Binnenkort geen sleutel meer bij je Volvo

Auteur: , 89 Reacties

De Zweden hebben het helemaal gehad met dat ouderwetse stukje techniek.

Die-heeft-geen-sleutel-meer

Weet je nog, vroegâh… Dat je naar je auto liep, de sleutel in de deur stak, even moest draaien en dan kon je instappen. Om te starten ging dezelfde sleutel (als je heel modern was tenminste, anders had je twee verschillende exemplaren) in het contact, die draaide je ook om en dan startte je motor. Later kwamen de afstandsbedieningen, de startknoppen en andere apparaten die voor sleutel door moesten gaan, maar als het aan Volvo ligt, laten we die tijd achter ons.

Zij gaan namelijk als eerste auto’s leveren zónder fysieke sleutel. Je hoeft alleen maar een appje op je smartphone te downloaden en klaar is Kees. De auto herkent jouw smartphone en gooit de deuren van het slot als je aan komt lopen. En je kunt die app op meerdere telefoons zetten, zodat je vrouw/man/kind niet jouw telefoon mee hoeft te nemen als die een stukje wil rijden. Sterker, je kunt zelfs meerdere Volvo’s in die app zetten, zodat je met 1 telefoon een hele vloot kan openen. Handig voor de politie.

De Zweden starten komende lente met het testen van de app-sleutel, volgend jaar al krijgt de eerste gelimiteerde batch Volvo’s de beschikking over het systeem. Als je géén behoefte hebt aan die nieuwerwetse troep, kun je ook gewoon de oude vertrouwde sleutel blijven bestellen hoor, haast Volvo zich te melden.

Wat ik me alleen afvraag; wat als je batterij op is? Of als de verbinding het niet doet? Dan heb je een probleem. Bij mijn BMW-sleutel bijvoorbeeld kun je in geval van nood nog een fysieke sleutel uit het kastje toveren om in toch nog de deuren te openen als niks meer op de normale manier werkt. Reuze benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.



89 reacties

Ik denk niet dat ik zoiets zou willen. Sleutel kunnen ze natuurlijk ook gewoon jatten, maar er zijn altijd van die wijsneuzen die het gaan kraken en voor je het weet openen ze met een andere smartphone je auto en ben je hem kwijt.
@rufctr01: Wat dacht je van een bezoek aan de (niet Volvo-)garage? “Meneer, mag ik uw telefoon in ontvangst nemen? Dank u. Ik bel u zodra de auto klaar is. Ow, wacht…”
@Henk_he: haha die is ook goed ja😂
“Wat ik me alleen afvraag; wat als je batterij op is? `

NFC werkt ook bijna passief,
Dus ook als de batterij van je telefoon op is.
@martinus: dus als iemand je smartphone jat… Is de kans ook groot dat je volvo ook weg is? Want als het passief werkt hoef je dus niet eens de code van de smartphone te kennen
@nasty:
Wat gebeurt er als iemand je sleutel meeneemt?
Dan kan iemand ook je wagen meenemen.

Mij is nog onduidelijk of dit systeem werkt met alleen NFC of met een systeem voor 2 factor. Voor die laatste heeft een telefoon wel stroom nodig.
@nasty: hoe weet die dief dat jij een Volvo hebt en waar die überhaupt geparkeerd staat?
@martinus: het werkt via Bluetooth, niet via NFC (althans volgens het filmpje wat AutoBlog is vergeten te posten)
De sloga “voorsprong door techniek” past meer bij Volvo dan bij audi.
@s2khonda: zelfs op een artikel van Volvo aan anti vag opmerking…..
@leandro: Iets met kuddedieren….
@s2khonda: BMW/MINI heeft dit al enkele jaren op hun DriveNow huurauto’s die je in enkele grote steden zoals Berlijn kunt vinden, prachtig systeem en voor het DriveNow concept zelfs noodzakelijk.
@s2khonda: of je dit nou zou mogen zien als “voorsprong”… daar kan je over twisten.
Wat dacht je van zakkenrollers die het op je telefoon gemunt hebben? Waarschijnlijk geeft de app ook aan waar de auto zich bevind. Of als de icloud gehackt word en iedereen jouw telefoonkopie kan downloaden en op een telefoon zetten om hiermee je auto te stelen.
Mag hopen dat je de auto pas kan starten met een vingerafdruk. En hoe moet de garage onderhoud uitvoeren en de auto verplaatsen?
@kevinova:
Je Volvo app geeft je een popup waar je toegang gaat geven aan garage X voor periode Y-Z.

Dat wordt dan weer gehacked, dus zal je daarna een 2-stage verificatie moeten gaan gebruiken.
Stukkken makkelijker dan een sleutel natuurlijk.
@kevinova: LOL, hoe de garage jouw auto moet starten zou ik me maar geen zorgen over maken, dat lukt wel :-) Wel interessant is, hoe je je sleutel kan uitlenen. Iemand anders kan natuurlijk ook de app installeren op zijn eigen telefoon. Ik mag hopen dat je dan tijdelijk rechten kan uitdelen, anders moet je hopen dat ze hem ook netjes weer deinstalleren.

Telefoonsleutels brengen andere uitdagingen met zich mee, maar ik verwacht dat die flexibeler te tackelen zijn dan de problemen met de huidige sleutels. Zo moeilijk zijn auto’s momenteel ook niet te jatten.
@jollykart:
Als de garage je auto kan starten kan een dief dat ook. Originele dealer tools liggen altijd binnen mum van tijd al bij criminelen.
Maar wat ik dus in de reacties lees is dat het om de huurvloot zou gaan in het officiële persbericht net zoals bij bmw/mini. Dit verandert het risico van een particulier naar het merk(verhuurder) zelf.
@kevinova: niet “puur”, maar ze beginnen er wel mee. Uit het persbericht:
——–8<——————-
Volvo start in de lente van 2016 met het testen van deze technologie. Dat doet Volvo in samenwerking met autodeelbedrijf Sunfleet, gevestigd op het vliegveld van Göteborg-Landvetter Airport in Zweden. In 2017 wordt een gelimiteerd aantal zakelijk verkrijgbare auto’s uitgerust met de nieuwe digitale sleutel technologie.
——–8<——————-
Wat een onzin. Ik mag van volvo dus niet zonder telefoon weg? Dit gaat er natuurlijk niet komen
@meneer: lezen
Kansloos, typisch “innovatie” om maar weer eens wat nieuws aan te kunnen bieden.
@jerommeke: ja, ik zie het nut er echt niet van. En nee, dit is niet zo’n geval als toentertijd met de mobiele telefoon “waarom zou ik altijd bereikbaar zijn?”. Ik zie hier werkelijk geen voordeel van tov de huidige moderne sleutel.
Leuk, maar:
-wat als ik langsloop zonder dat de auto open moet? Hij gaat wel open
-batterij telefoon leeg?
-geen bereik?
-telefoon thuis in de la en auto op de dam, gaat hij dan ook open?

Ik ben vast te onwetend, maar ze hebben wel een uitdaging;) En de sleutel kan juist een heel mooi stukje design zijn.

Rij zelf BMW, weinig bijzondere sleutel. Maar een bekende rijdt een c-klasse (w204) en dat vind ik bijvoorbeeld al een hele mooie sleutel :)
@peke: gewoon net als keyless go dus duim op de handvat lijkt mij

en starten met idd vingerafdruk o.i.d.
@peke: Dat langslopen is niet echt een probleem. Bij de huidige keyless entry en keyless go systemen heb je dat ook al. Zodra jij je auto voorbij bent, sluit hij zich gewoon weer af.

Een lege batterij en geen bereik kunnen wel problemen veroorzaken. In de huidige sleutelmodule van Volvo kun je een ouderwetse reservesleutel tevoorschijn halen om je auto alsnog te openen, maar dat wordt bij een app wel lastig natuurlijk.

En dat laatste, ja en nee. Hij zal uiteraard niet uit zichzelf opengaan als de telefoon niet in de buurt is, maar via de app kun de auto wel op afstand ontgrendelen. Een collega van mij heeft dat op dit moment al op zijn V60 PHEV. Met de Volvo On Call app kan hij op afstand zijn auto verwarmen en ontgrendelen.
Daar sta je dan voor je volvo met een lege telefoon..
@jurdespotter: Gewoon draadloos opladen door hem op het dak te leggen :-)
Voor mij een reden om geen Volvo te kopen. Ben het eens met Kevinova. En bovendien, welk probleem los je hiermee op? Wat voegt dit toe aan de Volvo-experience? Hebben ze een enquête gehouden onder hun gebruikers en was de massale respons dat men z’n autosleutels zat was? Of doen ze het alleen omdat het technisch kan zonder verder stil te staan bij de negatieve veiligheidsaspecten?
@alteasportrider: “Als je géén behoefte hebt aan die nieuwerwetse troep, kun je ook gewoon de oude vertrouwde sleutel blijven bestellen hoor, haast Volvo zich te melden.”
Geen geldige reden om hem niet te kopen …Zeg nou gewoon dat je de knaken niet heb…
@norge: die oude vertrouwde sleutel zit bij Volvo’s wel op een idiote plek. Als je niet wilt dat je sleutels langs het dashboard schraapt tijdens het rijden, moet je altijd je sleutel van de bos afhalen.
@dondeboer: de het contactslot zit juist op een superplek bij Volvo. Daar kan bij een crash nooit je knie tegen terecht komen. Ik hoef de sleutelbos ook niet te verwijderen door uitgekiende sleutelhangers te gebruiken maakt de sleutelbos aan mijn Volvo sleutel geen geluid en geen krassen op het dashboard.
@norge: het gaat helemaal niet over ouderwets/nieuwerwets. Ik erger me groen aan aan het ontwikkelen van technologiën die geen enkel ander nut hebben dan te laten zien hoe handig/knap/geniaal de ontwikkelaar is, maar waar niemand om gevraagd heeft.
Overigens begrijp ik nu uit de vele reacties dat het hier gaat om een toepassing die specifiek gericht is op de verhuurbranche. Dat was me na het lezen van het artikel niet duidelijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor verhuurmaatschappijen inderdaad handig kan zijn.
Overigens 2, inderdaad, ik heb er de kanken niet voor, maar dat geldt, denk ik voor verreweg de meeste mensen hier.
Handig als je telefoon kapot gaat op een zakenreis in het buitenland; sta je dan naast je nieuwe Volvo

Ik moet nog wennen aan het idee.
@pindakoning: Dat is geen enkel probleem. Bij de huidige Volvo On Call app kun je als je om wat voor reden dan ook je app niet kunt gebruiken, je auto via de helpdesk ontgrendelen. Je belt met die gasten, geeft je persoonlijke verificatiecode door en zij ontgrendelen je auto dan op afstand, en eventueel op een door jouw afgesproken tijd. Als jouw mobieltje kapot is kun je dus gewoon even iemand anders vragen of je even mag bellen, Volvo bellen, en je auto in. Ik verwacht een vergelijkbaar systeem bij deze app.
@Edge: Maar zoals @pindakoning stelt – je telefoon is stuk. Hoe bel je dan met Volvo on Call?
@potver7: rooksignalen, want hypermoderne technologie.
@potver7: de facebook generatie raakt inderdaad meteen ongecontroleerd in paniek als hun telefoon kapot gaat. Maar wat meer nuchtere mensen kopen gewoon een nieuwe telefoon of pakken hun reserve telefoon (ik ben er zo 1 met een reserve telefoon).
Dus naast de Tesla laadpalen (bij het gemiddeld wegrestaurant) komen straks laadpalen-voor-telefoons-van-volvo-eigenaren.

Doe mij maar gewoon een sleutel. Of keyless entry zoals je nu vaak ziet. En heb dan liever wat innovatie op de sleutel van de voordeur van mijn huis.
@iJoost: Dat moet ook wel, want Volvo heeft gezegd dat ze NOOIT iets met Android zouden gaan doen, dus Apple… En we weten allemaal dat Apple telefoons gaan voor design (afgronden hoeken en terugverende tabbladen als je de laatste foto hebt in een mapje… en tja, design betekent ook dat je de accu capaciteit met 75% moet terugdringen…

Misschien kun je wel een verloop kabeltje kopen bij de IKEA voor CHADEMO naar Apple Fireblaat.
Het wordt hier weer verkeerd begrepen en dat komt doordat het artikel het persbericht maar voor de helft overneemt. Volvo mikt in dat persbericht vrij nadrukkelijk op de zakelijke gebruiker, en dan met name verhuur. Een voorbeeld wat ze noemen, je huurt een auto via je smarthpone, alles akkoord, sleutel verschijnt in je smartphone en je kunt wegrijden. Geen loketjes etc meer.

Ik denk ook dat Volvo dit systeem uit wil rollen met die gedachte, net als eerder het bezorgen van een pakketje in je auto. Allemaal zakelijke oplossingen waar echt wel animo voor is. De consument zit er logischerwijs niet heel hard op te wachten, hoewel het verschil tussen een keyless-entry sleutel in je zak hebben, of je smartphone, ook weer niet zooooo spannend is natuurlijk. Gewoon kwestie van wennen?
Misschien is het soms handig, bijvoorbeeld in combinatie met je auto zelfstandig de garage uit laten rijden, maar een echte revolutie met blijvende nalatenschap à la Renault Fuego (centrale vergrendeling met afstandsbediening) is het denk ik niet.
Als optie gaat Volvo straks komen met een remote-oplaad patch waar je je lulijzer op kan leggen zodat je weer wat juice hebt om je auto in te kunnen.
Waarschijnlijk zal iedere koper wel een sleutel aanvinken.. Lijkt me niet meer dan logisch.
Over X jaar zullen we waarschijnlijk een soort RFID chip in onze foons hebben. Een versie die je kan calibreren via je foon, maar die niet te beinvloeden is op het moment je foon uitstaat; maar dus nog zn RFID-ding doet.
Dus als je foon dan uitstaat, kan je nog wel je Volvo openen, maar bijvoorbeeld op afstand de garage uit laten rijden of de ramen defrosten.
@gregorius: zoiets heet NFC en zit in alle moderne smartphones
@jervoo: I see. Zal Volvo ook wel weten dan.
Dus je zal je Volvo kunnen openen met elke smart-phone met NFC chip, ook als ie leeg is. Hebben we dat probleem ook weer opgelost.
Behalve met een iPhone, want Apple gaat natuurlijk geen toegang geven.
Zo heb ik een paar maanden geleden de intercom van mijn appartement zo verbouwd dat ik mezelf binnen kan laten door naar mijn appartement te bellen. Leuk project, geen sleutel meer nodig. Tot je batterij leeg is. En je voor je eigen deur staat. In de kou.
Wat is er mis met een sleutel? Ik zie hier de toegevoegde waarde niet van in.
@berlinetta: Dan heb je oa. mijn reactie niet gelezen.
Voer voor hackers!
Ik heb 4 originele sleutels bij mijn auto, waarvan 3 verschillende.

Twee gewone sleutels waarmee je alle deuren kunt openen, incl kofferbak. Je kunt ermee starten en het dashboardkastje op slot doen.

Dan een speciale monteurs sleutel. Deze opent deuren, start de auto. Maar niet het dashboardkastje en niet de kofferbak. Al moet je die laatste dan wel extra op slot doen want anders opent die met de centrale vergrendeling (op vacuüm!). Stel je toch eens voor dat zo’n ordinaire monteur bij je bezittingen kan!

De laatste is een klein plat sleuteltje zonder dat plastic wat je vast pakt om mee rond te draaien. Deze is voor in je portemonnee zodat je altijd een reserve sleutel bij je hebt.

Jep, uit een tijd dat mijn merk nog aandacht had voor dit soort details…
@lekbak: die sleutel met beperkte toegang is volgens mij vooral voor valet personeel bedoeld. Bij de Tesla verbergt de Valet-mode ook je thuis adres in de navigatie. Om te voorkomen dat ze een dag later daar je auto komen halen..

De Tesla kan trouwens al lang via de app ‘gestart’ worden, voor als je de sleutel bent vergeten. Je kunt daarmee ook iemand anders op afstand toegang tot je auto geven (en hem/haar laten rijden). Niks nieuws dus.
@12Esc: er staat me toch echt bij dat in de boekjes staat dat het voor de monteurs is. Maar het is al jaren geleden dat ik die doorgenomen heb dus helemaal zeker ben ik er niet van.
Lijkt me voor de dealers ook niet fijn
Dit lijkt mij toch helemaal niks. Doe mij maar gewoon lekker een sleutel.
Blijf gewoon bij de nieuwerwetse sleutel, wat is daar nou mis mee…
Ik weet een betere: vingerafdruk herkenning.
Of zweetgeur herkenning (is ook nog handsfree). Werkt alleen niet bij min 20.
Verliezen mensen eerder hun sleutels of hun telefoons? Dieven willen graag een telefoon stelen, maar een sleutel is niet zo spannend voor ze.
doe mij maar een sleutel
Ik ga dus echt niet even snel mijn telefoon aan mijn vriendin mee geven. Dat gaat me toch een bak met ruzie worden. Slecht idee jongens..
@clarkson: Tip: De Samsung Galaxy toestellen hebben een functie waarmee je onzicht privémappen kunt aanmaken, die je alleen met vingerafdruk kunt ontgrendelen. Kun je mooi je porno en andere plaatjes van schaars geklede vrouwen verbergen.
@Edge: Dat weet ik. Maar ze weet niets van de ‘relatie’ tussen mij en de buurvrouw. Die appt nog wel eens…
“de app NFC werkt ook bijna passief”, “de icloud een 2-stage verificatie”, “Als jouw mobieltje kapot is kun je dus gewoon even iemand anders vragen of je even mag bellen, Volvo bellen, en je auto in.”, “remote-oplaad patch een soort RFID chip in onze foons”, “Een versie die je kan calibreren via je foon,”
??????????????????????????????????????????????????????????????????????
Heb ik iets gemist? Ben ik opeens achterlijk geworden? Weet U? Ik heb voor mijn Volvo 960 2.5i 24v automaat in Oxford-uitvoering zoiets als een handvat met daaraan vast een soort van ijzeren “ding”. Ook zit er een toestand aan met een kanopje. En als ik daar op druk gaan de deurtjes van mijn auto open! Leuk, hè? En er zit ook nog een battarijtje in. Als dat leeg mocht zijn en de deurtjes niet meer automatisch opengaan, dan kan ik het ijzeren “ding” in een gleufje aan de buitenkant van het portier schuiven. Door het “ding” dan naar rechts te draaien kan ik ook dat portier open maken en instappen.
Ouderwets allemaal, hè? Maar weet je? Het werkt wel! En ook nog eens storingsvrij! En het mooiste is nog, dat ik dat allemaal kan doen, terwijl ik met mijn maitresse aan het bellen ben om een intiem afspraakje te maken. Zonder dat gesprek te moeten onderbreken om in mijn auto te kunnen stappen. Ik moet er niet aan denken!
@9000cse: Volvo 960 en een maîtresse, ik geloof er niks van…
@Kartmans:
Kan best, hoor! Maar je zou me beter begrijpen als je beide eens zou kunnen zien. Al die jaloerse blikken. Heerlijk!!!!
En als je simpelweg geen smartphone hebt? Onder Volvorijders heb je nog genoeg fossielen zitten die dat niet hebben
@blo3to3t: sterker nog, hebben wij over 10 jaar nog wel smartphones? Wie weet wat voor een soort communicatie middel we dan gebruiken. Volvo gaat die app over 10 jaar niet voor zo’n nieuw systeem ontwikkelen. Wordt dus een patch waarmee je een oude Android app op dat nieuwe systeem kan draaien. Vergelijk het met de cdspeler in de auto. Die kan ook geen spotify draaien….
@blo3to3t: ja maar dabt zijn voor geschiedenisleraren die een Volvo uit de kruikentijd rijden, meetal een 240 in het wit.
Eerst geen fatsoenlijk motorblok en nu geen sleutel?? Blijft niet veel over zo 😜
Weinig innoverend hoor, BMW levert de nieuwste BMW 7-serie allang met eigen smartphone als sleutel, waarop je allerlei andere functies van de auto kunt bedienen, zelfs de auto op afstand laten rijden. Volvo volgt, BMW/Mercedes-Benz leiden veel meer technologische vooruitgang.
Gezien alles tegenwoordig te hacken is ben ik er geen voorstander van, maar face it: In de toekomst kun je simpelweg niet meer zonder smartphone. Alles wordt digitaal en connected. Banken proberen de pinpas overbodig te maken door betalen via de telefoon mogelijk te maken, er zijn slotenfabrikanten die sluitsystemen aanbieden waarbij je smartphone de sleutel is, energieleveranciers bieden slimme, via de smartphone toegankelijke thermostaten aan en ook in de autoindustrie is een appje niks bijzonders meer. Het zijn nu nog exclusieve dingen die vooral in de duurdere segmenten te vinden zijn, maar over niet al te lange tijd worden deze dingen doorontwikkeld en vindt het zijn weg naar goedkopere segmenten, tot uiteindelijk iedereen dit soort dingen heeft. Het zal misschien niet binnen vijf of tien jaar gebeuren, maar geloof me, het komt eraan en de meeste mensen hier gaan het nog meemaken ook.
@Edge: Ik denk dat de invoering van dit soort systemen, binnen 5 jaar wel geklaard is, de techniek en de snufjes gaan in een veel rapper tempo, dan tien jaar geleden.

De sleutel, die moet je niet hoeven te bestellen, die moet je gewoon meegeleverd krijgen, zonder extra kosten, dat zou altijd de standaard moeten zijn.

Ik wil er overigens niet aan, of aan wennen, niet omdat de techniek niet mooi, of niet goed is, dat geloof ik wel.
Mijn grootste struikelblok blijft, wat als er een totale black-out voor langere tijd van ons elektrisch systeem is, of een totale telefoon en internet faillure is?
Want laten wij wel wezen. Als men de moderne mens te pakken wil nemen, zijn er twee opties.
Optie één; dit is misschien alleen voor Nederlanders en dat is sneeuw, of ijzel laten neerdalen en men kan, of doet niets meer.
Optie twee; met een “bom” het gehele elektrisch systeem, of internet-/telefoonverkeer plat leggen voor langere tijd, als een soort van moderne oorlogsvoering.

Bij de meest kwaadaardige en denkbare crash van binnen, of van buiten uit, zou het meest belangrijke nog bereikbaar moeten zijn en ook nog moeten functioneren. misschien op een lager niveau, maar het moet nog steeds functioneren, zie pen/potlood en papier/muur/alles wat beschijfbaar is.
Het hufterproof maken van ditt systeem, of dit soort systemen is niet vandaag, of morgen geklaard, maar men brengt dit soort dingen al wel op de markt, terwijl het eigenlijk nog niet klaar is daarvoor.
Vroeger duurder het langer, omdat men voor het hufterproof maken, meer tijd gebruikte, tegenwoordig gooit men het eerst op de markt, om het vervolgens met allerlei patches, updates en herstel”operaties”, de boel te fixen, uit oogpunt van de eerste te willen zijn en daarmee geld te verdienen. Het is een methode die mij niet aanstaat.

Daarnaast mijn telefoon is, om te bellen/sms-en en niet, om allerlei andere meuk aan te koppelen. Strik gescheiden houden die dingen, is mijn advies, dan blijft alles het langst goed functioneren.
Dan kan er misschien bij iedere geleverde volvo voortaan een rijvaardigheudscursus aan want let er maar eens op bij volvorijders. Het is het net of die t talent hebben om moelijke ingewikkelde situaties te creeeren
Mijn Fiat uit 1998 heeft ook al een startknop! Wel eerst het sleuteltje omdraaien en dan op de rode knop drukken! Naar het schijnt de 1e productieauto met een startknop (of weet iemand een auto nog eerder?)



Ik zou persoonlijk zelf de voorkeur geven aan iets van een sleutel, via de nieuwe methodes wordt het steeds makkelijker om een auto te jatten..
@rd1991: Cadillac, 1912. En als je nou zegt dat die niet in mass-production was, dan is de Model T-Ford vanaf 1919 voorzien van zo’n ding.
@Griffin: scherp opgemerkt! Je hebt helemaal gelijk! Hahaha :D
@rd1991: Was dat niet gewoon een ordinaire slinger?
@Orichy: het 1919 model waarschijnlijk niet :p
Niet zo heel erg nieuw. Met Volvo On Call kan nog veel meer. Zoals de verwarming van de auto programmeren via de app. Met een AppleWatch kan je de auto ook openen en starten. Maar je hebt wel nog steeds een sleutel nodig.
Mobiel kapot en dan doet je auto het ook niet meer.. Ik kan ook de auto openen met mijn mobiel ( Mercedes connect me) moet dan wel op een knopje drukken in de app maar dan nog. En hoe werkt dit met valet Parking bij hotels?
En wat moet ik nu op de bar leggen om indruk te maken? De app geopend?! Grapjeee natuurlijk, maar bovenstaande scenario’s zetten mij wel aan het denken, misschien ben ik een beetje ouderwets maar ik hecht toch veel waarde aan een (ouderwetse) sleutel.
Maar wel een 4 cilindertje….
hartstikke leuk, maar dit zijn weer van die oplossingen die uitsluitend werken in een select aantal voorgedefinieerde use cases..
stel je voor, je gaat naar het strand, en wil omwille van even lekker zwemmen je telefoon lekker in het dashboardkastje laten liggen, of nog erger, je wilt alleen maar zwemmen, en wilt dus niet eens een elektronische sleutel mee, dan heb je nu al een probleem, want in mijn volvo zit niet eens meer een echt slot dat bedoeld is om vaak gebruikt te worden, daar zit een kapje over dat na 3 keer zodanig is beschadigd dat ie niet meer blijft hangen. echt een nood oplossing dus.

ik ben voor een noodoplossing die compleet niet elektronisch is, gewoon omdat ik ouderwets ben, en iets wil dat het ook in de meest ondenkbare uitzondering situatie werkt..
Batterij leeg van je mobiel en je bent de sjaak 😂 super zo’n smartphone. Mobiel gejat? Haha
ik zou bij haar wel willen helpen zoeken naar der sleutel….(o)
Goed idee. Ben sowieso klaar met al die sleutels. Zwaar achterhaald systeem. Dat eindeloos “vroeger was alles beter” denken staat gelukkig de ontwikkeling niet in de weg. Over 10 jaar is dit weer normaal en verklaren we de vernieuwing van dan weer voor gek (dna scan in de deurklink?).
Ik denk dat Volvo een oplossing bedenkt voor ‘the empty battery gate” zoals bijvoorbeeld dat je gezinsleden of zelfs Volvo de auto op verzoek op afstand kunnen openen.
Ik vind dit een fantastisch idee. En klagen over wat er gebeurt als je telefoon leeg is: zijn jullie nou echte petrolheads? Dan stop je met appen en laad je het laatste beetje stroom over om je auto te openen, en dan kun je tijdens het rijden je telefoon opladen om hem weer te vergrendelen. Ik zie geen hinder persoonlijk.
Tegenwoordig houdt je Android telefoon met Google Now ook al automatisch bij waar je auto geparkeerd staat, dus zo wordt het zakkenrollers wel heel makkelijk gemaakt om even een proefritje met je heilige koe te maken.
Prima, maar lever er gewoon standaard 2 sleutels bij en laat de mensen zelf bepalen of ze dat willen, dmv de app te downloaden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).