• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opnieuw erkenning voor Subaru Forester

Auteur: Dennis, gepost 25 maart 2006 om 13:00 – 28 Reacties

" align=

Hoewel de Subaru Forester zo nu en dan de erkenning krijgt die hij verdient, kom ik ‘m op de weg maar weinig tegen. Bij Autozine waren ze al een poosje compleet verliefd en onlangs is de Forester door Autobild TÜV Auto-Report 2006 uitgeroepen tot meest betrouwbare auto…


Er werden 200 automodellen onderzocht in de leeftijd van 3 tot elf jaar oud en gecontroleerd op totaal 7,6 miljoen controlepunten. Een “ongekende” 78,8 procent van alle Foresters vertoonde bij de eerste verplichte TÜV-keuring (na drie jaar) geen enkel mankement. “Zo zien winnaars eruit”, aldus de heren keurmeesters van het gerenommeerde instituut.

Het is niet de eerste keer dat Subaru in deze test als winnaar uit de bus komt. In 1999 wonnen ze met de Subaru Legacy en in 2001 met de Subaru Justy (bron: carros.nl).

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Heeft deze caravanspecialist nu wel een mooi interieur?
  • Subaru en Toyota
    Subaru en Toyota maken auto die wél in NL scoort
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Subaru, SUV

Vorig bericht: « Duur, duurder, duurst, Bugatti
Volgend bericht: Blanken 50% meer kans op dodelijke afloop bij ongeluk »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    25 maart 2006 om 13:29

    geen slechte wagen idd maar niks voor mij

    Login om te reageren
  2. Jacco zegt

    25 maart 2006 om 13:51

    nou ja.. alles is beter dan die vorige subaru forester

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    25 maart 2006 om 16:50

    Wat de FOrester tegenzit is het model, voor de rest prima auto en zo blijkt maar weer.

    Login om te reageren
  4. remy zegt

    25 maart 2006 om 17:52

    messchien is een diesel ook geen slecht idee

    Login om te reageren
  5. SaxoVTS zegt

    25 maart 2006 om 17:57

    Knappe prestatie van Subaru.
    Jammer dat hij eruit ziet als een oude auto van begin jaren 90.
    Volgens mij rijden ook vooral oude opa’s zo’n auto. Misschien hebben ze daarom ook wel wat minder te lijden? (’tís maar een gedachtenspinsel) Ben benieuwd als er veel ex-lease exemplaren van deze auto zouden zijn of ie dan ook zo goed zou scoren.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    25 maart 2006 om 18:17

    de legacy outback is minder lomp, technish is veel hetzelfde en diezou ik dan ook eerder nemen dan de forrester.

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    25 maart 2006 om 18:23

    Daar sluit ik mij volledig bij aan.

    Login om te reageren
  8. Superkoerier! zegt

    25 maart 2006 om 22:20

    Die Forester wordt in de praktijk vooral gebruikt door bejaarden en onbetrouwbaar volk in de bermen langs ’s lands snelwegen. Maar goed, ieder zijn ding

    Dat Subaru nog steeds geen fatsoenlijke diesel heeft zoals Remy ook al suggereerd, is inderdaad vreemd.

    Login om te reageren
  9. Superkoerier! zegt

    25 maart 2006 om 22:21

    Dat hebben ze overigens ‘opgelost’ door LPG actief te gaan aanbieden aan de klanten.

    Login om te reageren
  10. Jan zegt

    25 maart 2006 om 23:34

    Als in dit model binnekort ook de diesel boxer gaat komen zal hij wel wat meer succes kennen zeker

    In 2007 zou de boxer diesel er al aankomen in de Legacy
    meer info hier:
    http://www.auto55.be/content/page.php?id=5719

    Login om te reageren
  11. mj zegt

    26 maart 2006 om 05:44

    vriend van mij heeft hem is echt een hoer… (iedereen trapt erind dus)
    maar is nog steeds helemaal top!

    top ding klaar!

    Login om te reageren
  12. Arno B. zegt

    6 april 2006 om 15:31

    Ik heb sinds 2 weken mijn derde Forester 2.0X in gebruik. Elk nieuw model werd comfortabeler en technisch beter. Mijn huidige 2006-uitvoering heeft ca. 30 pk meer dan de vorige. Dit komt goed van pas als ik met de caravan op pad ga.
    Mijn volgende Forester wordt de diesel-uitvoering. Deze wordt momenteel al in Japan getest en komt over 2 jaar op de Europese markt. Dit wordt de eerste boxer-diesel.

    Ik ben uiterst tevreden over mijn Subi. Voorlopig hoef ik geen andere auto.

    Login om te reageren
  13. merijn zegt

    30 april 2006 om 08:49

    subaru forester is een top auto, jammer dat je ze niet zoveel ziet rijden net als een passat ofzo.
    er komt een diesel.

    Login om te reageren
  14. gert zegt

    14 augustus 2006 om 23:45

    ik rij al vijf jaar met een forester s turbo rond en ik rij daar heel graag met rond de volgende is weer een forester

    Login om te reageren
  15. Hans zegt

    3 oktober 2006 om 10:50

    Ik heb laatst gereden in een jonge 2.5XT van het vorige model. Supercomplete auto met leer, navi en mooi groot schuifdak. Ik had hoge verwachtingen met 210pk maar het sturen was veel te licht, de remmen matig en hij maakte veel herrie op de snelweg. Motor vlot maar weinig ‘bite’. JAmmer, want op papier is het een superaanbieding!

    Login om te reageren
  16. rob zegt

    20 december 2006 om 01:21

    ben nu ook in het bezit van een s turbo die licht gekieteld is onder de kap met een sport uitlaat er onder het is een mooie snelle gezins auto en absoluut niet voor bejaarde mensen zoals hier voor werd gezegd ga eerst eens proef rijden

    Login om te reageren
  17. meindert zegt

    18 januari 2007 om 23:54

    Hallo allemaal, Ik heb een forester automaat 2.0 en heb deze in gebruik als lesauto. De leerlingen zijn razend enthousiast over deze auto en ik ook. Over uiterlijk valt te twisten maar ik vind hem wel stoer.
    En als je bij die automaat gas geeft dus en je laat hem de toeren maken die deze prachtige boxer verdient, ongeveer 6000 rpm max. dan brult ie het uit van genoegen. Je voelt je in je stoel gedrukt. Ik vind het een top auto.
    En technisch zal ie mij overleven heb ik wel eens het idee.
    En voor wat betreft het instrumentarium, lekker spartaans, gaat ook niet kapot dus. De airco bedeining is gewoon een knop en de achteruitverwarming is gewoon een knop. Heerlijk.

    Login om te reageren
  18. Gerrit zegt

    6 februari 2007 om 17:07

    Ik had een Forester 2.0 MY-2006, totdat ik deze frontaal tegen een Vauxhall Frontera parkeerde. De Forester is niet meer. De Frontera ook niet. Maar ik wel ! En m’n passagier en hond ook. Zonder langs een ziekenhuis of arts te hoeven konden we de vakantie voortzetten. Volgend maad komt m’n nieuwe Forester. Nooit aan getwijfeld of ik dezelfde weer zou kiezen. Ik ben wel een oude man (44 jaar) met gezin. Dat moet gezegd.

    Login om te reageren
  19. Ruudjen zegt

    28 maart 2007 om 23:19

    Door de levensgevaarlijke dode hoeken van mijn Opel Meriva (er kan een hele vrachtwagencombinatie in verdwijnen) moest ik iets anders. maar wat dan toch?
    Een auto is voor mijn een vervoermiddel, dat veilig en betrouwbaar moet zijn. Meer niet. Bij toeval in de Forester 2.0X terecht gekomen. Waarom is die sublieme wagen niet veel bekender in Nederland? Een echte no-nonsense auto. Wel even wennen aan sturen en remmen, maar dan is het een heerlijke uiterst functionele en bedrijfszekere ruime reiswagen met alles er op en er aan. Onder andere een prettige instap voor grotere mensen. En trekken dat ie doet. Llaat allen die kritiek hebben op het uiterlijk van de Forester toch lekker steeds een andere blikkerbak kopen. Het blijft een onderstel met wielen, motor en stuur met een kapje er over.

    Login om te reageren
  20. Dipappa zegt

    24 april 2007 om 22:11

    Gerrit en Ruudjen hebben gelijk. Ik heb afgelopen zaterdag mijn 2.0 comfort met LPG, van juli 2006 met 18000km op de teller “gekregen”. Wat een verschil met alle andere auto’s. Hiervoor een nieuwe Focus 1.6 TiVCT (gekietelde 1.6 dus) gehad. Fenominaal onderstel, pittige motor, absoluut geen problemen, maar ja, nu een paar dagen in de Forester gereden en tòch een hemelsbreed verschil qua totale auto. Motor (158pk) onderin veel kracht, hoor je gewoon niet. Heb’m nog niet laten gillen, maar wil rustig opbouwen. Heb het idee, dat de vorige eigenaar errug voorzichtig ermee omgesprongen is.
    Schakelen, alle bediening, het rijden op zich, uitstraling en het aanvoelen van de hele auto is gedegenheid, kwaliteit en rust. Het valt eigenlijk niet uit te leggen, dit moet je zelf een keer ervaren.
    Ja, ik ben 55 jaar en zo’n “nog veel oudere oude man” dan Gerrit, maar genieten kan ik van mijn Sub!

    Login om te reageren
  21. wappie zegt

    26 juni 2007 om 21:06

    Reeds aan mijn derde subaru toe: outback, forester 2.0xt en nu 2.5xt. Ik ben absoluut fan van dit merk en nochtans nog niet zooo oud (nu 37 jaar). In de acht jaar dat ik nu subaru rij heb ik nog geen enkel (!) mankement gehad. Als je een betrouwbare, comfortabele en snelle(2.5 xt: 6.3 sec tot aan de 100 km /uur!!, je moet die gezichten zien van die bmw-mannekes die denken dat ze ook een snel bakkie hebben!!!) wagen wil voor een redelijke prijs dan zit je goed!
    SUBARU FOR EVER!!!

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    22 juli 2007 om 16:00

    Wij overwegen de aanschaf van een Forrester. Dus, ervaringen peilen. € 35.000,– uitgeven doe ik graag gemotiveerd. Dank voor de genuanceerde en rationele opmerkingen van de ‘oudere’ gebruikers. De positieve punten wegen sterk op tegen de negative… Ze bevestigen mijn idee dat deze auto een goede investering kan zijn.

    Login om te reageren
  23. Forester XT zegt

    30 augustus 2007 om 13:51

    Ik vind het Forester imago van 65+er (met baardje en caravan natuurlijk) helemaal toppie! Als ik over de rechterbaan sukkel met 115 ziet niemand me maar als ik de (getunede) 280+pk’s loslaat blijft elk GTItje of Tuareg V10 bleekjes achter. En ik ben al 42 jaar oud.
    PAS OP! De politie rijdt er ook onopvallend in rond!!!

    Login om te reageren
  24. Rob V zegt

    15 november 2007 om 16:01

    Ik rij nu bijna 2 jaar in een forester (lease). Weinig auto’s die en snel (200km/uur) en ook nog behoorlijk kunnen terrein rijden. En moet je die koppen zien als je wegtrekt bij een verkeerslicht. Ouwe lullen auto me reet!

    Login om te reageren
  25. Arno B. zegt

    12 augustus 2008 om 14:04

    Ik heb vandaag een nieuwe Forester besteld (mijn vierde). Het wordt de turbo-diesel! Ik heb vooraf een proefrit gemaakt in een Forester (benzine) en een Outback-diesel. De prestaties van het dieselblok zijn een openbaring! Weinig geluid, soepel en zeer krachtig. Ik begrijp trouwens niet waar het stereotiepe beeld van de bejaarde Forester-eigenaar vandaan komt. De schrijver van een Forester-recensie is hier ooit mee begonnen (Autoweek?). Nu wordt hij door velen nagepraat. Tenslotte zijn ook niet alle Golf-GTI-rijders wegpiraten! Ik ben het met Rob V. eens dat een Forester geen ouwe-lullen-auto is. Je moet er mee gereden hebben!

    Login om te reageren
  26. Forester XT zegt

    13 augustus 2008 om 12:01

    @ Arno B: hey, is de Diesel al leverbaar? En zijn er al prijzen bekend? In de media kan ik nog niets vinden, of heb je’m blind besteld? Verder weet ik dat Ecutek werkt aan een chipmogelijkheid, dan wordt de Diesel een bescheiden alternatief voor de in Europa geliquideerde benzine XT. Ik ben erg benieuwd!

    Login om te reageren
  27. Frank zegt

    26 september 2008 om 18:29

    Heeft iemand ervaring met een Forester op LPG? En dan met name een oudere (9 jaar) die pas na twee ton op LPG gaat rijden? Ik overweeg dat namelijk nu de benzineprijs zo hoog is. De een zegt: niet goed voor de kleppen, de ander zegt: niet kapot te krijgen, zo’n motor. Gewoon doen!

    Login om te reageren
  28. Dipappa zegt

    26 september 2008 om 20:31

    Beste Frank,
    Ik rijd mijn (eerste) bijna nieuwe Forester 2.0 Comfort van aug. 2006 op LPG. Nu sinds april 2007 van 18000 naar 67000km gereden, zonder problemen. (Zie overigens mijn review op Autoweek) Echter 2 dingetjes, bij gasgeven rond 2000tpm houdt de motor heel eventjes in, net alsof de airco wordt aangezet.(stap in de brandstofinspuiting?) Stationnair (op gas) schommelt de motor onregelmatig, alsof één cylinder soms een keer overslaat.
    Volgens 6 * dealer Eickhof heeft men wèl een speciale kop erop gezet.
    Volgende week de “65000” beurt. Bovengenoemde problemen zal ik zéker wederom aangeven, men heeft ze al een keer proberen te verhelpen. Maar steken dus wéér de kop op. Probleempjes niet dermate hinderlijk om de auto stil te zetten bij de garage, maar langzamerhand begin ik mij wèl te ergeren. Niet voor niets 31000 euro laten liggen daar. Maar andere Subs hebben op LPG helemáál geen problemen en zitten op 300.000km dus…… Spreek bij de aanschaf wèl de zaken goed af en speel het via de Subaru-dealer!! Succes! Overigens maakt de Forester je verslaafd. Zalige auto is alle opzichten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North