• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Peugeot 208 GTi is € 25.690,-

Auteur: robbie, gepost 19 november 2012 om 10:08 – 59 Reacties

Peugeot 208 GTi prijs
Wacht jij ook vol smart op het nieuwe bommetje van Peugeot? Dan weet je nu precies hoeveel je moet sparen. En we weten ook eindelijk hoe lang het sprintje van 0 naar 100 km/u duurt.

We moeten echter nog wel even geduld hebben tot de Peugeot 208 GTi op de markt komt (april 2013), maar tot die tijd kunnen we lekker dromen over deze auto. Zoals we weten levert de 1.6 THP viercilinder een vermogen van 200 pk/275 Nm. En daarmee sprint deze 1.160 kilo zware auto in 6,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.

De Co2-uitstoot is slechts 139 gram per kilometer en dat is net zoveel als de Polo GTI met 180 pk. Het kleurenpalet bestaat uit de volgende volgende 6 kleuren: Blanc Banquise, Bleu Virtuel, Rouge Rubi, Noir Perla Nera, Gris Shark en Gris Aluminium.

Ook interessant!

  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

208, gti, Peugeot

Vorig bericht: « De fleurigste BMW 650i Gran Coupe ooit?
Volgend bericht: Video: Is deze ingesneeuwde Camaro nog te bevrijden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    19 november 2012 om 10:10

    Leuk bakkie, hoop ik met regelmaat te zien op het wegdek.

    Login om te reageren
  2. tweede_woning zegt

    19 november 2012 om 10:14

    kan Audiblog mij ondertussen bewijzen dat ik nu niet op reclame zit te reageren , altans wellicht ga reageren ?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 november 2012 om 10:30

      @Tweede Woning: In jouw geval had er dan waarschijnlijk dit onder gestaan:

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        19 november 2012 om 10:45

        @eklasse: :)ja , de bank en de autoverkopen . Een causaal verband .

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          19 november 2012 om 10:48

          @Tweede Woning: Yep, steeds meer. :)

          Login om te reageren
  3. leandro zegt

    19 november 2012 om 10:15

    Eigenlijk wil ik de nieuwe fiesta ST een keer proberen. Maar dit is denk ook een leuk wagentje :)

    Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    19 november 2012 om 10:26

    Zo… iemand nog toevallig een DS3 van 36.000? Nee? Goh…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      19 november 2012 om 10:50

      Nee? Zo’n leuke DS3 Racing? Klein Frans hatchbackje met ongeveer 200pk op ongeveer 1150kg? Is maar 10.000 euro meer dan dít kleine Franse hatchbackje met ongeveer 200pk op ongeveer 1150kg…

      Leuk alternatief toch? Nee? Niemand?

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        19 november 2012 om 10:54

        @baasbas: de DS3 Racing is al heel lang uitverkocht hoor ;)

        Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        19 november 2012 om 10:55

        @baasbas: €10000 aan carbon en stickers. Maar op een premium gepositioneerde auto is dat te verwaarlozen natuurlijk.

        Login om te reageren
  5. bozothenutter zegt

    19 november 2012 om 10:36

    zou er ook een (licht) gestripte rallye komen?

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      19 november 2012 om 10:45

      @bozothenutter: Dat dacht ik ook? krijg nog kippevel van de 106 rallye. Jammer dat de exemplaren die te koop zijn allemaal zijn afgeragt.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        19 november 2012 om 11:45

        @ferrari94tr: Dan moet je op de juiste plaat zoeken (dus niet op markplaats/speurders etc) dan kom je echt nog wel wat mooie Rallye’tjes tegen ;)

        Login om te reageren
      • eklasse zegt

        19 november 2012 om 11:54

        @ferrari94tr: die auto’s waren ook bedoeld om af te raggen. Het zit hem in (gebrek aan) onderhoud.

        Login om te reageren
    • JvT zegt

      19 november 2012 om 10:47

      @bozothenutter:
      Ik hoop het wel iig, leuk voor over een paar jaar als tweedehandsje :p

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      19 november 2012 om 10:56

      @bozothenutter: Alle luxe (GPS/Airco) er uit, strak onderstel en een paar lekkere racy stoelen… Laat maar komen!

      Login om te reageren
  6. bofkont zegt

    19 november 2012 om 10:43

    Geweldige wagen lijkt me dit, goede specs!
    Alleen jammer dat peugeout zijn belofte niet heeft gehouden om deze GTI onder de 1000kg te houden.
    Maar nogmaals niks mis met deze specs!

    Login om te reageren
  7. screamer zegt

    19 november 2012 om 10:43

    Lekker hoor!
    en is dit nu dezelfde motor als in de DS3? (en een hoop andere modellen)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      19 november 2012 om 10:58

      @screamer: zo ongeveer wel. Al heeft de DS3 Racing natuurlijk 207 pk.

      In de basis de welbekende 1.6 Prince motor die ook door MINI wordt gebruikt.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        19 november 2012 om 17:11

        @robbie: die motor is in de basis ontwikkeld door BMW/Peugeot toch ?

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          19 november 2012 om 17:59

          @Megakix: Daar word ik dan weer niet zo vrolijk van…Er zijn al betere motoren gemaakt om het zo te zeggen.

          Login om te reageren
  8. Gideon zegt

    19 november 2012 om 10:43

    Dat kleurenpalet is wel vrij beperkt, zelfs geel is niet leverbaar.

    Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    19 november 2012 om 10:45

    1160kg (of tussen de 150 en 170 euro wegenbelasting als dat mensen meer zegt) is aardig zwaar. Peugeot beloofde de auto licht te maken, maar dit is nog geen anorexiatje…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      19 november 2012 om 12:02

      @meneersander: Een polo gti weegt 1194kg, dus het is absoluut niet zo dat de 208 een obesitas-patiëntje is.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        25 november 2012 om 19:23

        @motoragent: nee oke, maar Peugeot had het over een gewicht van 950kg…

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      19 november 2012 om 12:13

      @meneersander:

      Mijn Abarth weegt ook 1160kg, is inderdaad aardig wat gewicht maar redelijk standaard in die klasse.

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        19 november 2012 om 21:32

        @jack_abarth: Mijn Fiesta weegt (volgens de fabrieksopgave in ieder geval) “maar” 945kg. Dus het kan wel een stukje lichter… Ok, hij moet het ook doen met wat minder vermogen (120pk), maar er zat destijds niet meer in. Letterlijk, want de 1.6 was destijds de sterkste versie…

        Login om te reageren
  10. RoT___ zegt

    19 november 2012 om 10:57

    Laat maar komen dit bommetje! Ik begin alvast met sparen, vind de gewone 208 al leuk om te zien. Tenminste niet zo saai als het VAG spul.

    Login om te reageren
  11. xiran zegt

    19 november 2012 om 11:10

    Betaalbaar! wauw, ff kijken of je hem kan leasen.

    Login om te reageren
  12. TDI-goeroe zegt

    19 november 2012 om 11:42

    voor dat geld heb je ook een IbizaFr 2.0TDI :D

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      19 november 2012 om 11:49

      @TDI-goeroe: Ja en?
      Voor 25k heb je ook een hele nette E46 M3 ;)

      Login om te reageren
      • pier zegt

        19 november 2012 om 15:00

        @bofkont: voor minder importeer je uit Dld een keurige E39 M5, doe mij die maar ;)

        Login om te reageren
        • nibor zegt

          19 november 2012 om 15:22

          @pier: ja, en die heeft ook minimaal twee jaar garantie, net zo lage onderhoudskosten, laag verbruik en net zo lage wegenbelasting en verzekeringskosten… Iets met appels en peren ofzo…

          Login om te reageren
          • pier zegt

            19 november 2012 om 15:52

            @RRenault: Ik reageerde alleen even licht off-topic op Bofkont. Maar uiteraard heb je gelijk. On-topic: geinig karretje :)

            Login om te reageren
        • bofkont zegt

          19 november 2012 om 20:28

          @pier: Ja heb je gelijk in, de E39 M5 behoord ook tot mijn uber favorieten, maar de e46 M3 staat er net boven.

          Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      19 november 2012 om 18:01

      @TDI-goeroe: Ga je zo’n kutdiesel vergelijken met een benzine? En als kers op de taart…een Seat dan ook nog eens?

      Login om te reageren
  13. civicfk3 zegt

    19 november 2012 om 11:59

    Met dat leer op het dashboard ziet het interieur er toch wel een stuk beter uit dan de gewone 208! Toch een dik bommetje.

    Login om te reageren
  14. Simpson zegt

    19 november 2012 om 12:17

    binnen 7 tellen naar de 100, mooi interieur, lang niet slecht. Die zullen we nog vaak voorbij zien flitsen denk ik.

    Login om te reageren
  15. brianrs zegt

    19 november 2012 om 12:19

    De perfecte vervanger voor de clio RS. tenminste wel 3 deurs en een handbak. I like

    Login om te reageren
  16. Arco zegt

    19 november 2012 om 12:58

    Kanonne … 1160kg … :s Is al wat beter dan de Clio III RS met 1240kg maar verwacht/hoop toch wel dat de Clio IV RS wat lichter zal zijn dan 1140 kg…

    Waar is de tijd gebleven van “less = more” ???

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      19 november 2012 om 13:14

      @Arco: Die tijd is verdwenen sinds mensen naast airco, stuurbekrachtiging, ABS, ESP, navigatie, elektrische stoelen met massagefunctie, airbags, geluidsdemping en minimaal 18-inch velgen óók nog eens anti-koekblikdeuren, hoogpolig tapijt en knuffeldashboards wilde hebben…

      Een auto zonder al dat spul is nu eenmaal leuker en lichter, maar worden simpelweg niet verkocht en totaal afgebrand door journalisten omdat ze niet meer aan “de huidige maatstaven” voldoen

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        19 november 2012 om 17:19

        @motoragent: Voor een circuitauto kan je toch bij donkervoort o.i.d. terecht?
        We zijn immers allemaal coureur hier!

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          19 november 2012 om 18:42

          @kaasboerin: voor een donkervoort kan je 7 gti’s kopen.

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 november 2012 om 18:44

          @kaasboerin:
          Oh, ik hoef al die bemoeials ook niet op mijn auto’s.
          Elektrische raampjes en cv vind ik al gek zat….
          En mijn licentie is toch al ff verlopen….

          Login om te reageren
        • motoragent zegt

          19 november 2012 om 22:44

          @kaasboerin: Daarom wil ik ooit een Donkervoort naast mijn 106 Rallye op de oprit hebben staan. Circuit-rijden vind ik trouwens niets voor mij, ik heb liever wat mooie landweggetjes door de Zuid-limburgse heuvels ;)

          Login om te reageren
      • Arco zegt

        19 november 2012 om 19:46

        @motoragent: De nieuwe Clio IV in de basisuitvoering weegt “maar” 945 kg… Het kan dus wel… wat zal zo’n 4 cilinder met fohn meer wegen t.o.v. een 3-pitter ?

        Maar wat je zegt, meerendeel van de klandizie wil alles eropen eraan en dan zo veilig mogelijk … Mijn Renault 5 GT Turbo en 106 Rallye 1,3 geven nog steeds meer rijplezier dan een nieuwere Clio II RS of 206 GTi …

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          19 november 2012 om 22:45

          @Arco: Een basis 208 weegt ook rond de 950kg. Waar al dat extra gewicht (naast het zwaardere motorblok natuurlijk) bij de GTI vandaan komt snap ik dan ook niet helemaal…

          Login om te reageren
  17. Pordon zegt

    19 november 2012 om 13:01

    De normale 208 al regelmatig voorbij zien komen maar kan niet zeggen daar ik hem Kooi vindt. Hij doet me te druk aan, ik vind het design niet kloppen. Dus zal vast een lekkere bakkie zijn maar het oog wilt ook wat.

    Login om te reageren
  18. CasperH zegt

    19 november 2012 om 13:07

    Waarom in hemelsnaam maar twee kleuren die beide ook nog eens niet zouden misstaan op de eerste de beste Daihatsu Charade? Juist zo’n sportieveling moet leverbaar zijn in geel of knalblauw of groen! Als ze de extreme kleuren bewaren voor een GTI PLUS ULTRA DELUXE kan ik ze het nog vergeven, maar anders is dit mijn eerste teleurstelling wat betreft de 208 GTI.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 november 2012 om 17:14

      @CasperH: ha, ja jij bent een toekomstige eigenaar van een 208 GTI, begrijp het punt! Maar er zullen toch echt wel speciale (kleur-)edities gaan komen, kan niet anders. Houdt moed ! :)

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        19 november 2012 om 18:45

        @Megakix: mischien weer een gifgroene griffie.

        Login om te reageren
  19. motoragent zegt

    19 november 2012 om 13:18

    “Blanc Banquise”

    Mmmm, nice! Daar wil ik mijn Blanc Banquise 106 Rallye wel tegen ruilen. R5 stickerset er op een gaan!

    Login om te reageren
  20. E320cdi zegt

    19 november 2012 om 14:45

    Deze zou ik ook wel erg leuk vinden, goede specs en een prima prijsje. Wat moet dat in de lease gaan kosten?

    Login om te reageren
  21. salberts93 zegt

    19 november 2012 om 15:40

    geen geld, 3778 per seconde naar de 100! oh nee wacht klopt niet helemaal dan zou de Ford Ka de beste auto op de markt zijn zo’n beetje .. nee heerlijk ding joh, ik ga vast sparen

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    19 november 2012 om 15:52

    Ein-de-lijk weer een leuke Peugeot. Het heeft even geduurd, maar het resultaat mag er wezen. Peugeot is, vooral met het design, de goede weg op gegaan.

    Login om te reageren
  23. driftje zegt

    19 november 2012 om 16:59

    Cool.

    Login om te reageren
  24. jrk68 zegt

    19 november 2012 om 18:45

    Nu nog even afwachten hoe die rijdt.
    Maar ik heb het vermoeden dat ik deze liever heb dan de Clio, al is het maar vanwege de handbak.

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    19 november 2012 om 20:06

    Als ze die gekke vlek van de binnenspiegel afpoetsen kan het een heel leuk karretje zijn.

    Login om te reageren
  26. paradigma zegt

    20 november 2012 om 00:52

    Liever een clio RS cup…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North