• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger Subaru Impreza WRX STI krijgt 300+ pk

Auteur: robbie, gepost 18 november 2011 om 21:06 – 34 Reacties

Subaru Impreza WRX STI 2011


We hebben goed nieuwe en héél goed nieuws voor de liefhebbers van de Subaru WRX en WRX STI. Zullen we maar beginnen met het goede nieuws?

Het goede nieuws is dat de opvolger van de huidige Impreza WRX en WRX STI modellen gewoon weer een geblazen benzinemotor onder de motorkap krijgen. Uiteraard is dat wel een boxermotor, zoals we van Subaru gewend zijn. Subaru zal dus niet (zoals Mitsubishi) kiezen voor diesel en/of hybride fratsen.

Zoals het er nu uitziet zal de WRX een turbo geblazen 2.0 liter “FB” viercilinder boxer krijgen, het vermogen is nog niet bekend maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan de huidige 230 pk. De nog heftigere WRX STI zal zelfs 300+ pk krijgen.

Daarnaast zullen deze modellen een compleet nieuw eigen platform krijgen (volgens Subaru). Het zullen dus géén ” opgeleukte” Impreza’s meer zijn. Dit geeft Subaru de mogelijkheid om iets nog specialers te maken van deze snelle modellen.

De nieuwe WRX & WRX STI zullen dus niet lijken op de nieuwe Subaru Impreza die onlangs onthuld is. Overigens zullen de huidige WRX en WRX STI nog een tijdje in productie blijven aangezien het nog wel enkele jaren kan duren voordat het nieuwe platform en de nieuwe modellen gereed zijn. Het feit dat dit gewoon benzineslurpers worden maakt het wachten wellicht iets dragelijker. (via: caranddriver.com)

Ook interessant!

  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Puristenauto met handbak
    Puristenauto met handbak en 300 pk op komst
  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, STi, Subaru, wrx

Vorig bericht: « BMW X6 CLP BRUISER – Heerlijk over the top
Volgend bericht: Opening McLaren Production Centre [mega gallery] »

Lees Interacties

Reacties

  1. euro95 zegt

    18 november 2011 om 21:09

    Persoonlijk geen subaru fanboy.. Dat nieuwe modelletje die ze hadden vond ik mooi. Zonde dat dit niet dat nieuwe model is. ;)

    Login om te reageren
  2. xilver zegt

    18 november 2011 om 21:13

    Laat maar komen die handel… er zijn nooit genoeg Impreza’s!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2011 om 21:23

      @xilver: dit wordt dus geen Impreza meer ;) Wel goed lezen he :D

      Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      18 november 2011 om 23:45

      @xilver: Subaru Justy for the win!

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    18 november 2011 om 21:17

    nice, ben geen subaru fanboy, maar ik kan het wel waarderen ;)

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    18 november 2011 om 21:31

    Het leuke van de Impreza was dat het gebaseerd was op een doodsaai wagentje .
    Wat wordt het nou? Een mini GT-R ?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2011 om 22:20

      @norge: het wordt sowieso weer een 4/5-deurs. Dus zeker geen “mini GT-R”. Daarnaast heeft Subaru natuurlijk ook al de BRZ.

      Het blijft dus een hatchback/sedan.

      Login om te reageren
  5. masterstig zegt

    18 november 2011 om 21:48

    En nu nog een mooie body eromheen, want dat miste een beetje de laatste jaren.

    Login om te reageren
  6. johanw zegt

    18 november 2011 om 21:51

    het jammere is dat deze autos wat te duur zijn geworden in NL…dat is ook de reden waarom ik toch voor een BMW 335 heb gekozen.

    Deze is gewoon voor dat geld meer luxe en die rijders-eigenschappen die de STI extra heeft ga ik toch niet missen in de file en het drukke verkeer!

    maar de subaru maakt de weg wel leuker ;-)

    Login om te reageren
    • kevlard zegt

      19 november 2011 om 14:49

      @johanw: Volgens mij is ook een BMW 335 in file en druk verkeer tamelijk onzin. Dan zijn er nog veel voordeliger keuzes te maken zonder dat je aan comfort inlevert.

      Je probeert hier dus iets te rationaliseren wat niet te rationaliseren valt ;-)

      Login om te reageren
  7. jolig zegt

    18 november 2011 om 21:51

    Tijdje geleden gingen nog de geruchten dat er nooit meer een hete Impreza zou komen en dat leek me niet zo raar met die nieuwe coupé hebben ze al een snelle auto. Maar leuk dat ze het toch niet konden laten en lekker ook een rally-achtige gaan bouwen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2011 om 22:21

      @jolig: maar het wordt dus géén Impreza meer ;) Dat gerucht van een tijdje geleden klopte dus wel :D

      Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    18 november 2011 om 22:28

    de pk’s was wel het laatste waar ik me bij een WRX druk om zou maken, het uiterlijk.. dat is wat mij boeit, want ik frees het ergst :lol:

    trouwens, ik werkte eergisteren voor het eerst aan een boxermotor, ook in een Subaru.. is toch wel vreemd :lol:

    Login om te reageren
  9. prisma zegt

    18 november 2011 om 22:52

    De wagen moet letterlijk opboxen tegen de nissan GTR, als hij niet beter is, is het een fail!

    Login om te reageren
    • mazdarx8 zegt

      18 november 2011 om 23:00

      @prisma: Nou nou, het hoeft niet perse een GTR killer te worden om een leuke auto te zijn.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2011 om 23:12

      @prisma: een 4-deurs sedan met 300 pk die 65.000 kost moet het opnemen tegen een sportauto met 550 pk die het dubbele kost? LOL!

      De Impreza WRX STI & Nissan GT-R zijn géén concurrenten van elkaar. Ze zijn op geen enkel punt met elkaar te vergelijken.

      Behalve dat ze allebei uit Japan komen en AWD hebben.

      Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    18 november 2011 om 23:06

    Lekkah! Dat belooft wat! Alleen jammer dat die geldwolven, pardon De Belastingdienst, een sheitload aan belasting heft op zulke pretmobielen!
    PS: Wordt het een hatch of sedan eigenlijk?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 november 2011 om 23:13

      @toyotafortuner: dat is volgens mij nog niet helemaal duidelijk… Op dit moment worden beide versies gebouwd, dus wie weet!

      Login om te reageren
  11. pikes83 zegt

    18 november 2011 om 23:37

    Goed bezig subaru!!!!

    Login om te reageren
  12. Flatfour zegt

    19 november 2011 om 02:10

    Opvolger moet vast en zeker ook een Sedan worden; met de anabolen van de alom gepreesde GT Turbo :mrgreen:

    Login om te reageren
  13. agera zegt

    19 november 2011 om 03:00

    Sinds de rallywagen eental jaren terug heb ik een speciale band met Subaru. Subaru dat veel en veel meer aanzien mag hebben ongeloofelijk betrouwbaar en ik kijk echt uit naar de nieuwe WRX STI.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      19 november 2011 om 03:02

      @agera: een aantal

      Login om te reageren
  14. agera zegt

    19 november 2011 om 03:13

    @robbie: zijn er Duitse concurrenten van deze WRX STI?

    Login om te reageren
  15. jdmfan zegt

    19 november 2011 om 07:49

    @agera: de m3 een beetje

    Login om te reageren
  16. jdmfan zegt

    19 november 2011 om 07:54

    En c63 en rs4

    Login om te reageren
  17. utr1984 zegt

    19 november 2011 om 09:57

    Er zitten hier wel wat slapers, de huidige WRX STi heet al geen Impreza meer. De sedan en de hatchback niet. Persoonlijk vind ik ’t een stomme keus, want Impreza bekt lekker en is toch historisch verantwoord.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    19 november 2011 om 10:06

    men neme de lelijkste sedan ever/ooit ..
    maken daar het top-model van ..
    net zolang dat het een cult-status krijgt/heeft/bezit ..
    al kost het 30 jaar ..

    dat lieve autobloggers .. in volharding en devotie in zijn puurste automotieve vorm ..

    Login om te reageren
  19. theblackdude zegt

    19 november 2011 om 10:20

    altijd al gek op de impreza geweest. dat hatchback model heeft het allemaal beetje verpest maar goed dat ze op de goede weg terug zijn.

    Login om te reageren
  20. Freewarefreak zegt

    19 november 2011 om 10:53

    Dus als ik het goed begrijp heeft Subaru straks twee sport modellen:

    – De BRZ Coupe
    – De WRX STI

    En de Impreza is dan geen sportsedan meer. Dat is dan weer een gewoon model.

    Login om te reageren
  21. gertjuh zegt

    19 november 2011 om 10:58

    ik vind die impreza’s echt te gek hoe snel die naar honderd gaan en zo

    Login om te reageren
  22. sahin zegt

    19 november 2011 om 14:45

    Ziet er wel okay uit

    Login om te reageren
  23. spylegion zegt

    20 november 2011 om 00:57

    Rare jongens die japanners;
    Hebben ze een perfect 6cil.boxer blokje , gebruiken ze het maar 1x in een mislukte SUV; een turbo geblazen versie daarvan in een v-spec Euh grote sedan…Doe de wereld een plezier Subaru!

    Login om te reageren
    • rd200 zegt

      20 november 2011 om 12:59

      @spylegion: Een 4 cilinder turbo geblazen blokje loopt veel beter dan een 6cilinder blok. Zo simpel is het gewoon.

      Login om te reageren
  24. jdmfan zegt

    20 november 2011 om 13:59

    @spylegion: de 6cil. boxer zit ook in de outback en amerikaanse legacy

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North