• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële info Pagani Zonda Cinque

Auteur: alwin, gepost 6 juni 2008 om 10:18 – 27 Reacties

Pagani Zonda Cinque

De Zonda Cinque wilde de afgelopen dagen maar niet van ons netvlies verdwijnen. Nu heeft Pagani wat meer info van deze ultieme supercar vrijgegeven.

De Cinque, in feite een straatlegale versie van de Zonda R, wordt de eerste Pagani met een sequentiële versnellingsbak. De V12 komt wederom van AMG en produceert 678 pk en 780 Nm. Het wordt niet met zoveel woorden gezegd, maar het lijkt erop dat dit een teruggetunede versie is van het 750-pk beest uit de R. De prestaties zijn weer lekker gek: 0-100 in 3,4 seconden, 0-200 in 9,6 seconden en een topsnelheid van boven de 350 km/h. Hier kun je mooi van genieten in je lederen Toora kuipstoeltjes met vierpuntsgordels, omgeven door een veilige rolkooi.

Erg bijzonder is het materiaal dat voor de carrosserie gebruikt is: koolstof-titaniumvezel. Pagani ontwikkelde dit speciaal voor de Zonda Cinque en zal het ook op toekomstige modellen toepassen. Het gewicht van de Cinque ligt hiermee 20 kg onder dat van de Zonda F. De nieuwe voor- en achterspoiler, in combinatie met de vlakke onderzijde en een nieuwe diffuser, geven de auto een downforce van 750 kg bij 300 km/h.

En dan nu het slechte nieuws: allevijf de Zonda Cinque’s zijn al verkocht, dus hou je spaarvarken nog maar even heel.

Technical Specifications:

Mercedes Benz AMG engine, 678 hp,
ECU, Traction control , ABS by Bosch
Inconel/titanium exhaust system coated with ceramic
Suspensions in magnesium and titanium
Cima sequential gearbox (6 speed), robotized by Automac enginnering
APP monolitic wheels forged in aluminium and magnesium. Size: front 9×19 – rear 12,5×20
Pirelli PZero tyres. Size: front 255/35/19 – rear 335/30/20
Toora Racing Seats in carbon fiber, with leather cover
Carbon Fiber steering wheel
Brembo brakes in carbo-ceramic self ventilated with hydraulic servo brake, Size: front 380×34 mm, monolitic 6 piston caliper; rear 380×34 mm, monolitic 4 piston caliper.
Dry weight 1210 Kg
Weight distribution in driving condition – 47% front, 53% rear
Acceleration: 0-100 Km in 3.4 sec.; 0-200 in 9.6 sec.
Braking: 100-0 km in 2.1 sec.,200-0 km 4.3 sec.
Maximum side acceleration: 1,45 G (with road tyres, NO CUP)

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

cinque, pagani, Supercars

Vorig bericht: « Porsche 911 facelift [updated]
Volgend bericht: Column Michiel van den Brink: Troep in de auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. reymen zegt

    6 juni 2008 om 10:22

    wat een beest echt mooi ding

    Login om te reageren
  2. toegriel zegt

    6 juni 2008 om 10:24

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Breinstein zegt

    6 juni 2008 om 10:28

    de mooiste sportwagen ooit is nu verbeterd!

    Login om te reageren
  4. jamesBROWN zegt

    6 juni 2008 om 10:33

    Hoooooly shit. Ik was nooit echt gecharmeerd door de Zonda, maar dit is werkelijk prachtig!

    Login om te reageren
  5. Maikel zegt

    6 juni 2008 om 10:34

    Jezus, wat een bak zeg

    Login om te reageren
  6. Rene1980 zegt

    6 juni 2008 om 10:34

    wauw wat een schitterende supersportwagen zeg!!!!
    lekker voor de duffe vrijdagmorgen dit :-)!!!

    Login om te reageren
  7. rijk zegt

    6 juni 2008 om 10:45

    nadruk op duf

    Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    6 juni 2008 om 10:47

    Ik vind ’t niks. Heb Zonda nog nooit wat gevonden ook. Hij is gewoon niet mooi. Vooral de eerste versies met die 2 delige spoiler achterop vond ik lelijk. En dat achterlijke interieur met dat rode ruitjes leer vind ik al helemaal om te janken. Wat een hoerentent wordt het daarvan!!
    Nee hoor, doe mij dan toch maar gewoon een good-old 911. En als het dan toch exclusief moet zijn kies ik wel een Koeniggsegg CCX.

    Login om te reageren
  9. rotorhead zegt

    6 juni 2008 om 10:50

    Afbeelding drie uit de gallery moet ff opnieuw ge-upload worden geloof ik ;)
    -edit: check!-

    Login om te reageren
  10. Nederland Hater zegt

    6 juni 2008 om 11:07

    Ik vind de zonda ook niet erg mooi, maar goed, dat neemt niet weg dat ik graag eens een uurtje (of wat) zou willen sturen in dit beest!

    Login om te reageren
  11. Sjaakswart zegt

    6 juni 2008 om 11:39

    Wat ik raar vindt aan dit soort auto’s net als de fxx is dat die koplampen er niet echt aerodynamisch uitzien of ligt dat aan mij?

    Verder wel een Bruut van een bak

    Login om te reageren
  12. robbink zegt

    6 juni 2008 om 11:47

    echt geweldige auto’s de zonda vooral deze versie….check die specs 0-200 4.3 sec:D het word met de dag beter

    Login om te reageren
  13. Jonas zegt

    6 juni 2008 om 11:48

    @robbink

    hij doet 4.3 sec van 200 naar 0 niet omgedraaid e ;)

    Maar wat een bruut machine zeg, ooit moet ik toch een zonda hebbe :p

    Login om te reageren
  14. demaarten zegt

    6 juni 2008 om 11:54

    duidelijker lezen hoor

    het is 200 naar 0 in 4,3 seconden :) voor het remmen dus. Wat ook op zich waanzinnig is natuurlijk…

    Login om te reageren
  15. Heyhuub zegt

    6 juni 2008 om 12:08

    Zooo!! dat ding ziet er toch wel erg lekker en gruwelijk uit. Vooral die velgen met die rode omlijning.
    yummi yummi :P

    Login om te reageren
  16. GeoBem007 zegt

    6 juni 2008 om 12:21

    Kan Pagani nou nooit foto’s van de echte wagen vrijgeven? Ik haat renders.

    Login om te reageren
  17. lambofreak zegt

    6 juni 2008 om 12:27

    Wauw, dit ziet er echt beestig uit ja…

    En wat ik altijd zo bijzonder vind, is dat je bij Pagani nooit het gevoel hebt van mmm… toch nog een spoilertje of andere velgen, of striping… Deze auto is gewoon af!

    Login om te reageren
  18. august zegt

    6 juni 2008 om 13:13

    Poehee, uitverkocht. Gelukkig was ik er wél op tijd bij.

    dus. Maar potverdikkeme.. FRIGGIN’ SEXY!

    Login om te reageren
  19. Rob zegt

    6 juni 2008 om 13:25

    Mijn god wat een mooi ding is dat zeg!

    Login om te reageren
  20. SARS zegt

    6 juni 2008 om 14:29

    speachless…

    Login om te reageren
  21. Fout zegt

    6 juni 2008 om 14:41

    Wat een ongelooflijk mooie wagen dit! Wat een lijnenspel! Zou toch mijn eerste supercar zijn; Zonda F!

    Login om te reageren
  22. august zegt

    6 juni 2008 om 15:13

    @Fout; Zonda Cinque natuurlijk. Gewoon 10 jaar wachten, dan duikt er wel eentje op voor 4 miljoen. En dan is het gewoon een kwestie van de beurs trekken. Althans, ik weet niet hoe het met jou is, ik heb dat altijd wel ergens in een hoekje van mon portemonnaie slingeren.

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    6 juni 2008 om 15:22

    Dit is Perfectie.

    Login om te reageren
  24. Martijn zegt

    6 juni 2008 om 15:40

    Echt de McLaren-kleurensamenstelling. Vind ik op de F1 bolide best kunnen, maar deze mag wel iets flitsender…..
    Verder weet ik het nog niet echt met de stijl van de auto. Zo zie je ze niet veel, maar het blijft wennen om te zien.
    Over prestaties heb ik het niet, want daar kan mijn Opel Corsa 1.2 met groene i toch nooit aan tippen………………………
    Fijn weekend allemaal

    Login om te reageren
  25. Mercedes zegt

    6 juni 2008 om 16:05

    Wat een stopsnelheid!

    Login om te reageren
  26. Scuderia zegt

    6 juni 2008 om 16:11

    Vind dit niet echt zo mooi.
    Ik wil wel een wagen hebben waarmee ik uit de parkeergarage kan en fatsoenlijk over een drempel kan rijden, dus ik hou me spaarvarken gewoon heel.

    Login om te reageren
  27. Pieter-Jan zegt

    6 juni 2008 om 16:16

    Ben je zeker dat dit de eerste is met een sequentiele bak, want ik heb er al te koop gezien bij Auto Salon Singen met schakel knopjes aan het stuur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North