• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot GTI is conceptueel lekker

Auteur: ricardo, gepost 7 maart 2012 om 11:15 – 25 Reacties

" title=

Een voorproefje in 208-vorm die herinneringen aan de 205 GTI van weleer moet oproepen. Het werd een keer tijd.

Peugeot’s 208 GTI Concept heeft 200 pk onder de kap liggen, getrokken uit een 1.6-liter THP en gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De wielkasten zijn gevuld met 18-inch lichtmetaal met daarachter een fractie grotere remmen. Echt leuk wordt het overigens pas met het gewicht: 975 kg.


Ook interessant!

  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

208, Autoshows, concept, geneve, geneve-2012, gti, Peugeot

Vorig bericht: « Autoblog video: autosalon Genève 2012 (deel 3)
Volgend bericht: Mercedes A-Klasse: de verjongingskuur komt hard »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jansen zegt

    7 maart 2012 om 11:18

    975 kilo! Dat lijkt er op!

    Login om te reageren
  2. Stellantis rules the sky zegt

    7 maart 2012 om 11:21

    Super gave kar. Ben er van overtuigd dat het een bommetje gaat worden. Maar waar komt die 975 kg vandaan? Lijkt me nogal weinig; als het echt zo is: helemaal geweldig!!

    Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    7 maart 2012 om 11:21

    975kg, ik ben benieuwd.
    De huidige 208 met THP weegt al 1055kg.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      7 maart 2012 om 14:05

      @jack_abarth: concept = gewicht zonder 75kg chauffeur? Anders heel straf om zoveel gewicht kwijt te geraken…

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      7 maart 2012 om 16:54

      @jack_abarth: 208 thp 3d weegt 1195kg volgens peugeot.de
      Dus die 1055kg (en die 975kg) moeten het drooggewicht zijn, beetje zeuren a la Ferrari…

      Login om te reageren
  4. hasjwandje zegt

    7 maart 2012 om 11:28

    975kg is een mooie prestatie. Hopelijk zijn de problemen met de THP motoren wel opgelost.
    Afgelopen maandag een aflevering van Radar zitten kijken en daar werd je niet vrolijk van wat er allemaal mis gaat met de THP blokjes.

    Zou mij overigens niks verbazen als ford het vermogen van de Fiesta ST nog even recht trekt met de peugeot.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      8 maart 2012 om 21:33

      @hasjwandje: beetje research toont dat de 207RC 1250 weegt volgetankt, of EU 1325kg. De 208 zou “bijna 100kg” lichter zijn. Oftewel 1225kg vergelijkingsgewicht. Indien correct, zeer ver van 975kg wat ik inderdaad zeer moeilijk kan geloven…

      Login om te reageren
  5. sir_smokalot zegt

    7 maart 2012 om 11:35

    Ik las memmen. Zal wel door die bh-loze dame komen.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      7 maart 2012 om 16:47

      @sir_smokalot:
      “Waar het hart vol van is, loopt de mond van over”……..

      Login om te reageren
  6. ar156sw zegt

    7 maart 2012 om 11:39

    Leuk wagentje, mooi gewicht inderdaad! Alleen die achterkant vind ik wat minder geslaagd, beetje te bol allemaal, had wat scherper getekend mogen worden…

    Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    7 maart 2012 om 11:44

    Wauw, wat een bommetje.

    Login om te reageren
  8. bullgod76 zegt

    7 maart 2012 om 11:44

    Normaal hoort een sportief model zoals deze GTI er toch lekker vet en aggresief uit te zien??
    Maar op een paar kleine details na vind ik hem helaas een beetje gewoontjes.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      7 maart 2012 om 12:48

      @bullgod76:

      Vind het juist wel passend dat ze ‘m niet te overdreven “dik” proberen te maken. Het is een hot-hatch, geen supercar… Een originele 205gti was nou ook niet echt een schreeuwerige auto.

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        7 maart 2012 om 14:06

        @ar156sw: Overdreven dik moet het inderdaad ook niet zijn.
        Maar een sportief model mag zeker wel iets dikker zijn dan een standaard model. En dat zie ik hier op de velgen na eigenlijk niet terug.
        De originele 205GTI had spatbordverbreders en een stootstrip over de zijkant van de auto. Dat was genoeg om de auto al een veel sportievere uitstraling te geven.
        Dat soort details mis ik echt bij deze 208.

        Login om te reageren
        • tunefuldjmike zegt

          7 maart 2012 om 14:22

          @bullgod76: gewoon zo standaard mogelijk houden. en iedereen lekker verrassen :)

          Login om te reageren
          • wimmm zegt

            8 maart 2012 om 20:28

            @tunefuldjmike: Whaha, dat zal wel de ultime stunt zijn :P
            Concept-car die beschijdener is dan de uiteindelijke versie! :D
            *niet hopen…*

            Login om te reageren
            • wimmm zegt

              8 maart 2012 om 20:30

              @wimmm: *bescheiden… :oops:

              Login om te reageren
  9. house zegt

    7 maart 2012 om 11:59

    Ziet er goed uit, ja de auto ook hrhr

    Login om te reageren
  10. schiedam79 zegt

    7 maart 2012 om 12:51

    Interessant door de specs?
    Buitenkant een beetje erg saai. OF nee, een beetje gewoontjes. Zeker als je het vergelijkt met de concurrentie.

    Login om te reageren
  11. syliaca zegt

    7 maart 2012 om 13:37

    Belooft wel een snel bommetje te worden..

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    7 maart 2012 om 14:09

    in vergelijking met de Ford Fiesta .. nee ..

    Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    7 maart 2012 om 14:17

    Genieten!

    Login om te reageren
  14. eklasse zegt

    7 maart 2012 om 16:09

    En nu nog een Rallye graag!

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      7 maart 2012 om 16:10

      @eklasse: Velgen kunnen zo van een A1 quattro komen.. of echt hardcore.. de stalen velg wit spuiten!

      Login om te reageren
  15. ronin1130 zegt

    8 maart 2012 om 00:42

    DE Fransen doen het een beetje the American Way. In tijden van crisis teruggrijpen naar wat hun groot heeft gemaakt. Nice!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North