
Echt, ik ga hier verder zo min mogelijk woorden aan vuil maken want de marketingafdeling van Peugeot heeft goed z’n werk gedaan. Zoals we eergisteren nog zagen rijdt de 308 reeds ongecamoufleerd rond over de Franse wegen. Nu zijn er ook officiële afbeeldingen beschikbaar.
De 307 staat voor burgerlijkheid en de 308 gaat verder op dit thema. Motorisering is vergelijkbaar met dat van de 207 en als topmodel wordt een 2,2 liter 170pk turbodiesel verwacht.







Die achterkant is écht apart… Ik zal wel aan deze auto wennen, maar nú vind ik hem nog gewoon lelijk!
Btw; de motorisering gelijk aan die van de 207?! Dat is een kleiner model met kleinere motoren… Bedoel je niet de 307?
Zeer lelijk. Die puntige lampen en dan ook nog die haaienbek erbij is gewoon té veel. Als ze nou normalere koplampen erop zouden zetten en die zwarte balk zouden weghalen van de voorbumper zou hij al véél mooier zijn. Dit lijkt gewoon op een uitvergrote 207 met een zwarte balk op de voorkant en een iets aangepaste acherbumper.
Raar geval
Achterkant is beetje een swift idee
Ja, nou ja, ik herhaal mijn woorden nog maar eens….
“De lijn tussen mooi en lelijk is een hele dunne, getuige Peugeot.
De 206 vond ik persoonlijk een mooie auto. Trek wat lijntjes te ver door en hij wordt weer lelijk zie hiervoor de 207.
En bij de 307 idem dito trek de lijntjes net te ver door en het wordt weer lelijk zie hiervoor de 308.
Als je net denkt dat Peugeot qua design op de goede weg zit, komen ze met dit.”
De achterkant is kaal. En de voorkant een sneeuwschuiver.
Die is HOOG, even m n bergschoenen zoeken voor een proefrit.
Meer van hetzelfde?? Nee bedankt.
Fraai is anders. Die uitstekende neus ziet er niet uit evenals de achterkant. Het lijkt wel alsof ze vooraan zijn begonnen met tekenen. Toen kwamen ze er ineens achter dat de maximale lengte bereikt was, en hebben ze snel een kont recht naar beneden ontworpen.
Wat een rommeltje…
Die spiegels… zum kotzen, veel te grote grill natuurlijk, F1-neusje er boven op, achterlijke mistlichten met extra kapjes (alleen maar om de veel te lange neus te camoufleren), nog een extra vouwtje over de flank, en een achterruit met te veel bochten…
Wat een wanproduct zeg.
@Citrofiel: er staat niet “gelijk” maar “vergelijkbaar”,
die 10pk meer of minder boeit niet echt, imho…
die achterkant doet me denken aan een reclame van een stelletje Franse kontkussers..;P. Blijkbaar sloeg die look aan en hebben ze daar Swift-achterlampen bij gemonteerd, verder doorvoering van de 207-look en voila, aanschouw de heruitvinding van een lelijk eendje, de 308.
Prachtig Prestatie, proficiat Peugeot! (Alliteratie van de laagste plank)
@ autoblogger; Oh, 10 pk maakt niet uit. Dan 2x 10 pk ook niet, en 10x 10 pk ook niet… :?
Het lijkt wel een Aziatische haai met Down Syndroom die zich verslikt heeft in een ronddobberende autoband. Zijn de Peugeot ontwerpers aan de LSD ofzo?
307 x 307 = Damn ugly
Overigens, Aziaten en met mensen met begenoemd syndroom: ik probeer niemand te beledigen, behalve dit gedrocht hierboven en de mensen die er verantwoordelijk voor zijn.
niks vernieuwend…die achterkant…is gejat van de suzuki swift…kijk maar ns goed…naar de achterlicthen
Die neus mocht op de 407, het maakte hem agressiever en imo fraaier dan de 406 (de non-coupe wel niet te verstaan).
Maar ik vind de rest van de modellen niet mooi, de voorkant kan écht niet.
Geeft een zelfde idee als men de voorkant van de nieuwe Bravo op een Fiat 600 plakken.
Gek genoeg vind ik het ook nog best wel iets hebben.
als je de foto van een 307 uitrekt ziet hij net zoals deze eruit, ja zo kan ik ook een auto maken:s
Op deze persfoto’s lijkt het alsof je aan die gigantische neus (met koplampen groot genoeg om een klein dorp van licht te voorzien) nog wel zou kunnen wennen, maar die achterkant is toch wel erg vreemd. Nee, een Bravo is een véél beter keus (alleen jammer dat die niet met een licht interieur leverbaar is).
blijft een peugeot
Die hele auto lijkt uit verhouding met die grote neus (al vind ik de voorkant er wel tof uitzien).
Net of ze de voorkant van een 407 (iod) aan de rest van een 307 hebben geplakt…
die neus is een open wond. Lelijk ding. Snap ook niet hoe ze kunnen denken dat mensen zo’n auto mooi vinden. BAH. Alsof je een dik wijf naakt de straat op stuurt en dan verwacht dat men dat mooi vind.
@ henk…
Nou zeg…
In 1 woord: LELIJK!!!!!
k dacht dat dit wel wat zou worde maar ze hebben het verkloot
@ Henk: True…
Groot gelijk wat betreft dat dikke wijf
Jakkie bah, dit is gewoon te lelijk :S
Wat zijn jullie een stelletje azijnpissers zeg
Tiens…
als ik die reacties hier lees… zijn dat hier bijna allemaal autodesigners. Zo’n gelul zeg!
Citrofiel: val jij ook voor peugeots?
Ja, ik ben niet echt origineel meer wanneer ik zeg dat Peugeot zichzelf resoluut van de designkaart geveegd heeft…
Wat een bagger zeg! Hebben ze een stel autohaters aan het werk?
Ik vind hem gewoon mooi. Anders dan heel veel Duitse, Japanse en Koreaanse auto’s (en alles wat daar op lijkt).
@ Bart: over smaak valt niet te twisten…
… of juist wel…
Maar je hoeft geen autodesigner te zijn om iets lelijk te vinden. Toch?
Mooi maar die plastic balk vanvoor zou weg mogen
Ik wacht in spanning op de 308 CC als waardige opvolger van de 307 CC (ook mooi trouwens)!
de binnekant is behoorlijk saai, en erg nieuw is de buitenkant ook weer niet
maken of kraken?
whaha, kraken!
Wat een gedrocht
Bleef het maar gecamoufleerd.
“Mooi maar die plastic balk vanvoor zou weg mogen”
Misschien is het een generatiekloof maar ik zou die balk een bumper noemen…
dat gat aan de voorkant is gewoon veel te groot en dan nog eens die zwarte balk erin… sorry maar dit is niks voor mij..
@phantom
dat zei ik de vorige keer ook al ;-)
het is een beedje een kruising tussen een megane en swift achterkant
De 307 was qua volume echt een nieuw concept.
Ruimer, hoger dan zijn concurenten. En het werd een succes.
Maar er moest een opvolger komen. Paniek !
Nou zeiden de managers, het moet precies lijken op het vorige model maar dan helemaal van deze tijd. Want we willen geen risico nemen, want anders mis ik mijn bonus.
Grotere koplampen, zei de ene manager want dat is de trend, een grote muil zei de volgende. Meer vouwen in het plaatwerk zei de andere want dat doet BMW ook. Toen zei de directeur: Waarom doen we het niet allemaal ?
En zo geschiedde.
Dat dash kan zo in een Peugeot. Die middenconsole! Pff, jammer! Achterkant staat ook niet in verhouding tot de voorkant. Voor de rest is het nog een 207/307.
“Familiegezicht”. Net als Seat en consorten :).
Als Peugeot liefhebber kan ik hier niet warm voor lopen…zoals eerder gezegd: het is een rommeltje…beetje 207, beetje 407, beetje Swift en nog een halve conceptcar er doorheen gegooid. De 308-concept die ook al in het andere draadje getoond werd was een vele malen mooier ontwerp, vooral aan de achterkant. Dit lijkt werkelijk nergens naar…weer die lelijke hang-oren als spiegels er opgezet :(
Bovenstaande geschreven door de man die vorige week een nieuwe 207 heeft besteld…die ook lelijk is, maar wel ERG gunstig in de lease. Ga maar na, 207 Feline met als optie de 17″velgen. Tutti lampioni voor krap 600 euro in de maand (op basis van 4jr en 37.500km). Er was geen auto die daar ook maar een beetje bij in de buurt kwam.
waarom worden auto toch zo groot. logisch dat we daardoor langere files krijgen
Ik vind hem eigenlijk stiekem wel gaaf,
oke achter is hij wat saai, maar voorkant vind ik echt wel stoer
het enige dat nog stoort is het zwarte rubber, maar dat zetten ze weer goed als de facelift komt en die komt waarschijnlijk bij dit merk snel
Jammer jammer, hier had peugeot toch meer mee moeten doen. De 206 was wel een mooie auto maar daar na is het verkeerd gegaan met de modellen van peugeot. Van binnen ziet hij er nog wel mooi uit. De goedkoopste vind ik op dit moment nog wel het meest geslaagde model en dat is de 107.
Als je de prijsontwikkeling van 206–207 doortrekt naar 307-308 zou dit…dit geval in de buurt komen van de Audi A3…en dan zouden nog hele volksstammen m leasen waarschijnlijk
o tempora, o mores
Ze hebben zich overtroffen. Het kan nog lelijker dan de 407 en 207
Wat zie ik nu? Een gepimpte 307???
lelijkste auto ooit??
verschrikkelijk wat een gedrocht. :(
waarschijnlijk kopen mensen ‘m toch wel dus daar moeten we dan de komende 10 jaar tegenaan kijken op de weg…
Designtechnisch vind ik dat peugeot de weg is kwijtgeraakt na de 306. De achterkant van de (goed gelukte) Swift imiteren veranderdt dat niet.
En wat een ongelooflijk innovatief interieur: heb ff het gevoel alsof ik weer terug ben in 1997.
http://www.nu.nl/news/1089403/10/%27Overheid_doet_te_weinig_aan_vetzucht%27.html
Lelijk! De achterkant vind ik nog ok (zelden zie ik een auto met een mooi gat), maar het is idd duidelijk geinspireerd op de Swift. Maar die neus is gewoon niet om aan te zien! De 206 was al niet om aan te zien met die lelijke gapende mond, da zwart stuk hitlersnor en die veel te grote, lelijke, overhoekske koplampen. Veel merken doen dit tegenwoordig en dit slaat echt werkelijk alles!
Vermoedelijk wordt het ding populair wat totaal onbegrijpelijk is als je ziet wat voor onbetrouwbare en gigantisch lelijke brol die Fransen produceren. ’t Wordt gezellig de komende jaren op de weg
Net als alle andere recente Peugeots — met als dieptepunt de aanstaande 4007 — ugly as hell. Ze hebben zo’n grote bek met die exorbitante grille. En dan nog met een beugel (bumpert) ook.
Ik zeg 1 ding Fiat levert de schitterende Fiat Bravo,
Meer hoef ik niet te zeggen.
Niels
Ik zeg een ding, ik wacht op de 309.
Eeeh, oh nee die hebben we al gehad. nou ja, die was zelfs mooier.
U.G.L.Y., you ain’t got no alibi, you’re ugly…you’re ugly…
Peugeot weet wel een eigen smoel te creëren maar die smoel is wel ver-schrik-ke-lijk lelijk..Ken echt geen merk dat lelijker auto’s maakt. Heb nog liever een SsangYyong Actyon bij wijze van spreken.
Waar zijn de tijden gebleven dat peugeot mooie wagens maakte. Ik noem een 406 Coupé.. oké hij was niet echt sportief, maar stijlvol. en tijdloos.
Net als een 306, als ik die nu nog zie lijkt ie niet heel oud..maar hij kwam toch echt uit dezelfde jaren als de golf II/III.
Ik vind m wel aardig, alleen net als bij de 207 vind ik die spiegels uitgezakt en lelijk!!
VW zal met de nieuwe Golf VI weer heel eenvoudig de winnaar in de compacte middenklasse worden. De Peugeot 308 was 1 van de belangrijkste opponenten voor de Golf VI.. Opel en Ford zijn met de Astra en Focus ook een beetje de kluts kwijtgeraakt. Ik denk dat Toyota met de Auris best wel eens de lachende partij zou kunnen worden. Zie al behoorlijk wat Aurissen op straat crossen tegenwoordig.
Kortom; mijn Top 3 verkopen in de compacte middenklasse eind 2009:
1. VW Golf VI
2. Toyota Auris
3. Opel Astra III
Conclusie: Omzet prognose zal hier niet mee stijgen dus, komt er weer een merk in de buurt van de rode cijfers. Terwijl zij dat juist niet zo beoogd hadden. Overname door de Chinese is misschien de oplossing. Peugeot had in 2005 een omzet van €1.03 miljard euro, in 2006 was dat nog maar €146 miljoen, nieuwe Ceo wil nu met nieuwe aantrekkelijke auto’s de omzet zo snel mogelijk verhogen. Zal waarschijn met dit model niet gaan lukken, tenzij dit model verschikkelijk goed stuurt en een ongelooflijk veel ruimte biedt op de achterbank en in de kofferruimte. Qua uitstraling is het namelijk niet dat ik zeg en vele met mij; “wat een mooie auto, die wil ik hebben” of nog erger; “Die moet ik hebben”. Nee er zijn mooiere en betere auto’s nu te koop, denk ik.
Dit zit me best al een tijdje dwars, dus ik lucht nu me hart maar even!
Ze hebben toch een nieuwe neus-treategie gekregen daar bij Peugot. Die achterlijke grille met een zielig naar waardering zoekend bumbertje. Dit is werkelijk KLEUTER-SPEL! Snappen ze bij Peugot niet waar het om draait ofzo. Het draait om mensen, U leest het goed: MENSEN. Want deze lui bepalen het succes van jullie. Dus beseffen wat mensen graag willen zien.
Ik weet niet of jullie de nieuwe Opel Vectra-computerschetsen al gezien hebben?
Kijk, die mensen snappen waar het om draait: MENSEN!
@ Race Kees
> Waar zijn de tijden gebleven dat peugeot mooie wagens
> maakte. Ik noem een 406 Coupé.. oké hij was niet echt
> sportief, maar stijlvol. en tijdloos.
De écht mooie Peugeots waren doorgaans van Pinifarina. B-)
bij 307 veranderen ze de voorkant.
bij 308 veranderen ze de achterkant.
echt een mooie auto!
Wat een fantasieloze velgen! Praktisch dezelfde als van de 307.
En die auto heeft een totaal onsamenhangend ontwerp.
Een auto die ik niet gelijk mooi vind kan ik later beginnen te waarderen –> 5 serie.
Deze echter…. dit gaat nooit fijn op het netvlies liggen.
Zielloos karakterloos en Peugeotloos
Zijn ze het nummer van Pininfarina kwijt ?
@ Bart; Tsja, als deel van PSA zou ik het wel moeten zijn, maar het wordt wel steeds minder… (behalve de 407 Coupe, die vind ik prachtig! :D De 307 CC gaat ook nog wel)
@ Greg; Is dat alleen wat je verwacht, of ook wat je hoopt?
@Citrofiel
Denk allebei wel eerlijk gezegd…
Meestal is de introductie van een nieuwe Golf big news in het C-segment. Massa’s mensen rennen dan direct naar de VW dealer om die auto te bestellen. Ik ben zelf ook een Golf rijder en ik verlang naar het nieuwe model.
De Auris zal volgensmij hoge ogen gooien in de verkoopstatistieken en de Astra heeft t traditioneel van de zeer trouwe Opel-klanten die blindelings naar hun oude-vertrouwde dealer stappen als de auto aan vervanging toe is.
JEKKES!!! Hoe slaagt Peugeot erin een auto zoo lelijk te maken! Eerder vond ik Peugeot altijd het merk voor als je van Aston Martin’s design houdt, maar het net niet kunt betalen. Maar deze met niks ander te vergelijken aarslelijke voorkant, met Swift-achterkant is werkelijk misgebakken. Lijkt een muis met een fel naar voren vergroeide onderkaak.
– Apache
Zijkant lijkt op b klasse van mercedes.Voor de rest niet denderend
@Greg: een Toyota Auris was 100 euro per maand duurder in de lease als een 207 met dezelfde uitrusting en motorisatie.
De 308 gaat denk ik toch weer hoge ogen gooien in het lease-segment. Heel veel spullen voor weinig geld. De optielijst is dan ook verbazend kort (itt de VAG groep waar alles een optie is).
@Hilgert: als de kwaliteit niet beter is dan de 307 dan zouden de leaserijders het ding beter links kunnen laten liggen.
@Hilgert
De Auris en de 207 zitten niet in hetzelfde segment. De Auris is een C-segment auto en de 207 een B-segment auto. Het verbaast me daarom ook niet dat de leasebedragen verschillen. € 100 lijkt me een correct verschil. De 207 zou je naar mijn mening in de lease moeten vergelijken met de Grande Punto, Clio, Polo… je snapt me wel.
Wat het succes van de 308 betreft; ik ben t met je eens dat ie in de lease best wel lekker zal gaan. Franse auto’s zijn heerlijke auto’s om mee te reizen en de common rail diesels van Peugeot zijn fijne motoren.
Maar zoals Woody al aangaf, de kwaliteit van die auto’s zal beter moeten zijn dan de 307, want lease maatschappijen letten scherper op de auto’s die ze in hun vloot opnemen. Men wil niet onnodig veel kosten maken aan het onderhoud van auto’s die telkens weer mankementen vertonen.
Bah!!! Die voorkant! Ze zijn gewoon te lam om eens creatief te doen. Men neme het front van de 207, men pompe het op en men zet de mistlampen van de 407 erin. Dat is écht geen geheel!
De acterkant is dan weer wél vet… maar uit proportie door die idiote afgesneden wielkasten.
Een geweldige auto, deze nieuwe screens zijn geweldig.
Ik kan niet wachten totat hij uit is!
Na de 205,206 ,407,907 wat nu nog steeds mooi auto’s zijn, heeft peugeot de verkeerde afslag genomen, de paar laatste modellen 1006, 107, 308 enz zijn allemaal lelijk en peugeot is op het moment echt slecht bezig.Ze maken soms nog wel eens een leuke concep car maar dan heb je het ook gehad.misschien toch maar eens kijken naar een ander merk
Leuke wagen, altijd even wennen zoals nu de grote grille … maar ook dat zal wennen zijn, over enkele maanden is het normaal !
Alleen jammer van de spiegels; die zijn te groot en zitten op de verkeerde plaats ! Overigens een uitstekend reklameburo dat voor Peugeot commercials maakt !
Je kan veel commentaar geven maar Peugeot doet het nog steeds goed. 207 is momenteel de populairste auto van Nederland. Iedereen kraakt Peugeot altijd af, maar let op ook de 308 gaat hoge verkoopcijfers behalen!!!!!!!!
Opzich een leuk ontwerp, idd niet erg vernieuwend maar dat hoefd in mijn ogen ook niet. Peugeot is al een ronde eerder aan het vernieuwen geslaan dan de Duitsers met de Astra, en Golf enz. de 307 was zijn tijd ver vooruit en dan valt de 308 al snel een beetje uit de smaak als die niet spectaculair word vernieuwd.
Als de 308 dezelde comfort biedt waar Peugeot bekend om staat denk ik dat ze in Duitsland nog wel even achter de oren zullen krabben, een toppositie met verkoopcijfers zal hiermee niet ineens verdwijnen denk ik.
Moet wel gezegd, hij redt het lange na niet bij het ontwerp van de grande punto/bravo!
Het wachten is dan toch maar op de coupe versie, al een paar jaar fan van de coupe van Peugeot, hele fijne auto op bijna alle vlakken.
Ik hoop dat Farini hier zn handen ook aan mag laten zitten, (wedden dat die balk van de voorzijde verwijderd word?!)
en Dennis heeft gelijk , als een schaap over de dam is volgen er (veel) meer.
Ik denk dat Volkswagen het nakijken heeft wat verkoopcijfers betreft)
ik bedoel peugeot kan beter, veel beter zelfs ze maken echt zeer goede concepts, en deze hadden ze ook veel mooier kunnen maken.Ik denk dat het een kwestie van geld is.
Heb bewust ff gewacht met ’n reactie. Als 307 rijder twijfelde ‘k namelijk eerst over ’t ontwerp maar nu kan ik volmondig zeggen: geweldige auto. Eerdere spyshots laten trouwens duidelijk zien dat het beslist geen Swift-style achterlichten zijn. De foto’s (van de achterzijde) komen hier wat opgekropt over, heb ze wel beter gezien als officiële foto’s op ’n andere site.
Mooie auto.
slecht ontwerp. ik voorspel een minder succesnummer dan de 307
mijn advies; kies een Duits ontwerp; mooier, beter en niet veel duurder, zeker in de lease niet.
Wat een prachtige auto!! Echt iets aparts!
Tenminste niet zo’n eenheidsworst als een golf of andere saaie voertuigen.
oke volgens mij zitten hier alleen maar opel en volkswagen rijders het zielige voetvolkje sluiten jullie maar weer achter elkaar aan met je opeltjes en golfjes
echt schitterend ze worden steeds sportiever met de voor kan en achterkant en de grill in een boos form supper gaaf
Maar wat komt er eigenlijk na de 308:S!!! De 309 is al geweest!!! 310??
@ Toyota; Mocht je daar geïnteresseerd in zijn, er was daarover een hele discussie bij Autoweek: http://autoweek.nl/weblog.php?id=814&cache=no
Het wordt dus waarschijnlijk (denk ik) 309, anders loopt de benaming niet meer in rij met de anderen. En opnieuw dezelfde naam geven komt heel veel voor in de autowereld, dus waarom niet?
Na de 09-serie is in ieder geval al bekend: “Peugeot has also announced that after the 9 series, it would start again with 1, producing new 201, 301 or 401.”
(zie http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot)