• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Perana Z-One komt begin 2011 naar Europa

Auteur: robbie, gepost 5 september 2010 om 18:03 – 23 Reacties

Perana Z-One side
Sinds de onthulling van de door Zagato ontworpen Perana Z-One in Geneve 2009 werd het redelijk stil rondom het Zuid Afrikaanse project. Meestal voorspelt dat niet veel goed, maar in dit geval blijkt dat er achter de schermen hard is gewerkt.

Door strengere emissieeisen in zowel de VS als Europa liep het project wat vertraging op, maar in november van dit jaar moeten de eerste exemplaren in de VS afgeleverd worden. En vanaf januari 2011 zullen de eerste exemplaren worden uitgeleverd in het Verenigd Koninkrijk en Zuid Afrika. De rest van Europa en het Midden Oosten zal moeten wachten tot maart 2011.

En wat gaat dat dan kosten? Perana mikt op een prijs van €79.000 (incl. belastingen), dat is iets meer dan de €50.000 (excl. belastingen) waar ze het in 2009 over hadden. Ik vrees echter wel dat er in Nederland nog een forse schep BPM en slurptax bij zal komen.

Onder de motorkap ligt namelijk een 6.2 liter grote V8 van GM die 449 pk levert en ervoor zorgt dat de Z-One binnen 4 tellen op de 100 zit en als je tot 10 telt staat de teller al op 160 km/u. Niet verkeerd toch?

Eind deze maand moet in elk geval de configurator online komen zodat we alvast weg kunnen dromen.

Ook interessant!

  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Krijgt de AMG One niet de beloofde pk's?
  • Humble One is niet heel bescheiden
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Perana, Supercars, z-one, zagato

Vorig bericht: « Video: Getunede Ferrari Enzo vs CF-18 Hornet
Volgend bericht: Dhiaa Al-Essa (21 jaar) heeft 30 auto’s in zijn garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. corvette z06 zegt

    5 september 2010 om 18:05

    niet slecht , ziet er veel belovend uit mooie lijnen.

    Login om te reageren
  2. martinus zegt

    5 september 2010 om 18:07

    Ik vind het maar een gedrocht

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    5 september 2010 om 18:11

    In november de eerste levering, en nog nergens een afgewerkte productieversie gespot/gelekt? Geloof er niets van.

    Login om te reageren
    • koos zegt

      5 september 2010 om 18:46

      @Esprit_de_Flandre: de productieversie is een paar weken gepresenteerd in Monterey, USA (te vinden op autoblog.com).

      Login om te reageren
  4. woem zegt

    5 september 2010 om 18:19

    waarom zouden ze bij deze wagen eig gekozen voor een stalen body en niet een iets lichter metaal of kunstof of carbon ofzo? voor de rest mooie wagen…

    Login om te reageren
    • koos zegt

      5 september 2010 om 18:39

      @woem: body is “Vinyl-Ester Composite”.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 september 2010 om 18:42

      @woem:

      Omdat staal veelgoedkoper en eenvoudiger te bewerken en te ontwerpen is.
      Om staal te bewerken heb je een vakman nodig, en naargelang welke machines je hebt kan hij sneller en preciezer werken.
      Voor lichtere metalen heb je al een leger materiaalkundigen nodig voor het ontwerp, een fabriek vol speciale machines om het te fabriceren.
      En voor Carbon het je daarbovenop nog eens veel meer geschoold personeel en nog meer ontwerpers en vooral controlle nodig. En het zal dus nog duurder worden.

      Bij alluminia frames moet je al massaproductie hebben (zoals de jag xk of de 911 ofzo om eraan uit te kunnen)

      Voor carbon moeten de prijzen omhoog zoals bij een 458 of een mp4-12c.

      Login om te reageren
  5. fant zegt

    5 september 2010 om 18:19

    Helemaal geen slechte prijs! Ik vind hem erg mooi, zelfs de achterkant(die ik eigenlijk bijna altijd lelijk vind bij zagato-ontworpen wagens).

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    5 september 2010 om 18:38

    Leuke afwisseling voor het straatbeeld in Düsseldorf, de zijstraatjes van de PC Hoofdt en zowat half middenklas Londen.

    Maar ik denk niet dat je ze vaak op de Nürburgring, of op de oprit van je Corvette, Porsche rijdende buur zal zien staan.

    En ik zie mezelf hem ook niet direct kopen.

    Login om te reageren
  7. PreWar zegt

    5 september 2010 om 18:56

    prachtig design alleen een V8 van GM? ik zou toch eerder voor een V6 van alfa gaan, of de v8 uit de quatroporte..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 september 2010 om 19:08

      @PreWar:
      tuurlijk zou jij dat doen ..
      want jij gaat em toch nooit kopen .. laat staan onderhouden ..

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      5 september 2010 om 19:28

      @PreWar:

      Enig idee wat het verschil in prijs, beschikbaarheid, (en zelfs betrouwbaarheid) gebruiksgemak en aftermarket spullen is tussen een GM V8 en een V6 of V8 van de fiat groep?
      GM’s motoren zijn veel gebruikt, ze krijgen veel feedback van klanten en bedrijfjes die hun motoren gebruiken, ideaal voor een inbouwproject dus.
      Stel dat eens tegenover die paar V8en die fiat groep rondbollen heeft, en vooral hoeveel kilometers die maken.

      En hoe vervelend het wel niet is als zowel deze als de 3200 gt met dezelfde motor zouden rondrijden als deze concurrent van hem.

      Login om te reageren
  8. jp zegt

    5 september 2010 om 19:29

    Ik vind hem wel mooi. Net als vroeger autos als de Detomaso Pantera en Iso griffo en andere kleinschalige projectjes. Mooie coach met een amerikaanse v8 erin.

    Als het onderdeel ook nog een beetje deugd, leuke auto voor een nette prijs.

    Login om te reageren
  9. stihl zegt

    5 september 2010 om 20:35

    Ziet er uit als een TVR

    Login om te reageren
  10. kowalsk zegt

    5 september 2010 om 21:43

    Ik heb die Zagato-ontwerpen nooit kunnen waarderen, ook niet voor die prijs.

    Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    5 september 2010 om 22:18

    Apart, mooi en zeldzaam, laat maar komen, het is altijd een verrijking van de keuze mogelijkheid, dat mag ik wel.

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    6 september 2010 om 07:33

    100-160 in 6 seconden? Erg lang, Lijkt een heel klein beetje op een Shelby Daytona.

    Login om te reageren
  13. Geert Schoots zegt

    6 september 2010 om 08:55

    Ik geloof eigenlijk niet dat het voor die prijs kan tenzij ze de eerste serie met verlies verkopen, maar goed laat maar zien…

    Login om te reageren
  14. Style zegt

    6 september 2010 om 11:29

    echt een schitterende auto, heb m al 2x in Geneve gezien

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    6 september 2010 om 12:12

    Ik vind dat deze er eigenlijk best goed uitziet… mag er zeker komen..

    Login om te reageren
  16. VonStroke zegt

    6 september 2010 om 13:32

    Beetje veel TZ-3 of omgekeerd.

    Login om te reageren
  17. PreWar zegt

    7 september 2010 om 15:01

    @lincoln
    arm kereltje.. op de teentjes getrapt?

    Login om te reageren
  18. PreWar zegt

    7 september 2010 om 15:06

    @Hupke:
    Dat intresseert mij eigenlijk vrij weinig, want nu komt het eropneer dat het eigenlijk gewoon weer een Amerikaanse bak is. Ik zou voor een italiaanse motor gaan alleen al vanwege het toerental/geluid. Dat vind ik beter passen bij het design dan een brommende v8 van GM

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North