• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Panamera Turbo S met Akrapovic, omdat oorporno

Auteur: Alwood, gepost 21 oktober 2012 om 13:25 – 41 Reacties

Lekker brullen met je Panamera Turbo


Omdat turbo’s zo enorm dempen, je toch al geen beste relatie met de buren hebt, het weekend volgepland staat met tunnelruns en die chromen pijpen gewoon zo lekker staan. Akrapovic.

Dit keer geen video waarin men asociaal strepen gaat trekken op een circuit of parkeerterrein maar een heus vergelijk. Hoe verhouden originele- en tuner-uitlaten zich werkelijk tot elkaar? Wat win je na het monteren van een Akrapovic sportuitlaatje (met extra kleppen) ten opzichte van een originele Porsche auspuff?

Zoek, twijfel en gis niet verder. Het antwoord is samengevat in 1 simpele video. Met Akrapovic verandert het beschaafde roffelen van een Porsche Panamera Turbo S in een tamelijk onbeschofte brul. Zet de uitlaatkleppen open en ‘reacties uit de buurt’ zijn gegarandeerd als je iedere ochtend om 6 uur wegrijdt. Bekijk de video op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Akrapovic, panamera, Porsche, sound, turbo, turbo-s, Video

Vorig bericht: « Rocket Bunny Toyota GT 86 is breed
Volgend bericht: En dan staat je Ferrari FF met Novitecs opeens stil »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    21 oktober 2012 om 13:30

    Oorporno…., bij een Turbomotor…????
    Neh, dat gaat het nooit worden….

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      21 oktober 2012 om 13:43

      @jrk68: de eerste 30 seconden met de standaarduitlaat klinkt het als een stofzuiger, daarna met die aktapovic klinkt het als een vrouw die op het punt staat te squirten..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        21 oktober 2012 om 13:48

        @bigcar:
        Een verzopen stofzuiger?
        Maar je hebt je punt gemaakt, het blijft “gesputter”….

        Login om te reageren
  2. vincent_995 zegt

    21 oktober 2012 om 13:32

    Standaard klinkt hij heel saai, Zeker doen dus!

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    21 oktober 2012 om 13:38

    Met of zonder de Panamera Turbo is gewoon porno.

    Login om te reageren
  4. waverider zegt

    21 oktober 2012 om 13:38

    Dit is een vlag op een modderschuit..
    Het geluid is een hommage aan?? De meest lelijke auto op dit moment verkrijgbaar?
    @jrk68
    Lol, geen geheugen?
    http://www.youtube.com/watch?v=WPcMCyUDViQ
    toch echt een turbomotor..
    http://www.youtube.com/watch?v=Id3wmT0UrMk
    toch echt turbomotors..

    Rijd zelf ook een auto met turbo en als die lekker warm is klinkt ie schitterend..

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      21 oktober 2012 om 15:06

      @waverider: ochja dat hele ”met een turbo klinkt alles slecht” is volgens mij zoveel napraten en zo’n standaard gezeur… Het meerendeel van de snelle auto’s heeft een turbo en die klinken ook stuk voor stuk mooi net als dat er ook auto’s zijn zonder turbo die poep klinken..

      Login om te reageren
  5. pietjepuk zegt

    21 oktober 2012 om 13:42

    Een Panamera GTS klinkt veel beter, standaard af fabriek, in de “Sport Plus” stand …..

    Login om te reageren
  6. feboboy zegt

    21 oktober 2012 om 13:44

    Dit is oorporno!!
    http://www.youtube.com/watch?v=E9SdMHDVFGE

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      21 oktober 2012 om 16:28

      @feboboy:

      Nee joh das een door VAG verkrachte half tamme Audi…..
      Met neppe vlammetjes uit de uitlaat, want dat doen supercars nooit…..

      Dat ziet en hoort toch iedereen :)

      Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    21 oktober 2012 om 13:45

    @waverider
    Nee, ik ben dat zeker niet vergeten. Ik heb die F1 turbo’s en de F40LM live zien en horen racen.
    Mijn punt is dat het geluid hoe dan ook het nooit haalt bij een NA of een Wankel.
    Dat is Porno, turbo’s zijn hooguit soft porno en dat is dus niet het echte werk….

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      21 oktober 2012 om 13:48

      @jrk68:

      Zo, heb jij de F1 Turbo’s live zien en horen racen, als vlaggetjesmannetje ……

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        21 oktober 2012 om 13:56

        @pietjepuk: is daar wat mis mee? ik zou het dolgraag is willen doen.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          21 oktober 2012 om 14:02

          @lambo4all:
          Daar is niks mis mee, hij is alleen te lui om zich voor een luchpakketje een dag vrijwillig te werken.
          Vroeger was dat op Zandvoort een kwestie van lid worden van de OCA.
          Die werken ook mee op Le Mans en destijds ook op Silverstone….

          Login om te reageren
          • pietjepuk zegt

            21 oktober 2012 om 14:36

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              21 oktober 2012 om 15:36

              @pietjepuk:
              Wij gebruikten bijvoorkeur Marlboro parasols…, vonden de fransen leuk….

              Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        21 oktober 2012 om 13:59

        @pietjepuk:
        Jammer knulletje, maar mijn ouders namen mij al sinds de midden jaren 70 mee naar de F1. Marshall ben ik nooit in het Turbo tijdperk geweest, dat was in het V10 tijdperk….

        Login om te reageren
        • pietjepuk zegt

          21 oktober 2012 om 14:02

          @jrk68:

          hahahaha, je gaat het ook nog uit proberen te leggen ….

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            21 oktober 2012 om 14:21

            @pietjepuk:
            Ach gut, wees blij zo heb jij ook nog een bezigheid op een druilerige zondagmiddag….

            Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      21 oktober 2012 om 14:38

      @jrk68: Guttegut, jarenlang races afgelopen, baanmarchal geweest en nog steeds nooit goed de oren de kost gegeven…

      Mensen die ontkennen dat turbomotoren als deze(zie vid) toch niet ‘het echte werk’ zijn, hebben een beetje last van subjectieve beoordelingsziekte…

      http://www.youtube.com/watch?v=NUjaJuAbdkw

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        21 oktober 2012 om 15:33

        @lemans96:
        Het blijft een kwestie van voorkeur natuurlijk, Ik hoor liever een hoogtoerige jank dan een turbo geblaas.
        Uit mijn Lemans tijd kan ik mij 1 mooi geluid uit een turbo geblazen auto herinneren en dat was de Bugatti EB 110. Die klonk bijna zo goed als een TS010 of een 905.
        Maar goed ieder zijn ding….

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          21 oktober 2012 om 15:48

          @jrk68: Cool. Jammer dat ie er in de morgen hard van af ging…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            21 oktober 2012 om 15:59

            @lemans96:
            Dat was 1 uur voor de finisch in de eerste chicane, hij kreeg een Viper vol in zijn kont….
            Verder hadden ze een probleempje met de tank, die konden ze slechts half leeg rijden.
            Desalniettemin lag hij 5de op het moment van uitvallen.
            Later helaas nooit meer wat van gehoord….

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              21 oktober 2012 om 19:19

              @jrk68: De auto staat nu in het museum van Michel Hommèl in Loheac, Frankrijk. Een aanrader om daar ’s te gaan kijken trouwens, magnifieke collectie.
              Overigens werd die Bugatti er zeker niet door de Viper vanaf gereden. De oorzaak was aan de techniek van de auto zelf te wijten, iets met de ophanging ofzo, of een langzaam leeglopende band…

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                21 oktober 2012 om 19:26

                @lemans96:
                Hebben wij het beide over 1995?
                Ik kan mij herinneren dat je voor het eerst in 1996 naar Le Mans bent geweest, ik werkte daar in ’93,’94 en ’95.
                Het zou dus zomaar kunnen dat we het over verschillende gevallen hebben.

              • lemans96 zegt

                21 oktober 2012 om 21:14

                @jrk68: Weldegelijk ’95(het enige jaar dat de bewuste EB110 heeft gereden). Ik heb nog een mooie reproductie van het moment zelf, geschilderd door Daniel Picott. Als je op Youtube naar de beelden van de crash kijkt, zie ook dat de Viper geen blaam treft.. ;-)

              • jrk68 zegt

                21 oktober 2012 om 21:20

                @lemans96:
                De beelden heb ik nooit gezien, wij moesten het daar doen met het commentaar van Radio Le Mans.
                En dat was destijds hun lezing. Zelf stond ik net na de tweede chicane, bij die handel in tuinmaterialen. Beter bekent als post 63.
                Maar als jij er beelden van hebt gezien dan zal jouw lezing ongetwijfeld kloppen.

              • lemans96 zegt

                22 oktober 2012 om 01:07

                @jrk68: Kijk zelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=wvnhwBO9rX0

                Jammer dat er verder geen beelden van die EB110 GT te vinden zijn. Zo zal ik het geluid waarschijnlijk nooit kunnen beoordelen. Maar als een klein V8je met twee turbo’s al dit geluid kan voortbrengen…: http://www.youtube.com/watch?v=0YPabCzxMXM

              • lemans96 zegt

                22 oktober 2012 om 01:08

                @lemans96: Het was dus 1994 overigens. ;-)

    • bofkont zegt

      21 oktober 2012 om 20:42

      @jrk68: Dat mag jij vinden, maar daarmee is het nog geen feit ;)

      Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    21 oktober 2012 om 13:47

    Dat turbomotoren niet goed kunnen klinken is een fabeltje. Er zijn er inderdaad genoeg die niet goed klinken, maar dat is hetzelfde met atmosferische motoren. Ik ben een grote fan van turbomotoren en dat zal ik ook blijven. Dus net zo goed van deze Porsche, klinkt erg goed met dat systeem eronder!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      21 oktober 2012 om 13:59

      @ej20g: dat klopt, toch moet ik wel zeggen dat turbo motoren anders klinken. het schelle gehuil of gehamer van een AMG v8 zal je bij turbomotoren niet of minder horen omdat de uitlaatgassen simpelweg meer weerstand naar buiten hebben. toch kan ik ook erg genieten van een impreza die vol wegtrekt of de heerlijke sis en puf geluiden die een turbo veroorzaakt.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        21 oktober 2012 om 14:50

        @lambo4all: dat klopt inderdaad. Ze klinken vaak minder hard of minder schel. Of ze hameren inderdaad wat minder. Echter, en daar dacht ik met mijn Subaru-hoofd gelijk aan, hebben Impreza zowel met als zonder turbo dezelfde roffel. Het kán dus wel.

        Login om te reageren
  9. lambo4all zegt

    21 oktober 2012 om 13:55

    Een flinke verbetering! zou dit als Turbo S eigenaar zeker overwegen. ook mooi om te zien hoe de luchtvering zich weer “oppompt” als de wagen voor de 2e keer gestart wordt.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    21 oktober 2012 om 14:06

    Ik vind een motor met turbo geweldig klinken. Zeker het fluiten of afblazen. Dit klinkt grandioos:

    http://m.youtube.com/watch?v=RSiknkki29w

    Login om te reageren
  11. bordeaux zegt

    21 oktober 2012 om 14:08

    O yeah, een PanameraaaAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  12. stijnd007 zegt

    21 oktober 2012 om 14:09

    ik hat een mooier geluid verwacht

    Login om te reageren
    • whoppie zegt

      21 oktober 2012 om 14:14

      @stijnd007: Ik had

      Login om te reageren
  13. arthurik007 zegt

    21 oktober 2012 om 20:58

    Persoonlijk vind ik Maserati Quattroporte Gts beter geluid hebben

    Login om te reageren
  14. gast zegt

    22 oktober 2012 om 15:53

    Got one thing to say to all the turbo haters ;

    Nissan GTR Akrapovic

    Login om te reageren
  15. redbeams zegt

    22 oktober 2012 om 21:11

    Atmosferisch klinkt over het algemeen lekkerder vind ik,maar turbo aangedreven kan ook lekker rauw klinken: http://www.youtube.com/watch?v=Jrr-VPmWO8Y&feature=youtube_gdata_player

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North