• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 600 Imola afbeeldingen

Auteur: autoblogger, gepost 6 januari 2006 om 11:26 – 33 Reacties

Ferrari 600 Imola


Vanochtend zag ik de eerste images voorbij komen van de Ferrari 600 Imola (autoweek forum) en inmiddels had autotelegraaf ook al een artikel. De nieuwe sportwagen van Ferrari zal de 575M Maranello opvolgen en dit jaar op de markt komen. De Autosalon van Genève zal waarschijnlijk de primeur hebben…



Zoals we al eerder schreven heeft Ferrari de wagen ontwikkeld op basis van de 612 Scaglietti. Net als dat model krijgt de 600 Imola een 6-liter V12-motor in het vooronder.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland
  • Leclerc en Sainz maken Imola onveilig in SF-90's

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari

Vorig bericht: « BMW: eerst Mini, nu Triumph?
Volgend bericht: Opvolger Honda NSX zal nieuw tijdperk inluiden »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    6 januari 2006 om 11:31

    Zeer typische velgen…

    Login om te reageren
  2. Powerslide zegt

    6 januari 2006 om 11:36

    Ik moet even wennen aan de voor-zijkant, maar van schuin achteren vind ik ‘m erg mooi. En erg mooie design details; zoals hoe de achteruit doorloopt naar de zijkant toe onder die twee vinnen van de C-stijl door…erg mooi.
    Ik denk dat ie in het echt best wel erg mooi is.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 12:12

    ben ik de enige die hier een opgeleukte 350Z op de foto’s ziet staan? Ik mag niet hopen dat dit het is, want ik vind het geen echte Ferrari.

    Login om te reageren
  4. autoliefhebber zegt

    6 januari 2006 om 12:18

    @woody, ik zei op de spypost over deze Ferrari al dat ik hem op de Nissan vind lijken, zeker van opzij. Je bent dus niet de enige.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 12:22

    wel leuk voor de lui die kitjes bouwen…. koop een 350z plak er een bult plastic aan en hij lijkt net echt, lol
    Hoezo exclusieve sportwagen…. lol

    Login om te reageren
  6. autoliefhebber zegt

    6 januari 2006 om 12:23

    Aan de ene kant heb ik respect voor het feit dat Ferrari durft te vernieuwen, veel concurrenten teren op oude roem, maar de lijnen van deze wagen vind ik ronduit Japans.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 12:36

    @autoliefhebber: als ik moet kiezen welke van de twee ze mogen bouwen dan toch maar de 4 deurs Aston, die is in ieder geval mooi…..

    Login om te reageren
  8. autoliefhebber zegt

    6 januari 2006 om 13:00

    @woody, met die keuze ben ik het eens.

    Login om te reageren
  9. milly zegt

    6 januari 2006 om 13:23

    Vind het neet een nisaan 350 z. sorry had meer van ferrari verwacht

    Login om te reageren
  10. JPM zegt

    6 januari 2006 om 14:04

    Ik vraag me af wie deze auto getekend heeft? Pininfarina? Als dat zo is moet hij er maar mee gaan stoppen. Maar goed, het zal waarschijnlijk weer een gruwelijk goede auto zijn of hij nou mooi is of niet. Ferrari blijft ferrari. Ik heb wel nog een vraag: Is dit nog een concept of het eindproduct?

    Login om te reageren
  11. Jopie zegt

    6 januari 2006 om 14:13

    Vergeleken met de huidige 575M heeft ‘ie wel een hele hoop luchtinlaten.

    Login om te reageren
  12. heidekonijn zegt

    6 januari 2006 om 14:45

    Zie er geen 350Z in, eerder wat corvette qua proporties en luchtuitlaten. Hij ziet er lichter en gespierder uit als de Scaglietti, en laten we hopen dat dit ook zo is, met al die twee tonner sportwagens van tegenwoordig..

    Login om te reageren
  13. doors zegt

    6 januari 2006 om 15:26

    Ferrari maakt steeds meer auto’s voor haar grootste groep klanten: 65 plussers. Vandaar die motor voorin en twee ton zwaar, hoger dak etc. Echte sportauto’s zijn het niet bijna niet meer. deze lijkt iets sportiever vormgegeven dan de 575M Maranello die voor bejaarden is gemaakt.

    Login om te reageren
  14. Leman zegt

    6 januari 2006 om 15:48

    ze moeten volgens mij echt die ontwerper ontslaan, want ik vind die auto geen waardige opvolger van de 550 en 575.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 16:22

    Waar is de elegantie, de beetje agressieve look gecombineerd en de stijl van een echte Ferrari?
    @Heidekonijn: kijk eens naar dat achterzijraampje en dan het gedeelte dat naar beneden loopt en de wielkasten achter….kun je zo een 350Z voor nemen….

    Login om te reageren
  16. Powerslide zegt

    6 januari 2006 om 16:57

    Ik ben benieuwd hoe de diffusor er in het echt nu uitkomt. Zou best eens een partijtje gigantisch kunnen zijn…. http://img.photobucket.com/albums/v633/sacredwing/600IMOLA.jpg

    Login om te reageren
  17. Kawouter zegt

    6 januari 2006 om 17:22

    Van mij had de neus véél minder bol (hoog) mogen zijn. Hij komt nu wat plomp over.
    Maar ja, dat zal wel weer met botsproeven en (met name) voetgangersveiligheidseisen (3x woordwaarde!) te maken hebben…

    Login om te reageren
  18. Powerslide zegt

    6 januari 2006 om 18:15

    Het interieur zonder manettino.
    http://img408.imageshack.us/my.php?image=965722uq.jpg

    Login om te reageren
  19. William zegt

    6 januari 2006 om 18:42

    @JPM, komt inderdaad uit de pen van Pininfarina

    Login om te reageren
  20. Powerslide zegt

    6 januari 2006 om 19:58

    Foto van het interieur is van de GG50 concept car. Foutje.

    Login om te reageren
  21. heidekonijn zegt

    6 januari 2006 om 21:54

    @Woody, ik zie wat je bedoelt. Met dat achterraampje kun je nog denken; ‘wie was het eerst?’. Tenslotte heeft men bij Nissan ook gekeken naar klassieke sportwagens bij het ontwerpen van de 350Z, en wie heeft er meer verschillende gemaakt dan Ferrari? Maar als je dan de achterspatborden bekijkt is het idd duidelijk dat men ‘modern’ heeft willen doen en de 350Z is gevolgd. Nou ja, het had erger kunnen zijn, men had ook naar BMW kunnen kijken..

    Login om te reageren
  22. Michiel van den Brink zegt

    7 januari 2006 om 00:22

    Dit gaat weer volledig de verkeerde kant op, vind ik.
    Pininfarina kan het best, maar er zit marketingtechnisch iets scheef bij Ferrari, vermoed ik.

    Weet wel dat Pininfarina slechts adviserend en uitvoerend werkt in opdracht van Ferrari.
    Het zijn Ferrari’s eigen designers en marketeers die uiteindelijk echt bepalen hoe een nieuw model eruit moet gaan zien.
    Ik hoop dat de zojuist aangestelde hoofddesigner bij Ferrari, Donato Coco, een betere job uitvoert dan zijn voorganger!

    Login om te reageren
  23. remy zegt

    7 januari 2006 om 08:58

    het is nou nog steeds niet duidelijk of dit nou het definitieve model is of niet?

    Login om te reageren
  24. remy zegt

    7 januari 2006 om 16:03

    in de autovisie staat trouwens ook een scoop van de 600 Imola. maar kheb geen scanner bij de hand. Meschien dat iemand hem ff in kan scannen

    Login om te reageren
  25. david zegt

    7 januari 2006 om 16:48

    Ging hij niet de motor van de Enzo krijgen teruggeschroefd naar 600PK en ging hij ook niet terug testarossa heten?? Of heb ik het nu verkeerd??

    Login om te reageren
  26. enzotrabant zegt

    7 januari 2006 om 17:55

    Tja, Ferrari wil een nieuwe designrichting in, da’s duidelijk. Waarom moet het nou altijd tóch nog wat van het oude model in zich hebben? Nieuw model betekent toch immers nieuw? Ik vond de Rossa (prototipo) van 2000 geweldig! Die stijl zie ik terugkomen in deze Imola: beetje vreemd maar wel lekker. Ik moest destijds ook wennen aan de 360, vanwege de hoge “glaslijn” bij de achterwielen t.o.v 355: tja en da’s ook een succes geworden, nietwaar?

    Login om te reageren
  27. autoblogger zegt

    8 januari 2006 om 14:13

    Een Italiaanse krant heeft bevestigd dat de gelekte foto’s echt zijn. Volgens het artikel zou de wagen 599 GTB (Gran Turismo Berlinetta) gaan heten, in plaats van F600 Imola of Testarossa; http://www.autoblog.it/post/2413/presentazione-domani-per-la-ferrari-599-gtb

    Update, het is officieel: http://www.autoblog.nl/archive/2006/01/09/ferrari_599_gtb_krachtigste_v1

    Login om te reageren
  28. Enzotrabant zegt

    9 januari 2006 om 13:43

    Misschien een beetje 350z, maar kijk maar ’s naar een tijdje terug dan is er één model die een achterruitje heeft volgens hetzelfde contour. Welliswaar wat groter, maar kijk maar ’s goed! De 250 GT Elena heeft een ruitje wat met eenzelfde scherpe knik naar beneden loopt. Wat nou naaperij? Ik moest het tóch ff kwijt als ferrari-freak

    Login om te reageren
  29. Michiel van den Brink zegt

    9 januari 2006 om 13:48

    @Enzotrabant.
    Je hebt helemaal gelijk wat die Elena betreft.
    Maar kan je als echte Ferrari-freak deze nieuwe Imola nu echt mooi vinden?
    Ik ben altijd een groot liefhebber geweest van “HET” merk, maar nu stellen ze me toch echt teleur.
    Vind jij van niet?
    Maargoed… Ik moet hem toch maar eens in het echt gezien hebben…

    Login om te reageren
  30. Enzo Trabant zegt

    9 januari 2006 om 18:23

    Mooi? Ja.
    Toen de Z4 uitkwam, vond iedereen hem lelijk: da’s nu bijgedraaid.
    Tja, soms is het even wat wennen aan het new-edge design wat blijkbaar ook bij Ferrari z’n doorvoer lijkt te krijgen en als je de winnende ontwerpen van de wedstrijd mag geloven, is dit nog maar et begin. Nou wat mij betreft vind ik het wel goed.
    Ze zullen hetzelfde gezegd hebben toen ze van de Brute 365 GTB/4 Daytona naar de macho 365 BB gingen, denk je niet?
    Soms moet je nieuwe richtingen inslaan om opnieuw inspiratie te vinden en dat is waarschijnlijk datgene wat Ferrari middels de Enzo via deze Imola probeert uit te dragen en wat van mij mogen ze.
    Ik ben benieuwd wat jij er over zo’n anderhalf jaartje denkt.
    Ik ben in 1996 bij de introductie van de 550 Maranello geweest op de nurnburgring. Toen vond ik hem erg veel op de Aston Martin lijken. Heb er destijds ook foto’s van gemaakt ter vergelijk. Deze Imola vind ik daarom stukken orgineler dan toen de 550, maar da’s mijn mening natuurlijk.

    Login om te reageren
  31. Karen zegt

    26 februari 2006 om 10:20

    HALLO,
    ik ga direct met de deur in huis vallen:
    heeft er iemand een ferrari die hij zou willen tentoonstellen op ons school, het is voor een project over ferrari’s. Het is gewoon tentoonstellen, niets anders, u mag er de hele tijd bij blijven, het zou hoogstens 5 minuutjes duren.
    Waarom ik zo iets vraag: we moeten nl. een origineel aspect plaatsen in ons project en toen dachten wij, waarom geen ferrari tentoonstellen en aan de hand daarvan onze uitleg geven! wij zijn van goede wil, alstublief, reageer, wij zouden u eeuwig dankbaar zijn! we willen er ook voor betalen! onze school heet: Sint-Laurens Lyceum, te Wachtebeke (rond Gent). wij zitten in het 6de ASO.
    contacteer ons op het nr: 09.346.87.61

    Login om te reageren
  32. thibeau zegt

    8 maart 2006 om 20:13

    ik vind het ook een beetje 350z maar ferrari blijft voor mij nog altijd de de mooiste auto s op aarde ik vind hem zeer geslaagd!!! nog een vraagje hoeveel pk heeft hij?
    thibeau

    Login om te reageren
  33. david ililov [de ferrari expert] zegt

    23 juni 2009 om 16:49

    De ferrari f40,f50en de reace mode die auto’s moet jullie zien driften
    jullie zullen mij bedanken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North