Mercedes S65 AMG Coupé: dikker wordt het niet

Auteur: , 59 Reacties

Twaalfcilinderliefhebbers opgelet: de Mercedes-Benz S-klasse Coupé is er nu ook in 65 AMG-trim, met 630 pk en 1.000 begrensde Newtonmeters. Speciaal voor hen die niet van een V8 gecharmeerd zijn.

Op de foto’s zien we een S Coupé in anthracite blue metallic, met een interieur van designo Exclusive nappa leather AMG porcelain / espresso brown. Een hele mond vol, maar het oogt mooi, en vooral weelderig. Precies zoals een peperdure Mercedes-GT hoort te zijn. De auto is uitgerust met gesmede AMG multispaaks wielen, waarin een AMG high-performance keramisch-composiet remsysteem huist.

Mercedes S65 AMG Coupe

Vanzelfsprekend is er in deze topper plaats voor Mercedes-chocoladelettersystemen als MAGIC BODY CONTROL met curve tilting function en ROAD SURFACE SCAN. Vanaf eind september wordt de S65 AMG Coupé in Nederland leverbaar, met een prijs die begint bij € 313.500 inclusief BTW en BPM, ruim een ton meer dan je voor de S63 AMG neertelt. Voor dit geld krijg je een auto met de volgende eigenschappen:

S65 AMG Coupe

De gehele gallery houdt u nog even van ons tegoed. Miljardenconcern Daimler weet mooie auto’s te bouwen, maar een fatsoenlijk functionerende perssite in elkaar draaien is kennelijk andere koek…

Update: en we hebben een gallery, met naast eerdergenoemd blauw exemplaar ook een zwarte S65 met een bruinleren interieur. Klikkerdeklik!

Update 2: gelukkig zit je niet altijd vast aan een Vmax van 250 km/u. Met het optionele Driver’s Package, a 3.266 euro, wordt je begrenzer op 300 km/u afgeregeld. Onderdeel van het pakket is een rijtraining.



59 reacties

Nondeju! Brute wagen maar ik wacht nog heel even want dan komt hopelijk de s65 amg cabrio uit maar wat is ie heerlijk zeg! Niet normaal. Nu nog een rijtest autoblog!
Ik zie uiterlijk geen enkel verschil met de S 63 Amg..
Ze zien er compleet hetzelfde uit, de gewone S63 is maar een fractie trager en de S63 4Matic is zelf sneller..
En voor deze betaal je een ton meer?
De keuze is dan rap gemaakt voor mij..
@Dimglor: Het is een status symbool, de V12 badges doen al het werk.
@Dimglor: Hallo, vergeet niet dat de BPM een grote rol speelt hier in NL.
@lekkaah: In België was er bij de vorige ook een groot prijsverschil, zal bij deze ook niet anders zijn…
@lekkaah: wie doet even aardig en rekent de BPM even terug om te laten zien hoeveel de belastingvrije 63 / 65 doet.
S63 doet netto 145.330
BTW 30.519
BPM 34.551
Consumentenprijs 210.400

S65 is nog niet te vinden.
@sir_smokalot: Ruim €65.000 euro aan BTW en BPM. Jezus wat een ellende ook in dit land..
@viezefreddyw:
hoezo? had je ‘m anders gekocht?
@super: Ik denk niet dat het daar om gaat..
@sir_smokalot: die wordt sowieso >300k
@sir_smokalot: Heb op een ander auto medium 313k langs zien komen voor de S65 Coupe.
Al vind ik het mooie en hele indrukwekkende auto ben ik er niet van overtuigd.Ik zie nog steeds een veel te dure tweedeursvariant van de altijd zwarte S klasse’s met blauwe platen die ik op de trambaan zie rijden.
@Dimglor: ja geen van beide neem ik aan . Dat dappere doe mij die maar mentaliteit hier altijd, een 12 cilinder loopt veel mooier dan een v8 . Ga lekker verder op je batavus
1 woord: Wauw…

(goed om de ochtend mee te beginnen)
Wordt die aandrijflijn nu niet een beetje oudbollig? Misschien doet het wel een beetje afbreuk aan de auto.
Beter dan dit wordt het niet.
Gelukkig heeft ‘ie een mooier stuurwiel dan alle andere S-klasse’s.
Hmmm.. doet een beetje aan dit denken:
http://2.bp.blogspot.com/-AG3muWD9jgo/UGBroeDtmsI/AAAAAAAAAbA/IpjFck1RgK4/s640/Renault+Laguna+Coupe.jpg
@Ash: De Laguna is mooier!
@autogedrocht: Vind ik nou ook. En ik hou niet eens zo van Franse auto’s..
@Ash: Dit is de Mercedes versie van de Renault Laguna net als de Mercedes Citan gewoon een Renault Kangoo is. Nee doe mij maar 10 mooie Renault Laguna’s diesel in plaats van één S-klasse, drie-honderd-duizend-euro jemig.
@paddoswam: Jij begrijpt me..
@paddoswam: schandalig dat je dit soort topkwaliteit vergelijkt met franse troep. Schandalig!
1 van de mooiere, zo niet de mooiste grote coupé op de markt.
Voor mij volstaat de V8 prima, ik hoef niets te compenseren en met dat extra gewicht in de neus gaat hij echt niet fijner sturen.
@tupperware: Bespaart je een ton, rijdt waarschijnlijk even snel en uiterlijk is er geen verschil…
De keuze is volgens mij dan rap gemaakt…
@Dimglor: in Duitsland kopen, kost je 244000 en nog wat wisselgeld
@Dimglor: Dat de keuze voor jou rap is gemaakt weten we inmiddels wel.
@tupperware:

Eindelijk een opvolger voor Sacco’s W126 SEC. Al vind ik de kont wel wat teleurstellen, hopdelijk is er een tuner of facelift die daar wat aan veranderd.
@Hupke:
Kijk, iemand die zijn klassiekers kent, wij snappen elkaar..
Dik dikker dikst..
Niet normaal 1000nm koppel, maar volgens mij moet de 63 amg al plezier genoeg geven:€€
Lelijk interieur… misschien kunnen ze nog wat messing knopjes toevoegen en een beeldje van gips? Weet je zeker dat het verkoopt bij nouveau riche zonder smaak.
@w0o0dy:

Haha, je vergeet de rode stiksels en geborduurde hoofdsteunen
Wat een mooie bak en al helemaal in combinatie met zo’n dikke 12 cilinder! Ik zou wel voor een donkerder interieur gaan..
Goeiemorgen wat een heerlijk ding zeg!
1000nm koppel goedemorgen vader
Als ik hier een petje in zie rijden zou ik niet twijfelen zoals bij die Ferrari 599
De bandenboeren zullen blij zijn met deze auto. Ik ook!
Een ton meer betalen en dan kippengaas in de bumper krijgen? Nee bedankt, S63 is snel genoeg en ik maak ook nog wel eens graag een bocht zonder onderstuur.
Echt mooi vind ik ‘m niet.
Hele mooie auto. Een 10+.
Alleen, waarom twee tablets in je dashboard? Normale klokken en wijzers zijn toch vele malen gaver.
”Miljardenconcern Daimler weet mooie auto’s te bouwen, maar een fatsoenlijk functionerende perssite in elkaar draaien is kennelijk andere koek…”

Een fatsoenlijke fotogalerij op je site bouwen is ook wel een hele opgave anno 2014… klik, wacht tot het eindelijk geladen is, scroll naar boven/beneden om de gehele foto te zien, repeat.
Een lichte kleur staat dit model beter. De mooie lijnen vallen toch wat weg bij de donkere lak.
Alleszins een interieur wat op waarde geschat zal worden binnen de zigeunergemeenschap.
Zal wel fijn brullen maar, ik durf het bijna niet zeggen, ik vind die kar lomp en lelijk, vooral die achterruit.
zijn ze weer met hun begrenzing…ik wacht wel op de Brabus versie! En anders blijf ik wel bij men Brabus G63 6X6
@Jantje_555: Eerst even je rijbewijs halen.
@e550: hahaha dat heb ik al zo een 10j en men huidige wagen heeft bijna de helft van die newton meters
4.1 seconde? En s63 3.9 Seconde, doe maar een s63 dan voor tonnetje minder
Lelijk en veel te duur.

Mocht ik het geld hebben zou ik voor dat bedrag een Nissan GT-R, een dikke Lexus GS en een BMW X6 2014 en ik houd nog geld over ook voor een Kawasaki Ninja ZX-10R.
Heel veeo luxe en en heel veel power in een fraaie coupe. Wat wil je nog meer?
Voor 30 mille heb je een CL65 AMG uit 2004, met dezelfde motor (maar dan 18 pk minder).
Toen deze mercedes pas uit was hoorde je alleen maar negatieve reacties opeens is het verandert.
Serieus jongens? Dikker wordt het niet???
Een bentley? Of een aston martin? Noem maar op.
Klopt dikker wordt het niet dat geldt overigens voor de S65 AMG sedan en de S65 AMG Coupe schitterend wat Mercedes ons laat zien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).