Twaalfcilinderliefhebbers opgelet: de Mercedes-Benz S-klasse Coupé is er nu ook in 65 AMG-trim, met 630 pk en 1.000 begrensde Newtonmeters. Speciaal voor hen die niet van een V8 gecharmeerd zijn.
Op de foto’s zien we een S Coupé in anthracite blue metallic, met een interieur van designo Exclusive nappa leather AMG porcelain / espresso brown. Een hele mond vol, maar het oogt mooi, en vooral weelderig. Precies zoals een peperdure Mercedes-GT hoort te zijn. De auto is uitgerust met gesmede AMG multispaaks wielen, waarin een AMG high-performance keramisch-composiet remsysteem huist.
Vanzelfsprekend is er in deze topper plaats voor Mercedes-chocoladelettersystemen als MAGIC BODY CONTROL met curve tilting function en ROAD SURFACE SCAN. Vanaf eind september wordt de S65 AMG Coupé in Nederland leverbaar, met een prijs die begint bij € 313.500 inclusief BTW en BPM, ruim een ton meer dan je voor de S63 AMG neertelt. Voor dit geld krijg je een auto met de volgende eigenschappen:
De gehele gallery houdt u nog even van ons tegoed. Miljardenconcern Daimler weet mooie auto’s te bouwen, maar een fatsoenlijk functionerende perssite in elkaar draaien is kennelijk andere koek…
Update: en we hebben een gallery, met naast eerdergenoemd blauw exemplaar ook een zwarte S65 met een bruinleren interieur. Klikkerdeklik!
Update 2: gelukkig zit je niet altijd vast aan een Vmax van 250 km/u. Met het optionele Driver’s Package, a 3.266 euro, wordt je begrenzer op 300 km/u afgeregeld. Onderdeel van het pakket is een rijtraining.
59 reacties
Ze zien er compleet hetzelfde uit, de gewone S63 is maar een fractie trager en de S63 4Matic is zelf sneller..
En voor deze betaal je een ton meer?
De keuze is dan rap gemaakt voor mij..
BTW 30.519
BPM 34.551
Consumentenprijs 210.400
S65 is nog niet te vinden.
hoezo? had je ‘m anders gekocht?
(goed om de ochtend mee te beginnen)
Gelukkig heeft ‘ie een mooier stuurwiel dan alle andere S-klasse’s.
http://2.bp.blogspot.com/-AG3muWD9jgo/UGBroeDtmsI/AAAAAAAAAbA/IpjFck1RgK4/s640/Renault+Laguna+Coupe.jpg
Voor mij volstaat de V8 prima, ik hoef niets te compenseren en met dat extra gewicht in de neus gaat hij echt niet fijner sturen.
De keuze is volgens mij dan rap gemaakt…
Eindelijk een opvolger voor Sacco’s W126 SEC. Al vind ik de kont wel wat teleurstellen, hopdelijk is er een tuner of facelift die daar wat aan veranderd.
Kijk, iemand die zijn klassiekers kent, wij snappen elkaar..
Haha, je vergeet de rode stiksels en geborduurde hoofdsteunen
Alleen, waarom twee tablets in je dashboard? Normale klokken en wijzers zijn toch vele malen gaver.
Een fatsoenlijke fotogalerij op je site bouwen is ook wel een hele opgave anno 2014… klik, wacht tot het eindelijk geladen is, scroll naar boven/beneden om de gehele foto te zien, repeat.
http://www.groenlicht.be/wp-content/uploads/Bentley_Brooklands_2.jpg
Kan je lang wachten, of heb je een enorme grote sok om Touring te verlijden tot een speciaaltje?
http://hdwallpapersbase.com/wp-content/uploads/2013/01/Bentley-Brooklands-Wallpaper-.jpg
ik neem de brooklands wel.
Mocht ik het geld hebben zou ik voor dat bedrag een Nissan GT-R, een dikke Lexus GS en een BMW X6 2014 en ik houd nog geld over ook voor een Kawasaki Ninja ZX-10R.