• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 908 RC concept in Parijs

Auteur: Dennis, gepost 29 september 2006 om 14:33 – 52 Reacties

Peugeot 908 RC concept


De Peugeot 908 RC waarvan we eerder al foto’s hadden en ook de promo-video’s al geen geheim meer waren, werd hier in Parijs aan het publiek gepresenteerd.

De 908 RC wordt aangedreven door een in het midden geplaatste 5,5-liter V12 HDiF diesel motor, uitgerust met een dubbele turbo, goed voor 700 pk en 1.200 Nm koppel. Peugeot zal deze motor, waarmee in de 908 RC snelheden van meer dan 300 km/u kunnen worden gehaald, tevens voor de race van Le Mans inbouwen in de 908 raceauto.

Peugeot 908 RC concept

Peugeot 908 RC concept

Peugeot 908 RC concept

Peugeot 908 RC concept

Meer afbeeldingen in de 908RC gallery.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

908, concept, Parijs-2006, Peugeot

Vorig bericht: « Suzuki Splash concept in Parijs
Volgend bericht: Honda Civic Type-R in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oul@ zegt

    29 september 2006 om 14:38

    Te erg!!!

    Login om te reageren
  2. PuB zegt

    29 september 2006 om 14:46

    EEN GEDROCHT, die V12 ten spijt

    Login om te reageren
  3. Stefan zegt

    29 september 2006 om 14:53

    Die neus is gewoon vet, en de achterkant ook, maar ik vind hem eerlijk gezegd mooier als ie wat korter was..

    Login om te reageren
  4. route66 zegt

    29 september 2006 om 14:55

    300+ in een diesel straat auto haha ( en niet aangeraakt nog door tuners en dergelijke ) , beetje raar wordt het nu al die sport en power diesels…

    Login om te reageren
  5. Friso S zegt

    29 september 2006 om 14:56

    Lijkt een beetje op de CLS. Maar zeg nou zelf. ook al ligt er een V12 (diezul) in. ‘T blijft een Peugeot…

    Meer zal het nooit worden.

    Dus geef mij maar een (hoeveel zou die gaan kosten?) CLS/A8/7-serie

    Login om te reageren
  6. Mc_PaRtS zegt

    29 september 2006 om 14:58

    mooi. Ik zou hem wel willen hebben

    Login om te reageren
  7. Frank zegt

    29 september 2006 om 15:03

    Wel een apart design kop en kont vind ik erg vet.

    Login om te reageren
  8. Luuk zegt

    29 september 2006 om 15:06

    Erg mooi, van mij mag ie in productie.

    Login om te reageren
  9. audimen zegt

    29 september 2006 om 15:13

    geen woorden voor wat een gedrocht

    Login om te reageren
  10. michel zegt

    29 september 2006 om 15:14

    hele vette auto, meteen in productie!!!!

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    29 september 2006 om 15:23

    2008 zakensedan van het jaar

    Login om te reageren
  12. Jorn zegt

    29 september 2006 om 15:32

    waanzinnig, erg mooi

    Login om te reageren
  13. tuning beats zegt

    29 september 2006 om 15:42

    valt wel mee, ma toch is het een tupperwarebak, het draagt de naam mee PEUGEOT waar al die zielige sjonny’s hun lelijke wagens mee tunen … maarja tblijft een peugeot he sjonges sjonges

    Login om te reageren
  14. Hilgert zegt

    29 september 2006 om 15:50

    Erg mooi…een 4 deurs zaken auto met middenmotor. Is nog niet eerder gebouwd volgens mij.
    Lijkt mij wel te passen in het rijtje van de A8L, 750iL etc.

    Login om te reageren
  15. henk zegt

    29 september 2006 om 16:03

    ik zie t zelfde achter ruitje als bij de bmw 6-serie

    Login om te reageren
  16. carfreak zegt

    29 september 2006 om 16:11

    @Hilgert

    HAHAHAHAHAHAHA dit is grappig jij wilt een peugeot vergelijken met 750iL hahahahahahaha dit is het grappigste wat ooit op autoblog is geweest denk ik maarja, rare mensen sommige

    Login om te reageren
  17. farzan zegt

    29 september 2006 om 16:27

    @carfreak

    Als hij dat wilt dan doet ie dat toch lekker. Waarom zou dat niet kunnen? kom voortaan met argumenten ipv je kinderachtige reactie. Vergelijken kan altijd, hij concludeert toch niet dat de peugeot beter is.

    Login om te reageren
  18. Martin zegt

    29 september 2006 om 16:35

    Ik vind het een fantastisch mooie auto! Maar ja, in productie gaan zal ie niet.. Dure auto’s horen niet bij merken als peugeot. Kijk maar naar volkswagen met z’n phaeton, dat is een fantastische auto. Maar mensen die dat geld uitgeven aan een auto kopen liever een Mercedes/Audi/BMW… Mensen maken zich te druk om wat de buren van hun zouden kunnen denken…

    Login om te reageren
  19. realist zegt

    29 september 2006 om 17:39

    die peugeot rijd misschien wel soepeler en luxeuzervol dan een 750 wat comfort betreft.

    Login om te reageren
  20. Bas zegt

    29 september 2006 om 18:00

    Hij heeft idd wel wat weg van een CLS maar echt mooi vind ik ‘m niet. De kont lijkt er echt opgezet (de auto wordt na de C-stijl opeens breder) en de voorkant is te laag. Van de achterkant is het wel een hele mooie auto. Maar volgens mij moeten ze er nogal wat aan veranderen om daar een echte raceauto van te maken. Wel tof zo’n dikke V12 met 700 pk en 1200 Nm koppel. Krijg die auto vierwielaandrijving, want hoe krijg je dat anders op de weg?

    Login om te reageren
  21. the real stig! zegt

    29 september 2006 om 18:01

    als je naar deze foto kijkt en niet let op het fijt dat de lichten doorlopen lijken ze bijna op de achterlichten van een bmw 1 serie

    Login om te reageren
  22. JANUS zegt

    29 september 2006 om 18:06

    Dit blijkt echt een auto te zijn die je OF heel mooi vindt OF helemaal niet.
    Ik vind hem echt heel bruut. Mafia company car !
    Ik geloof dat ik toch weer eens serieus naar Peugeot moet gaan kijken.

    Login om te reageren
  23. m5 zegt

    29 september 2006 om 18:10

    echt een hele dikke auto

    Login om te reageren
  24. Voetsie zegt

    29 september 2006 om 18:17

    sow wat is dat ding lang zeg.. iemand enig idee hoelang??

    Login om te reageren
  25. JANUS zegt

    29 september 2006 om 18:25

    @Voetsie.
    Specs staan hier : http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=144760&automobile-Peugeot#dimensions

    5 meter 12 dus

    Login om te reageren
  26. slk55 amg zegt

    29 september 2006 om 18:43

    wat een imposante verschijning! hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem ga vinden.

    Login om te reageren
  27. Thijs zegt

    29 september 2006 om 20:34

    Wat ik nou geweldig vind is dat Peugeot zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en gewoon zo’n ding bouwt. Eindelijk een bedrijf met ballen en niet zo’n Mercedes die in elk model dezelfde motoren hangen onder het kopje Innovatief… Wat Peugeot nu doet doet me denken aan een reactie van Bernie Ecclestone van een paar jaar geleden. Die zei:’You think you’ve got me by the balls…but you’re hands ain’t big enough’. Nogmaals hulde voor Peugeot voor het maken van een briljant concept (ben overigens zeker geen Peugeot liefhebber)

    Login om te reageren
  28. Pimp P zegt

    29 september 2006 om 22:13

    samen met de 407 coupé de enige peugeot die iets waard is..

    Login om te reageren
  29. cornul zegt

    29 september 2006 om 22:27

    Baanbrekend design. Eindelijk eens wat vernieuwing in die grijze éénheidsworst van tegenwoordig. Waanzinnig mooi. Van mij mag hij zo in productie.

    Login om te reageren
  30. TomRS6 zegt

    29 september 2006 om 22:32

    Cateyes!

    Login om te reageren
  31. MC zegt

    29 september 2006 om 22:43

    haal het peugeot-merkje eraf en je hebt de NIEUWE bat-mobiel

    Login om te reageren
  32. HaS zegt

    29 september 2006 om 22:46

    ik moet toegeven ik ben een fan van audi bmw alpina
    maar met deze auto heeft peugeot zeker wel een topper in huis
    t design zit echt tussen een racer en zakenauto formidable

    Login om te reageren
  33. christoff zegt

    29 september 2006 om 22:47

    mooie wagen maar hij gaat niet in productie. dit is een studiemodel en elk merk maakt dat (zoals de audi Nuvolari quattro Concept (2003) die wel gaat uitkomen als A5,Volkswagen IROC Concept (2006) die ook uitkomt).

    Login om te reageren
  34. pb zegt

    30 september 2006 om 00:04

    waarom halen AL die franse merken hun design van duitse merken!?!? (uitgezonderd paar citroens) ..deze heeft ook de lijn van de cls en de achterkant lijkt verdacht veel op die van de m6(qua uitlaten, geen hoge kofferdeksel)
    en het blijft een peugeot…..

    Login om te reageren
  35. Volvo480turbo zegt

    30 september 2006 om 10:05

    Sommigen vinden hem niet mooi, net als ik vroeger de Mercedes-Benz C Sports Coupé in het begin heel erg lelijk wordt, maar kunst groeit, hoe langer je er naar kijkt hoe mooier ie wordt…

    Ik heb het wel voor turbodiesels, ook al heb ik nu een benzine, maar als ik bijvoorbeeld een Jag zie voorbijrijden waar zwarte ‘doemp’ uitkomt heb ik toch zoiets van, dit past niet bij bepaalde auto’s… maar dan heb je het niet te versmaden koppel natuurlijk, zoals die vectra turbodiesel die me gisteren in hernemingen vlot kon volgen en dan zelfs even kwam bumperkleven, maar eens voorbij de 4000 toeren, zag ik hem (zeer snel) in mijn spiegel verdwijnen…

    Groeten

    Login om te reageren
  36. marc zegt

    30 september 2006 om 11:23

    Als vervente Peugeot rijder en zeer tevreden gebruiker van de 607 wacht ik sinds enige tijd op de opvolger van deze laatste.
    als het iets wordt zoals dit monster haak ik af. dit is net een pimpmobile die weggelopen is bij een of ander MTV-programma.
    Een beetje discretie wordt wel verwacht in deze klasse. Daarbij moet discretie niet verward worden meet saaiheid.
    Ik besef natuurlijk dat dit een conceptstudie is maar die snuit (frontspoiler op kop) is gewoon afzichtelijk lelijk.

    Login om te reageren
  37. Tombnolz zegt

    30 september 2006 om 12:26

    Toffe velgen. Enneuh… hij heeft toch wel iets… maar ’t is er toch wel over.

    Hoe lang meet hij eigenlijk? Meer dan 6 meter?

    Login om te reageren
  38. gangstaa zegt

    30 september 2006 om 16:52

    lijkt ergg veel op de merc CLS

    Login om te reageren
  39. RenesisHP zegt

    30 september 2006 om 18:32

    Wat is dit eigenlijk? Een kruising tussen een limo en een sportwagen(half duitsland),of een vierzits sportwagen.

    Login om te reageren
  40. PapPa PlayBoyzz zegt

    1 oktober 2006 om 13:43

    echt een auto waar ik wel in rijden maar kopen???? dank u maar nee!!!

    Login om te reageren
  41. theboss zegt

    2 oktober 2006 om 16:06

    mooie auto ze hadden alleen de ramen moeten doortrekken met de lijn van de auto en dat het een peugeot is maakt geen fuck uit het is een betrouwbaar merk kijk maar hoeveel 205jes er nog rond rijden en de 206 is ook een succes en zullen we ook nog jaren rond zien rijden

    ik rij liever een 205je als een ouwe ali! 3serie ofzo en een ouwe taxi mercedes is ook niks dus geef mij deze peugeot maar!!!

    Login om te reageren
  42. Spue zegt

    12 oktober 2006 om 19:47

    waarom halen AL die franse merken hun design van duitse merken!?!? (uitgezonderd paar citroens) ..deze heeft ook de lijn van de cls en de achterkant lijkt verdacht veel op die van de m6(qua uitlaten, geen hoge kofferdeksel)
    en het blijft een peugeot…..

    LOL behalve citroen. het is allemaal van PSA. en waarom vergelijkt iedereen het toch met die duitse DDR rotzooi.

    Het blijft peugeot blablabla peugeot heeft meer records in de racerij dan audi en bmw. take that

    Login om te reageren
  43. marcel vereyken zegt

    14 oktober 2006 om 22:28

    goede dag wat peugeot nu uit brengt daar kan bmw of mercedes niet tegen op het is het mooiste monster dat ik ooit heb gezien maar ik wil wel het prys kaartje weten het is wel een auto met veel bekyks veel sucses peugeot dat wordt een spektakel

    Login om te reageren
  44. mark zegt

    18 oktober 2006 om 01:19

    mislukte cls

    Login om te reageren
  45. Sander zegt

    18 oktober 2006 om 20:30

    Mensen, wees blij met wat concurentie.. Ik vind hem nog niet zo erg mislukt ook.. laat ze maar lekker martelen op die tekentafel…

    Login om te reageren
  46. joey zegt

    19 oktober 2006 om 11:30

    dikke wagen best mooi als ie er komt (zoiets) word het mischien ook wel wat maar als je nadenkt bij een peugeot meeste zijn klote wagens er gaat altijd wel iets kapot

    Login om te reageren
  47. Dimsss zegt

    25 november 2006 om 11:15

    mijn vader heeft een peugeot 407 coupé met een met enkele specificaties aan, hij is nu 237pk waard en ik kan jullie zeggen dat hij de oude audi tt, alle bmw’s 3liter uitgesloten de 3-coupé en de mercedes clk 3.2 al jullie grote merken dus al eens goe geneukt heeft.. ;)

    Login om te reageren
  48. Sammie zegt

    15 december 2006 om 15:06

    van de zijnkant op de voorlichten gekeken is het net alsof die wagen lijdt aan divergente scheelheid

    – Sammie

    Login om te reageren
  49. amciii zegt

    5 januari 2007 om 11:34

    HOE JE HET WENDT OF KEERT HET BLIJFT ENN PEUGEOTTTTTTT

    Login om te reageren
  50. #9 Gid zegt

    25 maart 2007 om 14:06

    Het eerste wereld wonder!
    perfectie, superieur!
    mooier dan dit krijg je het nog niet!
    v12 diesel geniaal! een keer wat anders..

    Login om te reageren
  51. Jordi7 zegt

    2 mei 2007 om 14:00

    dit bewijst wel weer dat de Fransen goed kunnen ontwerpen of niet?

    Login om te reageren
  52. car disigner zegt

    4 november 2007 om 17:04

    Wat een prachtplaatje heb peugeot nooit mooi gevonden maar dit is echt een mooie wagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North