• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Panamerarijder doet 224 kilometer per uur op de A7

Auteur: CasperH, gepost 12 januari 2011 om 12:25 – 97 Reacties

Zoef!


Meneer mocht daarom zijn rijbewijs inleveren. Op dit gevalletje is ook nog eens een beroemd spreekwoord van toepassing, iets met een ezel en een steen.

De beste man werd bij een lasergun controle gesnapt, afgelopen dinsdagnacht. Op de A7 ter hoogte van Heerenveen wist een politieagent hem te snappen met een snelheid van 224 kilometer per uur, dat was nét iets te snel vond de agent ter plaatse. De bestuurder van de Porsche Panamera had beter even uit kunnen zoeken hoe hard hij daar mocht rijden, hij had zijn rijbewijs namelijk pas net in September terug gekregen na een eerdere straf van 8 maanden. Ook die straf had betrekking op een snelheidsovertreding.

Aan de ene kant misschien heel dom van die meneer, maar aan de andere kant: waarom staat de politie in hemelsnaam ’s nachts langs een snelweg in het doodstille Friesland te controleren? Doe dat lekker overdag bij een school ofzo! Die quota waren toch afgeschaft, meneer Opstelten?

Met dank aan Grtt voor de tip!

Ook interessant!

  • Video - politie zit zes uur lang achter verdachte auto aan
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • tesla power
    Auto met Tesla power haalt ruim 574 kilometer per uur
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Wordt Volvo het eerste Europese merk met een solid-state batterij?
  • Mate Rimac verklapt: ”We werken aan een betaalbare hot-hatch voor een groot merk”
  • Video: Onoplettende man ziet geparkeerde auto over het hoofd
  • Nein! Duitse politie mag je telefoon afpakken als je Flitsmeister gebruikt
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, panamera, politie, Porsche, Verkeer

Vorig bericht: « Saab reduceert productie 26%, aandeel explodeert
Volgend bericht: UPDATE: de vernieuwde Autoblog iPhone/iPad app! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Burdy zegt

    12 januari 2011 om 12:30

    Dat is toch wel vrij netjes,224. Geeft dan net met zijn grote teen gas en heeft nog 2 versnellingen over.

    Je weet dat het te hard is. Ik ga het ook niet goedpraten, maar het blijft lullig. Midden in de nacht op een lege weg en dan met een laser staan.

    Login om te reageren
  2. Unknown123 zegt

    12 januari 2011 om 12:31

    Jammer joh!

    @boeteloos..

    Login om te reageren
  3. smokin zegt

    12 januari 2011 om 12:35

    Dat stuk A7 is kaarsrecht, erg rustig en voorbij het klaverblad richting Drachten zijn er lange tijd geen op- en afritten.

    Daar wordt sowieso altijd erg hard gereden, 224 is geen uitzondering.

    Login om te reageren
  4. Marijn90 zegt

    12 januari 2011 om 12:35

    Is de heer in kwestie daarna aangehouden dan? Je kunt je rijbewijs toch niet kwijtraken als je geflitst wordt? Daarnaast is het gewoon niet slim om zo hard te rijden maar dat ter zijde.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      12 januari 2011 om 12:37

      @Marijn90: een flitscontrole is iets anders dan een controle met een lasergun. Bij controle met een lasergun staan er meestal een aantal motorrijders iets verderop om je van de weg af te slepen ;)

      Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      12 januari 2011 om 12:42

      @Marijn90: bij flitsen mag het rijbewijs ook ingenomen worden. Ben zelf een keer de lul geweest en mocht toen keurig voorkomen. Alleen vanwege werk mocht ik m’n rijbewijs houden, met een proeftijd van 2 jaar. Als ik autoloos werk had gedaan was ik m gewoon kwijt geweest voor 4 maanden. Dat flitsfabeltje is hardnekkig…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 januari 2011 om 13:45

        @CBR600rr: Haha precies hetzelfde gehad alleen was de officier van Justitie iets vergeten in te dienen waardoor ze niet konden invorderen ik kreeg toen een “weekendrijverbod” ook ivm werk mocht toen van vrijdag 21:00 tot zondag 24:00 niet rijden rest van de week wel.

        Login om te reageren
  5. fant zegt

    12 januari 2011 om 12:35

    Sneu sneu sneu… Lijkt me niet extreem onveilig als je ’s nachts op een snelweg even doortrapt, echt laag om daar een lasercontrole te gaan doen.

    Login om te reageren
  6. Xxx zegt

    12 januari 2011 om 12:37

    Vooral dat het op de snelweg is… komaan. Ik ben echt van mening ‘wie te hard rijdt moet betalen’ , maar zo midden de nacht op een snelweg in friesland vind ik dat dergelijke controles tot niemands veiligheid bijdragen! Ik reed vorige week in een zone 50 waar een oudere bmw me zeker aan 100 km/u overstak, onvoorstelbaar onverantwoord… als ik dit dan lees, dan denk ik ‘ ze zouden beter in die zone 50 staan dan daar op de snelweg’

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      12 januari 2011 om 12:42

      @Xxx:
      Ja helaas gaat het wel zo dus.
      De stukken waar ze makkelijk n hoop geld kunnen pakken doen ze het.
      Jammer dat het zulke mietjes zijn. Maarja dat zijn we wel gewend toch?

      Login om te reageren
  7. rob1 zegt

    12 januari 2011 om 12:44

    wat zijn we weer blij dat we in nederland woonen en rijden er zijn meer regels dan mensen zo lijkt het dan

    Login om te reageren
  8. xilver zegt

    12 januari 2011 om 12:50

    Ik blijf erbij…maximumsnelheid op snelwegen opheffen tijdens de nacht… het is nergens goed voor om tegen 120km/u op een lege baan te rijden….In Duitsland hebben ze geen maximumsnelheid, en het gaat daar toch prima…

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      12 januari 2011 om 13:05

      @xilver: Als het daar fout gaat, gaat het ook goed fout. Waar ik wel mee eens ben is dat een snelheid van 150 of 160 ‘snachts makkelijk mogelijk is op bepaalde plekken.

      Login om te reageren
  9. opelsintrafreak zegt

    12 januari 2011 om 12:57

    Best wel hopeloze tijden ja ik rij ook weleens met 200KMH als ik terug kom van stappen dan wil ik naar huis en het liefst zo snel mogelijk… Maare als ze mij daarmee pakken ben ik ook zwaar de bok heb mijn rijbewijs pas sinds maart vorig jaar…. Nou weet ik niet of ze een duits rijbewijs mogen invorderen???

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      12 januari 2011 om 13:03

      @opelsintrafreak: Dat mogen ze.

      Login om te reageren
      • opelsintrafreak zegt

        12 januari 2011 om 13:18

        @jzaero: He jammer nou nou ja het is tot nu toe goed gegaan.. en elke auto die ik zie of als ik ook maar iets zie wat me niet aanstaat ga ik wel fatsoenlijk rijden hoor maar toch… Trouwens moet niet vergeten af te kloppen *klopt af*

        Trouwens Ik ging laatst op de A7 een sprintje trekken tegen de politie we gingen naar duitsland stappen met wat vrienden enne ik dacht dat die vrienden er met een rotgang aankwamen dus die auto zat naast me ik gas intrappen ik kijk eens naar links holy ***** politie maar die gasten reden gewoon stug met 140 door zonder ook maar iets van zwaailamp of geluidssignaal.. :S

        Login om te reageren
  10. Remkus zegt

    12 januari 2011 om 12:57

    Hmm, niet dat ik een Porsche rijdt, maar dit doet me wel nadenken over mijn nachtelijke snelheden hier in de provincie :s

    Login om te reageren
  11. HDM zegt

    12 januari 2011 om 12:58

    Hoe sneller hij rijdt hoe sneller die lelijke bak uit zicht is.

    Wel weer lekker Nederlands om op zo’n dooie weg te gaan staan flitsen.

    Login om te reageren
  12. F1Tim zegt

    12 januari 2011 om 12:59

    Ja, de rotte appels moeten eruit. En dit is blijkbaar een hele rotte… zonder auto, lol!

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    12 januari 2011 om 13:00

    wat een lozer ben je dan als agent als je daar gaat staan snachts, je weet immers dat ze dan te hard rijden dus lekker makkelijk bonnen schrijven… moge dit soort agenten allemaal dood gereden of een kogel in hun kop krijgen (ja dat meen ik) ik kan daar zo slecht tegen, ik rij dan welliswaar nog niet (legaal) maar als het om veiligheid gaan doe je het overdag bij idd een school ofzo niet snachts op een lege baan… dan is het alleen zijn veiligheid toch? moet ie zelf weten, als er anderen bij zijn is het wat anders.. maja zo denk ik erover… durf te wedden dat dit weer iemand tegen zijn schenen heeft geschopt

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      12 januari 2011 om 13:04

      @spykerboy:

      Hiermee trap je mij in ieder geval niet echt op mijn teentjes.
      Maar ik vind dat je iets te heftig reageert.
      Tuurlijk ik vind het ook slecht van de politie dat ze juist daar gaan lopen flitsen, vind het onzin. Maar een kogel mogen vangen is me iets te.

      Maarja, goed ik weet niet hoe jij in elkaar steekt, zeker als je nog niet legaal rondrijdt…

      Login om te reageren
    • greenhell zegt

      12 januari 2011 om 13:07

      @spykerboy:
      niet zozeer tegen de schenen hoor, echter ga bij jezelf even te rade wat het met de nabestaande doet (in ergste geval welliswaar) en vooral aan die hulpverleners die bij zijn vrouw moet gaan vertellen dat om die boom daar langs de a7 een groot gedeelte van haar echtgenoot gevouwen zit…. overigens snap ik je reactie wel hoor, tis enigszins lame om daar te laseren… maar toch makkelijk gezegd om dat soort dingen op het circuit te doen…toch?

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        12 januari 2011 om 13:12

        @greenhell: daarom doe ik het ook op circuit.. maar ik weet nu al dat als ik in juni de weg op mag niet aan de snelheid houd ;) ik vind het zowiezo laf in nl hoe snel je een boete krijg bij te hard rijden… me vader had waar die 120 mocht rijden een boete gekregen van 128 kilometer per uur ik bedoel wtf! hoe lullig wil je zijn, je zou maar net iemand even in willen halen en flits… gewoon alles autobahn maken veel beter voor ieders portomonee zelfs de regering… hoe harder je rijd hoemeer benzine je gebruikt dus moet je ook meer tanken ;) en krijg je ook geen boze inwoners over de boetes ;) (ow wat ben ik slim)

        en overigens heb ik geen medeleiden met die mensen hoor had ie maar geen agent moeten worden :D :P (oooo wat ben ik toch hard :D )

        Login om te reageren
        • greenhell zegt

          12 januari 2011 om 13:20

          @spykerboy:
          tja, totdat je het zelf eens meegemaakt hebt is het inderdaad moeilijk om daar een oordeel over te vellen… in elk beroep heb je “leuke en “niet leuke” dingen volgens mij…
          wat betreft autobahn snelheden! :) groot gelijk… die suffe f*ck boetes van 20 euro EX die hoerige 6 euro admin kosten zouden ze moeten afschaffen! helemaal mee eens…

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            12 januari 2011 om 13:29

            @greenhell: ik heb wel al een aantal keer te horen gehad dat een vriend van mij zichzelf dood heeft gereden ofzo hoor ;) en rijden doe ik wel, alleen niet in nl omdat daar teveel gecontroleerd word, hier in midden oosten rijd ik vaak genoeg al sinds ik 13/14 ben ;)

            Login om te reageren
            • The_12oach zegt

              12 januari 2011 om 16:09

              @spykerboy: Der zijn regels. En ja die 8 km/h is gewoon gek maar je hebt een grens en die ligt laag. Als we geen regels hadden was het een bende. En dat wil je niet geloof mij.

              Ik stem ook voor de school laseren of andere gevaarlijke punten. Maar regels zijn regels ik negeer ze ook wel met te hard rijden. Maar ook ik moet het maar slikken als er weer zo een envelop klaar ligt.

              Login om te reageren
        • jzaero zegt

          12 januari 2011 om 14:17

          @spykerboy: Jouw manier van denken laat toch wel duidelijk zien hoe oud je nou eigenlijk bent. Er rijden werkelijk zat malloten rond in Nederland en ik ben vrij zeker ervan dat jij ook op die manier zal gedragen. Natuurlijk is het niet logisch dat men snachts daar gaat flitsen, maar een kogel gaat me wel erg ver.. Dat jij al rijdt vanaf je 13/14de betekent nog niet dat jij je aan kan passen aan het verkeer. Anticiperen is heel iets anders dan een auto besturen. Een auto besturen is vrij snel geleerd, maar het constant aanpassen aan verkeerssituaties is heel iets anders en reken maar dat als je te hard ergens op af rijdt, dat het dan fout gaat. Dan bedoel ik niet de Apex vinden, maar de situatie inschatten op bijvoorbeeld rotondes of iets dergelijke.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            12 januari 2011 om 15:21

            @jzaero: ik rij nu al 4-3 jaar schade vrij hoor vriend ;) en ik rij ook gewoon in de spits ;) en dan wel in wat anders dan een golfje ofzo ;) iets met wel heel veel meer kracht onder het pedaaltje…

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              12 januari 2011 om 17:59

              @spykerboy: Wil niet moeilijk doen en ik kan het best wel vinden in een paar van je standpunten… maar 3-4jaar schadevrij rijden met een geboortedatum van 1993 lijkt me sterk, en in een paar reacties hierboven zeg je dat je nog niet legaal rijd….

              Login om te reageren
              • spykerboy zegt

                12 januari 2011 om 20:30

                @xilver: niet legaal betekent niet dat ik niet rijd ;) en zoals ik ookal zij rij ik niet in nederland, maar wel als ik in koeweit ben bij me ouders aangezien ik er zelf niet meer woon, hier kan dat allemaal nog gemakkelijk ;)

            • Jipp zegt

              12 januari 2011 om 21:50

              @spykerboy: overigens, wil ik wel eens weten, hoe snel jij je rijbewijs haalt. daarbij heb je weinig hersens gezien je ideeen.

              Login om te reageren
        • Jipp zegt

          12 januari 2011 om 21:48

          @spykerboy: je doet wel heel stoer, je krijgt te snel een boete etc. maar denk is na jonge, voor 128 km een boete krijgen, ongeveer 50 euro. maar waarschijnlijk reed je op de teller wel 140.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            13 januari 2011 om 08:34

            @Jipp: ìk reed niet maar me pa, nederland is gewoon te risky om minderjarig te rijden. popo is te actief daaro en het intreseert hun wel wat dat iemand die minderjarig is rijd :(

            Login om te reageren
    • hetvijfdewiel zegt

      12 januari 2011 om 13:17

      @spykerboy: wacht maar tot je je rijbewijs wel hebt en ziet hoeveel debielen er in nederland over de snelweg rijden, dan ben je blij dat er zoveel gecontroleerd wordt. Hoe fcking onvolwassen kun je zijn als je mensen gaat doodwensen omdat je het niet eens bent met het beleid.

      Login om te reageren
      • greenhell zegt

        12 januari 2011 om 13:22

        @hetvijfdewiel:
        aangezien hij zijn rijbewijs nog niet heeft, verteld dat jou niet voldoende dan?

        Das de jeugd waar we de oorlog tegenwoordig mee moeten winnen ;) (no offence)

        Login om te reageren
      • rvssax zegt

        12 januari 2011 om 13:25

        @hetvijfdewiel:
        Zo is dat. Denk er precies hetzelfde over. Ik zelf ben sinds maart 2010 op de weg te vinden, sindsdien al ruim 25.000km gereden. en ik zie dat er een hoop scheelt aan het rijgedrag van 90% van de mensen. Ik ben nog een tiener, al is het een paar maandjes. Maar ik kan best zeggen dat ik beter rijd dan de meeste zakenpikkies op de weg. (Sinds september traject Raamsdonksveer-Zwijndrecht, altijd druk).

        Ik wil niet zeggen dat ik de topchauffeur ben, maar ik durf wel te zeggen dat ik wat inzicht heb, en het mis is op de weg. En dat van die kippen zoals een spykerboy denken dat snelheid alles is en dat er een agent die BEVELEN opvolgt van hun hogere. Altijd persoonlijk proberen te raken terwijl het hem niet eens aangerekend kan worden. Dan moet je die ‘chef’ maar neerschieten.
        Bah, sommige mensen. Maar goed, genoeg gezeikt, t gaat niet over mensen zoals jou.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          12 januari 2011 om 21:45

          @rvssax: beter zijn met nog geen jaar je rijbewijs en tiener, je hebt een te hoge pet van je op jongen. Toen ik net me rijbewijs had zat ik wanneer kon in een taxi om zo bij te verdienen, in een jaar 30000 km gereden, maar nog mis je een deel ervaring en inschatting vermogen om jezelf beter dan andere te noemen. Je rijdt misschien netter, maar beter moet je niet meteen noemen. ook jij kan een auto nu nog gewoon plat rijden.

          Login om te reageren
    • 72bug zegt

      12 januari 2011 om 13:18

      @spykerboy:

      Je schopt niet tegen mijn schenen, maar vind je opmerking wel een beetje dom. Alsof die betreffende agent het verzint om daar te gaan staan. Gast doet toch ook gewoon wat hem wordt opgedragen?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 januari 2011 om 19:26

      @spykerboy: Voor je die agenten de kogel toewenst, laten we niet vergeten dat die mannetjes daar in opdracht staan, en niet voor hun plezier.

      Befehl ist Befehl!

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        12 januari 2011 om 20:31

        @Esprit_de_Flandre: okok de bevelgevers een kogel dan? :P

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          12 januari 2011 om 22:31

          @spykerboy: Na de opstand rolt de kop van de dictator. Altijd…

          Login om te reageren
  14. Tommy2 zegt

    12 januari 2011 om 13:03

    Prutser! Op de A7 kan je makkelijk 300+ halen! Bijna geen bochten en snachts nooit een kip te bekennen.

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      12 januari 2011 om 13:05

      @Tommy2:
      Ik weet niet hoe t zit, maar volgens mij zijn die porsches gelimiteerd op 250 oid.

      Maarja goed. Kon beter, maar hoeft niet van mij :).

      Login om te reageren
      • anuspraeternaturalis zegt

        12 januari 2011 om 13:36

        @rvssax: Porsches zijn nooit gelimiteerd. De traagste Panamera haalt 283km/h en de snelste 303km/h…

        Login om te reageren
        • gullwing zegt

          12 januari 2011 om 13:42

          @anuspraeternaturalis:

          Dat is niet helemaal waar wat je zegt want de ’traagste’ panamera heeft een top van 257 dat is de 3,6L met 299pk.

          OT: best lullig voor hem dat hij dan word gepakt, ik zou precies hetzelfde doen als ik daar had gereden. Maar blijft natuurlijk klote als je dan toch wordt gepakt.

          Login om te reageren
          • anuspraeternaturalis zegt

            12 januari 2011 om 23:07

            @gullwing: Je hebt gelijk! Die versie zag ik niet op autoweek, vandaar mijn vergissing. :)

            Login om te reageren
  15. laus zegt

    12 januari 2011 om 13:11

    Hij is tenminste fatsoenlijk gepakt. Ik wordt met 59 gepakt in een 30km zone bij werkzaamheden (op een kaarsrechte, vlakke en nette weg waar volgens mij helemaal geen werkzaamheden waren en 70 prima moest zijn). Dat is gewoon genaaid. Ik wordt liever gepakt op de snelweg met zo’n tempo dan dat ik genaaid wordt bij werkzaamheden. Dat geheel ongeacht boetebedrag en rbw.

    Login om te reageren
  16. Michiel1 zegt

    12 januari 2011 om 13:12

    pff wat een prutser daar kan je makkelijk 250+ halen hoor!
    heerlijk stukkie om je wagen even te toppen en uit te vinden dat hij harder kan dan je dacht!

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    12 januari 2011 om 13:23

    Aan de auto zal het niet liggen…met gemak die snelheid cruisen hoor ! En midden in de nacht ‘laseren’….wát een ondeugdelijke mongolenkop….Gaat zijn salaris nu met 1% omhoog, van 1500 euro naar 1515 euro bruto ? Jemig, wat een miskleunig manneke…

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      12 januari 2011 om 13:26

      @Megakix:

      Zie mijn bericht van 13:25… Denk je dat hij dr zelf voor kiest om ’s nachts aan de snelweg te gaan staan om te laseren?

      Login om te reageren
  18. kraakensmaak zegt

    12 januari 2011 om 13:41

    Overdreven altijd die snelhijdslimieten, er zijn genoeg momenten dat de weg het toe laat en je zonder grote gevaren 200 kan rijden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 januari 2011 om 17:24

      @kraakensmaak: inderdaad op circuitpark Zandvoort kan dit het grootste deel van het jaar. Op de Nederlandse openbare weg eigenlijk nooit, omdat niemand er rekening mee houdt er er iemand met zo’n vaart aankomt zetten.

      Login om te reageren
  19. midasracer zegt

    12 januari 2011 om 13:45

    Met iets te hard rijden ’s nachts is niets mis mee, maar over de 200 gaat veel te ver. Als je na de nachtdienst het klaverblad Heerenveen op sukkelt, verwacht je niet zo’n malloot in een Porsche. Blijkbaar is het noodzakelijk dat de politie daar controleert.

    Login om te reageren
  20. zdev zegt

    12 januari 2011 om 14:06

    Wat flauw. Een kaarsrechte snelweg, goed zicht, goed weer, geen ander verkeer, midden in de nacht, en een auto die voor snelheid gemaakt is. En dan 120 moeten keutelen.

    Dat je ter hoogte van afslagen en opritten en knooppunten voorzichtig rijdt, oké, maar daarbuiten moet je gewoon flink kunnen doorrijden.

    Login om te reageren
  21. Marijn90 zegt

    12 januari 2011 om 14:08

    @ CBR600rr

    Oke dankje man, dat wist ik niet. Beter opletten de volgende keer dus. Maar je kan toch altijd zeggen als je geflitst wordt door een paal dat jij niet de bestuurder was. Moet die persoon die dan ‘gereden’ heeft hem inleveren of nog steeds jij omdat het jou auto betreft?

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      12 januari 2011 om 18:06

      @Marijn90: Ik had het toen opgezocht in de wetboeken, en daar staat in dat de kentekenhouder verantwoordelijk is tenzij iemand anders toegeeft dat hij het was. Dus bij glashard ontkennen is de kentekenhouder alsnog de pineut.

      Login om te reageren
  22. R_Arends zegt

    12 januari 2011 om 14:13

    A dat was dan het exdemo dodel van Porsche 05-JVV-8. Eigenaar van Club LEF in beilen :P

    Login om te reageren
  23. R_Arends zegt

    12 januari 2011 om 14:13

    *Model

    Login om te reageren
  24. remusjegt35r zegt

    12 januari 2011 om 14:25

    224 km/h is ook wel heel erg snel en gevaarlijk….

    Login om te reageren
  25. opgooier zegt

    12 januari 2011 om 15:18

    224km/u is nog vrij matig in een Porsche. Zelfs met een 1.9 TDI haal ik regelmatig de 200km/u (op teller) op de A7 maar dan meer tussen Sneek en de afsluitdijk. Op late tijdstippen is het daar erg rustig en kun je vrij relaxt de topsnelheid van je auto halen.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      12 januari 2011 om 15:53

      @opgooier: Die Porsche rijdt dan wel nog dik in zn 1 maar jij al in je 10…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        12 januari 2011 om 19:28

        @The360box: ‘+1’, zoals ze dat dan zeggen…

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        12 januari 2011 om 21:40

        @The360box: dan heb jij nog nooit een 1,9tdi gereden, want dat haalt hij makkelijk. Weet ik uit ervaring. Ook de 1.6tdi kan het, al heeft die er ondanks meer pk wel meer moeite mee heb ik het gevoel.

        Login om te reageren
  26. porsche911turbo2 zegt

    12 januari 2011 om 15:28

    is dat zo hard dan?? kan dat ik daar wel een beetje aan gewend ben maar ben vaker veel harder gegaan…

    Login om te reageren
  27. porsche911turbo2 zegt

    12 januari 2011 om 15:29

    @Porsche911turbo2: dan moet ik er wel bij vertellen dat het in ons buurland was en volkomen legaal en ook zonder andere in gevaar te brengen ;) anders is het gewoon dom..

    Login om te reageren
  28. Ferdinand1 zegt

    12 januari 2011 om 15:38

    Tsss… Die snelheid haal ik overdag weleens… Flauw hoor.

    Login om te reageren
  29. Poll zegt

    12 januari 2011 om 15:55

    Als ze nog iets met die maximumsnelheid willen doen… Is ’t dan geen goed idee om tussen 22.00 en 07.00 uur alle snelheden buiten de kom of op autowegen en autosnelwegen te verhogen met 10 km/h? Lijkt me een zeer goed compromis.

    Login om te reageren
  30. jzaero zegt

    12 januari 2011 om 15:55

    @spykerboy: dat jij op jouw manier met een pk-beul door het verkeer probeert te komen betkeent niet dat je sociaal bent tegen je medeweggebruiker. Jij zegt dat je sowieso te hard zou rijden, wat nu wel goed gaat, maar vroeg of laat zit je dan in zon situatie. Je typeert wel de jonge bestuurders die gevaren onderschatten

    Login om te reageren
  31. opelsintrafreak zegt

    12 januari 2011 om 16:32

    Ach hij kan nu tenminste via het internet alle info over zijn bekeuring opvragen ;) http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=97596

    Login om te reageren
  32. macready zegt

    12 januari 2011 om 17:14

    Ook wel eens 270 aangetikt daar op een rustig moment (geen kip). De bewuste Panamera 3 dagen geleden nog gespot op hetzelfde traject, geen onbekende.

    Login om te reageren
  33. mashell zegt

    12 januari 2011 om 17:50

    De man is dus een recidivist. Hij doet dit soort dingen vaker, wellicht dat de politie klachten had gehad en hem min of meer stond op te wachten. Dat zou een bijzonder effectieve opsporing en handhaving zijn.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 januari 2011 om 19:30

      @mashell: Interessant denkspoor…

      Login om te reageren
  34. Atenza zegt

    12 januari 2011 om 18:05

    Ik rij ook wel eens 200+. Komt dat dan ook op AutoBlog? Of alleen als ik in een lelijke Porsche rij..?
    .
    Tja wel lullig natuurlijk. Ze kunnen idd beter binnen de bebouwde kom meten. Maar hoezo zonder gevaar op een lege weg? Overstekend wild? Auto die van de afrit komt en lang niet zulke snelheden heeft; verkeerd inschatten van snelheden kan ook grote gevolgen hebben…?

    Login om te reageren
  35. MichaelvdBroek zegt

    12 januari 2011 om 18:41

    hahah dik, wel lekker verstandig met dat natte weer :P

    Login om te reageren
  36. Woestijnridder zegt

    12 januari 2011 om 19:20

    Hmm, 224kmu/u na correctie. Toch al snel 250km/u op je teller.
    Ik snap wel dat ze controleren in de nacht: minder druk op de snelwegen en dus meer mensen die het gaspedaal verder intrappen want ” ze hebben eindelijk eens de ruimte”.
    Met die snelheid rijden is levensgevaarlijk: werkelijk niemand die daar rekening mee houdt op de snelweg en als er dan maar 1 bestuurder is die vlak voor je neus met 130km/u een vrachtwagen gaat inhalen, terwijl jij er met 250km/u op je tellertje aankomt vliegen, dan helpen die mooie keramische remschijven ook niet voldoende. Vervolgens is het leed niet te overzien als je met zulke snelheden een ongeluk hebt.
    EN ja, in Duitsland mag je die snelheden soms wel rijden op de snelweg maar vergeet 1 ding niet: relatief vallen er meer verkeersdoden en zwaargewonden in Duitsland dan in Nederland. En in Duitsland letten in ieder geval de Duitsers behoorlijk goed op als ze op de snelweg rijden.
    Snelheidsverschillen zijn een hele grote factor bij ongelukken.

    Men mag dit soort politieacties “absurd” vinden (die agenten verzinnen dat trouwens niet zelf) maar als je een nachtje op een trauma-afdeling van een ziekenhuis hebt meegedraaid dan wil ik nog wel eens horen wie deze controles belachelijk vindt. Zie het maar als het verschil tussen een ongeluk overleven en normaal verder kunnen funtioneren en jezelf hartstikke dood rijden waarbij over honderden meters snelweg naar onderdelen van jezelf mag worden gezocht.
    Ik rij in mijn vrije tijd lekker op circuits.

    Login om te reageren
    • opelsintrafreak zegt

      12 januari 2011 om 19:31

      @Woestijnridder: Nou ik woon in duitsland enne soms als je echt verstand heb dan kijk je toch ook eerst in je spiegels en dan zie je snel genoeg hoe hard die auto rijd…. Enne als je zo hard rijd hoe je er toch ook gewoon rekening mee… dan kun je makkelijk optijd remmen hoor! Tenminste als ik rij altijd wel iig…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 januari 2011 om 19:32

      @Woestijnridder: Ik denk er hetzelfde over, had alleen geen zin om dat allemaal uit te typen. Als je eventjes wacht, doet een ander dat altijd wel voor je. :P

      Login om te reageren
    • tstile zegt

      13 januari 2011 om 00:36

      @Woestijnridder: Tegen die mensen op de trauma opvang zou ik zeggen gebruik je spiegels eens.

      Ontopic zo’n Porsche is gewoon gemaakt voor een leuke snelheid en zolang je goed uitkijkt is er niks aan de hand. (dus niet een sliert auto’s inhalen met 100 snelheidsverschil)

      Login om te reageren
  37. douwe zegt

    12 januari 2011 om 19:26

    moet kunnen toch. ik had er wel naast willen zitten :)

    Login om te reageren
  38. gerwinw zegt

    12 januari 2011 om 19:52

    Tja, een kameraad heeft laatst om half 2 ’s nachts op een achterafweggetje in de buurt van een klein gehucht, een boete voor niet-handsfree bellen gekregen… ongeluk zit in een klein hoekje, ook ’s nachts.

    Maar 224 km/h is toch wel érg snel in Nederland: de andere weggebruikers (al zijn het er op dat tijdstip maar 2) verwachten zulke snelheden niet…

    Login om te reageren
  39. JvT zegt

    12 januari 2011 om 20:52

    Gordon?

    Login om te reageren
  40. Cantago zegt

    12 januari 2011 om 21:37

    Ik snap dat je niet te hard mag rijden blablabla, maar midden in de nacht met een lasergun gaan staan? Wat een Nazi zeg! Wat zou je zelf doen met een Panamera?!

    Login om te reageren
  41. xilver zegt

    12 januari 2011 om 21:58

    Veel mensen die hier zeggen ‘ik rij ook wel eens 200km/u’… hoeveel procent daarvan zou daadwerkelijk al die snelheden gedaan hebben… ik schat op niet al te veel…Meeste betaalbare wagens halen niet eens 200 km/uur…

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      12 januari 2011 om 22:26

      @xilver:

      Heb het dagelijks gedaan, op een gegeven moment is het niet meer zo spannend. Alles went…
      Heb nu een aantal jaar mijn rijbewijs ( meer dan 100.000 km gereden)
      Of je nou met 200 komt aanzetten of met 140, je hebt altijd wel een idioot die hem zo naar links gooit zonder te kijken.
      Daarom moet je het ook nooit voor 7u ’s avonds doen, kun je in ieder geval nog uitwijken via de vluchtstrook zonder een noodstop te hoeven maken.
      Remmen is namelijk niet altijd een optie.

      Login om te reageren
      • anuspraeternaturalis zegt

        12 januari 2011 om 23:09

        @unknown234: Niet mee eens hoor. Ik rijd ook vrijwel altijd boven de 200km/h, mits er ruimte voor is [en die is er vrijwel altijd]. Uiteraard zul je het niet kilometers lang volhouden, maar ook dat komt vaker voor dan je zou denken.
        En met een goed inschattingsvermogen, heb je vaak niet eens je rempedaal nodig – ik in in ieder geval vrij weinig.

        Enne, er zijn genoeg ‘betaalbare’ auto’s die boven de 200km/h kunnen hoor. ;)

        Login om te reageren
    • opelsintrafreak zegt

      13 januari 2011 om 13:37

      @xilver: Nou wij hebben een Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130PK (BJ2002) en die haalt de 200 echt wel ;) 80 *** op de klok rijd lekker hoor, En de auto die we hiervoor hadden haalde het ook! Opel sintra 3.0 V6 200PK ook een lekkere auto om in te rijden maar de mondeo is toch net ff iets sportiver!

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        13 januari 2011 om 15:37

        @opelsintrafreak: Heb zelf een tijdje met een Mondeo 2l Ghia gereden.. bouwjaar 2004… dat ding haalt 195km/u (had wel al 180k km).
        @anuspraeternaturalis: Met betaalbaar bedoel ik bv een Citroen C8 (187 kunnen maxen), VW Polo (de 1.2 haalt met moeite 160), Land Rover Discovery (nipt 200 kunnen aantikken)… die zaken. Natuurlijk als je een segmentje hoger gaat dan is dit niet meer zo uniek… bv een VW Passat CC (136pk rond de 220), Range Rover TDV8 (215 mee kunnen halen)…Met gemiddelde wagen bedoel ik tussen de (in Belgische prijzen) €12.000 – €30.000, prijzen die 70% van de bevolking kan halen…

        Login om te reageren
        • anuspraeternaturalis zegt

          13 januari 2011 om 16:03

          @xilver: Eerder sprak je niet over een ‘gemiddelde’ auto, maar in het algemeen. Maar ik geef je wel gelijk hoor, het hangt er natuurlijk sterk van af hoe snel je naar de +200km/h knalt. Overigens is het in België meer mogelijk dan in Nederland. Daar valt mij altijd op dat de mensen veel harder rijden; waar je in Nederland al met 130km/h iedereen inhaalt, doe je in België in veel gevallen nog met 160km/h te kort. Enfin.

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            13 januari 2011 om 18:06

            @anuspraeternaturalis: We hebben hier in België het voordeel dat er geen mobiele undercover brigades rondrijden zoals in Nederland. Een goede GPS en een radiozender (wordt bij ons in België gemeld waar de zwaantjes staan via de radio) kunnen er voor zorgen dat je alle flitspalen en flitsers kan zien aankomen.

            Login om te reageren
            • anuspraeternaturalis zegt

              14 januari 2011 om 12:52

              @xilver: Ik las anders pas nog dat ze een paar BMW’s hadden aangeschaft voor ‘undercover’ controle?

              Login om te reageren
              • xilver zegt

                14 januari 2011 om 18:39

                @anuspraeternaturalis: Da’s ook weer waar… maar onze politie kennende zal het toch weer zeer incompetent aangepakt worden en zullen we het alsnog kunnen merken of ze aan het flitsen zijn of niet…

  42. Dimglor zegt

    13 januari 2011 om 13:03

    Auwtch…… Pijnlijk … Wel redelijk vlot hoor.

    Login om te reageren
  43. mmax zegt

    14 januari 2011 om 12:03

    Haha best wel knap toch.

    Login om te reageren
  44. tarquesh zegt

    15 januari 2011 om 20:07

    Wetten zijn over het algemeen prima maar je weet hoe kinderachtig agenten zijn.
    Ze rijden zelf altijd te hard en zijn vaak betrokken bij zware verkeers ongevallen.
    Het zijn dus hypocriete mensen. Lulletje rozenwaters. Rechter likkers.
    Waarom de panamera rijder zijn roze papiertje heeft afgegeven is me een raadsel omdat de wet op snelheids beperkingen achterhaald is.

    Login om te reageren
  45. casp0r zegt

    15 januari 2011 om 21:05

    Hey Spykerboy, mijn pappie is ook heel rijk, ik rijd ook al sinds mijn 14de in een Lambo rond, schade vrij!
    Ook heb ik al 2 vliegbrevetten op zak, en als ik 16 ben mag ik commerciële airliners vliegen. Gisteren had ik Schumacher nog even eruit gereden op de Nürburgring, eigenlijk heb ik niets gepresteerd in het leven en kijk ik neer op het plebs van deze samenleving. Als ik 18 ben krijg ik een Koenigsegg van m’n pappie, dan zal ik Nederland even laten zien hoe je moet autorijden.

    Login om te reageren
  46. mellie zegt

    17 januari 2011 om 19:46

    Oke het is te hard maarja het is snachts op een lege weg en dan ook nog midden in friesland ik zou em ook leker diep intrappen op een lege snelweg in friesland dan verw8 je ook niet dat er een agent doeloos zijn tijd zit te verdoen om 1 overtreder te pakken.

    Login om te reageren
  47. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 16:42

    das best rap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North