• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft deze caravanspecialist nu wel een mooi interieur?

Auteur: willeme, gepost 13 januari 2022 om 10:02 – 16 Reacties

caravanspecialist

Zou jij het interieur van deze caravanspecialist willen knuffelen?

Het is misschien wel de trekauto van de afgelopen 25 jaar, de Subaru Forester. De auto kwam in 1996 op de markt en verenigde een paar handige eigenschappen in één auto. Een hoge instap, vierwielaandrijving, hoge mate van betrouwbaarheid en een stoer uiterlijk. Dit alles zonder dat je met een terreinauto van 2.500 kilogram onderweg bent.

Inmiddels zijn we een aantal generaties verder (5 om precies te zijn). De huidige generatie Forester (‘SK’ voor intimi) loopt al mee sinds 2018. De hoogste tijd voor een facelift! De opfrisbeurt van de Japanse versie hebben we al de revue laten passeren. Nu hebben we details voor je van de Europese Subaru Forester.

caravanspecialist

Facelift

De auto komt niet vroeg genoeg, want het huidige model slaat voor geen meter aan. Jarenlang kon Subaru altijd wel een paar honderd exemplaren slijten aan caravan-liefhebbers en vouwwagen-fetisjisten. In 2020 waren het er amper 100 en in 2021 net iets meer dan 50 stuks. Aangezien we deze auto massaal als occasion willen kopen, moeten er wel meer nieuwe exemplaren verkocht worden.

  • caravanspecialist
  • caravanspecialist
  • caravanspecialist
  • caravanspecialist

Subaru heeft er wel werk van gemaakt. De caravanspecialist van weleer is nu een stukje strakker en moderner. Of het ook ‘mooier’ is, laten we even aan jullie trouwe lezers over. Nu is ‘mooi’ een lastig begrip en al helemaal geen garantie voor goede verkoopcijfers. De Forester is veiliger dan ooit, mede dankzij het EyeSight-systeem van de vierde generatie. Dat is de verzamelnaam voor alle veiligheidssystemen aan boord die rekening houden met het verkeer én de bestuurder.

  • caravanspecialist
  • caravanspecialist
  • caravanspecialist

Motor van de caravanspecialist

Qua techniek kunnen we kort zijn: er is maar één aandrijflijn. Dat is een 2.0 e-Boxer met 165 pk. Daarmee is de Forester iets minder een caravanspecialist dan voorheen. Want de hybride boxer mag namelijk maar 1.870 kilogram trekken, de versie met enkel en alleen de benzinemotor mag 2.000 kg trekken. Standaard krijg je een Lineairtronic automaat (CVT) met permanente vierwielaandrijving.

  • caravanspecialist
  • caravanspecialist

Ook het interieur is ietsje opgeknapt. Voor velen was dat altijd een struikelblok. Als je vanuit een strakke VW Tiguan, Mazda CX-5 of Ford Kuga komt, is het wel eventjes wennen. Overigens zijn dat soort auto’s precies de reden waarom je de Forester dus bijna niet meer ziet. In 1996 was het recept nog uniek, tegenwoordig is het de standaard voor bijna alle fabrikanten.

Ook interessant!

  • Forester facelift
    Forester facelift is klassiek vreemd en helemaal goed
  • Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt
    Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • BMW X3 facelift is gelekt

Nieuwste artikelen

  • Video: Maserati geeft een hard kusje
  • Van alle streamingsdiensten is Viaplay de eerste die mensen opzeggen
  • Officieel: dit is de nieuwe Renault… eh… Nissan Micra
  • Britse koning koopt Chinese auto (en dat is logisch)
FacebookTweetPinLinkedIn

caravan, facelift, forester, Subaru

Vorig bericht: « Abarth 595 Spa-Francorchamps is Belgisch feestje voor Belgen
Volgend bericht: Hè hè, die GR Supra met handbak komt toch »

Lees Interacties

Reacties

  1. aziz zegt

    13 januari 2022 om 10:57

    Ik ben trouwens op zoek naar een leuke snorbrommer. Wat is mooier beter: een Vespa si of een tomosje?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 januari 2022 om 11:19

      Een Vespa SI is best comfortabel, maar beslist niet geschikt om op te voeren, 9 van de 10 keer loopt de krukas uit z’n lager(s). Een Tomos is dan een betere keuze. Maar die vind ik dan weer beroerd zitten.

      Vespa SI met een Tomos-blokje dan maar ?

      Login om te reageren
      • aziz zegt

        13 januari 2022 om 20:29

        Ik wil hopelijk iets kant en klaar kopen. Het overbouwen vind ik te veel werk. Ik ben radeloos. Het mag absoluut geen scooter zijn ik wil het gevoel van op een snorFIETS behouden, Tja, dan blijven alleen de peugeot fox en puch over, De fox heeft een lange zadel dat vind ik weer niks en van de puch zijn de meeste gewone brommers met helm dus.

        Bedankt voor je reactie.

        Login om te reageren
    • milanomt zegt

      13 januari 2022 om 12:01

      @aziz: Een Gilera Citta met bananenzadel!

      Login om te reageren
      • aziz zegt

        13 januari 2022 om 20:32

        Hahaha bananenzadel en wat kost zoiets?

        Login om te reageren
    • lpgbarrel zegt

      13 januari 2022 om 13:02

      @aziz: gilera runner met yasuni terugloper was echt de bom in mijn tijd

      Login om te reageren
      • aziz zegt

        13 januari 2022 om 20:35

        Jaaah de gilera runner daar hoor je de wildste verhalen over. Gaat wel hard zo´n ding denk ik.

        Login om te reageren
      • Br zegt

        13 januari 2022 om 22:05

        Yamaha Aerox met metrakit terug loop uitlaat
        70cc malossi
        Whooooop

        Login om te reageren
    • Pallas zegt

      13 januari 2022 om 15:52

      @aziz: Puch Maxi, comfortabel dan een Sí. Eenvoudig op te voeren, wel even stevige achterbrug monteren.

      Login om te reageren
      • aziz zegt

        14 januari 2022 om 15:45

        Allemaal van die dikke wijven mee..

        Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    13 januari 2022 om 12:59

    Dé trekauto? Landcruiser 100-200-(300) is veel beter.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    13 januari 2022 om 13:47

    Interieur designer bij Subaru is de gemakkelijkste baan ter wereld, je doet gewoon wat Ford tien jaar eerder deed.

    Login om te reageren
    • slowland zegt

      13 januari 2022 om 16:37

      Vergeet niet dat dit een auto voor voornamelijk de Amerikaanse markt is.
      Als je de nieuwe amerikanen naast deze Forester zet (qua interieur) dan snap je het wel.

      Waarom iets vernieuwen als het bewezen is dat het al 50 jaar prima werkt???
      Dat zie je hier met alles

      Login om te reageren
  4. rijnounsdoor zegt

    13 januari 2022 om 16:34

    Leuk om te vermelden: je mag nu ook zwaaien naar het dashboard! 😉

    Login om te reageren
  5. 560pk zegt

    13 januari 2022 om 17:48

    Subaru is qua design hard op weg het nieuwe Ssangyong te worden. Wat een banaan op wielen. Ik voorspel het hier en nu: deze gaat óók voor geen meter verkopen.

    Login om te reageren
  6. citrorob zegt

    14 januari 2022 om 20:56

    Mam, man, man, geen gezicht 1990 dit…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North