Er komt een lullige terugroepactie voor de Italiaanse supercar.
Om in een lage supercar te komen is enige lenigheid een vereiste. Uiteindelijk wil je ook weer een keer uitstappen. Dat blijkt een lastige opgave met de Lamborghini Aventador SVJ. Exemplaren die geleverd zijn in de Verenigde Staten worden teruggeroepen door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Menselijke fout
Door een lullige fout van een nieuwe medewerker kunnen mensen opgesloten zitten in een Aventador SVJ. Tijdens het assembleren van de gelimiteerde supercar is het deurmechanisme niet goed aangebracht. Aan de buitenkant werkt alles prima. Aan de binnenkant kan het zo zijn dat trekken aan de deurhendel niets doet.
During the assembly a non properly trained new operator may have not correctly engaged the bowden cable pin inside the internal door handles
NHTSA
Reden voor de NHTSA om de auto’s terug te roepen. Van de Aventador SVJ worden slechts 900 coupé’s en 800 Roadsters gemaakt. Er worden in totaal 26 exemplaren van de supercar teruggeroepen in de Verenigde Staten. Het gaat hier om zowel de coupé als de Roadster.
Contact
Lamborghini neemt zelf contact op met de klanten. De dealers zullen het mechanisme (preventief) vervangen voor een deugdelijk exemplaar. De terugroepactie gaat op 1 mei van dit jaar officieel van start.
Voor zover bekend is de terugroepactie alleen in de Verenigde Staten. Omdat het hier om een menselijke fout gaat hebben Aventador SVJ’s elders in de wereld niet te maken met dit probleem.
Toch wel een icoon van een wagen, die Aventador. Een echt old school supercar, zoals je ze bijna niet meer ziet. Met een magistraal klinkende V12, daar kan Ferrari niet tegenop (vind ik dan).
@poes: de V12 van de F12 en 812 klinken toch ook wel erg goed hoor
Oh, zeker. Maar toch, die Lambo V12, die klinkt veel meer ‘puur’. Lastig uit te leggen. En ontzettend subjectief natuurlijk ;-)
@poes: Ik vind de ene niet mooier klinken dan de ander, maar de ene puur V12 Ferrari en de ander puur V12 Lamborghini. En beide heerlijk :)
Tsja, dat hadden ze kunnen verwachten, als je ziet hoe ze er in NASCAR ook mee rond rijden :-)
http://tireball.com/nascar/2015/02/15/jeff-gordon-wins-daytona-500-pole-full-qualifying-results/
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Gezien het licht ontvlambare karakter geen verkeerde recall….
@E34M5Touring: dat was 7 jaar geleden
Er zijn ergere plekken om in quarantaine te zitten.
Waarom kunnen er geen reacties meer geliked worden in de app?
@autobahnfan: In de roerige tijden ga je niet ? . Dat vergroot de kans op de verspreiding van COVID-19. Autoblog heeft daarom preventief de functie uitgezet om iets te kunnen liken.
@momo: jij hebt mazzel dat er geen likes zichtbaar zijn.
Kan gebeuren, het hoort erbij dat beginnelingen af en toe nog een steekje laten vallen.
En vergeleken met een hoop collega’s van mij is het lang niet zo erg. Bij het bedrijf waar ik werk, de grootste lozeknopjesfabrikant van Europa, zijn er prutsers bij die er al 25 jaar werken en nog nooit, maar dan ook echt nooit ook maar één knopje hebben gemaakt dat wat doet als je er op drukt. Gelukkig is er nog nooit iemand achtergekomen, anders hadden we de tent wel kunnen sluiten.
“Handbuild just means, the door will fall off”, aldus Jeremy Clarkson. Close, but no cigar.
Dan draai je het raampje toch even …. ohw okay….
Tja, dan ga je in deze tijd over een lege weg naar je dealer, terwijl je geniet van de meest fantastische Italiaanse espresso wordt je auto gefixt, en een uur later rijdt je weer naar huis, ben je weer wat gewend aan je supercar en kan je hem ook nog even goed uitlaten. Het leven kan zo vervelend zijn….