• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MG Cyberster heeft prijs: open elektrische tweezitter voor 65.000 Euro*

Auteur: jaapiyo, gepost 27 april 2024 om 16:57 – 22 Reacties

Is 65.000 Euro voor een bijna 350 pk sterke tweezits roadster met vleugeldeuren een superdeal, of pas jij voor deze elektrische Chinese blepper?

De markt voor tweezits cabrio’s is zo goed als dood. Ooit wemelde het van de MGF’s, Fiat Barchetta’s, Alfa Romeo Spiders, BMW Z3’s, Toyota MR2’s en natuurlijk Mazda MX-5-en. Maar na jarenlang uitgemolken en neergeslagen te zijn door het moderne Marxisme, heeft Jan Modaal heeft geen joie de vivre en geld meer voor dit soort frivoliteiten. De Z4 is op sterven na dood en de MX-5 heeft dadelijk het rijk alleen. Voor zo ver nog van een rijk te spreken is.

Maar wellicht komt de redding wel uit China. MG, maker van treurige hokken, komt namelijk op de proppen met de Cyberster. Dit is een sprankelende tweezits roadster, op batterijkracht. Het is daarmee de tweede elektrische open sportwagen op de markt naast de Maserati Grancabrio Folglore. Maar, die is drie keer zo duur. Andere merken hebben concepten voorgesteld, maar dat is tot op heden over het algemeen niks geworden.

De MG heeft namelijk een prijs gekregen in Europa. Of nou ja, in het Verenigd Koninkrijk. Daar betaal je bijna 55.000 Pond voor de instapper (Trophy), omgerekend zo’n 65.000 Euro. Die versie heeft dan een kleine 350 pk. Normaal gesproken komt daar voor Nederland dan een bak geld bij. Maar dit is dus een EV, zodoende gaan we uit van een zeer vergelijkbaar bedrag. Voor 5.000 Ekkerponden meer, heb je de ‘GT’ met een flinke powerupgrade tot 500 pk. In dat laatste geval is de Cyberster ook serieus snel.

Nul naar 96 gaat dan in 3,2 seconden (5 seconden voor de basisuitvoering). Beide versies hebben een 77 kWh accu, goed voor een WLTP range van circa 500 kilometer (316 mijl) voor de basisvariant en 440 kilometer voor de sterkere versie. Uiterlijk zijn de verschillen beperkt tot de velgmaat. De instapper heeft 19″, de GT heeft dub-zeros.

In het interieur troont er een groot scherm voor je neus. Hoe kan het ook anders. Het is een soort cockpit-gevoel, met een 12,5 inch scherm in het midden, geflankeerd door twee kleinere 7 inch schermen aan weerszijden. Daar worden wij niet per se warm van. Maar gelukkig is ook stoelverwarming standaard.

Stiekem is het allemaal gewoon best wel gaaf. Ook de achterlichten met de pijlen als richtingaanwijzers. Maar ja, je steunt wel Xi Jinping in het overnemen van de wereld als je koopt. Dat schuurt dan toch een beetje. Of nou ja, als we dan toch moeten kiezen tussen een Chinees sociaal kredietsysteem of een woke sociaal kredietsysteem voor en door EU apparatsjiks, dan wordt het nog lastig kiezen…Een Emira en een Cyberster dan toch maar?

Ook interessant!

  • Kijk, de MG Cyberster is ook fraai vanbinnen
  • specificaties MG Cyberster
    Specificaties MG Cyberster zijn helaas om van te smullen
  • Zo ziet de 544 pk Cyberster er in Genève uit
    Zo ziet de 544 pk Cyberster er in Genève uit
  • MG4 XPower
    MG4 XPower is elektrische Hot Hatchback met 435 pk

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

cyberster, geld, MG

Vorig bericht: « Trommels, trommels en nog eens trommels: EV veroorzaakt trommelrem comeback
Volgend bericht: Doorbraak voor man met toupet: carbon opzetstukjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. mc96 zegt

    27 april 2024 om 17:09

    Klinkt aanlokkelijk. Maar ben wel benieuwd wat het weegt en hoe het rijdt.

    Login om te reageren
  2. GJZ zegt

    27 april 2024 om 17:11

    Het design is op zich niet verkeerd, rijd volgens Top Gear een klein beetje afstandelijk maar als totaal pakket schijnbaar helemaal niet slecht

    Login om te reageren
  3. rulefollower zegt

    27 april 2024 om 17:17

    Ik wacht wel op de e-boxster

    Login om te reageren
  4. Autokenner zegt

    27 april 2024 om 17:20

    Ziet er leuk uit, maar Chinees komt er niet in hier

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 april 2024 om 23:32

      Liever wat van de Chinees dan van de Amerikaan. De doorzichtige hamburgers en de lange vieze frietjes van de gouden M zijn het gewoon niet. Dus voor mij liever een Cyberster dan een Cybertruck.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        28 april 2024 om 00:50

        In China zijn ze echter niet zo van de baizuo’s…

        Login om te reageren
      • Autokenner zegt

        28 april 2024 om 09:32

        Heb liever een roadster dan deze Chinese rommel

        Login om te reageren
  5. drsjeroen zegt

    27 april 2024 om 18:09

    Dit is toch gewoon helemaal top?!? Elektrische roadster klinkt ook als een volstrekt logische combinatie. Gaat om cruisen.

    Login om te reageren
  6. Exit Luminar zegt

    27 april 2024 om 19:51

    Lqat asjeblieft al die electrische troep in china.

    Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      27 april 2024 om 21:00

      Vervang de kopregel eens door “Alfa Romeo introduceert de nieuwe Spider” en bekijk wat de comments dan zouden zijn geweest…

      Login om te reageren
      • Exit Luminar zegt

        28 april 2024 om 00:38

        Alfa zou zich schamen.

        Login om te reageren
      • geecee zegt

        29 april 2024 om 08:16

        @ drsjeroen

        Of Mazda introduceert elektrische MX5

        Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      28 april 2024 om 07:34

      Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door elektrische troep uit China.

      Login om te reageren
  7. PunicaOase zegt

    27 april 2024 om 20:40

    Koop ik 10x liever een Z4 met de kop eraf en een mooie zescilinder..

    Login om te reageren
  8. drtim zegt

    27 april 2024 om 20:58

    Dat logo op de neus is een maatje te groot.

    Login om te reageren
  9. racerx zegt

    27 april 2024 om 21:19

    Best een mooi ding, maar liever iets dat een beetje een inspirerend geluid maakt. Wel zo leuk met de kap eraf.

    Login om te reageren
  10. degrotemuis zegt

    27 april 2024 om 21:49

    Ik dacht dat de basis RWD de 64 kWh accu van de MG4 zou krijgen? Gewicht blijft de vijand van een leuk rijdende roadster, maar een Z4 M40 weeg tegenwoordig ook al ruim 1600kg, dus als deze niet al te zwaar is, kan de RWD Cyberster best een leuk alternatief worden waarmee dit type auto in ieder geval overleeft in de zee van SUVs. Ja, minder beleving, maar voor beleving ben je sowieso beter af bij een goede E85 Z4 3.0 of Z4M dan een moderne Z4.

    Login om te reageren
  11. Motomoto zegt

    27 april 2024 om 22:27

    Afzichtelijk apparaat. Next.

    Login om te reageren
  12. vbarchetta zegt

    27 april 2024 om 22:47

    Vind het een super interessante auto. Ga zeker even een bezoekje bij de dealer doen zodra die in NL is. Leuke auto voor erbij lijkt me zo…

    Login om te reageren
  13. Henk zegt

    28 april 2024 om 00:17

    Ehh, Jaapiyo … een cabrio met vleugeldeuren? Volgens mij zie je ze vliegen.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 april 2024 om 00:53

      Lamborghini Style Doors dan misschien. Noem je dat niet ook vleugeldeuren? Meeuwenvleugel wordt inderdaad wel wat lastig…🤪

      Login om te reageren
  14. peter_akerboom zegt

    28 april 2024 om 07:29

    We kunnen allemaal haten omdat het Chinees en elektrisch is, maar dit is toch zoveel beter dan al die elektrische SUVs.
    Had alleen gehoopt op een lagere prijs..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North