Oranje-zwarte Ferrari FXX maakt klapper op circuit

Auteur: , 20 Reacties

Een FXX die zijn aangezicht schendt, dat is altijd een dure schade..

Ferrari FXX schade

Terwijl dit weekend op de Ferrari Finale Mondiali twee dikke 488-racemonsters werden onthuld, de F12tko voor het eerst werd losgelaten, en natuurlijk de FXX K’tjes acte de presence gaven, kwam er ook beeld van een klein ongelukje vrij.

De #23 Ferrari FXX, die in de basis gewoon rood is, maar een lekker oranje-zwart wrapje kreeg, maakte een schuiver op Monza. Wanneer precies, dat is niet bekend, er lekten slechts een aantal foto’s die in deze video werden gemonteerd. Volgens de beschrijving gebeurde het tijdens de Finale Mondiali, maar dan zou het op Mugello moeten zijn, en niet op Monza. Wie meer informatie heeft is natuurlijk welkom dit te delen.

Hoe dan ook, de schade wordt er niet anders van. Dat gaat vast een dikke rekening opeleveren, maar als je geen schade wilt lijden moet je niet gaan racen. En als je kijkt hoe erg de Breadvan werd toegetakeld, dan valt dit best mee. Alles is in perspectief te zetten. (via GT Spirit, home of the automotive influencers)



20 reacties

Denk niet dat de eigenaar er een boterham minder om gaat eten…
@norge: nee, want de ferrari is eigendom van ferrari zelf, toch?
Was het niet zo dat je het ding kon leasen en op door ferrari aangegeven momenten er het circuit mee op kon? (Want niet straat legaal)
Kosten voor ferrari??
@g40freak: Ja je kocht eigenlijk het privilege om dat ding te mogen huren. Belachelijk eigenlijk.
@g40freak: nee, kopen en dan organiseert Ferrari trackdays waarop je dat gebruik kan maken van je auto samen met een team / pitcrew van Ferrari. Doormiddel van deze dagen kan Ferrari weer data verzamelen voor nieuwe modellen en zijn dus de eigenaren van deze wagens ook een beetje “test/ontwikkel coureurs” en ze hebben een leuke dag natuurlijk ;-)
@str8six:
Hoe je het ook draait of keert, het is verdomd slim van Ferrari.
@Dimglor: het is verdomde slim. Mensen laten betalen zodat Ferrari zelf data kan verzamelen ipv mensen betálen om data te verzamelen.. Briljant!
@g40freak: Volgens mij is het inderdaad zo dat Ferrari bepaald waar en wanneer je er mee mag rijden, maar is de auto volledig eigendom van de eigenaar. Denk niet dat de kosten voor Ferrari zullen zijn maar correct me if i’m wrong?!
@viezefreddyw: Klopt, je kocht/koopt de auto. Ferrari houdt hem echter in beheer en organiseert dan ‘trackdays’ waarbij je, samen met collega eigenaren, met de auto kunt gaan rondrijden. De opgedane data wordt dat weer gebruikt voor ontwikkeling van andere Ferrari’s.

Maar volgens mij zijn die contracten inmiddels opgebroken en zijn deze auto’s vrij om ook elders ingezet te worden. Immers is de opvolger al weer beschikbaar. Daarom stond er ook laatst eentje bij Leitner te koop. De auto is echter niet streetlegal dus blijft het een trackday auto. Misschien kun je hem wel inzetten in een open klasse (DNRT :-) ) maar ik weet niet of er wel een goedgekeurde rolkooi in zit (kan het mij eigenlijk niet anders voorstellen).
@sportevo: Ja klopt. Je mag hem best mee naar huis nemen en er dan mee rijden. Maar bij de ferrari dagen ondersteunen ze je met de auto. Wel zo handig als je geen eigen raceteam thuis heb zitten.
@clarkson: heb alleen een pitspoes thuis zittten
@g40freak:
Haha!
Kosten voor Ferrari?
Die mannen uit Maranello zullen je wel met alle vriendelijkheid uitleggen waarom je een dure rekening zal krijgen en zij hier niet voor opdraaien ;-)
Daarbij volgens mij zijn die auto’s gekocht en ben je eigenaar.
Je mag er echter alleen maar mee rijden wanneer Ferrari dit toestaat.
En toch zijn er mensen die hier miljoenen voor hebben neergeteld…
@g40freak: zal wel een leuke clausule aan hangen dat je schade zelf moet betalen
Altijd pijnlijk dit soort zaken.
@dutchdriftking: waar doet het zeer dan?
@norge: Aan zijn petrolhead.
Circuit is wel Monza. Op de eerste foto in het filmpje is dat goed te zien aan die toren die half over de baan hangt: http://photos.wikimapia.org/p/00/01/78/15/79_big.jpg
Is op Monza, op de foto’s zie je het glazen torentje op start/finish, en het ronde podium.
Er zal vast een Audi gepasseerd zijn die een spoortje heeft achtergelaten ; ach ja Volkswagen kijkt niet op een schadeclaim meer of minder;)
Klopt niet. Je kocht de auto, auto was van jou. Je mag hem thuis neer zetten, en rijden wanneer je wilt. Bijna alle Corse Clienti piloten kozen er voor de auto bij Ferrari te laten staan, aangezien hun het onderhoudt regelen. Als je erin wil rijden was het effe een belletje doen wanneer en waar, en Ferrari stuurde de vrachtwagen, met je FXX en crew erbij naar circuit van keuze.
Ik vind m (een) stuk mooier…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).