• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger Honda NSX zal nieuw tijdperk inluiden

Auteur: Dennis, gepost 6 januari 2006 om 18:37 – 6 Reacties

" align=

Met pijn in ons hart namen we vorig jaar afscheid van de Honda NSX en direct was er onduidelijkheid over een eventuele opvolger. Was de die nu al wel in zicht, of toch nog niet. Ook de naam Racy V10 is gevallen, maar nu heeft Honda-directeur Takeo Fukui in de Japanse media bekend gemaakt dat de NSX opvolger voor 2008 stapel staat…

Het wordt natuurlijk een serieuze sportwagen voorzien van een V10-motor die direct is afgeleid van de krachtbron van de Formule 1-auto. In Japan komt hij onder de merknaam Acura op de markt (het luxe-merk van Honda in de VS), maar of ‘ie in Europa ook deze naam krijgt, is nog onduidelijk. Volgens Honda zal de nieuwe supersportwagen een nieuw tijdperk inluiden (via: autoweek.nl).

Vol verwachting klopt mijn hart…

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Honda, nsx, Supercars

Vorig bericht: « Ferrari 600 Imola afbeeldingen
Volgend bericht: Motoren 2006 Peugeot 207 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    6 januari 2006 om 19:05

    ERg verheugd door dit nieuws, de NSX is toch wel de über japanse sportwagen die zijn tijd altijd ver vooruit is geweest. Nu hij voldoet aan hedendaagse eisen is hij uit productie ggehaald. Echter voorzie ik 1 groot probleem: In Japan mogen productieauto’s volgens de wet niet meer dan 280pk hebben. Dat is ook de reden waarom de oude NSX maar 280 uit dat mooie 3.2L blok haalt terwijl de S2000 240 uit 2 liter haalt en er dus veel meer mogelijk is. Ik mag hopen dat de nieuwe NSX gewoon veel vermogen heeft en een verbruik waar je gewoon u tegen zegt, zeg 600 pk met een gemiddeld verbruik van 1 op 12. Dat zou gewoon de heerschen.

    Login om te reageren
  2. Erik zegt

    7 januari 2006 om 16:25

    280 pk en 600 kg is ook goed.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    23 januari 2006 om 11:33

    Nieuwe foto en een stukkie tekst op http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4473
    De foto is best veelbelovend: http://www.autoweek.nl/images/800/16126.jpg

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    23 januari 2006 om 11:43

    Raar: in de tekst wordt gesproken over een auto met de motor net achter de vooras, maar volgens mij staat er toch echt een auto met middenmotor op die foto. Waar dient anders dat lange stuk achter de achterruit voor en waarvoor zijn de luchtinlaten aan de zijkant, net voor de achterwielen?

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    23 januari 2006 om 14:25

    AMS heeft het over een “Front-Mittelmotor-Konzept”: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produkte/honda_nsx_nachfolger_kehrt_marsch.101480.htm
    Daar staat echter een heel andere foto bij,
    vraag me dus af waar autoweek de foto vandaan heeft?

    Login om te reageren
  6. Richard zegt

    26 januari 2006 om 23:50

    Dat is de foto van het studie model de HSC :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North