• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook de Escalade moet eraan geloven

Auteur: evo, gepost 22 juni 2007 om 18:39 – 12 Reacties

Escalade hybride

Het klinkt wat merkwaardig, maar er komt toch echt een hybride-variant van Cadillac’s Escalade. Het aanslaan van de Toyota Prius bij popsterren en celebrities is blijkbaar bij de hoge mannen van Cadillac niet ontgaan. Ze moeten gedacht hebben dat een groene Escalade nu nog aantrekkelijker voor beroemdheden wordt. Ach ja, mode verkoopt altijd wel en je moet toch wat doen om je verkooptarget wat omhoog te krikken.

Worldcarfans meldt dat de twee elektrische hulpmotoren die de V8 ondersteunen een brandstofbesparing zullen opleveren van 25%. Niet dat de Escalade direct een zuinigheidswonder genoemd mag worden maar een nieuw gemiddeld gebruik van 1 op 8,2 is altijd beter dan 1 op 6. Het hybridesysteem kent vier verschillende standen: drie voor in druk stadsverkeer en één stand voor snelweggebruik. In de stad kun je alleen elektrisch rijden, alleen op benzine of een combinatie van deze twee. In de snelwegstand zorgt de elektromotor ervoor dat je met inhalen of het trekken van bijvoorbeeld de nieuwe ‘Joker‘ net even wat meer power tot je beschikking hebt. Alsof de 409 pk sterke 6,2L V8 het niet alleen af kon. De tweede stand zorgt tevens voor meer efficiëntie door toepassing van allerlei geavanceerde elektronica. Zo past Cadillac ‘Active Fuel Management’ toe en kan de kleptiming beïnvloedt worden.

Nederlandse geïnteresseerden kunnen in hun handjes klappen, want dit ‘zuinige’ monster schijnt ook naar Nederland te komen.

Escalade hybride

Ook interessant!

  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, escalade, GM, Hybride, SUV

Vorig bericht: « Renault Twingo vs. Fiat 500
Volgend bericht: Viper wordt ‘cop car’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Us zegt

    22 juni 2007 om 18:47

    Die auto is toch een grap! Hybrid is een fylosofie en niet een set accu’s en electromotoren…

    Dit is continue de reden waarom Amerikaanse auto’s niet aanslaan in eigenlijk de rest van de wereld buiten Amerika

    Login om te reageren
  2. cl600 zegt

    22 juni 2007 om 18:50

    beetje stom dit

    Login om te reageren
  3. nichos zegt

    22 juni 2007 om 18:52

    alle beetjes helpen vind ik, liever dat dan een gewone!

    Login om te reageren
  4. Jordey zegt

    22 juni 2007 om 19:16

    niet zo gek een hybride, dat ding is 2x zo groot als een zafira..

    Login om te reageren
  5. DAT zegt

    22 juni 2007 om 19:26

    Het is bijna cynisch van Cadillac om een hybride ‘milieuvriendelijke’ versie van de Escalade te bouwen.

    Waar is dan je geloofwaardigheid als bedrijf.

    Login om te reageren
  6. mcx zegt

    22 juni 2007 om 19:26

    Dus hiermee kan ik zonder schuldgevoel in de Nijmeegse binnenstad parkeren

    Login om te reageren
  7. carfreak zegt

    22 juni 2007 om 19:33

    Die lui horen wat over hybride, knutselen op zaterdagavond een motortje in elkaar en klaar is kees, weer een oplossing op amerikaanse stijl

    Login om te reageren
  8. bradley zegt

    22 juni 2007 om 20:51

    stoere wagen :)

    Login om te reageren
  9. RubenBaeten zegt

    22 juni 2007 om 21:15

    Dit is niet zo vreemd. Amerikanen willen groot rijden, maar wel steeds minder verbruiken. Dit is weliswaar een tussenoplossing, maar 1 op 8,2 voor een auto van 5,15 meter en 2600 kg is zo gek nog niet.

    Wat wel gek is, is als dit vervolgens met allerlei milieusubsidies beloond wordt.

    Login om te reageren
  10. Mairsil zegt

    22 juni 2007 om 23:55

    In Nederland valt het nog mee, daar moet je Hybrid volgens mij ook nog aan een zuinigheidsklasse B voldoen om subsidie te krijgen.

    Maar in London betaal je hiermee bijvoorbeeld geen congestion charge, en met een diesel lupo wel, dat is toch wel lachwekkend.

    Login om te reageren
  11. Mark zegt

    23 juni 2007 om 18:22

    Ach een A of B label krijgt ie niet in Nederland toch niet, dus ja dan geldt: alle beetjes helpen. Iets minder milieubelastend. Maar gezien de verkoopaantallen van zulke bakken in die prijsklasse zal er vast niet meer paardebloemetjes overeind blijven..

    Login om te reageren
  12. Bassie zegt

    25 juni 2007 om 14:43

    Best kans dat dit ding een goed energie label gaat krijgen. Ze kijken namelijk naar het verbruik voor een auto in deze klasse. Het is dus nog niet standaard gezegt met hoeveel de auto verbruikt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North