• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opa in een trainingspak: Arden AJ14 Noble Cat

Auteur: robbie, gepost 11 maart 2009 om 10:01 – 30 Reacties

Arden AJ14 Noble Cat


Vooruitlopend op de nieuwe (sportieve) XJ die eind dit jaar gepresenteerd zal worden heeft tuner Arden alvast geprobeerd om het huidige model wat stoerdere looks mee te geven. Mijn smaak is het niet echt. Ik krijg bij het zien van de foto’s toch een beetje het idee dat ik kijk naar een opa in trainingspak.

In het persbericht rept Arden met geen woord over de prestaties, maar een kleine blik op hun website leert dat ze de 400 pk van de XJR kunnen opkrikken tot 480 pk en 693 Nm. Prestaties worden niet genoemd, maar die zullen ongetwijfeld niet mis zijn. Als je portemonnee niet meer zo dik is door de kredietcrisis dan heeft Arden ook goedkopere tuningspakketjes liggen. Onder andere voor de 2.7 V6 diesel.

Arden AJ14 Noble Cat

Arden AJ14 Noble Cat

Jaguar XJ 358 – Arden AJ14 Noble Cat

Arden is expanding its exclusive range of accessories for the Jaguar XJ 358. From now on there is a modern front-end conversion and a sporty-elegant rear diffuser available.

The new front look is given a sporty touch by two spoiler lips installed at the side under the fog lights, but is dominated by the LED daytime running lights shining brightly in the air inlets. These lights bracket the newly designed central stainless steel grille, which is made of the same high-grade material as the current Arden radiator grille. The finishing touches to the new look are provided by the well-known, TÜV-tested Arden Jaguar Leaper.

When the Jaguar makes the impressive appearance seen in the rear view mirror disappear by powering past, there is still the view of the powerful rear-end to enjoy. Here, the new Arden diffuser guarantees increased downforce without losing the elegant design. The additional grip generated this way contributes to more sporty and safer driving behaviour.

The classic appearance of the XJ 358 is consolidated by the “Zelem One” rim presented in the last issue of “Arden InSide”, and underlined by the rear muffler that fits exactly into the diffuser.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguars worden eindelijk betrouwbaar
    Jaguars nog betrouwbaarder, aldus Jaguar
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

arden, Jaguar, tuning, xj

Vorig bericht: « Barbie krijgt ook nog een VW Beetle voor haar verjaardag
Volgend bericht: BMW’s nog zuiniger dankzij tweede generatie EfficientDynamics »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    11 maart 2009 om 10:13

    het tuning van “klasse” auto’s heb ik nooit wat gevonden. lelijk trouwens dat hout :S

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    11 maart 2009 om 10:16

    dat laat trouwens niet weg dat die Jag mn a6 diesel er keihard uittrekt :)

    Login om te reageren
  3. Janssen zegt

    11 maart 2009 om 10:18

    Mooi. Nu is de XJ ook voor jongere mensen (zoals ik/30) geschikt!

    Login om te reageren
  4. Gnermo zegt

    11 maart 2009 om 10:19

    Jammer van die lelijke LED-jes…

    Login om te reageren
  5. jaapie zegt

    11 maart 2009 om 10:23

    @Gnermo

    Je ben me net voor.! waarom wil iedereen dat op zn auto..

    Login om te reageren
  6. Rinus zegt

    11 maart 2009 om 10:33

    Waarom is dit nou weer een opa? :S
    Dit is gewoon de allerlaatste echte auto met klasse waarin je alleen maar mensen met klasse zult vinden :P Toch fantastisch zo’n tijdloos design.
    Jammer dat hij nu ook moet worden vervangen door wat de mainstream klant wil. Zoals bij alles.
    Alleen nog maar pop op de radio (laatste Jazz zender gisteren gestopt), op TV is alles gericht op kijkcijfers en zo kan ik nog wel even door gaan. Het moet allemaal gemaakt worden voor de mens die de marketing mensen hebben gecreëerd.

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    11 maart 2009 om 10:36

    Ik zou willen dat deze opa er in zijn trainingspak zo uitzag ;-)

    Gezien het relatieve succes van Bentley, Rolls, Aston etc. t.o.v. moderne concurrenten zoals Maybach en wat heb je, hoeft het hebben van een traditioneel uiterlijk in deze prijsklasse geen probleem te zijn.

    Mits het maar gecombineerd wordt met in ieder geval vermeend superieure techniek.

    Maar misschien is het qua merkidentiteit toch beter daar een merk als Daimler voor af te stoffen.

    OT: ik vind de standaard XJ prachtig, wel met een goede kleur en een maatje grotere velgen.

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    11 maart 2009 om 10:39

    vind het te veel marktplaats tuning

    Login om te reageren
  9. Gnermo zegt

    11 maart 2009 om 10:41

    @Jaapie: Dat schijnt hip te zijn.

    hip bn, bw modern, eigentijds

    Login om te reageren
  10. Rinus zegt

    11 maart 2009 om 10:42

    Het probleem bij Jaguar is denk ik dat je er nooit wat over hoort en dat je ze niet zo vaak meer ziet.
    Kijk bij bijv. de Hiswa waar toch wel de doelgroep van Jaguar rondloopt. Daar zie je overal Volvo’s staan.
    Dit soort dingen zou Jaguar ook gewoon moeten doen. Mensen moeten er aan herinnerd worden dat deze auto er ook nog is.

    Login om te reageren
  11. J. zegt

    11 maart 2009 om 10:43

    Hoefijzer in de grille en het plaatje is compleet….

    Login om te reageren
  12. Jos zegt

    11 maart 2009 om 11:31

    Ledjes weg = prachtige bak, maar dat vind ik hem standaart ook al… en opa?? ik denk dat toch heel veel jeudige mensen (waaronder ik ;)) hier mat al te graag in zouden sturen!!

    Login om te reageren
  13. Eddy Rocket zegt

    11 maart 2009 om 11:32

    Dik, dikker, ARden! Wat een ubergeile bak. Geef mij er maar zoeentje! Liever dit dan de een S500 of 745. Dit is rijden in stijl.

    Login om te reageren
  14. johnny t-jet zegt

    11 maart 2009 om 11:38

    waarbij de 2.7 d al weer oude meuk is. Jaguar heeft nu de 3.0 v6d en de 3.0 v6d s met respect. 240 en 275 pk (6.4 sec) klaar staan.

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 maart 2009 om 12:01

    @ Rinus: kijk, een man naar mn hart!
    Ik ben het volledig met je verhaal eens…

    Deze auto wordt de hemel ingeprezen qua rijgedrag. Mede omdat hij van aluminium is, is hij relatief licht en hij heeft het fameuzen CATS-onderstel. Superdikke motor, stijlvol uiterlijk, wat wil je nog meer??

    Behalve dan LED-lampjes natuurlijk…
    :o

    Login om te reageren
  16. Amigo zegt

    11 maart 2009 om 12:17

    Zoals gezegd: buiten de ledjes….

    Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    11 maart 2009 om 12:18

    Toch maar liever een Rapide.

    Login om te reageren
  18. phantom zegt

    11 maart 2009 om 12:20

    Wat een nobele kat!!

    Login om te reageren
  19. bmw zegt

    11 maart 2009 om 12:25

    tijdloze klasse, waar ik wel in gezien wil worden. Jammer dat die LEDs hem zo gay maken.

    Login om te reageren
  20. G. Bert zegt

    11 maart 2009 om 12:27

    Die velgen (beide varianten) staan er totaal niet onder, dan zijn de standaard rims van een XJR meer gepast. Sowieso niet echt n verbetering tov die wagen.

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 maart 2009 om 13:02

    @ G. Bert: klopt, dit zijn zeg maar DE Arden-velgen. Zoals Alpina altijd van die 689127589-spaaks velgen heeft bijvoorbeeld.

    Maar ja, dat maakt ze nog niet mooi…
    :D

    Login om te reageren
  22. M3- e46 Ro zegt

    11 maart 2009 om 13:07

    Een veel te hoog Holleeder gehalte

    Login om te reageren
  23. Innokenty zegt

    11 maart 2009 om 13:12

    Waarom moet dat ding nou zo verlaagt?? Zo lelijk.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 14:50

    Niet eens alle hout in het interieur vervangen voor koolstofvezel?! Tsjongejonge, tuner van niks… :roll:

    Login om te reageren
  25. BmwMPower zegt

    11 maart 2009 om 14:58

    Nep hout of niet, slechte dingen eraan of niet.
    Deze auto is vet, vooral met dat setje velgen op foto 2.
    Die wil ik wel op mijn oprit, in Brittish Racing Green.

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    11 maart 2009 om 16:22

    Errug jammer van die ledjes.
    Arden moet sowieso met zn mislukte handjes van auto’s afblijven.
    Jaguars moet je niet tunen, die moet je koesteren (en bekijken).

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    11 maart 2009 om 17:59

    goeie @robbie .. “opa in trainingspak” ..

    optisch zo kaal en zwart mogelijk ..
    het mooiste (4 deurs) koetswerk op het moment ..

    Login om te reageren
  28. peter zegt

    11 maart 2009 om 18:54

    wat een lelijk ding – pure verkrachting van het origineel.

    Login om te reageren
  29. thijs zegt

    11 maart 2009 om 20:51

    standaard is veel gaver. de xjr lijkt helemaal. zo snel naar de 100 voor zo’n auto! daar rijd je al die getunede civic’s er wel mee uit:P

    Login om te reageren
  30. 9000cse zegt

    13 maart 2009 om 02:52

    @ Robbie

    Wat ik me nu af zit te vragen is, of je van “autoblogger” wel mag zeggen, dat Arden een tuner is i.p.v. een veredelaar?

    Zie zijn reactie op: Gelekt: plaatje en info van de Alpina B7 [updated]
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/27/gelekt-plaatje-en-info-van-de-alpina-b728 van 28 February 2009 om 8:13

    Anders is me het waarom bij Alpina niet helemaal duidelijk. :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North