• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani onthult eerste special van Huayra; de BC

Auteur: nicolasr, gepost 19 februari 2016 om 09:53 – 46 Reacties

Afbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BCAfbeelding Pagani onthult eerste special van Huayra; de BC

Huayra-BC
Voor de mensen die een gewone Huayra maar een onopvallende verschijning vinden.

Het heeft even geduurd, maar na alle actiemodelletjes van de Zonda heeft Pagani nu ook van zijn opvolger Huayra een special gemaakt; de Huayra BC. Die letters staan niet voor “Before Christ”, maar voor Benny Caiola. Dat was een man die in zijn leven heel wat dikke wagens heeft verzameld en precies daarom heeft Pagani deze special naar hem vernoemd. Want het ís een verzamelobject. Zo maakt Pagani er maar 20, dus ben je verzekerd van een auto die nu al meer waard is dan de oorspronkelijke prijs. Die overigens niet mals is, 2,3 miljoen euro. Maar dat was geen belemmering voor de gefortuneerde geïnteresseerden, ze zijn allemaal uitverkocht.

Wat krijg je dan voor je centen? Best een hoop. Zo is de 6.0 V12 met 2 turbo’s een stukje sterker. Was het origineel met zijn 700 PK al geen stakker, deze versie krijgt 800 PK onder de kap. Het koppel nam toe tot een achterbandverschroeiende 1098 Nm. Om de boel een beetje goed van zijn plek te krijgen, is de transmissie ook aangepakt. De bak schakelt precies twee keer zo snel, in plaats van een tergend langzame 150 milliseconden duurt de verzetswissel nu nog maar 75 ms. Scheelt toch weer, niet? Verder is het gewicht behoorlijk naar beneden bijgeschaafd, hij weegt ruim 130 kilo minder en legt nu nog geen 1220 kilo in de schaal. Wat deze aanpassingen hebben opgeleverd als het op snelheid aankomt is nog onbekend, maar reken maar dat ie hard gaat. De gewone versie doet de 0-100 immers al in 3,3 seconden en heeft een top van boven de 380…

Maar helaas, hij is dus al uitverkocht. Ik kan alleen maar zeggen; gelukkig hebben we de foto’s nog.

UPDATE: en de video’s, check ze HIER en HIER!

Ook interessant!

  • De Huayra Roadster BC Supernova en zijn eigenaar
  • Huayra BC Pacchetto Tempesta
    Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta is een feestje
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2016, Huayra, huayra-bc, pagani

Vorig bericht: « Het kan nu, doortrappen op weg naar wintersport
Volgend bericht: Binnenkort geen sleutel meer bij je Volvo »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    19 februari 2016 om 09:56

    Hmm… De toeters en bellen sieren ‘m niet. Liever een gewone, die ziet er soort van elegant uit

    Login om te reageren
  2. kroverbeek zegt

    19 februari 2016 om 10:00

    Ik heb hierbij wat ik ook bij de Zonda had: allereerste productiemodel wist ik nog niet wat ik ervan moest vinden. Eerst de beste facelift/special: gave bak!

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      19 februari 2016 om 23:48

      @kroverbeek: ik vind de huyara precies het tegenovergestelde. Bij de F werd de zondag getransformeerd van ‘iets leuks een aardigs’ tot top 3 meest begeerlijke auto’s ooit. De huyara zag er best goed uit, maar vooral in de details een kunstwerk. En meer voor cruise dan race. Deze spoiler is gewoon raar en maakt absoluut no sense met de flapjes. Maar ze zijn verkocht dus voor mr. Pagani maakt het niet uit.

      Login om te reageren
  3. amgmerc zegt

    19 februari 2016 om 10:02

    After-market velgen?

    Login om te reageren
  4. trident zegt

    19 februari 2016 om 10:03

    voor mijn gevoel is dit nu al de 3e keer dat dit artikel geplaatst word

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    19 februari 2016 om 10:03

    Wat een dikke bak, porno! Wint ie het van de Zonda? Dat nooit, maar een monster is het wel! Alleen de achterspoiler had wat mooier gemogen, het ziet er nu net uit alsof ie er even is opgeplakt zonder er bij na te denken.

    Login om te reageren
    • nicolette zegt

      19 februari 2016 om 23:38

      @viezefreddyw: ik ga er van lekken

      Login om te reageren
    • nicolette zegt

      20 februari 2016 om 06:25

      @viezefreddyw: hier is tie Rijdend :https://www.youtube.com/watch?v=MFn835_k3Pc

      Login om te reageren
  6. Michiel1 zegt

    19 februari 2016 om 10:04

    Wat een machine en wat een specificaties zeg… al kan dit nooit uit de schaduw van de Zonda treden!

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      19 februari 2016 om 10:15

      @michiel1: Pagani Zonda R dan !! Dat is idd de heilige graal

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        19 februari 2016 om 10:19

        @kenner: Liever de 760 Rs dan.. Daar mag je nog mee op de weg ;-)

        Login om te reageren
  7. MDA zegt

    19 februari 2016 om 10:05

    Ik vind hem gaaf. De Huayra vond ik altijd wat te ‘glad’ ten opzichte van de laatste Zonda modellen, maar dat maakt deze helemaal goed.

    Login om te reageren
  8. estoque zegt

    19 februari 2016 om 10:06

    op de velgen na, een geweldig mooie auto..

    De eerste Huayra die ik echt mooi vind..

    Login om te reageren
  9. jeppie zegt

    19 februari 2016 om 10:07

    Van de twintig gaan er 16 naar dr Zandbak

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    19 februari 2016 om 10:10

    De eigenlijke reden dat de wagen naar Benny Caiola is vernoemd ligt net even wat anders. Het klopt dat hij een fervent autoverzamelaar was, maar dat was niet de reden dat de wagen zijn initialen draagt. De reden daarvoor is dat Caiola de eerste klant van Horacio Pagani was, en tevens een soort mentor voor hem was op zakelijk vlak.

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      19 februari 2016 om 21:30

      @Edge: en de beste meneer is piepedood, daarom dus! Hij doet dat wel meer, initialen van dode mentoren gebruiken *kuh Zonda F(angio) kuh*

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        19 februari 2016 om 21:50

        @technopatat: Klopt, daarom gebruikte ik ook continu “was” in plaats van is, maar ik had er best even een kruisje of (RIP) bij mogen zetten.

        Login om te reageren
  11. zweed zegt

    19 februari 2016 om 10:11

    te veel….

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    19 februari 2016 om 10:13

    Ik vind hem wel gaaf. Liever een gewone Huayra, die is net even wat cleaner. Maar deze mag er ook wel wezen. De spoiler staat hem erg goed.
    Het geluid van deze auto blijf ik echter wel een nadeel vinden. Het klinkt wel monsterlijk, maar het past niet bij deze auto.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 februari 2016 om 10:33

      @berlinetta: Eens, het geluid van een Zonda klinkt -door het gebrek aan turbo’s- toch even wat beter en zou ook beter bij de Huayra passen. Dankzij de toepassing van turbo’s heeft Pagani echter wel de garantie dat hij minimaal tot 2023 V12 blokken kan afnemen van AMG zonder gezeik te krijgen om uitstootcijfers, vertelde hij tegen Top Gear.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 februari 2016 om 10:52

        @Edge: Ik vind de toevoeging van turbo’s ook geen slechte keus. Slechts het geluid hebben ze verkeerd aangepakt. In plaats van het geluid van de turbo’s te dempen, hebben ze het juist versterkt. In een brute offroad-machine of iets dergelijks had ik het erg gaaf gevonden, maar het past niet bij een hypercar.

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          19 februari 2016 om 12:59

          @berlinetta: @edge:

          Ik vind dat dat extreme turbogeluid juist bij de Huayra hoort!! De diepe V12 brul en het gefluit geven de auto juist dat speciale karakter. Van mij hoeft er geen atmosferische V12 in!

          Daarnaast blijft hierdoor de Zondag ook echt speciaal. Dat vollo, huilende V12 geluid.. Wauw wauw wauw.

          Voor mij de Zonda F graag.
          Handbak en de mooiste en be best klinkende Zonda!

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            19 februari 2016 om 13:28

            @jrmpower24: Het geeft inderdaad karakter, maar ik hou liever van gejank bij een auto zoals deze. Ieder zijn ding toch ;)

            Login om te reageren
          • baasbas zegt

            19 februari 2016 om 16:06

            @jrmpower24: koop dan

            Login om te reageren
          • maseratizzzzzzzz zegt

            20 februari 2016 om 00:05

            @jrmpower24: valt mij op dat wij altijd het tegenovergestelde over iets denken. Jij vindt de M5 F10 12c en dit mooi klinken, terwijl ik dat juist niet vind. Is ook leuk, zou ook wat zijn als we steeds dezelfde mening hadden. Turbo’s verpesten nou eenmaal voor mij de auto.

            Login om te reageren
  13. aambei zegt

    19 februari 2016 om 10:14

    Heeft een standaard Huayra niet 730 peekaa’s?

    Login om te reageren
    • tdg200 zegt

      19 februari 2016 om 10:23

      @aambei: volgens mij ook, kan me ook een artikel herinneren waarin deze op 830 geschat werd

      Login om te reageren
  14. camber24 zegt

    19 februari 2016 om 10:36

    Ik begin steeds meer te walgen van dit soort auto’s. Altijd weer een extra special edition. Altijd weer net specialer. Lees: marketinggelul om klanten een extra miljoen te laten betalen voor 20,75 PK extra, 3,64 kilo minder, speciale lak, en een stuur van olifantenlullenleer. Voor 2,3 miljoen, geef mij maar een F40, wat moderne Ferrari’s erbij, een Rolls als daily, en een Saker. En dat gekke Russische karretje van laatst. Die Sherp ATV.

    Login om te reageren
  15. ko3n zegt

    19 februari 2016 om 10:45

    Wat een monster

    Login om te reageren
  16. suheyl zegt

    19 februari 2016 om 10:47

    Wow! De “standaard” kan me niet zo bekoren, maar deze, WOW!!!

    Login om te reageren
  17. Magnut zegt

    19 februari 2016 om 11:04

    Wauw!

    Hoe kan ik aan deze foto’s komen in 1920×1080?
    Kunnen jullie niet een wallpaper pagina maken?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      19 februari 2016 om 17:47

      @Mercman: http://huayrabc.pagani.com/

      Niet verder vertellen he? ;-)

      Login om te reageren
  18. gemaskerdemuchacho zegt

    19 februari 2016 om 11:04

    Schitterende auto! Die sticker opsmeuk mag er snel af, maar dat zal wel met sponsoren enzo te maken hebben. Het lijkt me niet gemakkelijk dit te financieren als een klein bedrijf.

    Heel erg knap! Pagani en Koenigsegg zijn de enige hypercars die het overleven buiten de echt grote merken.
    Knap!

    Login om te reageren
    • nicolette zegt

      20 februari 2016 om 06:26

      @gemaskerdemuchacho: https://www.youtube.com/watch?v=MFn835_k3Pc

      Login om te reageren
  19. trustmeiamanengineer zegt

    19 februari 2016 om 11:47

    Ik vind 20 exemplaren voor een special van Pagani nog behoorlijk veel anders. Als ik een paar miljoen te besteden had bij ome Horacio zou ik voor een echte one-off gaan. Neemt natuurlijk niet weg dat ze daar enorme gave wagens maken, pure kunst.

    Login om te reageren
  20. bamfspotter zegt

    19 februari 2016 om 11:53

    Bruuuut!

    Login om te reageren
  21. clarkson zegt

    19 februari 2016 om 12:02

    Wat een wagen zeg. Dit moet toch wel het beste zijn wat de autowereld te bieden heeft op dit moment? Misschien toch iets meer glimchrome van binnen… nee hij is perfect!

    Login om te reageren
  22. lekbak zegt

    19 februari 2016 om 12:24

    Tja, het begin van het zoveelste speciaaltje. Het is een Pagani, en dat is op zichzelf al genoeg.

    Wat mij verbaasd is de hoge top van een gewone. Met slechts dik 700pk toch nog 380 gaan. Die auto moet aërodynamisch monsterlijk goed zijn!

    Login om te reageren
  23. rob5nismo zegt

    19 februari 2016 om 12:25

    Mooi apparaat

    Login om te reageren
  24. jrmpower24 zegt

    19 februari 2016 om 13:02

    PRACHTIG!!

    Ik ben sowieso fan van de huayra. Wat een beauty.
    ook deze extremere versie.. Wauw!!!

    Login om te reageren
  25. daffaa zegt

    19 februari 2016 om 13:22

    Bah

    Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    19 februari 2016 om 13:33

    Die gewichtsbesparing is echt knap

    Login om te reageren
  27. dutchcorvette zegt

    19 februari 2016 om 14:05

    Van 0-100 is snel maar voor z’n vermogen niet echt. Desalniettemin loopt hij nog aardig lang door… 380 is niet mals

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    19 februari 2016 om 16:19

    Kermisbak voor kermisvolk ..

    Login om te reageren
  29. Donstil zegt

    19 februari 2016 om 17:44

    Whow die velgen, wat lelijk zeg.

    Login om te reageren
  30. ghost zegt

    19 februari 2016 om 21:43

    Als Horatio nou die sleutel had vervangen voor een normale sleutel ipv zo’n groot en lomp ding, had hij 131 kilo bespaard.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North