• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 207 Spider

Auteur: autoblogger, gepost 30 september 2006 om 13:53 – 23 Reacties

Peugeot 207 Spider


Peugeot was in Parijs lekker bezig met diverse concepts, zo stond er ook een 207 Spider. Deze conceptcar is gebaseerd op de Peugeot 20Cup racer die we al eens eerder zagen.

De 1.6 liter THP (Turbo High Pressure) 16v EP6 DTS motor is dezelfde die de toekomstige 207RC zal krijgen en is in samenwerking met BMW ontwikkeld. Het vermogen is 175pk, met een max koppel van 240 Nm. Alleen de luchtinlaat en uitlaat zijn aangepast voor gebruik in de Spider 207, die overigens een gewicht heeft van 720kg… Lekkerrr.

Andere concepts van Peugeot die in Parijs aanwezig waren: de 207 RCup en de 908 RC.

Peugeot 207 Spider
Peugeot 207 Spider
Peugeot 207 Spider

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

207, Cabrio, concept, Peugeot

Vorig bericht: « Audi R8 op video
Volgend bericht: Dodge Caliber SRT-4 – 303 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. mvagusta zegt

    30 september 2006 om 13:57

    Lijkt een beetje op een evaluatie van die driewieler die ze al een keer hadden gepresenteerd! Ik vind het niks! Die 207 Rcup ziet er beter en lekkerder uit!

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    30 september 2006 om 14:02

    @mvagusta: dat kan kloppen, hij is namelijk gebaseerd op de 20Cup driewieler:
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/08/26/peugeot_toont_dikke_driewieler
    Zoals ik al aangaf;)

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    30 september 2006 om 14:02

    Ik begrijp het ff niet is dit nou voor de straat bedoeld of voor het circuit? Als dit voor de straat is bedoeld dan hoeft het voor mij niet namelijk…..

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    30 september 2006 om 14:05

    @Rick dos: Sorry, nog even wat toelichting uit het persbericht…
    This car, intended to be driven in a single class category, will provide intense and genuine driving pleasure, combined with the use of a production engine of fering a high level of torque and reliability.

    This category will be the curtain raiser to all five rounds of the Le Mans Series (LMS) and an extra event will also take place in France as part of the Rencontres Peugeot Sport.

    It is a racing car embodying the attributes of both LMP1 and LMP2 cars and complying with ACO regulations, particularly as regards rollover protection.

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    30 september 2006 om 14:05

    Je zit trouwens in dit ding wel heel dicht tegen elkaar niet?!

    Login om te reageren
  6. mvagusta zegt

    30 september 2006 om 14:07

    @autoblogger…

    Sorry, ik had dat niet gezien! Maar ik had wel gelijk!

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    30 september 2006 om 14:07

    @autoblogger
    Oke duidelijk! Thanks!

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    30 september 2006 om 14:08

    @mvagusta: hehe, inderdaad!

    Login om te reageren
  9. silasse zegt

    30 september 2006 om 14:11

    specs van dat ding? iemand?

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    30 september 2006 om 14:27

    Specifications

    Engine:

    * 1.6 litre THP 16v EP6 DTS
    * Engine capacity: 1598 cm3
    * Bore: 77mm
    * Stroke: 85.8mm
    * Compression ratio: 10,5
    * 16 v cylinder head with two overhead camshafts
    * Twin Scroll turbocharger
    * Variable valve timing (VVT) on intake camshaft
    * Direct petrol injection
    * Ignition: one coil per cylinder
    * Power: 128 kW or 175bhp
    * Torque of 240 Nm at 1600 rpm (constant up to 4500 rpm)
    * Maximum engine speed: 6500 rpm

    Gearbox:

    * Sadev ST 74-14 6-speed dog ring gearbox
    * Sequential gear selection actuated by paddles on the steering wheel
    * Clutch: 207RC mechanism.
    * Sintered metal disc.

    Dimensions:

    * Length: 4,131 mm
    * Width: 1,854 mm
    * Front track: 1,505 mm
    * Rear track: 1,615 mm
    * Wheelbase: 2,600 mm
    * Wheels: 8’’x 18’’ aluminium monobloc
    * Tyres: Michelin 21/65-18
    * Kerb weight: 720 kg

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    30 september 2006 om 14:48

    nu weten we dus ook welke motor er in de nieuwe mini komt ….. nu alleen de specificatie van de diesel nog…. :-)

    Login om te reageren
  12. Frank zegt

    30 september 2006 om 16:58

    Vind de voorkant met die lange motorkap wel gaaf. Alleen vind ik de voorspoiler net wat te breed aan de onderkant.

    Verder vind ik het niet erg interessant. Die voorkant kunnen ze wel gebruiken voor een 500 pk GT ofzo :P

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    30 september 2006 om 17:52

    en toch is dit een bom op wielen. 175pk op 720 kilo is leuk,denk aan lotus of zo. Is er een opgave van acceleratie en topsnelheid bekend?

    Login om te reageren
  14. Anzwoin zegt

    30 september 2006 om 18:11

    strak ding.. en volges mij is ie nog snel ook…

    Login om te reageren
  15. De Emmer zegt

    30 september 2006 om 20:00

    Ze gaan bij Peugeot een beetje te lang door met die voorkant van die auto. Bij de 407 is die mooi maar je moet hem niet op auto’s gaan zetten waarvan uiteindelijk die gril groter is dan de auto zelf.

    Login om te reageren
  16. zapp zegt

    30 september 2006 om 20:07

    De ronde voorkant past totaal niet bij de vierkante achterkant vind ik, ik vind m lelijk.

    ff offtopic, is bmw niet aanwezig op de show? en bmw zou de m3 toch onthullen in parijs.

    Login om te reageren
  17. Arnold_GT zegt

    30 september 2006 om 20:22

    vind de voor en de zijkanten super dik… maar die achterkant.. moest de ontwerper soms snel naar huis ofzo??

    nee das toch echt 3x nix

    Login om te reageren
  18. Pipo_de_Clown zegt

    30 september 2006 om 21:01

    wrom zoon concept maken? komt toch nooit op de markt

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    30 september 2006 om 21:59

    @zapp: offtopic, m3 wordt waarschijnlijk pas over een jaar onthuld…

    Login om te reageren
  20. Rikus zegt

    1 oktober 2006 om 12:56

    Dit is gewoon een 2e versie van een project van een tuner volgens mij.. ik weet hondert procent eker dat er een bedrijf is geweest wat zoiets van de 206 heeft gemaakt.. dat kon je ook kopen.. wanneer ik meer info heb laat ik ut weten :D

    Login om te reageren
  21. zapp zegt

    1 oktober 2006 om 13:56

    @ Autoblogger, ow dat is jammer, ik fietste gisteren naar huis en toen stond er bij een kapper bij me in de buurt een gloed nieuwe 335i, ik vond m mooi ik ben benieuwd naar de m3.

    Login om te reageren
  22. Hilgert zegt

    2 oktober 2006 om 14:00

    @Rikus: jij bedoeld de 206 Spider die gebouwd werd door Sbarro op basis van een 206CC.

    @woody: de diesels worden/blijven de huidige exemplaren: 1.4HDi (70pk), 1.6-16V HDi (110pk). Naar grote waarschijlijkheid komt die laatste ook in de nieuwe mini te hangen. (beetje uitwisseling tusseen Peugeot en BMW wat dat betreft, Peugeot krijgt benzinemotor technologie van BMW en BMW krijgt diesel technologie van Peugeot).

    Login om te reageren
  23. Jeroen zegt

    19 januari 2007 om 15:50

    Ik weet niet helemaal wat hier de doelgroep voor is… Ik hoor er in ieder geval niet bij :-/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North