
De Artega GT Roadster waar geruchten over gingen stond (helaas) niet in Geneve, maar ze hadden gelukkig wel deze licht oranje GT meegenomen om het goed te maken.
Het kleurtje had misschien iets feller gemogen, maar zo wil ik em ook wel hebben. In deze GT ligt nog de 300 pk sterke 3.6 liter V6 van VW met een DSG bak eraan gekoppeld. Maar over niet al te lange tijd zal de Artega ook beschikbaar komen met een vierpitter. Voor mensen met een wat kleinere beurs.





Ziet er heel goed uit. Ik dacht altijd dat dit een Tesla concurrent was. Maar 300 PK is ook goed.
Echt een prachtbak. Als ik nou ergens voor zou moeten sparen is het deze of een nieuwe 370Z.
Fucking lekker gewoon!
Nou als het dan echt moet dan neem ik hem ook wel in wat minder fel oranje. Kunnen jullie hem toevallig alvast meenemen?
Vooral van voor vind ik dit een verdomd goed gelukte auto!
Kan bij mij op meer sympathie rekenen dan bijvoorbeeld spyker..
Mooi ding, leuk alternatief voor een Lotus qua looks :)
@ autoinformatief; Van voren vind ik hem kijken als een boer met kiespijn. Hij kan niet kiezen tussen uitdrukkingen…
Ja, leuke Evora concurrent!
Dit soort auto´s kan zulke felle kleuren goed hebben.
Het zal ook best leuk rijden en klinken… Nee, laat maar staan.
Voor felle kleurtjes ga ik bij Lotus shoppen.
ik ben het met Wouter eens: een beetje een rare zalmachtige kleur
@ Citrofiel,
Het lijkt wel een beetje op een knaagdier; dat witte nummerbord zijn net hazetanden!
Oudewets vette en compacte auto zoals er niet veel meer zijn
Alle grote merken blijven maar groeien
Echt een lelijke kleur voor een aardige auto!
ziet er goed uit!!!
maar 300pk is wel wat weinig voor een wagen die er zo uitziet!!
maar zotezien word dit wel een lichtgewicht auto waarbij die 300pkwel meehelpt
@amstelhotel: aangezien de artega maar iets meer dan 1100kg weegt is het vermogen per ton flink hoog. Meer pk/kg dan een cayman s en niet veel minder dan de 415pk gt3….. Veel pk’s dat doet het leuk in de folder en aan de bar, een goede pk/gewicht verhouding doet het goed op de weg of op het circuit. Sterker nog:eigenlijk is een lager gewicht bij dezelfde pk/gewicht verhouding beter want qua wegligging zorgt het lage gewicht voor minder massatraagheid en dus zal een lichtere auto (in principe) harder een bocht door kunnen
Ziet er goed uit?
Maarre.. zijn autojournalisten bezig met het negeren van Mazda nieuws ofzo? Is een Mazda3 MPS met 260pk niet meer interessant? Is een facelift van de CX-7 geen nieuws meer? Niet zo gek dat bepaalde merken minder verkopen als nieuwsites ze ook minder aandacht geven.. pff..
@MCW, misschien is dat omdat de bezoekers van dit soort sites *helemaal* niet geinteresseerd zijn in Mazda’s?
Kom op, hoe boeiend is een nieuwe Mazda nou?
Erg leuke bak, zijn er al prijzen bekend?
Alwin, nee een Scenic is boeiend.. en een Megane RS is niet meer of minder boeiend dan een Mazda3 MPS
@alwin en MCW: ik geef MCw gelijk. Voor allerlei saaie en kwalitatief discutabele auto’s is hier plaats dus zou mazda best meer aandacht verdienen aangezien de auto’s kwalitatief uitstekend zijn maar ook echt niet saai om te rijden (sommige modellen ijburg zelfs erg leuk). In dit verband speelt de smaak van de bloggers een grotere rol dan die van de bezoekers. Mazda verdient meer succes maar qua styling waren ze soms te saai. Meer aandacht is op zijn plaats, zeker als we wel meuk als de 3008 of de c-crosser aandacht geven…..
dit blijft een geweldige/prachtige wagen voor de relatief kleine beurs. verslaat porsche cayman en nissan 350Z. en ziet er ook nog eens geweldig uit. pracht lijnen spel en dito techniek, ondanks dat het gewoon VAG techniek is.
@w0o0dy, Alwin en MCW: ik geef Alwin gelijk;) Maar smaak is persoonlijk dus daar is niks aan te doen. Wij als bloggers proberen vooral te schrijven over de dingen die wij leuk vinden op zo’n beurs, en dan is Mazda natuurlijk niet het meest opvallende merk. (ja, een Sportec met ruim 800pk is interessanter) Maar goed, de Mazda3 MPS is zeker ook interessant en een wereldprimeur, het staat er inmiddels op: http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/05/mazda3-mps-nog-steeds-260-pk
Autoliefhebbers die 260pk in een dikke hot hatch niet interessant vinden.. moet niet gekker worden.. een Barbie 500, opgehoogde A4 en 9-3 zijn natuurlijk wel the bomb.. :S
ps: haal mijn posts uit dit nieuwsbericht maar weg. Jullie hebben het al gelezen en is verder offtopic
@Autoblogger: dat er auto’s zijn die interessanter zijn daar ben ik het wel mee eens, maar ook aanzienlijk minder boeiende auto’s dan een Mazda 3 mps krijgen aandacht dus is de kritiek niet geheel onterecht.
Zo ’n Artega is natuurlijk spannender, maar of de honderdste variatie op een 911 nou zo boeiend is …. ? Beetje teveel scoren bij de doelgroep pubers en niet zozeer spannend nieuws in mijn ogen. Maar goed ik kan me meestal goed vinden in de selectie. Zie de reactie van MCW dan ook vooral als input voor een nog nog beter Autoblog. De smaak van de bloggers heeft veel invloed en is niet voor iedereen heilig. En de mogelijkheid van het geven van feedback is een waardevolle ups van/voor Autoblog.
@MCW niet zo zeuren, ze zijn toch nog niet klaar met het posten van autonieuws van de beurs. Ze zullen nog lang niet alles gehad hebben wat er daar te zien valt.
Beetje Carrera-GT voorkant. Dit is dus de R8 voor de minder rijken? Je hebt meerdere versies. Zijn er nog verschillen tussen de versies met een 4 pitter en V6?
MCW heeft wel een punt. Er mag best wel wat meer aandacht zijn voor gewonere auto’s en niet iedereen is een BMW/Audi/Alfa-fan. Als het je niet interesseert lees dan gewoon de post niet.
On topic: Dit is nu eens een leuke auto. Een echte sportauto zonder overdaad aan onbruikbare pk’s en betaalbaar voor de minder gefortuneerde medemens.
Doe mij ‘m maar in ’t BlacK!
@ Peter
Met je ontopic-gedeelte ben ik het wel eens.
Alleen jammer dat juist het betaalbare sportautomerk nog lang niet zo bekend als de dure.
Prachtig karretje uit Ost-Westfalen, ben benieuwd of ik een testrit kan lospeuteren daar.
Vierpitter lijkt mij een goede beslissing, misschien zelf die ene uit de Golf GTI? Zuiniger maar wel met genoeg PK’s!