Omdat het kan, de BRABUS ROCKET 900 Coupe

Auteur: , 53 Reacties

BAM!! 900 PK in je coupé!

Het kon natuurlijk niet uitblijven. BRABUS heeft weer een monster gecreëerd en die mogen wij op de beurs van Genève gaan bekijken. Dit maal hebben ze zich vergrepen aan de Mercedes S65 AMG Coupé, wat van zichzelf al geen stakker is. Maar het kan natuurlijk altijd sneller, harder, beter, duurder. Waarvan akte. Als eerste werd de 6.0 liter V12 opgeboord tot 6,3 liter. Ook wordt er een andere krukas gemonteerd met een langere slag. Daarna gingen de standaard-turbo’s eraf en werden die vervangen door wat grotere exemplaren. Met nog wat andere aanpassingen doet de Rocket zijn naam eer aan, hij levert 900 pk, 1500 Nm koppel en dat zorgt ervoor dat je in 3,7 seconden op de 100 zit en tot boven de 350 kilometer per uur kunt doorboenderen met je 2+2. Eet dat, Ferrari FF.

Natuurlijk heeft BRABUS het niet alleen bij de motorische tuning gelaten, ook in het interieur en aan de carrosserie zijn er wat wijzigingen doorgevoerd. Zo is er kwistig gestrooid met carbon, zijn er wat spoilertjes toegevoegd en kun je kiezen uit speciale BRABUS-velgen. Daarnaast is de auto ook getooid met een aantal ‘900’ badges. Zodat de verbouwereerde Porsche-piloot weet door wat hij nu compleet is vernederd op de snelweg natuurlijk!

BRABUS heeft sowieso niet stilgezeten in de voorbereiding voor de Autosalon van Genève, deze ietwat gekietelde C-klasse nemen ze ook mee.

Aangezien we nog geen bewegende beelden hebben van deze raket, hier wat materiaal van een oudere Rocket. Om je alvast aan te verlekkeren!



53 reacties

Dik!😍
1500 Nm….daar zullen de bandenfabrikanten van smullen zulke koppels; om maar niet te spreken van de remmenboeren.
@406_v6: en de transmissieboeren ;)
@MauritsH: Zelfs de normale boeren zullen blij zijn. 1500Nm is meer dan menig tractor.
@reistje: Stoot ongeveer net zoveel uit als een stal vol koeien.
@fmgarcia: maar dat wordt gecompenseerd door de stal vol met koeien die nodig is voor dat lelijke mochaccino interieur.
@vroaaar: Haha ja echt walgelijk dat interieur zo. Het is echt een waanzinnige auto hoor, maar ik zou voor dit geld leukere alternatieven kunnen bedenken!
Binnenkort in de bijlmer te spotten ;)

Even off-topic, wanneer komt de aflevering van The Clutch online?
@jasbelle: Ja en is die te vinden op autoblog of via een ander kanaal?
@jasbelle: laat het even weten als zoiets rond rijd in de Bijlmer dan kom ik ook kijken
Waarom??
Nou …. omdat het kan natuurlijk :-)
Voor Brabus begrippen ook erg subtiel vorm gegeven. Al lijkt het op de foto`s door de immens grote wielen wel een C63….
@dutchdriftking: Voordat ik het interieur had gezien dacht ik dat ik naar een c63 zat te kijken.
@exotic: dan moet je echt naar de oog arts
Zaterdag van Groningen naar Sittard moeten rijden. Als ik dat met deze raket zou moeten doen was ik bij Heerenveen waarschijnlijk mijn rijbewijs al 2 keer kwijt geraakt.
@thomasthomas: Met deze raket loont het om de route door Duitsland te pakken.
@jrsmoke: Regelmatig gedaan was helemaal een ellende van files in Duitsland, zou anders wel leuke optie zijn.
@thomasthomas: omdat je van Groningen via Heerenveen erachter kwam dat je toch via Hoogeveen wilde rijden en je dus maar asociaal hard gas ging geven!?
Het lijkt wel alsof Brabus er een patent op heeft om alle auto’s in 3,7 sec naar de 100 te laten gaan. Maakt niet uit welk model het is, 3,7 tellen it is.

Nu snap ik dat het met louter RWD niet mogelijk is om sneller te gaan. Ik zou het ook niet eens aandurven. Zulke vermogens vind ik echt teveel van het goede, al helemaal zonder 4WD.

Een S63 4matic met ongeveer 650 pk zou ik nog wel aandurven, maar dan is echt meer dan voldoende.
@berlinetta: de pret is natuurlijk niet 0-100, maar 150-300. Daar heb je veel meer aan op de autobahn.
@lambo4all: Dat kan best, maar hoevaak kun je 150-300 doen op de Autobahn? Op steeds minder plekken mag het en vanwege de drukte is het ook niet altijd mogelijk.
@berlinetta: met 900pk onder je kont duurt 150-300 niet heel erg lang kan ik je zeggen. Ik rijd dagelijks op de autobahn, regelmatig tik ik de 250 aan. En als ik op de 250 zit dan zit dit monster op bijna 350 denk ik.
Ok ik geef toe die snelheid haal ik ook alleen omdat ik heel vroeg op pad ben.
Zo’n three-tone interieur is echt afschuwelijk
@Captain: vooral die blauwe sfeerverlichting ziet er niet uit icm die lichte kleuren..
900 pk en 1500 Nm koppel.. dan vind ik 3.7 s naar de 100 toch tegenvallen…
@maiik0ll: Zoals ik al zei, sneller is niet mogelijk met alleen RWD tenzij je een supercar hebt die maximaal gericht is op prestaties.
@berlinetta: @dimglor: Ik begrijp dat het moeilijk is. Maar er zijn zat niet supercars die even snel of sneller kunnen. Als je dan 900 pk in een auto hangt, doe dan ook wat aan de grip en sprinttijd. Nu heeft het totaal geen nut dat het er 900 zijn en is het letterlijk puur voor het cool zijn aan de bar….
@maiik0ll: Die wegen dan ook niet het zelfde als een S-klasse noch hebben de luxe die deze S-coupe nog wel bied.
@maiik0ll: Ik denk dat de tussensprints wel ziek zijn. Ik denk dat deze rond de 11 sec 0-200 doet. En dat is echt serieus vies snel!
@dutchdriftking: ik mag hopen dat deze wel rond de 10 sec zit, 11 zal heel erg tegenvallen.
@maiik0ll: Pk’s gaat meer om topsnelheid. Koppel voor het wegtrekken. Al heeft dit gevaarte ook meer dan genoeg koppel…
@maiik0ll: het gaat er bij dit soort auto’s vooral om wat de tijd is tussen 100-200 en geloof me dat is monsterlijk
@brabusrocket: Wat zijn de tussensprints dan ongeveer?
En hoeveel verschil zit er tussen die Brabus C63 van laatst en deze ongeveer?
@maiik0ll: Maar noem dan eens een ‘niet-supercar’ met allleen RWD die sneller dan 3,7 sec naar de 100 gaat. Ik heb het dus over een sedan/station/coupe. Ik kan er namelijk geen bedenken. Er zijn er wel die in de buurt komen en heel wat minder vermogen hebben, maar die wegen ook een stuk minder.
@berlinetta: sneller kon ik zo gauw niet vinden, maar de CTS-V doet het met 260 pk en 185 kg minder ook in 3.7 seconden, ook RWD.
De Vanquish doet het met 1800 kg wat langzamer in 4.1 seconden.
Dan een heeeele lange rij met even zware auto’s met pakweg 300-350 pk minder, maar met AWD die her even snel of sneller doen.
@maiik0ll:
Je moet al dat vermogen nu eenmaal kunnen kwijtraken op de weg…
Zie maar eens de rijtest van Jeremy Clarkson met een SL die van bij Brabus kwam…
@maiik0ll: 3,7 seconden tegenvallen? We hebben het hier wel om een auto die in de basis een S65 Coupé is. Dat wil, zoals @berlinetta al aangeeft, zeggen dat we het hebben over een auto die enkel RWD heeft. Maar niet zomaar een auto met enkel RWD, ook nog eentje de ruim 2,2 ton weegt. Dan is een 0-100 tijd van 3,7 seconden gewoon heel indrukwekkend.
Dit valt niet goed zo net na de lunch…
Dik👍
Normale Mercedes-ster op de voorkant & achterkant de rest van de badges er af. En misschien de velgen 1 maatje kleiner en het is een ideale gezinsauto. Oh wacht…
Heel dik, alleen wel een andere kleurencombo interieur er in. Of miss zelfs gewoon 1 kleur. Velgen staan hem ook goed.
Brabusrocket it is..
Eindelijk! De allereerste mooie brabus!
Tja gewoon sick dit. Andere woorden heb ik er niet voor. Maakt geen reet meer uit hoe het eruit ziet.
Respect maar in mijn ogen totaal smakeloos. Verder heb ik er niet veel vertrouwen in dat deze Brabus zijn 900 ‘peekaas’ effectief op de weg kan overbrengen.
Gelukkig zit er een stukje carbon op, anders wat ie echt te zwaar hoor…..

Wat een kermisding joh.
@Rob:
*was…
Mooier dan de gewone S(63) coupe
Vergis je niet, dit kost nieuw op NL kenteken al snel 6 ton.
Voor het geld wat deze Rocket 900 nieuw kost heb je een F12 Berlinetta + RR Sport op de oprit staan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).