• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gumball: Ook tweede inzittende is overleden

Auteur: finzend, gepost 4 mei 2007 om 21:37 – 66 Reacties

Gumballllll

Nog meer ellende, de Gumball 3000 heeft inmiddels een tweede leven gekost. Margarita Chepunjoska, de vrouw van de reeds overleden Vladimir, is ter ziele gegaan in het ziekenhuis van Skopje.

Ben benieuwd of we nog een update krijgen van de gumball-organisatie…

Met dank aan iedereen voor de tip!

PS: een korte video is te zien op rtl.hr.

Ook interessant!

  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Nürburgring-legende Sabine Schmitz (51) overleden
  • Oud FIA-baas Max Mosley overleden
  • Carlos Reutemann overleden
    F1 GP-winnaar Carlos Reutemann overleden
  • Robert Opron
    Meesterontwerper Robert Opron overleden

Nieuwste artikelen

  • Hoera: Volkswagen past lekkerste motor aan voor een zeer lange toekomst!
  • Tesla stopt met de productie van de Model S en Model X! Dit is waarom
  • Er worden steeds meer auto’s met een HEMI V8 gebouwd
  • Tesla lost heel vervelend probleem op
FacebookTweetPinLinkedIn

gumball

Vorig bericht: « Future Tactical Truck System Maneuver Sustainment Vehicle
Volgend bericht: Videotime: Ferrari + Capristo + Tubi »

Lees Interacties

Reacties

  1. James Bond zegt

    4 mei 2007 om 21:42

    Ik vindt het spijtig dat er zoiets is gebeurt en zeker dat de gumball is stopgezet:(

    Login om te reageren
  2. mercedesfan zegt

    4 mei 2007 om 21:43

    mijn medeleven voor de familie
    ocharme die mensen

    Login om te reageren
  3. Jesko zegt

    4 mei 2007 om 21:43

    Echt jammer, ik leef mee met de familie.

    Gumball 3000 is echt heel vet, ik was er zondag ook in amsterdam.

    Maar dit is jammer.

    Hopelijk is de Gumball volgend jaar weer, maar dan met mensen met iets meer verantwoordelijkheidsgevoel.

    Login om te reageren
  4. Sander zegt

    4 mei 2007 om 21:49

    Zuur

    Login om te reageren
  5. RA999 zegt

    4 mei 2007 om 21:49

    en tegen de bijrijder van de porsche wordt geen aanklacht ingediend, schandalig want hij vluchtte ook

    Login om te reageren
  6. GeeJee zegt

    4 mei 2007 om 21:51

    Zeer spijtig dit allemaal… Leuk om te zien die Gumball, maar was al jaren verbaasd dat er nooit iemand aan gestorven is… dit jaar al 2. Volgend jaar maar de hele Gumball bannen?

    (Ohw trouwens, mensen gaan niet dood, ze komen te overlijden of sterven… doodgaan is meer voor dieren)

    Login om te reageren
  7. Alex911 zegt

    4 mei 2007 om 21:53

    Sorry hoor maar zodra de Gumball mensen gaat trekken die zich niet kunnen beheersen of zich op een circuit wanen wordt het hoog tijd dat ze stopt. Zeker wanneer het levens gaat kosten. Ik ben fan van de filmpjes maar dit kan gewoon niet.
    Het idee van de Cannonball (rijden van circuit naar circuit, niet onverantwoord hard raggen) vind ik veel beter. Ook dat trekt de zelfde mooie beelden, maar dan op een circuit waar het geen kwaad kan. Als ze daar brokken rijden zijn ze tenminste zelf de enige die daar letsel aan over houden.

    Login om te reageren
  8. Armada zegt

    4 mei 2007 om 21:54

    Heel spijtig dat het zo is gelopen met de rally en de slachtoffers.

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    4 mei 2007 om 21:54

    tja, wat valt hier nog over te zeggen dat niet reeds al vele malen gezegd is………

    Login om te reageren
  10. JANUS zegt

    4 mei 2007 om 21:54

    Ik hoorde vanmiddag op de radio dat de man is overleden aan een hartaanval NA de aanrijding. Neemt niet weg dat vluchten na een ongeluk niet te verdedigen is.
    Jammer dit. Heel jammer.
    Even dachten we allemaal dat dit toch zomaar kon. Met je veel te dure bolide lekker onverantwoord rijden. Stom maar waar……

    Login om te reageren
  11. finzend zegt

    4 mei 2007 om 21:59

    @GeeJee: taablog whoea! “Ter ziele gegaan” wel goed genoeg?

    @Rick dos: klopt, toch moest ik even een update geven…

    @JANUS: hartaanval was uiteraard nav het ongeval.

    Login om te reageren
  12. 500 zegt

    4 mei 2007 om 21:59

    Voila nu staan de familieleden daar. 2 mensen dood voor nx gewoon door mannen met 0% hersenen ik hoop dat ze zelf omvergereden worden

    Login om te reageren
  13. Dink zegt

    4 mei 2007 om 22:03

    Hardrijders zijn . . .

    Login om te reageren
  14. GeeJee zegt

    4 mei 2007 om 22:07

    Offtopic @ Autoblogger: Nou, lijkt er al meer op ;-). Las de laatste tijd hier zoveel over schrijffouten en vaag taalgebruik dat ik nu mijn tijd ff rijp vond om ook ff mee te doen met de taalhype :-)

    Login om te reageren
  15. Philly zegt

    4 mei 2007 om 22:11

    Zeer, zeer spijtig dat er mensen zijn omgekomen die er niets mee te maken hadden. Het heeft weinig met de rally te maken, maar meer met onverantwoord rijgedrag. Het feit dat de bestuurders er ook nog eens vandoor zijn gegaan geeft al aan dat het om zeer a-sociale types gaat.

    Er worden vele rally’s gehouden waarbij het wel goed gaat. Als je je op de openbare weg begeeft, rally of niet, heb je je aan de regels te houden. Iedereen rijdt weleens te hard (ook ik) of doet iets anders wat niet mag (ook ik), maar doe het dan zo dat je geen andere levens in gevaar brengt.

    Mijn medeleven voor de familie.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    4 mei 2007 om 22:21

    Pek en veren in de aanslag!

    Iemand van Autoblog.COM dus NIET .NL was ook betrokken bij een dodelijk ongeluk.

    http://www.autoblog.com/2007/05/04/one-of-our-own-involved-in-tragic-accident/

    Login om te reageren
  17. transam73 zegt

    4 mei 2007 om 22:25

    Direkt afschaffen dit soort uitwassen. Hoeveel doden en gewonden moeten er nog vallen eer iemand aan de bel trekt? Hopelijk krijgen nu eindelijk die Oosteuropese overheden ook in de gaten wat voor een pervers rijkelui-vermaak dit allemaal niet is. Of wijken we volgend jaar dan tenslotte maar uit naar Afrika, waar we met gerust hart nog inferieurdere medemensjes mogen platrijden? (Sarcastisch bedoeld, niet mijn mening!) Oh nee, die klus wordt al geklaard door de vrienden van de Parijs-Dakarclub….

    Login om te reageren
  18. Autofreak zegt

    4 mei 2007 om 22:36

    Zeer spijtig, als je veel geld hebt hoe je niet altijd goed te kunnen rijden en je verstand hoeft dus ook niet helemaal compleet te zijn, jezelf doorrijden is dan nog tot daaraan toe (eigen schuld … nou ja geen dikke bult, vul zelf maar in) maar dat andere door jou komen te overlijden omdat JIJ niet kan rijden is uiterst triest en dan ook nog vluchten is helemaal van de zotte. Verder ben ik het helemaal eens met alex911, geef mij dan maar de cannonbal als het toch zo gaat. Waarschijnlijk zal dit ook de laatste keer zijn dat er zo’n soort rally was, spijtig maar waar en uiteindelijk ook terecht.

    Login om te reageren
  19. Kobey zegt

    4 mei 2007 om 22:51

    @ 500

    Je hebt gelijk mattiej ze moesten zelf worden d00d gaan 2 mensen het leven gekost voor NIKS..

    Login om te reageren
  20. bradley zegt

    4 mei 2007 om 23:01

    hard voor het verdict, onopzettelijke doodslag van twee personen. maar positiever natuurlijk voor de verzekering.

    Blijft jammer, maar nu wordt het uitvergroot van 1 bepaald evenement. Het zal vandaag ook wel gebeuren op de wegen.

    Toen de cijfers vorige week bekend werden gemaakt van de snelheidscontroles, bleek het aantal gumballers die te snel reed in Belgie maar minimaal te zijn tov de rest van de weggebruikers. Dus alle gumballers niet over dezelfde kam scheren!!

    Login om te reageren
  21. Rik zegt

    4 mei 2007 om 23:09

    Ik vind dit echt zeer triest voor de mensen die overleden zijn. Als ik terug kijk op de rally van vorig jaar; de crash met de Rolls-Royce Phantom ach jammer. Even laten repareren, 10.000 euro schade oid en life’s go on.

    Als je zelf betrokken raakt bij de crash (dan denk ik aan LIOONY met zijn Ford Cosworth Rally uitvoering …. remember ? / of Torquenstein…) zech ik eigen schuld dikke pech. Maar dat je zelf ongedeerd bent en je rijdt iemand dood die van 1 euro per dag om moet komen dan denk ik bij mezelf, wat voor idioot ben je dan wel niet.

    Hopelijk word de driver (niet de co-pilot) helemaal financieel uitgekleed.

    Ik hoop dat de Gumball 3000 volgend jaar wel gewoon door gaat, want waar kom je nou 2 Veyrons, een SLR 722, Ultima GTR etc etc tegen in een parkeergarage waar iedereen vol de motor laat horen? Nergenst… alleen tijdens The Gumball Rally baby!

    Login om te reageren
  22. Bram zegt

    4 mei 2007 om 23:14

    Tsjongejonge, echt erg dit. Dat het slecht voor de gumball is, is bijzaak. De deelnemers zijn toch verantwoordelijk voor hun eigen (mis-)handelen.

    bah.. :(

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    4 mei 2007 om 23:39

    Op vtm nieuws sprak men van 200km/h, volgen gumball was het toch voor een kruispunt?
    Trouwens ik vraag me af hoeveel mensen 200km/h kunnen inschatten op zicht?
    Verder zei men in het vtm nieuws dat gumball in nederland verboden was, hoe zijn ze dan naar amsterdam geraakt?

    Ik vind het heel spijtig voor deze mensen, hierbij m’n steunbetuiging, maar Gumball moet toch niet boeten voor dergelijke rotte appels?

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    4 mei 2007 om 23:39

    wojooo, nu zijn ze echt de klos. Die mensen kunne echt niet rijden, te ziek voor woorden.

    Login om te reageren
  25. Belgie zegt

    4 mei 2007 om 23:41

    Dit is een Race die onverantwoord is, zullen de leken zich hier blijven

    uitspreken over een Rally, en ook voor de moraalridders hier, een rally

    is op een gesloten weg met verboden zone’s en dergelijke goedgekeurd

    door gemeente en politiereglement, dus stop dit een rally

    te noemen.

    Met alle respect voor de nabestaanden van de de slachtoffers

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    4 mei 2007 om 23:47

    Belgie It’s not a race, it’s a rally.
    Gumball heeft in 7jaar nog geen enkel ongeval gehad (verwonderd me dat die duitste hacker tijdens de rally geen ongeluk veroorzaakt heeft.)
    Gumball is onverantwoord dit en overantwoord dat, maar iedereen die kon is toch wel gaan kijken…

    Er zijn nog meer rally’s dan gumball hoor, klassieker rally’s in Italie zijn ook heel gevaarlijk maar daar kraait geen kat om.

    Geef mensen vrijheid, zero-risico is onmogelijk dus probeer het ook niet uit te persen tot een min.

    Login om te reageren
  27. V10 zegt

    4 mei 2007 om 23:48

    Wat een huichelaars, allemaal het geweldig vinden als het goed gaat en nu het goed mis is allemaal schande spreken, zo makkelijk. Heel erg wat er gebeurd is, maar overdrijf het niet.

    Login om te reageren
  28. Jan zegt

    4 mei 2007 om 23:50

    Zo’n rally’s moeten er blijven, die zijn echt een cult object geworden en er wordt veel poen mee verdiend.

    dat filmpje, wat een vervelend geluid. én zonde van die Porsche, mooie striping had die.

    Login om te reageren
  29. Belgie zegt

    4 mei 2007 om 23:50

    Dekster vertel mij dan eens het verschil tussen een rally en een race,
    en wat jij lul’t over Italie geeft hier niet het minste belang

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    4 mei 2007 om 23:52

    racen is om het eerst, bij een rally ligt de nadruk meer op toekomen ;)

    Login om te reageren
  31. Emmanuel Wildiers zegt

    4 mei 2007 om 23:53

    @Belgie

    Ik denk dat in jouw vocabularium de term ‘rally’ ietwat te beperkt is.

    De term wordt namelijk ook gebruikt voor een optocht van wagens (dikwijls uit één bepaald genre, bv. Oldtimer-rally’s) die samen een parcours afleggen. Het gaat daar (in de meeste gevallen althans) helemaal niet om snelheid, wel om de tocht en het groepsgevoel.

    De Gumball wordt dus terecht een rally genoemd, al maken vele deelnemers er een race van (alhoewel de Gumball officieel geen race is, anders zou ze zowieso verboden zijn in alle Europese landen).

    Login om te reageren
  32. Belgie zegt

    4 mei 2007 om 23:55

    Oké Dekster je hebt gelijk maar bij een rallyt worden er veiligheidsmaatregelen
    getroffen. Wat van de Gumball RACE niet gezegdt kan worden

    Login om te reageren
  33. ZOEF zegt

    4 mei 2007 om 23:56

    @Dekster: sprak VTM van 200 km/u of van “getuigen spreken van 200 km/u”.
    Dat maakt een groot verschil in beroepsernst.

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    4 mei 2007 om 23:56

    Misschien moet je eens meedoen aan een rally, alles is op eigen risico.
    Gumball is geen race, het is een rally. (je zegt toch ook paris-dakar rally en niet race )

    Login om te reageren
  35. Belgie zegt

    4 mei 2007 om 23:58

    Voila weeral ene die niets kent van de term rally in autosport,
    nietwaar Emmanuel. Maar ook nog nooit een autorally van
    dichtbij gezien zeker?

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    4 mei 2007 om 23:58

    @Zoef
    Is waar wat je zegt, maar zoals ik al zei hoeveel van die locals kunnen 200km/h inschatten, ik durf wedden dat niemand hier dat kan.

    Login om te reageren
  37. Belgie zegt

    4 mei 2007 om 23:59

    Dekster ik ben co-piloot in rally en ik weet heus wel over wat ik praat.
    T’ja de preutse nederlanders vergelijken alles die rap gaat op vier wielen
    met rally

    Login om te reageren
  38. dekster zegt

    5 mei 2007 om 00:05

    Pardon eh, ik woon(en kom uit) in hetzelfde land als jij.

    ral·ly (de ~ (m.), ~’s)
    1 wedstrijd per fiets, auto enz. waarbij het gaat om snelheid, uithouding,betrouwbaarheid kaartlezen enz.
    2 reünie

    Uithouding is een key-factor dus. En een rally is dus ook een reunie. Je gaat toch van dale niet tegenspreken eh? :D

    Login om te reageren
  39. Belgie zegt

    5 mei 2007 om 00:11

    Nog 1 iets Dekster, vergeten bij te voegen over rally is meer gebasseerd op toekomen, mis jongen. Rally wordt verreden op een openbare weg
    maar afgesloten voor het gewone verkeer met strenge veiligheidsmaatregelen
    van politie en gemeente en provinciegouverneur, met vermeld in een
    veiligheidsboek hoeveel en hoelang een verboden zone voor publiek
    moet zijn!
    De dag zelf wordt er door politie controle gedaan of de afstanden kloppen
    zoniet geen rally, dus dat is geen rally de gumball maar een ordinaire
    straatrace, en eerlijk gezegd je kent er de ballen van..moraalridder

    Login om te reageren
  40. Philip zegt

    5 mei 2007 om 00:12

    Na dit vind ik het eigenlijk goed dat ze ermee gestopt zijn, ze zouden beter iets organiseren waarmee ze meer de fans plezieren en minder zichzelf, bijvoorbeeld door Europa trekken (zoals nu), maar dan met een select aantal deelnemers en in plaats van per auto gewoon per vrachtwagen of boot met de auto’s in de vrachtruimte, zo kunnen ze er nog altijd bakken geld mee verdienen (het enige wat die mensen interesseert…) en feesten. En als ze zich willen amuseren met hun auto kunnen ze toch gewoon een circuit afhuren. Maar niet op de openbare weg gaan scheuren en andere mensen (die dit soort van snelheden duidelijk niet gewoon zijn) in gevaar brengen.

    Login om te reageren
  41. Belgie zegt

    5 mei 2007 om 00:13

    Weet jij wel over wat je bezig bent? al ooit een autorally meegemaakt?

    Anders zwijg en al zeker over uwen dikke van dale

    Login om te reageren
  42. Emmanuel Wildiers zegt

    5 mei 2007 om 00:17

    Belgie, het is niet omdat jij enkel nog maar van de term ‘rally’ gehoord hebt in de context van een snelheidswedstrijd op een gesloten circuit, dat dat per se de enige betekenis moet/mag zijn.

    De Gumball is een bijeenkomst (‘reunie’) van snelle en/of exclusieve wagens, die samen een tocht door Europa maken. Voldoet volledig aan de definitie van ‘rally’..

    Zoek het anders op in Van Dale als je ons niet gelooft, en dan heb je bij deze meteen iets bijgeleerd :)

    Login om te reageren
  43. Emmanuel Wildiers zegt

    5 mei 2007 om 00:20

    @Philip

    “zo kunnen ze er nog altijd bakken geld mee verdienen” (het enige wat die mensen interesseert…)”

    Ik denk dat er weinig mensen meedoen aan de Gumball om geld te verdienen :) Ten eerste gaat het hier in de meeste gevallen om multimiljonairs, voor wie geld geen enkele rol speelt. Bovendien kost meedoen aan de Gumball handenvol geld, en haal je dat er nooit uit door publiciteit.

    Verder ben ik het wel eens met wat je zegt: de Gumball zou herleid moeten worden tot een gewone tocht door Europa, waar het ‘om-ter-snelste-zijn’ herleid wordt tot hoogstens enkele lokale races op de verschillende openbare circuits in Europa (met als hoogtepunt de Nurburgring een dagje afhuren? :)). Spijtig genoeg zijn er nogal wat deelnemers die hun adrenaline moeilijk onder controle kunnen houden.

    Login om te reageren
  44. Gerben 2 zegt

    5 mei 2007 om 00:24

    sinds wanneer is bij een race uithouding geen key-factor?

    Login om te reageren
  45. Mauske zegt

    5 mei 2007 om 00:29

    @Belgie.

    Ja jongen, da’s ook een vorm van een rally. Maar ook de Gumball is een vorm van een rally, maar dat er deelnemers bij zijn die zich niet aan de verkeersregels houden is een ander berhaal. Het is helemaal schoftig dat ze proberen te vluchten na een ongeval…
    Ik denk niet dat de organisatie van de Gumball blij is met zo’n deelnemers.

    Login om te reageren
  46. Gerben 2 zegt

    5 mei 2007 om 00:31

    Emmanuel zegt:
    “met als hoogtepunt de Nurburgring een dagje afhuren?”

    zijt ge zot…. het verstand van de Gumball deelnemers is helemaal nie groot genoeg om al die bochten te onthouden.
    Het enige wat de meeste kunnen is plankgas rechtdoor… en zelfs dan nog slagen ze er in om van de baan te geraken….

    Trek met heel die handel naar Dubai… zet de wegen af en laat ze daar onder goedkeurend oog van de sjeik maar ravotten.

    Login om te reageren
  47. Mark S zegt

    5 mei 2007 om 01:44

    Achja, tegenstanders en medestanders van de Gumball-rally zullen het niet eens gaan worden.

    Wat ik wel nog even wil vermelden is de gumball van ik meen 2005, in de film hiervan (6 days in may) was te zien dat de koning van Marokko een vrij goede oplossing had, hij was namelijk fan van de Gumball, dus wat heeft ie gedaan:
    buiten de dorpjes mochten ze plankgas onder leiding van politie-escorte, binnen bebouwde kom moesten ze zich allemaal netjes aan de regels houden.

    Kijk, zo kan het ook. En nu begint elke tegenstander uiteraard te zeggen dat dat geld kost e.d, maar stel dat de organisatie een vergoeding aan de lokale Politie geeft, plus een bonus, zijn zowel de gumballers tevreden, en de staat ook.

    Een andere oplossing is een soort van blackbox installeren, bij elk checkpoint uitlezen, en bij te hoge snelheden schorsen van deelname…

    Login om te reageren
  48. Pier zegt

    5 mei 2007 om 01:54

    Dit valt niet goed te praten natuurlijk. Feit is wel dat wanneer ik naar dat golfje kijk, de beste man (en nu ook vrouw) het allebei waarschijnlijk wel overleefd hadden als ze een leuke nieuwe Volvo hadden gehad ofzo. Maar als je in Macedonie woont (en ook in NL) is dat voor velen niet te betalen. Blijkt maar weer dat geld een rol speelt in de overlevingskansen.

    Login om te reageren
  49. Stefan zegt

    5 mei 2007 om 07:26

    Als je wilt racen moet je naar het circuit, ik vind en vond altijd al de Gumball een achterlijk idee van idiote mensen die denken doordat ze geld hebben wel even met ze allen kunnen knallen over de openbare wegen.

    Ik weet zeker dat er nu pas door de organisatie over wordt nagedacht om er maar mee te stoppen, daar zijn 2 doden voor nodig…stelletje idioten.
    Het was gewoon een kwestie van tijd natuurlijk, dit kan toch niemand verbazen.

    Login om te reageren
  50. Frank zegt

    5 mei 2007 om 09:02

    @ Stefan: zo had ik het willen zeggen.

    Dank je wel!

    Login om te reageren
  51. Frank zegt

    5 mei 2007 om 10:02

    @Dekster “Gumball heeft in 7jaar nog geen enkel ongeval gehad (verwonderd me dat die duitste hacker tijdens de rally geen ongeluk veroorzaakt heeft.)”

    In een van de eerste jaren was het al raak hoor… Tweede auto van het team van die dikke Duitser (met dikke Duitser bedoel ik niet de dikke mercedessen waarmee ze reden) kwam een van de laatste ritten (ik dacht in spanje) frontaal in botsing met een tegenligger, wonder boven wonder waren er geen doden toen. Die dikke Duitser (weet zijn naam niet meer, is niet vervelend bedoeld, volg GB ook niet) schrok er toen zo van dat hij overwoog te stoppen. Dat er nu zo gereageerd wordt is natuurlijk zwakzinnig, las vorige week ook nog commentaar hier dat die politie en Spee hier niet zo lullig over moeten doen (of woorden van gelijke strekking), feit lijkt me dat dit soort dingen niet op de weg thuis horen en uitsluitend op een circuit.

    Login om te reageren
  52. Rvh zegt

    5 mei 2007 om 10:02

    jammer dat dit moet gebeuren maar ff wat anders, gumball betekend toch kauwgombal??

    Login om te reageren
  53. de sjonnies zegt

    5 mei 2007 om 10:10

    Jarenlang actief geweest in de rallyesport als amateur en veel rallye helden ontmoet, Guy Colsoul, Jean Ragnotti, zelfs Arii Vatanen.
    Wat een geweldige gasten, ze waren 100% bezig met de sport en zelfs meegemaakt dat we van het Renault Sport Team een onderdeel kregen voor de 5 Turbo wat we zelf niet bij ons hadden met de boodschap ‘Rij de rallye uit voor de Renault- eer ‘!
    Die Gumball heeft niets maar dan ook niets met autosport te maken, een stelletje nitwits die met hun patserbakken door Europa scheuren en denken dat ze kunnen rijden! Regel 1 in de autosport is ZELFBEHEERSING ! BAH BAH !

    Login om te reageren
  54. dekster zegt

    5 mei 2007 om 11:25

    @Frank
    In belgie heeft hij iemand doodgereden toen hij met z’n boliede (een mercedes met bull-bar) aan het streetracen was.

    @de sjonnies
    rally is een breed begrip, maar dat had je zeker nog niet door… :roll:

    Login om te reageren
  55. wilco faber zegt

    5 mei 2007 om 11:31

    Ja, ben t met de sjonnies eens. Die lui zijn trouwens geen haar beter dan wij in wagenbeheersing. En ik plaats Gumball ook niet onder de noemer autosport.

    Van mij hoefde het allemaal niet, je hebt meetings en trackdays, kun je duur spul ook wel bekijken. Op de openbare weg ermee rijden is leuk, maar hou je dan wel aan de regels van t spel vind ik. Ik ben benieuwd of ze volgend jaar weer Gumball gaan organiseren.

    Cannonball is wat dat aangaat beter doordacht.

    Login om te reageren
  56. dennis.. zegt

    5 mei 2007 om 12:18

    Team 74 kan zijn porsche wel inleveren en ik denk ook een groot deel van zijn kapitaal…

    echt spijtig dit..

    Login om te reageren
  57. de sjonnies zegt

    5 mei 2007 om 12:22

    dekster – een rallye is een wedstrijd waarbij de deelnemers zich van klassementsproef naar klassementsproef met de rallye wagen over de openbare weg begeven DE VERKEERSREGELS RESPECTEREND ! DUS OOK DE GELDENDE MAXIMUMSNELHEID !!!!
    Op een klassementsproef aangekomen probeert met op die proef de beste tijd neer te zetten dmv snelheid en behendigheid.
    Tijdens Rallyes houdt de lokale veldwachterij veel snelheidskontroles en zelden of nooit wordt er een deelnemer wegens een snelheidsovertreding aan de kant gezet, we reden over het algemeen zeer rustig een uitzondering daargelaten als we wegens reparaties een proef dreigden te missen, Sjonnies zijn niet Roomser dan de Paus. Als we de tijd hadden reden we juist expres rustig, konden de mensen beter naar de auto’s kijken en er van genieten !

    Login om te reageren
  58. Edwin zegt

    5 mei 2007 om 12:43

    Ze moeten gewoon een circuit afhuren, en dan gewoon lekker keihard racen.

    Login om te reageren
  59. TeqnoBoy zegt

    5 mei 2007 om 15:11

    Hallo dan allemaal,

    Wie van jullie heeft er zelf een auto die hard kan rijden ???….
    Wie van jullie rijd daar altijd netjes 120km/u op de snelweg??…

    Denk dat de meeste mensen die hier komen zich niet altijd
    netjes aan de snelheid houden. En dat deze mensen dan ook
    wel eens denken: ‘als dit niet goed was gegaan oei…’ stel:
    het was niet goed gegaan dan was dit artikel dus voor jou !!

    Denk daar ook is aan voor je alles en iedereen gaat afzeiken !!
    Ga is voor de gein na hoe veel dodelijke ongelukken er per dag gebeuren zonder gumball en zonder hoge snelheden !!

    Ben het zeker eens dat je het risico verhoogt als je met zo’n grote groep elkaar loopt op te fokken!

    Maar om nou naar aanleiding van 2 verkeersdoden (met alles respect voor familie en nabestaanden !!!!) (maar wat altijd en overal ook zonder gumball had kunnen gebeuren) het hele evenement op te doeken zou zonde zijn !!!

    Plus dat ze dan nog wel meer kunnen opdoeken denk eens aan de Quote rally! Dat heb ook niks meer met racen te maken, maar geloof mij maar dat ook daar niet iedereen zich overal netjes aan de snleheid houd.

    En volgens mij al hadden ze zich keurig gedragen en aan de snelheid gehouden was de rel nog net zo groot geweest !!

    Verkeers ongelukken gebeuren altijd en overal en hebben lang niet altijd maar met snelheid te maken dussss…..

    Login om te reageren
  60. Cabrioot zegt

    5 mei 2007 om 18:24

    Beetje jammer dat verstand en verantwoordelijkheid niet te koop zijn. Denk dat die rijke mensen die denken dat ze alles kunnen maken met hun snelle auto’s eens een cursus moeten volgen om hoe hun vrije tijd en teveel geld eens nuttig en vooral raadzaam te besteden want het hele gumball etc slaat echt helemaal nergens op en vooral niet op DE OPENBARE WEG….. RIJ JE DAN MAAR KAPOT OP EEN RACEBAAN waar nog meer gumball gekken met hun leven willen spelen…….

    Login om te reageren
  61. glenne zegt

    6 mei 2007 om 20:13

    vind het jammer voor de mensen in die auto , en vind het zeer laf dat die uit zijn porsche is gevlucht , vind het gewoon dom. ik ben al enkele jaren bezig met de gumball te volgen enzo via tv en video’s en vind het spijtig dat dit gebeurt maarje moest tog ooit eens gebeuren hé. maar wel jammer voor de familie’s voor die mensen

    Login om te reageren
  62. mark zegt

    6 mei 2007 om 21:59

    Bij de start stoer den john uithange

    Bij het einde lopen voor zn leven.

    Daar komt die laffe aard naar boven

    Login om te reageren
  63. SugarFree zegt

    8 mei 2007 om 09:45

    @ Tegnoboy
    “En volgens mij al hadden ze zich keurig gedragen en aan de snelheid gehouden was de rel nog net zo groot geweest !!”

    Dat denk ik nu nét niet. Ach, er zullen altijd jaloerse mensen zijn, die stiekem graag zelf zouden meedoen, en pronken met allerlei prachtige en snelle auto’s. Maar als het een ‘normale’ rally zou zijn geweest, zonder quasi-snelheids-element, zouden de zaken toch anders liggen.

    Blijft trouwens een feit dat er eerst onderzoek moet worden gedaan naar de werkelijke toedracht, daar gaat iedereen maar gemakshalve aan voorbij. Wie weet heeft de andere partij ook schuld. Totdat er een uitspraak is over de schuldvraag, blijft het gissen en, helaas, al snel met de beschuldigende vinger naar de Gumballers wijzen.

    Los daarvan vind ik nog steeds dat de opzet van de rally onverantwoord is, en deelname er aan op z’n minst moreel verwerpelijk is.

    Login om te reageren
  64. Logan zegt

    8 mei 2007 om 11:43

    De organisatie zegt dat er hiervoor nooit een dodelijk ongeluk is gebeurd, maar 2 jaar geleden was er nog dat ongeluk met een Ferrari 360 Stradale die verongelukte, de bestuurder kwam om het leven.

    “Levis Galzignato en Davide Nicolussi were participants in the Ferrari 360 Challenge Stradale and died in the 2005 rally. RIP and our thought’s go out to there families..”
    http://www.rallyevents.net/tqc_top50.htm

    Login om te reageren
  65. pekel one zegt

    10 mei 2007 om 05:01

    Stop met deze onverantwoordelijk geld verspillend gedoe………
    Zoals altijd de poen maakt alles mogelijK

    Login om te reageren
  66. Hidde zegt

    10 mei 2007 om 14:55

    moeten ze maar niet zo hard en gevaarlijk rijden
    want dan krijg je juist zulke dingen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North