsen ziet hij er inderdaad altijd beter uit, A3 hij zal denk ik meer op de A3 gaan lijken, ik denk niet dat er een 65 pk motor van uitkomt waarschijnlijk een 90 pk een 120 en een 170

    Login om te reageren
  60. wimbers zegt

    8 oktober 2007 om 22:00

    Ik hoop dat ze voor de A1 eenzelfde concept als de A2 aanhouden. licht, zuinig, design.
    Het is weer eens wat anders dan alsmaar zwaarder, sneller, bruter.
    Er bruut uitzien is tof, maar maatschappelijk mag er wel wat aan de verwachtingen gedaan worden.
    Men verwacht een vlotte lichte auto. dat hadden ze met de a2 voor elkaar (850 kilo)
    normale 1.4 deed 1 op 18 (in 2000!) als je dat nu met de huidige tfsi motoren doet moet de motorinhoud nog omlaag kunnen naar 1.2 liter. daarmee moet het verbruik ook naar de 1 op 22 kunnen.
    ik zou bereid zijn voor zo´n technisch hoogstandje te betalen.
    zie het als mobiele telefoons. hoe kleiner het model met meer features, hoe duurder.
    waarom zou dat met kleine auto´s vol techniek dan niet gelden. het kost wat. maar je hebt wel een maatschappelijk verantwoord alternatief voor de gangbare stilstaande techniek. (lees, grote middenklasse-auto´s met groeiende motoren zoals 2.4 liter 4-cylinders)

    als de overheid dit ook zou inzien (mensen die investeren in nieuwe, schonere techniek belonen ipv de rest beboeten) zou dit nog wel eens aan kunnen slaan .

    Login om te reageren
  61. Sorce zegt

    8 oktober 2007 om 23:50

    Achterkant doet denken aan Alfa Brera…

    Login om te reageren
  62. Matthieu zegt

    7 februari 2008 om 10:59

    Tegenwoordige zijn kleinere auto’s in. Denk aan de Citroen C1,
    Toyota Aygo etc. Dit zou beter zijn voor het milieu en voor
    de ‘wallet’. Maar inderdaad, de A1 is te klein als zakenauto en te duur
    voor een klein gezin. We houden het dus op verzamelingsauto voor extra op het erf of als boodschappenauto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North