• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo ziet Sport Design eruit op de nieuwe 911 Turbo S

Auteur: Loek, gepost 25 maart 2020 om 19:09 – 18 Reacties

Porsche 911 Turbo S Sport Design

Zuffenhausen heeft een nieuwe trend bedacht. Het heet Sport Design en is nu ook beschikbaar op de nieuwe 911 Turbo S!

Kun je al wennen aan het design van de Porsche 911 (992)? Het merk is niet precies overstag gegaan qua design vergeleken met zijn voorganger, maar voornamelijk aan de achterzijde hebben ze het design veranderd. Het is menselijk dat je daar even aan moet wennen, of de auto even in het echt moet zien, of gewoon het design even onder de loep moet nemen. Vandaar de openingsvraag: is de 911 Carrera (992) al mooi?

Als het aan ondergetekende ligt is de reguliere 992 Carrera (4)(S) niet perse geweldig, maar het ‘Sport Design’-pakket helpt al een heel stuk. Het verandert de voor- en achterbumper. En bij de kersverse 911 Turbo S is het design gewoon lekker dik. En nou wil het zo zijn dat je ook die nu kunt krijgen met een Sport Design-pakket.

Porsche heeft het pakket tentoongesteld op de Cabriolet-versie van de 911 Turbo S. Het gaat om een aerodynamisch pakket, dus de veranderingen zitten op ‘logische’ plekken. De voorsplitter bijvoorbeeld. Maar ook de grotere achterspoiler maakt deel uit van het Sport Design pakket op de 911 Turbo S. Om het af te maken zitten er geen vier uitlaten in de achterbumper, maar twee grote stortkokers.

De initiële release lijkt gericht te zijn op de Amerikaanse markt, en zal aldaar naar verwachting even veel kosten als de Sport Design-pakketten van de Carrera. Het zal dus ergens tussen de 5.000 en 7.000 dollar kosten. Wanneer het pakket naar Nederland en/of Europa verhuist, dat zien we zo snel mogelijk.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-turbo, 992, Porsche, turbo-s

Vorig bericht: « Opgesloten zitten in je Lamborghini Aventador SVJ
Volgend bericht: Nieuwe Toyota GT86 ‘bevestigd’, meer details bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    25 maart 2020 om 19:25

    Heerlijk uitgevoerd zo. Erg mooie kleur ook.

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    25 maart 2020 om 20:19

    Schijnt “Lava Oranje” te zijn.

    Login om te reageren
  3. tonino zegt

    25 maart 2020 om 20:26

    En daar zijn de minuscule fotootjes weer… ??

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      25 maart 2020 om 20:31

      @tonino: ja dat is balen en ik begrijp ook niet goed waarom dat probleem nog steeds duurt.
      @autoblog; misschien een een update delen van waar jullie staan met dit probleem op te lossen?

      Login om te reageren
    • crepito zegt

      25 maart 2020 om 20:44

      @tonino: Misschien kan AB ook in lockdown om al die problemen te fixen?

      Login om te reageren
  4. mp014 zegt

    25 maart 2020 om 20:30

    Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom jullie bij Autoblog nogal negatief zijn over het design van de de 993, persoonlijk vind ik hem prachtig en er serieus veel beter uitzien dan z’n voorganger! Ik vind die dikke achterkant erg sexy.
    Zat vanmiddag toevallig wat te spelen met de configurator (ja ik werk ook van thuis?) en vind het net een snoepwinkel met erg dure snoepjes! Ik kwam al snel op 150k uit en dat is zelfs voor Belgische normen een dure auto.
    Maar wat was hij mooi poe poe….. ben ook erg benieuwd naar de nieuwe targa, persoonlijk vind ik dat telkens de mooiste uitvoering van de 911. Ik hoop er ooit 1 uit 1974 te bezitten. Zilver met cognac lederen interieur uiteraard. Heerlijk ??

    Login om te reageren
    • porsche911991 zegt

      25 maart 2020 om 21:20

      @mp014: De 993 is inderdaad een mooie 911, de 992 daarentegen…

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        26 maart 2020 om 07:17

        @porsche911991: ik zat er maar 1 vakje naast met m’n dikke duim, wereld van verschil ?

        Login om te reageren
        • dirkv zegt

          26 maart 2020 om 07:41

          @mp014: Haha met je duimen typen?, baas!

          Login om te reageren
      • minicoopers zegt

        26 maart 2020 om 09:04

        @porsche911991:
        Ik vind de 992 ook een erg mooie auto, het geluid is alleen een stuk minder maar dat is al begonnen vanaf de 991.2
        Ik blijf erg happy met mijn 991.1 want de sound maakt zoveel goed tov de betere performance van latere modellen.

        Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 maart 2020 om 22:54

      Nou de voorganger echt stukken fraaier qua achterzijde (waar het grootste verschil zit).
      Zou eerder de vorige generatie nemen dan deze.

      Login om te reageren
    • minicoopers zegt

      26 maart 2020 om 08:32

      @mp014: ze zijn bij autoblog gek op de 996 ?
      Omdat ze die zelf rijden…..
      Ik vind de 993 ook een mooie 911

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        26 maart 2020 om 08:34

        @minicoopers: ? 992 anders gaat 911 991 er iets van zeggen….. ?

        Login om te reageren
  5. wjeurs zegt

    25 maart 2020 om 21:10

    Ik vind wel dat de uitlaten net iets te dicht bij elkaar zitten. Verder uit elkaar was mooier geweest. Erg dikke auto verder!

    Login om te reageren
  6. poes zegt

    26 maart 2020 om 07:41

    Ik zie nu pas dat de Turbo – gelukkig – niet is uitgerust met zo’n vertikaal 3e remlicht, zoals bij de reguliere 911. Dat scheelt al een hoop.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2020 om 08:36

    Het is de geijkte keuze, maar met een goede reden. Het blijft een heel fijn apparaat!

    Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    26 maart 2020 om 10:15

    Voor mij zijn de meeste turbo’s een verkrachting van de mooie lijn van de 911, deze ook zo… die spoilers, is geen zicht…

    Login om te reageren
  9. barry355gtb zegt

    26 maart 2020 om 14:18

    De 964 versie vd 911 is de laatste versie, die recht doet aan het oorspronkelijke design. Deze door Harm Lagaaij ontworpen versie heeft de 911 gered van de ondergang. Porsche was destijds op sterven na dood. Rond 1990 veerde de verkoop van de 911 weer omhoog en dat is echt de redding van Porsche geweest. Ikzelf heb ook een prachtig exemplaar in Baltic Blue en dat rijdt en klinkt geweldig. Bij Porsche en Ferrari klonken de motoren prachtig en niet zo geforceerd met turbo’s. Mijn 355 klinkt echt zo mooi, dat het tranen van geluk laat produceren :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North