• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onthuld: VW Golf RS (of RSi?)

Auteur: robbie, gepost 21 maart 2007 om 16:45 – 54 Reacties

Volkswagen Golf RS


Tijdens een intern evenement van Volkswagen heeft VW bovenstaande Golf RS (of RSi, niet goed te lezen) laten zien aan werknemers. Gelukkig was iemand zo vriendelijk om even een foto te maken voor ons. Volgens de geruchten zou deze auto onthuld worden aan het eind van het jaar in Essen of Frankfurt en gebouwd worden in een beperkte oplage van 500 tot 900 stuks.

Het ontwerp van de grille en voorbumper doet sterk denken aan de Thunder Bunny die te zien was op de SEMA van vorig jaar. Op de foto is te zien dat de Golf voorzien is van Recaro sportstoelen, helaas is nog niet bekend wat voor motor erin komt te hangen. Het zou of gaan om een 2.0 TFSI met 280 pk of om de 3.6 VR6 zoals ook in de Passat R36 zit. Ook heeft de Golf dezelfde velgen als de Passat R36. Inmiddels zijn er ook al enkel spionagefoto’s opgedoken van dit kleine bommetje en lijkt het er dus op dat deze snelle Golf echt gaat komen. Persoonlijk hoop ik dat VW de naam RSi weer eens afstoft en dat tijden van de New Beetle RSi herleven.

Met dank aan Werner voor de tip!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, golf, spyshot, Volkswagen

Vorig bericht: « Hier kan zelfs een Lambo LM002 niet tegen…
Volgend bericht: Spyker C12 Zagato, afdankertje? »

Lees Interacties

Reacties

  1. LeeJon zegt

    21 maart 2007 om 16:47

    Ziet er niet vekeerd uit!! Mooier als de huidige GTi of R32 imo.

    Login om te reageren
  2. Jurrian zegt

    21 maart 2007 om 16:51

    Volgens leftlanenews is het een golf R36, het schijnt dat ze op mule’s van de R32 ook de RS badge plakten.

    persoonlijk zie ik het nut niet van nog een golf met meer power

    Login om te reageren
  3. stiggie zegt

    21 maart 2007 om 16:55

    als hij net zo duur is als de beetle rsi dan is het niet leuk meer

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    21 maart 2007 om 17:00

    Het blijven tuning-kisten, never liked them…

    Login om te reageren
  5. HLK zegt

    21 maart 2007 om 17:01

    Mooie auto maar niet in het wit.

    Login om te reageren
  6. JeejEm zegt

    21 maart 2007 om 17:16

    aan de kuipstoelen te zien hebben ze ook het nodige aan het gewicht gedaan. Een R32 doet al snel 1600kg… 280 pk en 1450 kg zou al een stuk mooier zijn:)

    Login om te reageren
  7. Will zegt

    21 maart 2007 om 17:18

    Op http://www.hln.be staat ook het bericht dat er een nieuwe Golf komt in 2008. Het gaat hier wel nog om een gerucht.

    Login om te reageren
  8. Danny zegt

    21 maart 2007 om 17:20

    Wat is het nut van deze auto ten opzichte van de R32 en de GTI?

    Login om te reageren
  9. DAT zegt

    21 maart 2007 om 17:22

    Wat is er mis met een GTI ?

    Login om te reageren
  10. stefan zegt

    21 maart 2007 om 17:23

    Het blijft een golf.

    Login om te reageren
  11. MartijnGizmo zegt

    21 maart 2007 om 17:24

    Ben benieuwd wanneer we een replica van die bumper op een Golf 3/4 zien. ;)

    Login om te reageren
  12. slk55 amg zegt

    21 maart 2007 om 17:25

    ongelofelijk hoe VW die Golf elke keer weer weet te verbeteren. dit is werkelijk de gaafste golf die ik ooit heb gezien. wat ik een mooi detail vind is dat de carrosserie kleur in de stoelen terug komt.

    Login om te reageren
  13. David USA zegt

    21 maart 2007 om 17:29

    Man, man, man… moeten ze deze schrale auto nou echt in elke vorm uitmelken…

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    21 maart 2007 om 17:33

    280 pk op de voorwielen is voor de Golf 5 gewoon te veel in geval van gepimpte GTI. 4wd is dan echt nodig.

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    21 maart 2007 om 17:34

    @ Danny; Nog sneller… :)

    Login om te reageren
  16. niels zegt

    21 maart 2007 om 17:35

    Is dit niet de Golf R-line die ook op de Messe in Essen stond?

    Login om te reageren
  17. niels zegt

    21 maart 2007 om 17:35

    vind hem btw wel mooi zo in het wit

    Login om te reageren
  18. Fova' zegt

    21 maart 2007 om 17:36

    @Ejay
    Hij krijgt ook geen voorwielaandrijving kijk maar naar de R32

    Login om te reageren
  19. Orichinals® zegt

    21 maart 2007 om 17:36

    Ik heb foto met ie7 tot 400% vergroot en volgens mij staat er RSI en in grille de letters FSI.

    Login om te reageren
  20. Rossi zegt

    21 maart 2007 om 17:38

    Wow dit is nog eens een auto :D kick that hangbuikzwijntje van BMW :D

    Login om te reageren
  21. Romeo zegt

    21 maart 2007 om 17:40

    Omdat de R32 dit zoiezo ook heeft en dit model waarschijnlijk meer vermogen gaat krijgen denk ik wel dat hier 4 wiel aandrijving op zal komen Ejay…

    Als ze een R32 met standaard een turbo uitbrengen hebben ze ineens een heel stuk meer vermogen, lijkt me beter dan het uiterste uit een 2 liter blok pompen.
    En er rijden al genoeg GTi’tjes rond die in de buurt van of over de 280 pk hebben.

    In het geval van een 3,6 liter V6 wordt de auto er alleen maar zwaarder op.
    Ik weet niet of dit wel een goede zet is van Volkswagen, maar we wachten rustig af.

    Login om te reageren
  22. Johan zegt

    21 maart 2007 om 17:40

    Ja, doe maar!

    Login om te reageren
  23. wesley zegt

    21 maart 2007 om 17:43

    het is een rs

    Login om te reageren
  24. Benny zegt

    21 maart 2007 om 18:00

    Toppie, zet maar bij mij op de stoep. Ookal zou die 400pk met voorwielaandrijfving hebben!!

    Login om te reageren
  25. Nico zegt

    21 maart 2007 om 18:11

    Dan vind ik de gril van de GTI toch wel pakken fermer!

    Login om te reageren
  26. SugarFree zegt

    21 maart 2007 om 18:14

    Zie ook niet het nut in van een Golf met nog meer power. De R32 is snel genoeg. Mensen die een nog snellere auto willen, hebben ook nog meer geld over en zullen imo kiezen voor iets anders (iets mooiers :) )

    Login om te reageren
  27. Niels zegt

    21 maart 2007 om 18:53

    Volgensmij wordt dit gewoon de R36:
    http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6070313.001/country/gcf/Volkswagen/spy-photos-vw-golf-r36

    Login om te reageren
  28. oly zegt

    21 maart 2007 om 18:54

    Dat gerucht van die nieuwe golf was er al toen de oude deze golf net uit kwam der waren zelfs al foto’s en ze gaan hm ook bijna al zeker uit brengen in 2008. maar ik zie ook niet echt het nut van een nog snelere versie

    Login om te reageren
  29. SamSam zegt

    21 maart 2007 om 19:19

    waarom geen twinturbo met 400 pk?

    Login om te reageren
  30. JEEPY zegt

    21 maart 2007 om 19:26

    Als je telang achter je PC zit, dan krijg je RSI, lijkt me stug dat ze die naam voor een Golf gaan gebruiken!

    Login om te reageren
  31. floryn zegt

    21 maart 2007 om 19:56

    ziet er heel aardig uit maar ik vind idd wel dat het motorengamma een beetje rommelig wordt op deze manier.

    twee sterke varianten zijin al wel genoeg denk ik

    Login om te reageren
  32. Cars zegt

    21 maart 2007 om 20:16

    Geweldig , en dan die uitpuilende velgen. Volgens mij staat er gewoon RS!

    Login om te reageren
  33. Ejay zegt

    21 maart 2007 om 20:24

    @ Fova, das dus de vraag. Als het een opgepimpte GTI word heeft hij gewoon voorwielaandrijving. Is het een opgepimpte R32 dan krijgt hij 4wd.

    Login om te reageren
  34. Jens zegt

    21 maart 2007 om 20:33

    Ik heb er vandaag 1tje bij bavaria op het parkeerterrein zien staan, zeker wel een mooie auto, maar je moet er wel van houden.

    Login om te reageren
  35. MarcO zegt

    21 maart 2007 om 20:43

    Tsja, ’t blijft een golf. Niet interessant dus.

    Login om te reageren
  36. MurcieBoy zegt

    21 maart 2007 om 20:43

    wat de new beetle laat herleven? dat ding is spuugleijk
    maar die golf is prachtig!! :D

    Login om te reageren
  37. TimMR2 zegt

    21 maart 2007 om 22:09

    Geen lelijke auto……….. maar een golf boeid me totaal niet en een golf kan niet exclusief zijn daar rijden er teveel voor rond

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    21 maart 2007 om 22:18

    @ Jens; Dat lijkt me van niet. Als dit ding pas net is onthuld op een INTERN evenement zal hij vast nog niet op de weg zijn, behalve als prototype, dus dat je er één heb gezien lijkt me heel sterk. Vandaag is vrijwel onmogelijk.

    Login om te reageren
  39. Iceman zegt

    22 maart 2007 om 00:33

    Ik ga er van uit dat het een 4motion is met 280 pk 2.0T FSI motor.
    Waarom ik dit denk is mede door de Audi info die ik heb uit de wandelgangen waarbij ook over een 280 pk 2.0T FSI motor voor de TT gesproken word in plaats van de 3.6 VR6.
    Bij Audi TT tests zou het gewicht van de 3.6 VR6 motor een te nadrukkelijk slecht effect hebben op het rij en bochten gedrag van de TT waardoor hij (de 3.6 VR6) niet meer in aanmerking zou komen voor plaatsing in de TT.
    Deze 280 pk versie is een door ontwikkeling van de 265 pk 2.0 liter K04 turbo FSI S3 motor.
    De GTI’s hebben een K03 turbo motor met 200 pk en die zelfde motor leverd in de Seat Leon Cupra 240 pk.
    Na veel interne versterkingen en een K04 turbo heb je de 265 pk S3 motor, die met een chip upgrade en andere uitlaat simpel 330 pk leverd.

    Ice.

    Login om te reageren
  40. sven zegt

    22 maart 2007 om 07:57

    Pfft , niks nieuws , zit eruit al een GTI-tje en nog meer als een gewone Golf die op zijn beurt eruit ziet als andere Golfjes , BORING !!!

    Login om te reageren
  41. Danny zegt

    22 maart 2007 om 09:22

    @ Citrofiel
    Nog sneller? We hebben al een Golf GTI Editie 30 van dik 41 mille, doet een keurige 243 en gaat naar de 100 in 6.6 seconden. Daarnaast staat een R32, bijna 45 duizend euro (!!!), trekt 250 km/u, en gaat naar de 100 in 6.5 seconden.
    What on earth wil je hier nog aan toevoegen? Let wel, we hebben over een GOLF… Voor nog geen 1500 euro meer heb je een Passat 3.2 V6…

    Login om te reageren
  42. Greg zegt

    22 maart 2007 om 10:08

    Deze Golf begint echt te vervelen en zelfs te irriteren.. al stop je er 1000pk in, het is nu echt mooi geweest met dit lelijk model. De Golf V is de lelijkste Golf die VW ooit heeft uitgebracht. Koplampen reusachtig groot, daklijn veel te hoog…

    Ze kunnen niet snel genoeg met de Mk VI komen wat mij betreft..

    Login om te reageren
  43. v8x zegt

    22 maart 2007 om 10:54

    Greg, over smaken valt niet te twisten maar de GTi met 18 velgen vind ik alvast heel knap.
    In ieder geval gaan ze deze wagen niet uitbrengen als begin 2008 de nieuwe golf er al is. Dat zou gewoon nutteloos zijn.

    Login om te reageren
  44. Greg zegt

    22 maart 2007 om 11:09

    True… De GTI en R32 zijn wat lager, sneller, en hebben spoilers en sportuitlaten, waardoor de boel wat fraaier wordt, maar zo origineel als de Golf I en II GTI heeft VW ze nooit meer gemaakt naar mijn mening.

    Maar t is waar, smaken verschillen enorm. Ik rij zelf een Golf IV, ben dan misschien niet helemaal objectief, maar dat model is wat lager, mannelijker en origineler dan de Mk 5…

    Login om te reageren
  45. Classicjunk zegt

    22 maart 2007 om 12:04

    Ik vind de auto die op de achtergrond te zien is veel interessanter. wat is dat?

    Login om te reageren
  46. RenJie zegt

    22 maart 2007 om 15:06

    ik houd het maar gewoon bij de 1.9 tdi denk ik :)

    Login om te reageren
  47. Dennie FR zegt

    22 maart 2007 om 15:40

    Wat is het nut van een R36?
    En wat moet ie hier gaan kosten?55.000 pleuro’s?En die worden dan veel verkocht?
    Lijkt me allemaal een beetje sterk,want dan hadden ze de R32 ook niet uit hoeven brengen [die overigens maar een pk of 8 meer heeft dan de Golf IV R32…

    Login om te reageren
  48. Wouterman! zegt

    22 maart 2007 om 16:22

    Jottem!

    Login om te reageren
  49. cobussteil zegt

    22 maart 2007 om 16:30

    Wanneer gaat Volkswagen weer eens mooie autos maken. Dit is weer een saai aftreksel van een saai model. Zelfs Japanners zijn spannerder. (Of zet een Volkwagen logo op een SEAT !!!!!!)

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    25 maart 2007 om 03:05

    alweer een opgevoerde gti

    Login om te reageren
  51. branco zegt

    25 maart 2007 om 08:45

    Dit is geen golf meer, maar een tsunami.

    Login om te reageren
  52. Brecht zegt

    26 maart 2007 om 20:24

    Wat maakt het uit de prestaties !!
    Kijk maar zoals de audi tt met de dezelfde motoren als de golf gti/r32.
    Bij de tt is de 250 pk 3.2l maar 0.2 seconden in de 1000meter sprint sneller als zijn broer met 200pk.
    Wat heeft het nut hier aan.
    Uit eindelijk boet je toch in aan FUN!! (gewicht)
    Geef mij maar een golf gti Meeste fun aan.

    Login om te reageren
  53. pet zegt

    26 juni 2007 om 19:43

    en toen was het een golf pirelli gti

    Login om te reageren
  54. Sander zegt

    19 augustus 2007 om 20:34

    400pk+ en 500Nm+ is goed te doen in een voorwielaandrijver….mits je een Powercontroler laat plaatsen door Jeroen Dik. ;-)

    Wij rijden ook rond in 1.8T voorwielers met 260-270pk/425Nm, no probs.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North