• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële foto’s Ferrari 430 Scuderia [updated]

Auteur: Dennis, gepost 19 juli 2007 om 08:42 – 96 Reacties

Ferrari F430 Scuderia


We hadden ‘m al gespot en de naam was nog onduidelijk, maar zie hier de eerste officiële foto’s van de Ferrari 430 Scuderia. De Scuderia komt naast zijn broertjes de F430 Coupé en F430 Spider in het programma. Ondanks dat deze nieuwe telg volgens hetzelfde basisrecept is gebouwd, is hij 100 kilo lichter en heeft hij 20 pk meer vermogen dan de Coupé. Dat maakt hem nog gemener op het circuit.

Met 510 pk en een gewicht van 1250 kilo, kom je uit op een gewicht-vermogensverhouding van 2,45 kilo per pk. Het machientje laat zich doortrekken tot 8.500 toeren. Even een vergelijking met de concurrenten: de Porsche 997 GT2 heeft 530 pk en moet daarmee 1.430 kilo verplaatsen, de Lamborghini Gallardo 530 pk en 1.430 kilo.

De software van het motormanagement is vernieuwd waardoor de versnellingsbak nog sneller schakelt. De semi-automatische versnellingsbak schakelt in slechts 60 milliseconde naar de volgende versnelling. Daarnaast is de tractiecontrole sterk verbeterd. In september zal de Scuderia op de Autoshow van Frankfurt zijn opwachting maken.

Met dank aan Ernst, Gairo en Michiel voor de tip.

UPDATE: Persbericht na de foto’s.

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari F430 Scuderia

Persbericht:

De nieuwe Ferrari 430 Scuderia vormt een uitbreiding van de V8 modelreeks voor de openbare weg, naast de F430 coupé en de F430 Spider. De 430 Scuderia is een echte high performance tweezits berlinetta die laat zien op welke wijze Ferrari’s Formule 1 knowhow wordt doorgevoerd in de productieauto’s van het merk.

Het nieuwe model is een speciale uitvoering op basis van de F430 waarmee Ferrari specifiek mikt op haar meest gepassioneerde en op sportiviteit georiënteerde klanten. Bij de ontwikkeling lag de nadruk op het realiseren van een laag gewicht, de hoogst noodzakelijke uitrusting en innovatieve technologie. Deze ontwikkelingen staan alle volledig in dienst van de uitzonderlijke prestaties van de auto en het leveren van een optimale rijervaring.

De nieuwe auto kent een extreem lage gewicht/vermogenhouding van slechts 2,45 kg per pk dankzij een laag leeggewicht van slechts 1.250 kg – 100 kg minder dan de F430 – en de atmosferische 4.308cc V8 met 510 pk bij 8.500 tpm.

Optimale prestaties, zowel op het circuit als op de openbare weg, worden gegarandeerd door een reeks hightech technologieën. Bijvoorbeeld de nieuwe F1 software – Superfast – die de schakeltijd reduceert tot slechts 60 milliseconden, en de nieuwe tractiecontrole die voor het eerst het elektronische E-diff differentieel en het F1-Trac tractie- en stabiliteitscontrole-systeem in één systeem integreert.

Voertuigdynamiek, -besturing en -prestaties vormen derhalve het summum van hetgeen Ferrari tot nu toe heeft bereikt bij het ontwikkelen van sportwagens voor de openbare weg.

De 430 Scuderia wordt in september 2007 officieel onthuld door Michael Schumacher tijdens de IAA Motor Show in Frankfurt.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

f430, Ferrari, iaa-2007, scuderia

Vorig bericht: « Nog een Hollands automerk
Volgend bericht: Nieuwe Crossover: Ford Kuga »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bart zegt

    19 juli 2007 om 08:47

    Wow!!!

    Login om te reageren
  2. patrick zegt

    19 juli 2007 om 08:47

    ziek!!!

    Login om te reageren
  3. dennis zegt

    19 juli 2007 om 08:50

    aleen die achterruit is niet helemaal zo als et weze moet vor de rest BRUUT MOOI

    Login om te reageren
  4. Crzyboutcars zegt

    19 juli 2007 om 08:52

    Liefde op het eerste gezicht. Vet carbon interieur, alleen die gouden wielen vind ik een beetje over the top. Deze is vast sneller dan de, durf ik het te zeggen, de enzo!!!

    Login om te reageren
  5. Supreem zegt

    19 juli 2007 om 08:54

    Ligt het aan mij of zijn die remmen gigantisch groot?

    Login om te reageren
  6. patrick zegt

    19 juli 2007 om 08:56

    @ supreem
    Dat noemen ze een italiaanse pizza margharita

    Login om te reageren
  7. werner zegt

    19 juli 2007 om 09:00

    in het wit, met zwarte velgen alstublieft.

    Login om te reageren
  8. Supreem zegt

    19 juli 2007 om 09:03

    @ patrick

    Dat lijken mij heuse family pack pizza margharita’s the zijn.

    Login om te reageren
  9. JLJ zegt

    19 juli 2007 om 09:06

    Als deze 510 pk heeft, is het verschil met de normale F430 toch ‘maar’ 20 pk?

    -edit: Klopt, gelukkig nog iemand die kan hoofdrekenen-

    Wat een prestatie zeg: 200 kg minder, waar halen ze het vandaan?

    Login om te reageren
  10. Gek op Wielen zegt

    19 juli 2007 om 09:09

    Ziet er erg goed uit hoor! Ben benieuwd hoe de prijs word en hoe hij uiteindelijk bevalt door de media…(tjaa… Daar moet ik het maar van hebben, heb zelf geen mogelijkheden om dit te rijden!)
    Gouden velgen zijn super! Word bij speciale edities van Italiaanse fietsen ook vaak gedaan. Lijkt me erg mooi staan in combinatie met een zwarte lak en gouden strepen en velgen! :)

    Login om te reageren
  11. Lebastille zegt

    19 juli 2007 om 09:20

    Netjes hoor. Erg knap dat ze de auto 200 kilo lichter kunnen maken, maar dan vraag ik me ook weer af ofdat de auto in eerste instantie dan niet wat zwaar was. De specifieke massa moet ook goed uitkomen. Ik kan me nog herinneren dat de porsche 996 turbo de vorige competitione stradale eruit reed tijdens een dragrace. Ofdat dit weer gaat gebeuren mag ik betwijfelen. Jammer dat er nu een zilverkleurige streep over de auto staat, zo’n Italiaanse vlag had het afgemaakt.

    Login om te reageren
  12. jasper zegt

    19 juli 2007 om 09:35

    die bak is uber vet , ik vind die velgen egt super mooi

    Login om te reageren
  13. jurrian zegt

    19 juli 2007 om 09:37

    whoaa, echt jammer dat deze auto te mooi(/te duur) is om over het circuit te jagen.

    Login om te reageren
  14. Tim (de Hummergek) zegt

    19 juli 2007 om 09:47

    @ Lebastille: Bedoel je dit?
    http://aycu06.webshots.com/image/19885/2002520177155345740_rs.jpg

    Login om te reageren
  15. LPJ zegt

    19 juli 2007 om 09:47

    1250 kilo is het droog gewicht van deze F430 Scuderia. Het droog gewicht van de F430 coupé is 1350 kg en geen 1450. De gewichtsbesparing is dus “maar” 100 kg en geen 200.

    Login om te reageren
  16. Lebastille zegt

    19 juli 2007 om 09:53

    @ Tim: zoiets bedoel ik idd. Maar dat lijkt me een computertekening geen foto, klopt dat?

    @ Lennart: dat lijkt me idd realistischer. Is er weer het standaard gewichtsreductieprogramma toegepast… kunststof ramen/minder bekleding etc?

    Login om te reageren
  17. Bramzel zegt

    19 juli 2007 om 09:53

    Zo, die voorkant is er echt véél beter op geworden met die nieuwe vents! Die mogen ze gelijk als facelift doorvoeren op alle 430’s wat mij betreft.

    Login om te reageren
  18. pipil zegt

    19 juli 2007 om 09:54

    Wow 60ms om op te schakelen! In de F1 zitten ze nu aan 50ms.

    Vergelijk met de DSG: 6ms en voor de Veyron 8ms.

    Login om te reageren
  19. ferrari 612 zegt

    19 juli 2007 om 09:54

    vet gaaf !!!

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    19 juli 2007 om 10:01

    een gallardo heeft toch 520 pk?

    Login om te reageren
  21. ù^$MICHIELù^$ zegt

    19 juli 2007 om 10:09

    tsjha wel vet natuurlijk he :D
    enne check die lichtjes op het stuur

    Login om te reageren
  22. STEEFGTI zegt

    19 juli 2007 om 10:11

    Zozo.. die mag er wel weze… Hoop dat ik de lotterij win :P Dan weet ik wel wat in de garage komt te staan.

    Login om te reageren
  23. Mr Yigit zegt

    19 juli 2007 om 10:14

    @ Lebastille
    Klopt, is volgens mij een screenshot uit Forza Motorsport 2

    Login om te reageren
  24. Enrico zegt

    19 juli 2007 om 10:21

    @ Lebastille: Zo’n witte streep met de Italiaanse vlag hebben ”challenge(raceversie) stradale(straatversie) modellen.

    Een ”scuderia” model is nog nooit gemaakt, vandaar 2 nieuwe zilveren strepen.
    Ik vind het persoonlijk wel wat hebben, die zilveren strepen, passen goed bij de koplampen.

    Login om te reageren
  25. jasper zegt

    19 juli 2007 om 10:21

    @dexter volges mij heeft hij het over de superleggera

    Login om te reageren
  26. Lebastille zegt

    19 juli 2007 om 10:29

    @ Enrico: tja “what’s in a name”, volgens mij volgt deze scuderia hetzelfde recept als een challenge stradale, gebaseerd op respectievelijk de f430 en 360 en gestript in gewicht. Of moet er nog een lichtere versie komen dan?

    Login om te reageren
  27. Floris zegt

    19 juli 2007 om 10:40

    Scherpere vents aan de voorkant hebben wel wat weg van de Gallardo..

    Login om te reageren
  28. M. zegt

    19 juli 2007 om 10:43

    Die velgen… BRUUT!

    Toch liever een Gallardo Superleggera, die heeft immers ook geile velgen.

    Login om te reageren
  29. Racer X zegt

    19 juli 2007 om 10:43

    @ Jurrian

    Een circuit is juist een mooie gecontroleerde omgeving om zo’n duur ding de sporen te geven.

    Ik vind ‘m fantastisch, wát een gaaf ding zeg!

    Login om te reageren
  30. Tim zegt

    19 juli 2007 om 11:15

    @Pipil:

    F1’s gaan tegenwoordig bijna allemaal naadloos. Op een paar uitzonderingen na.

    Login om te reageren
  31. Forza! zegt

    19 juli 2007 om 11:19

    Alweer een droom erbij…
    dat wordt een flinke garage!

    Login om te reageren
  32. DRU zegt

    19 juli 2007 om 11:21

    Ajajajajaaajaaaaaaiiii!!! Geen vloermatten rules! Hoef je niets uit te kloppen bij de carwash.

    Login om te reageren
  33. DRU zegt

    19 juli 2007 om 11:25

    Mag ik het zeggen?

    Ik vind de achterkant wel een beeeetje fubar.
    Een beetje hoor. Het flirt ermee.
    Ik kan er echt wel doorheen kijken want het is Ferrari
    en mijn hartslag gaat dan spontaan omhoog als pavlov’s hond,
    maar ik ben ook ontwerper en dan heb ik toch zoiets van…
    Beetje rommelig.

    Login om te reageren
  34. Gijs zegt

    19 juli 2007 om 11:35

    Helemaal de bom die velgen! Beetje 70’s formule 1…. cool!

    Login om te reageren
  35. Tijmen zegt

    19 juli 2007 om 11:44

    @ pipil: in de f1 schakelen ze in 30ms…

    Beetje een te druk ontwerp aan de achterkant… Had wel ietsje minder gemogen.
    Voorkant is gewoon mooi! Enne… Doe die velgen maar grijs ofzo!

    Login om te reageren
  36. 911 zegt

    19 juli 2007 om 11:55

    …. voor mij niet persee een verbetering van het orgineel, op de specs na dan
    en de achterkant vind ik zelfs lelijker geworden.
    Maar hij is wel beter dan de superlegga.
    maar doe mij toch maar een gt2, gewoon omdat ie sneller is en waarschijnlijk ook beter rijd :P

    Login om te reageren
  37. Frank deH zegt

    19 juli 2007 om 11:56

    Wat zou die in de lease bij 40.000km per jaar doen?

    Login om te reageren
  38. karaya zegt

    19 juli 2007 om 12:21

    Mooi, die gouden velgen. Hadden de Formule 1 auto’s vroeger ook.

    Login om te reageren
  39. Enrico zegt

    19 juli 2007 om 12:24

    @ Lebastille: Klopt, bijna hetzelfde recept, maar Ferrari kennende zullen ze niet van de traditie’s afwijken.

    Ik denk dat dit deze auto in de plaats van de challenge stradale is gekomen, er gingen wel geruchten dat er een CS zou komen, na de komst van de ”F430 challenge” met de 490pk sterke V8 en 1225 kgs.

    (bron: http://www.seriouswheels.com/cars/top-2006-Ferrari-F430-Challenge.htm )

    Login om te reageren
  40. jasper zegt

    19 juli 2007 om 12:32

    doe mij maar de superlegera mooier en veel bruter

    Login om te reageren
  41. JPM zegt

    19 juli 2007 om 13:02

    In de F1 hebben teams als Ferrari, Williams, McLaren, RBR en BMWSauber allemaal seamless shifting. Er zit dus geen tijd tussen het schakelen. Dus 0 ms.

    Login om te reageren
  42. moris zegt

    19 juli 2007 om 13:07

    Wat zijn de specificaties van dat beestje nu dan?

    van de gallardo superleggera zijn

    0-100 3.8

    en top van 320 volgens mij

    hoewel hier een filmje van 1tje staat die 340 haalt!! getuned?

    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    19 juli 2007 om 13:11

    WOW, deze moet ik hebben.
    Trouwens de Lamborghini Gallardo Superleggera weegt slechts 1330kg met 530pk.
    Dus Superleggera: 2.5pk/kg
    en Scuderia: 2.45pk/kg
    Het enige concurrent is ook de Gallardo Superleggera. Echter die heeft 4WD.
    De GT2 is een andere klasse. Je moet eerder de 911 GT3 RS hiermee verglijken.

    Login om te reageren
  44. LPJ zegt

    19 juli 2007 om 13:21

    Bergaf, of z’n snelheidsmetertje niet helemaal juist moris? :p

    Mijn wagen heeft ook een theoretische top van iets rond de 190, maar dat naaldje is ook al eens tot 220 gegaan … ;)

    Login om te reageren
  45. Chukka zegt

    19 juli 2007 om 13:44

    BAAADDD ASSSS BABY!!!

    Login om te reageren
  46. Mr Type-R zegt

    19 juli 2007 om 13:54

    gouden velgen…..Vetties

    Login om te reageren
  47. Noid zegt

    19 juli 2007 om 14:03

    WOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!!! Ik hoop hem meteen te spotten als ik morgen naar Italië ga :P :lol:

    Login om te reageren
  48. Jordey zegt

    19 juli 2007 om 14:58

    @ floris

    tja het blijft een wereldje van, o die heeft gave bumpers zeg! iets anders had ik ze wel gezien maar gaaf! mmm.. die past wel op onze ferrari f430.

    deze wagen geeft mij dit idee:

    @ Noid, fijne vakantie! ”en neem een fotocamera mee ookal ga je naar de plee”

    Login om te reageren
  49. Scuderia__Ferrari zegt

    19 juli 2007 om 15:33

    Brute bak echt prachtig, velgen mooi maar de kleur wat minder! Voor de rest niks op aan te merken, ook mooie carbon afwerking!

    Login om te reageren
  50. keislair zegt

    19 juli 2007 om 15:52

    rete gaaf! he he het wachten is eindelijk voorbij. heeft deze keer wel wat lang geduurd maar het ziet er erg goed uit. puike pk/kg verhouding! hebben ze goed voor elkaar gekregen. 0-100schat ik in 3,7sec en vmax schat ik op 325km/h. vergelijk het maar eens met de 575 maranello, die heeft 515pk, weegt duidelijk meer, 1690kg leeg, 0-100 doet die in 4,2sec en vmax is 325km/h. de scuderia is veel lichter met hetzelfde gewicht dus denk ik dat hij wel net zo hard gaat en sneller op trekt. je kunt de scuderia het beste vergelijken met de F50! vrijwel hetzelfde gewicht en vermogen! en die doet 325km/h en 0-100 in 3,87sec. maar daar moet je zelf schakelen en koppelen.

    Login om te reageren
  51. PAganI zegt

    19 juli 2007 om 15:52

    Mega brute wagen !!!!!!!

    Login om te reageren
  52. mercedes E60 zegt

    19 juli 2007 om 15:54

    keihard
    leipe velgen, remmen, voorkant, stuur en de rest

    echt een supercar

    Login om te reageren
  53. sebastiano zegt

    19 juli 2007 om 16:27

    1250 kg!!! daar zullen die duitsers van schrikken. hehe…

    Login om te reageren
  54. Pieter zegt

    19 juli 2007 om 16:59

    Zeer serieus apparaat natuurlijk. Ik verheug me op de Top Gear test in vergelijk met de GT2. Waarom die in een andere klasse zou vallen ontgaat mij even.

    Login om te reageren
  55. dekster zegt

    19 juli 2007 om 17:52

    Computerbehang staat inmiddels op http://www.seriouswheels.com/cars/top-2008-Ferrari-430-Scuderia.htm ;)

    Login om te reageren
  56. Enrico zegt

    19 juli 2007 om 19:20

    @ Dekster: Geweldig dat jy die plaatjes vindt.. ;)

    Login om te reageren
  57. marcel zegt

    19 juli 2007 om 19:40

    wat een gruwelijke auto weer

    Login om te reageren
  58. Bram zegt

    19 juli 2007 om 19:43

    mooi hoe ze de f430 op de enzo laten lijken en deze scuderia op de fxx.
    Ik vind het alleen altijd erg moeilijk om op die officiële Ferrariplaatjes te zien hoe ie er écht uit ziet. Ik wacht op de echte foto’s voordat ik een definitief oordeel geef :)

    Login om te reageren
  59. Bol zegt

    19 juli 2007 om 21:09

    ik wil geluid, liefst met Tubi style uitlaat

    Login om te reageren
  60. Robin zegt

    19 juli 2007 om 21:26

    @ keislair: Interessant vergelijk met de F50! ;)

    Dit ding is echt heftig! En hij gaat klinken!! Dat kan niet anders! Een ‘gewone’ F430 klinkt al zo bruut, maar dan dit…

    Login om te reageren
  61. drab zegt

    19 juli 2007 om 21:34

    Wat een lelijk ding!!
    Moet dat de weg op??
    Als ik dat voorbij rijd, doe ik wel mijn ogen dicht en kijk voorlopig niet in de spiegel. Anders komt er een chinees naar buiten als je begrijpt wat ik bedoel.

    Login om te reageren
  62. J. zegt

    19 juli 2007 om 21:49

    Haal de strepen er af en ik vind m prachtig, een tijdje geleden stond er een foto van een F430 die witte accenten had over de auto dat stond een stuk beter.

    Maare, afgezien van dat, ik weet wat ik aan m’n papa vraag voor m’n verjaardag ;)

    Login om te reageren
  63. Frari zegt

    19 juli 2007 om 22:42

    Hiermee worden de GT3 (RS) en GT2 weer naar het 2de plan verwezen.
    Ferrari maakt racewagens voor de openbare weg, Porsche maakt personenauto’s waar je mee kunt racen.

    Login om te reageren
  64. Ward zegt

    19 juli 2007 om 23:38

    Mooi gezegd Frari, ferrari is echt iets anders dan porsche.

    Login om te reageren
  65. sebastiano zegt

    20 juli 2007 om 00:05

    precies!!

    Login om te reageren
  66. Laurens zegt

    20 juli 2007 om 00:25

    Als ik zou mogen kiezen zou ik toch voor niet voor deze ferrari gaan. Hij is al wat exclusiever dan de ‘normale’ F430, maar vergeleken met een lamborghini en gallardo delft de ferrari het onderspit. Vandaag in Maaseik bijvoorbeeld zag ik zeer toevallig een rode Ferrari F430 en een matzwarte Lamborghini Gallardo. Om de Gallardo stond steeds een groep van 10 man, terwijl de Ferrari daar nauwelijks aandacht kreeg. Voor hetzelfde geld zou ik dus voor de exclusievere Gallardo of de technisch betere GT2 gaan.

    Login om te reageren
  67. dekster zegt

    20 juli 2007 om 00:27

    @Laurens
    Komt ook omdat de F430 lelijk is, veel te naar voor hellend en de plaatsing van het capeau paneel doet ‘m op een eendje lijken…

    Login om te reageren
  68. Jurgen zegt

    20 juli 2007 om 01:54

    Voor 240.000 euro was ie al te koop bij Autosalon Singen, of was die anders ?

    Login om te reageren
  69. Gerben zegt

    20 juli 2007 om 04:37

    Terug een Ferrari die zijn naam waardig is.

    Gooi dat sportieve luxesegment (GT’s) overboord (type 599, 612) en bouw nu maar gewoon lekkere spartaanse raceauto’s voor op de weg.

    Laat de beau-monde, in midlife-crisis verkerende huisvaders, rijkeluiskindjes, rappers etc… maar in Spykertjes, Porsche’s, Lambo’s (post Audi-overname) rondkarren.
    En voor de echte autoliefhebber is er de Ferrrrrrrrraaaaaaaaari!!!!!

    Maar ja, er valt nu eenmaal geld te verdienen met die in koeieleer beklede mobieltjes, dus neem ik ze het niet kwalijk.

    Toch wel genieten als er af en toe nog een echte wagen van de “band” rolt

    Login om te reageren
  70. keislair zegt

    20 juli 2007 om 08:57

    @ jurgen, die daar staat is de race versie met 490pk en het gewicht van de scuderia. als je goed kijkt zie je ook dat die auto in duitsland ingebouwde luchtkrikken heeft. de body is bijna hetzelfde inclusief de uitlaten.

    Login om te reageren
  71. keislair zegt

    20 juli 2007 om 09:00

    zouden hier ook die brute carbon velgen van dymag onder passen/staan? nog lichter dan dit goude geweld van ferrari.

    Login om te reageren
  72. Drago zegt

    21 juli 2007 om 01:50

    Prachtig, wat een mooie lijnen. Wie heeft hem ontworpen?

    Login om te reageren
  73. Wally zegt

    22 juli 2007 om 01:25

    Naast de vernieuwde striping van deze Scuderia heeft dit nieuwe straatmodel Ferrari ook ineens gouden velgen. Dat waren we toch alleen gewend bij de circuitmodellen?
    Overigens is er, van de buitenkant, weinig verschil met de F430 Challenge.
    Blijft een schitterende bak.

    Login om te reageren
  74. roberto zegt

    24 juli 2007 om 10:43

    belachelijk! Ferrari hoort V12 te zijn en niks anders!

    Login om te reageren
  75. Marcel zegt

    24 juli 2007 om 12:14

    ja lever er maar 2:P

    Login om te reageren
  76. eel zegt

    24 juli 2007 om 20:41

    zilveren stripping en gouden velgen? flikker op zeg, gouden velgen hoort alleen onder foute japaners (subaru, anyone?) en zilveren stripping die ook nog is lelijk loopt.. geef mij m maar.. alleen wel geheel rood met titanium eronder ofzo.. enne dat geneusel over een V12 (roberto) vind ik complete onzin…. V8 klinkt net zo mooi, en bij aston martin klinkt de v8 zoieso mooier dan de V12, V8 vantage versus vanquish

    Login om te reageren
  77. Jan zegt

    24 juli 2007 om 21:07

    Echt lelijk laten ze met wat modernere auto´s aan komen

    Login om te reageren
  78. Joppiesaus zegt

    24 juli 2007 om 21:12

    Hij is goed verbeterd alleen is de uitlaat minder mooi geworden vind ik, en hij zal ook wel een stuk duurder worden dan de coupé. De spider was al €8000,00 duurder dan de coupé.

    Login om te reageren
  79. Lexjuhh zegt

    24 juli 2007 om 21:13

    Ik vind deze toch mooier :P

    http://www.pim-toys.nl/afbeeldingen/8671-d.jpg

    Login om te reageren
  80. kut ding zegt

    24 juli 2007 om 21:26

    wat un lelijk ding man echt niet gruwlijk geintje vet ding man

    Login om te reageren
  81. mat zegt

    24 juli 2007 om 22:09

    Dat is pas een Echte!! auto ;)

    Login om te reageren
  82. Lex zegt

    24 juli 2007 om 22:10

    Laat de strepen weg en de gouden velgen… en dan is t een mooie auto… ben benieuwd naar de prijs en vermogen.. en inderdaad de vents hebben wat weg van de Gallardo..

    Login om te reageren
  83. Maddog zegt

    24 juli 2007 om 23:13

    Coolll, Vetttt, Gaaaaaaffffff
    ja het klopt allemaal maar wanneer worden die Supercars nu eens betaalbaar voor jan en alle man.
    Leuk om zo’n plaatje te zien, ook leuk als er één in de showroom staat, helemaal leuk als je er eentje tegen komt of nog beter op een show om hem nog beter te bekijken.
    Maar het zou toch veel vetter zijn als al die bakken voor iedereen betaalbaar zouden zijn zodat niet alleen de rijke maar ook wij van al dat mooi’s zouden kunnen genieten.

    En ik ben echt niet jaloers op de persoon die in zo’n bak kan rijden omdat hij het geld er voor heeft NEE, het is met te veel dingen zo, wil je een mileu vriendelijke auto, KAN als je de bankrekening er voor hebt, wil je een zeer veilige auto, en ga zo maar door.

    Maar doe mij maar een ASTON MARTIN DB9 das meer mijn smaak.

    Login om te reageren
  84. Italie-fan zegt

    24 juli 2007 om 23:17

    De mannen met stijl vallen op de F430.
    De veilige mannen zonder smaak vallen op de platgeslagen kever. Ook mooie en zeker kwalitatief goede auto, maar niet bloedstollend. ELKE keer als ik op Zandvoort ben en er staat bv een GT3 geparkeerd en er komt een F430 aangereden, dan staat iedereen DAARomheen. En het geluid is ook veel beter!!

    Login om te reageren
  85. Erik zegt

    24 juli 2007 om 23:22

    Lijkt me helemaal geweldig de nieuwe Ferrari 430, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
    Maar ja………… beetje te duur voor mij!

    Login om te reageren
  86. donnie zegt

    25 juli 2007 om 00:39

    mooie auto als iemand daar in rydt op die gast ben ik jaloers

    Login om te reageren
  87. alex malherbe zegt

    25 juli 2007 om 06:45

    Hoe zit het met de verhouding tussen snelheid, massa en kreukelzone’s?

    Doet U mij toch maar een Porsche, da’s goedkoper! :)

    Login om te reageren
  88. Bart zegt

    30 juli 2007 om 13:04

    Het zou nu mooi zijn als je de NORMALE coupe en spider, zou kunnen tunen door ferrari. Dan hoef je geen nieuwe te kopen en oude in te ruilen.

    Login om te reageren
  89. Nick zegt

    3 augustus 2007 om 23:43

    Geweldige auto!

    Login om te reageren
  90. leugmacher zegt

    18 augustus 2007 om 00:22

    Ik wil hem in het echt zien. Ik weet dat hij door Schumi onthult wordt tijdens de IAA. Maar wanneer.
    De IAA duurt drie dagen (toch !!) Maar hoe kom ik te weten op welke dag ik daar dan moet zijn.
    Nu niet komen met, ga gewoon drie dagen, dat gaat niet lukken, maar als iemand het weet, laat mij het dan even weten.
    Neem ik een folder voor je mee.
    Heel graag een reactie van iemand ([email protected])
    En over de auto zelf kunt je kort zijn, Ferrari zoals Ferrari moet zijn.
    Eric

    Login om te reageren
  91. dick zegt

    10 oktober 2007 om 18:22

    ik vind mem echt super! ik kan niet wachten tot hij uitkomt.

    Login om te reageren
  92. Frasker zegt

    10 november 2007 om 21:25

    In een woord. Super.
    Alleen ik vind het geen voortzetting van de F430 meer. Die grill aan de voorkant is totaal veranderd. Dat is een beetje balen.

    Maar toch tof.

    Login om te reageren
  93. barthes zegt

    3 januari 2008 om 21:05

    mooi ik hem hem pasgeleden nog zien rijden

    Login om te reageren
  94. Lolikbenbol zegt

    24 februari 2008 om 19:51

    Waar een pot gouden verf overheen kan, kan ook een pot zwarte of zilverkleurige verf overheen denk ik maar. As is with dat rood. Donkerblauw-zwart of zwart met antraciet striping aub. En gewoon met zwartkleurige wielen.

    Login om te reageren
  95. NokeN zegt

    30 augustus 2008 om 19:32

    2,45 kg per pk!!!, dat is ong 2 pakken suiker op een paard en dat 510 keer !!
    Ferrari zegt nu ook dat hij de enzo kan pakken (dat moet ik dan nog maar eens zien, zou wel tof zijn)

    die velgen zijn trouwes wel afschuwlijk in het goud, maar die achterkant…. mijn god, als je daar ook achter rijd rij je van schrik de bocht uit zeg.

    Login om te reageren
  96. Adil zegt

    16 september 2008 om 10:10

    Ik kan niet wachten om dat ding te rijden en het liefst in cabrio verzie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North