
De AMG One komt niet alleen veel later dan gepland, maar krijgt mogelijk ook minder vermogen dan belooft.
We worden tegenwoordig doodgegooid met spectaculaire hypercars die 1.000 pk of meer hebben. Daar zitten vooral veel luchtkastelen tussen. Zo niet de Mercedes-AMG One. Dit is een prestigeproject van Mercedes en die gaat er dus sowieso komen. Ooit.
De AMG One staat inmiddels bekend als de auto die eindeloos uitgesteld wordt. Zelfs voor een fabrikant als Mercedes kan een hypercar dus een hoofdpijndossier zijn. Volgens de laatste berichten moet het in 2022 dan eindelijk zover zijn: dan zou de AMG One in productie moeten gaan.
Het is nog wel even de vraag of Mercedes ook alle beloftes waar gaat maken. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de AMG One niet de beloofde hoeveelheid pk’s krijgt. Waarom we dat zeggen? De specificaties in Forza Horizon 5 vallen een beetje tegen.

Natuurlijk, Forza is maar een game, maar het is niet de eerste de beste game. De specs zijn normaalgesproken in overeenstemming met de daadwerkelijke specs van de auto. Nu heeft Mercedes zelf nog geen definitieve cijfers gedeeld, maar wellicht weten de makers van Forza meer dan wij.
In de game heeft de AMG One 877 pk en 725 Nm toebedeeld gekregen. Dat is toch zo’n 123 pk minder dan de 1.000 pk die Mercedes eerder had beloofd. Het is niet ondenkbaar dat de AMG One inderdaad minder vermogen krijgt, want eerder werd al bekend dat Mercedes daarmee aan het worstelen was. Het partikelfilter zou hen daarbij parten spelen.
Nu is 877 pk absoluut niet misselijk, maar voor een auto van het kaliber van de AMG One is het toch wat mager. De Bugatti Veyron had namelijk twintig jaar geleden al 1.001 pk.
We moeten verder nog even geduldig afwachten – zoals we al vier jaar doen – om te horen wat de definitieve cijfers van de Mercedes-AMG One zullen zijn. Misschien valt het mee en heeft Forza de AMG One gewoon wat laag ingeschat.
Via: Jalopnik
Ach, over een paar jaar komt er wel een Mercedes AMG One R black series 4matic S die wel die 1000 pk heeft.
@Machielvdd: 20 jaar geleden was 4 jaar voordat de productie van de Veyron uiteindelijk van start ging en het ding ook nog constant uitgesteld werd.
@torsen: die overigens ook een flink meer aantal cilinders, turbo’s en liters motorinhoud had.
De Veyron weegt ook zo veel als een kleine maan, dus lekker belangrijk dat die meer vermogen heeft.
Moet m nog proefrijden in Forza maar bij de intro viel t wat tegen.
@fastforward: Even via de Festival Showcase doen, kan je elke auto proefrijden :)
Veyron heeft ook 16 cilinders en 4 turbo’s daar kan wel iets meer pk’s uit getrokken worden dan uit een geblazen V6. Zonder dat het direct stuk gaat…
Reality check: De Veyron is dus al 20 jaar oud. Holy
@michiel_vandelft: dat was dus ook meteen mijn gedachte… slik
@petroldrinker: we worden oud..
Het is AMG.. Dus ik heb zo’n vermoeden dat het met het vermogen wel goed zit.
Appels met peren vergelijken. Een Veyron is een dikke oma en de AMG One het mooie slanke nichtje.
Neemt niet weg dat ik de Veyeon een machtig apparaat vind. De AMG One zal echter van een andere orde zijn. Dus wel wendbaar en super geschikt voor het circuit.
Lelijke auto met Kia stinger achterlichten.
@curbeater: Ik zie geen lijn doorlopen aan de zijkant, waar de ontwerper overduidelijk is uitgeschoten.
Idd, kan dan ook maar kort naar dat gedrocht kijken🥴. Is zekers mee door den bleiter Hamilton ontwikkeld dus rijd voor geen meter🤣.
Gewoon met roetfilter op kenteken zetten en dan aan de klanten uitleggen hoe ze hem er achteraf tussenuit kunnen halen zodat ze >1000pk hebben. Hebben de klanten meteen een tof verhaal.