Het is niet alles hybride en milieu wat de klok slaat voor Toyota. Gelukkig denken ze ook nog aan hun Redneck-klandizie. Speciaal voor liefhebbers van pick-ups met peekaas hebben de Japanners een SEMA-snoepje in elkaar gedraaid: de Tacoma X-Runner RTR (ready to race)
In november gaat de SEMA (Specialty Equipment Market Association) van start in Las Vegas, Nevada. Deze show is een ideale gelegenheid voor fabrikanten om met extreme one-offs van productiemodellen op de proppen te komen.
Een mooi voorbeeld hiervan is de Tacoma X-Runner RTR, de natte droom van elke man met een mat in zijn nek. Deze pick-up is uitgerust met een 5.7 liter V8 met supercharger (ontwikkeld door Toyota Racing Development), die 511 pk en 745 Nm levert. Dit monsterblok is gekoppeld aan een zestraps-automaat en de auto is voorzien van een limited slip differentieel.
Verder is de wagen met een ruime 13 cm verlaagd en voorzien van bandjes die prima geschikt zijn voor op de dragstrip, alwaar de X-Runner waarschijnlijk het best tot zijn recht komt. In het kader van gewichtsbesparing moet de auto het zonder radio, speakers, airconditioning, mistlampen voor, en achterstoelen stellen. Dat wordt dus moeilijk doppen op de achterbank, maar we wisten al dat Amerikanen pick-ups boven een potje nakken prefereren. Voor mensen die allebei wel zien zitten hebben we gelukkig we de laadbak nog.
en dan ve velgen die je ook op een rav 4 krijgt
Haha, wát een imposante verschijning bij een stoplichtsprintje dan ! ;-)
TRD USA afdeling is sowieso altijd vrij actief heb ik het idee.
Heb je niet veel aan buiten de strip, doe mij maar een Raptor.
*vindt de toyota stiekum wel heel gaaf*
Als een RAM SRT-10 mogelijk was, dan moet dit ook wel kunnen. (met wat normalere banden wellicht) Gewoon omdat het leuk is. :D
Gaat AB ook live verslag uitbrengen van SEMA????
Op extreme wijze zuinige hybrides promoten, en dan met zoiets op de proppen komen. Die spleetogen zijn daar zo buigzaam…
@Timmie:
Sinds Akio Toyoda CEO is van Toyota, wordt er minder nadruk gelegd op het groene gedachtegoed bij deze autofabrikant. Deze kleinzoon van de stichter van het merk heeft een meer sportieve koers uitgezet en wil ook het niveau van de betrouwbaarheid van de auto’s terugbrengen naar waar het in de jaren negentig was. Op eenzame hoogte dus.
Die laatste foto doet me denken aan de tijd dat de GMC Cyclone op de strips te zien was. Die is nu waarschijnlijk nog steeds sneller.
“Gelukkig denken ze ook nog aan hun Redneck-klandizie…” Whehe..
ik wil die motor in de tundra!!!!!!!!
De basis motor ligt al in een Tundra en een blowersetje kun je zo bestellen in The USofA. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat 400 standaard Tundra pktjes al lastig genoeg op de weg te houden is. Heerlijke tuut!
Prachtige pick-up BTF!!!
Prachtige pick-up BTW!!!
Even een grijs-kenteken erbij en gaan met die banaan..