Oranje BMW M3 mag weg voor een monsterlijk bedrag

Auteur: , 45 Reacties

En het is niet eens een GTS!

Auto’s en waarde. Er valt hier soms geen touw aan vast te knopen. Van de E9X BMW M3 werden diverse actiemodelletjes op de markt gebracht. Bijvoorbeeld de M3 CRT, de M3 DTM Champion Edition en het kroonjuweel: de M3 GTS (rijtest). Van de M3 bestaan er überhaupt veel varianten. Waarde collega @willeme schreef er DIT uitgebreide artikel over.

In dat artikel komt ook de zeldzame E92 M3 Lime Rock Park Edition aan bod. De naam slaat op het gelijknamige circuit in Lakeville, Connecticut. De speciale M3 beschikt onder andere over het Competition Package en een Inconel titanium uitlaat (+5 pk) van M Performance. De kleur op de auto is Fire Orange. Deze tint kennen we natuurlijk van de M3 GTS. BMW maakte 200 stuks van deze gelimiteerde versie, exclusief voor de Amerikaanse markt.

Eentje vinden op Europese bodem is dus niet makkelijk. Laat staan in Nederland. Toch is er tenminste één exemplaar in ons land. De auto staat in het Friese Leeuwarden voor een prijs van een miljoen euro. Met andere woorden: de prijs is op aanvraag. We namen contact op met het autobedrijf en zodoende kwam de echte prijs naar boven. Deze M3 Lime Rock Park Edition kost maar liefst 160.000 euro. Daarmee is de zeldzame BMW ongeveer net zo prijzig als een CRT. Een tweedehands GTS is nog duurder. Diverse exemplaren van het oranje circuitkanon staan op het internet aangeboden voor prijzen dik boven de twee ton.

De aangeboden M3 heeft 2.750 kilometer gelopen, komt uit 2012 en heeft de bekende DCT. Vanbinnen zwartlederen bekleding, een alcantara stuurwiel én bekerhouders. Het gaat hier immers om een Amerikaans actiemodelletje.

Met dank aan Frank voor de tip!



45 reacties

Iets met een bubbel enzo.
@screamgt: 160.000,- euro, dat zijn 32.000 zakjes tulpenbollen.
@harrie: kost 1 zakje 5 euro? Ik dacht dat ze veel goedkoper zouden zijn!
@banaan7: bubbel he
Normaliter heb ik het niet zo op ‘special editions’ maar dit is toch wel echt een lekker ding hoor. Met handbak was hij in mijn ogen perfect geweest.
@viezefreddyw: lekker in de buurt ook nog. Misschien wil de man wel heel graag een Ferrari hebben…
@lekbak: Dat gaat me dan net weer wat te ver…
@viezefreddyw: maar dat gebrek aan handbak wordt ruimschoots gecompenseerd door de bekerhouders
@jaymz: Dat is dan weer een leuke bijkomstigheid inderdaad.

De ideale auto voor @e1000bmw523i staat er trouwens ook. Een prachtige Alpina B10 uit ’97. Kost alleen een jutenzak met geld.
@viezefreddyw: echt waar? met handbak moet je echt van goede huizen komen wil je hier tegenop kunnen schakelen (en je onderarm regelmatig krachttrainen), daarbij is de DCT écht een fantastische bak.
@lekkaah: Ik weet het, en jij spreekt natuurlijk uit ervaring. Maar toch.. Ik persoonlijk zou gaan zoeken naar een handbak. Het is dat de F430 met handbak flink duurder zijn dan met de fleppiepeddolgearbox, anders had ik de handbak serieus overwogen.
@viezefreddyw: bikkel :)
maar ik mis zeker af en toe de good old handbak + koppeling hoor, als het niet mijn ‘main’ was had ik het ook zeker overwogen
@lekkaah: Precies, ik dus ook. Ik heb kort geleden mogen rijden in een 430 met handbak en terwijl ik in eerste instantie dacht dat het niets voor mij zou zijn (niet bij te houden, gaat te snel in de toeren en zeker in de eerste twee versnellingen) moet ik zeggen dat ik het toch wel gaaf vond hoor. Het heeft net even wat meer charme. De beuken die ik in mijn rug krijg bij de mijne hebben ook charme, maar die handbak toch net wat meer. Met name het H-patroon en de klikjes die je hoort als je dat ding in een versnelling ramt.

Maar wel gaaf man, een E92 M3 als daily! Heb je er toevallig ergens foto’s van?
@lekkaah: ik snap de charme van de twee, maar geef mij toch ook maar een handbak. Het gaat toch niet altijd om het zo snel mogelijk schakelen? In een daily snap ik het trouwens nog veel beter hoor :-)
@viezefreddyw: voor die prijs had ik op z’n minst stuurwielbediening verwacht… (sleepring zal er wel in zitten, maar zie maar eens aan een Alpina-stuurwiel te komen?…)
Ik heb al een origineel Nederlandse met iets meer ervaring gevonden in Oriëntblau (zelfde kleur wat ik nu heb) met beige in interieur. En MET stuurwielbediening. Nu nog ff wachten op de winstuitkering…
@e1000bmw523i: Iets meer ervaring is totaal niet erg. Exemplaren met lagere kilometerstanden die te koop staan voor exorbitante vraagprijzen is iets van deze tijd en voor youngtimerhandelaren.
@viezefreddyw: én hebben vaak verborgen “standschade”…
2750km … écht belachelijk. Zo kan je je toch geen liefhebber noemen.
@petrolicious: Is een boer altijd een dierenliefhebber?
@bassx: ja een veeboer is altijd een dieren liefhebber net als elke andere boer. Op een enkele uitzondering na. Zelfde als een beroeps visser of een wildbeheerder zijn dit allemaal mensen die zich positief voor de dierenwelzijn in zetten. Maar goed laten we het bij auto’s houden : )
@gerjan: Dank u. Het blijft productie maar je moet wel liefde voor het dier hebben.
@gerjan: Altijd op een uitzondering na is niet altijd, en precies mijn punt. Dank u voor de bevestiging.
@bassx: dacht ik dus ook. Sterk :-)
Als je het niet vraagt krijg je het zeker niet.
In geen 160.000 jaar!
Dit is denk ik de énige drieserie die ik er met de jaren níet mooier op vind worden. Nee, ik sla even over!
Never ever! Voor dat geld liet ik een E46 bouwen met 700 pk en hield ik nog geld over…
@daniel1975: ja om het onderhoud bij elke 500 meter te kunnen betalen..
@sr20det: het is een M3, zijn sowieso redelijk prijzig in onderhoud en al helemaal bij een dealer. Maar 500 pk of een compressorkit mag ook
@daniel1975:
Koop een e46 CSL en je bent klaar. Zo’n ding heeft geen 700pk nodig
@jamesbond007: de CSL is een verzamelobject met relatief weinig verschil met een gewone M3, kick, dat wel.
Nog geen 10 jaar oud en toch al meer waard dan nieuw. Man dit gaat nog een investering opject worden, helaas…..
@srthellcat: vragen en waard zijn is toch heel wat anders hoor.
@foramen: voor minder dan 140 zullen ze m daar de deur niet uit doen wat overigens ongeveer precies is wat t ooit heeft mogen kosten. Maar in 6-7 jaar 0,0 euro afgeschreven is best knap…
€160.000 voor bmw uit 2012? Haha
Gaaf, maar veel te overpriced, wat ik erg jammer vind…
Inconel uitlaat, alsof dat tot z’n recht komt in een straat v8. Heeft alleen significant toegevoegde waarde in vliegtuigen en F1 autos…
Altijd al een vette kleur gevonden. Op autoscout staat al een tijdje een enorm gave 335i met deze kleur als individual optie
Misschien moet iemand die lui ff uitleggen dat het gewoon maar een BMW is? Leuk ding, lollig om mee te raggen of dwars een bocht door te glijden maar uiteindelijk niets meer dan een BMW 3 serie.
@w0o0dy: hij hoeft hem maar een keer te verkopen aan iemand die zo’n ding in de collectie wil hebben en hij heeft meer gelijk dan wij allemaal bij elkaar ;)
Gewoon een Amerikaans actie pakketje die ze als limited edition weg gezet hebben. Alleen limited edition is niet genoeg er moet ook daadwerkelijk iets bijzonders aan zijn. Dat mist hier totaal. Denk niet dat verzamelaars warm worden van deze……
Hier koop ik toch echt een nieuwe M3 Performance voor, dan maar geen gelimiteerde auto op de oprit.
160.000 euro. In de us koop je deze editie met een zelfde km stand voor 70.000 dollar 😂😂😂
@maotje:
+10% invoerrechten
+21% BTW over het aanschafbedrag incl transport (buiten EU)
+15k BPM
+3,5k transport en overslag
+aanpassing naar Europese normen
+RDW importkeuring a 1k
+Garantie
Dan ook nog even het risico dragen om zelf een auto op die afstand ongezien aan te schaffen en het allemaal te regelen, je kunt het vast Maotje en onderaan de streep ben je gegarandeerd nog altijd goedkoper uit;) Succes!
Staat er één op eBay te koop voor $39.500,- in New Jersey.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).