• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 207 THP

Auteur: Dennis, gepost 25 september 2006 om 21:20 – 21 Reacties

Peugeot 207 THP

Ik ben dol op turbo’s en compressors. Hiermee gaan auto’s die van huis uit al brute prestaties leveren, crimineel gedrag vertonen en worden ook de kleinste tamme motorblokjes pk-spuwers. De Volkswagen Golf GT met 170 pk uit een 1.4 liter blok is hier een goed voorbeeld van. Peugeot is ook van de partij, met de 207 THP (Turbo High Pressure).

Minder extreem dan bij de Golf GT, levert de 1.6 liter benzine-vierpitter 150 pk. Dit is goed voor een acceleratie van 8,1 seconde en de top wordt bereikt bij 210 km/u. Het voordeel van een kleine motor is het verbruik. Zo verbruikt de THP gemiddeld 7 liter op 100 km (1 op 14.3). Nette prestaties voor zo’n klein karretje. We moeten nog wel even geduld hebben, want de Peugeot 207 THP staat voor 2007 op de agenda.

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

Peugeot 207 THP

(via: motor-und-sport.de)

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

207, Peugeot

Vorig bericht: « Porsche Cayman Rinspeed Imola
Volgend bericht: Duur geintje zo’n lekke band »

Lees Interacties

Reacties

  1. Romeo zegt

    25 september 2006 om 21:23

    Nou, daar heb je geen turbo voor nodig bij een fatsoenlijke 1.6 16v…

    Login om te reageren
  2. Bas zegt

    25 september 2006 om 21:32

    Het zijn idd geen schokkende cijfers, maar ik denk dat het vooral het koppel goed doet. Vandaar ook de sprint in 8,1 seconden naar de 100.

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    25 september 2006 om 21:33

    hoeveel cc heeft hij?

    Login om te reageren
  4. Stefan zegt

    25 september 2006 om 21:40

    staat er toch:
    Minder extreem dan bij de Golf GT, levert de 1.6 liter benzine-vierpitter 150 pk.

    1.6 l =1600 cc

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    25 september 2006 om 21:41

    Geef mij maar liever de 206. Ze zijn met dit design net iets te ver doorgeslagen.

    Is dit trouwens ook de motor die we terug kunnen vinden in de MINI?

    Login om te reageren
  6. Rudy zegt

    25 september 2006 om 21:51

    Je krijgt een heel fijn rijdende auto met zo’n (relatief bescheiden) turbo motor. Lever veel koppel onderin toeren, en ook nog een leuk topvermogen.

    Peugeot heeft deze motor trouwens samen met BMW ontwikkeld (voor de nieuwe mini).

    Login om te reageren
  7. Barend zegt

    25 september 2006 om 22:01

    jep, dezelfde BMW motor

    Login om te reageren
  8. ik zegt

    25 september 2006 om 22:13

    tis en blijft een peugeot

    Login om te reageren
  9. Mr. R zegt

    25 september 2006 om 23:03

    Die turbo had ie ook hard nodig, wat een zwaargewicht! Nu nog een écht hete versie van die 1.6 turbo.

    Login om te reageren
  10. zottemens zegt

    25 september 2006 om 23:37

    op een peugeot WITTE KLEUR, neen dank u !!!!!!!

    Login om te reageren
  11. Italian cars zegt

    26 september 2006 om 00:31

    1.6 l en 150 pk is niet slecht, maar dit kan nog beter. Fiat komt dit jaar nog met een 1.6 l turbo in de Grande punto met een vermogen van rond de 200 pk. Deze motor zal ook in de bravo komen geloof ik.

    Login om te reageren
  12. JustFendi zegt

    26 september 2006 om 00:34

    wat het uiterlijk betreft is het een zeer geslaagde auto lijkt me.. maar het is zeker geen pk-spuwer zoals de verslaggever het zo mooi zei.
    de specs hadden zeker beter gemoeten

    Login om te reageren
  13. boy zegt

    26 september 2006 om 10:31

    idd de 206 vind ik mooier eruit zien. deze ziet er niet top uit. 206 gti in het zwart was echt prachtig

    Login om te reageren
  14. Mark zegt

    26 september 2006 om 15:33

    Achja wat komt er na GT? Precies, GTI. 1.6 met 180 of meer?

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    26 september 2006 om 16:41

    als het blok gedeeld word met de mini,past er ook een works kit op,zodra deze er is dan.

    Login om te reageren
  16. silasse zegt

    26 september 2006 om 17:36

    Wat zal Peugeot toch nooit een wagen voor me zijn…

    Login om te reageren
  17. Arnold_GT zegt

    26 september 2006 om 19:32

    @ Mark..

    die GT is van Volkswagen he ;-) Peugeot heeft de THP…
    of ben je in de war met de 206?

    hoe dan ook, ik vind dit erg jammer, hoop dan ook niet dat dit de snelste 207 gaat zijn, want dan snap Peugeot er dus duidelijk niets van…!

    begrijp me niet verkeerd, ben gek op Peugeots (al vind ik de 207 niet super mooi ofzo – spiegels – ) maar tis gewoon te langzaam…….

    Login om te reageren
  18. PJAG zegt

    10 oktober 2006 om 13:35

    Als ik naar de bestaande 1.6 16kleppers kijk dan zie ik eigenlijk niks dat zonder turbo 150pk heeft, ’t blijft wel bij 100/110/125. De snelle Mini Coopers hebben allemaal een turbo om de 1.6 16v op vermogen te krijgen. Vergeet niet dat dit n GT is, dus komt er nog wel meer;) Vind de prestaties zeer goed voor ’n GT: in 8,1 secs op de 100km/u, beter dan menig GTi. Er volgt in ieder geval nog een RC. Peugeot laat een GTi vast niet achterwege dus wordt het rijtje misschien wel uitgebreid met 175pk en 200pk. Ben benieuwd :P

    Login om te reageren
  19. Michiel zegt

    23 december 2006 om 19:23

    Heb er vandaag een aangeschaft. Die GT van VW, daar wordt je qua interieur toch niet vrolijk van. Sneller zal er nog wel komen, maar deze rijd al zeer goed. Leuk ding die turbo.

    Login om te reageren
  20. Johan zegt

    11 januari 2007 om 16:26

    De sprint naar de 100 in 8,1 seconden is echt wel heel snel. Ook de overige tussentijden zijn allemaal beter dan 206 GTI (met een 2 liter blok dus).
    Hiermee laat BMW maar weer eens zien dat ze verstand hebben van motoren.

    http://www.amt.nl/web/show/file/id=65896/contentid=2960/filename=2005_1_54_motoren.pdf/BMW-%26-Peugeot-Citro%C3%ABn%3A-1.6-viercilinder-DI-benzinemotor-met-valvetronic-%282005-01%29.html

    Login om te reageren
  21. friso zegt

    30 juli 2007 om 22:14

    150 pk uit een 1,6 THP (turbo high pressure) motor. Nou nou dat is indrukwekkend zeg…Dat is maar liefst 94 pk/liter. Zelfs mijn 13 jaar oude 1,7 liter atmosferische motor in mijn auto haalt 87 pk/liter, zonder turbo dus. Wel eem sjippie erin. Hoe high pressure is die turbo dan???

    Vind het jammer dat de Peugeots tegenwoordig zo’n gigantisch groot smoelwerk hebben, maar ja ze zijn niet de enige (audi).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North