• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 207 uitzonderlijk waardevast

Auteur: Dennis, gepost 1 mei 2006 om 21:15 – 10 Reacties

Peugeot 207 logo

Door het succes van z’n voorganger de Peugeot 206, ligt de lat erg hoog voor de nieuwe Peugeot 207, maar de vooruitzichten zijn zonnig, want nog voordat de 207 bij de dealers staat heeft onderzoek van het bureau voor marktonderzoek Bähr & Fess Forecasts, voorspeld dat de nieuwe 207 uitzonderlijk waardevast zal zijn…

Uit het onderzoek is gebleken dat het driedeurs model van de 207 1.6 HDi met 109 pk, na 12 maanden en 20.000 kilometer, nog 78 procent van de originele aankoopprijs moet opleveren. Na drie jaar en 60.000 kilometer is dit nog atlijd 63 procent. Een waardeverlies van slechts 4.000 euro in drie jaar is geen enkele auto in deze klasse eerder gelukt. Ook het basismodel, de 1.4 Filou met 73 pk heeft na 3 jaar en 60.000 kilometer nog een waarde van meer dan 60% van de aankoopprijs (via: auto55.be).

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

207, Peugeot

Vorig bericht: « Opel Tigra Twintop: lief maar te weinig populair
Volgend bericht: Twee awards voor Alfa Romeo 8C Spider »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    1 mei 2006 om 22:51

    Goed, hoe bereken je dat?

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    1 mei 2006 om 23:08

    Da’s een goede vraag! Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar.

    Login om te reageren
  3. Rob zegt

    1 mei 2006 om 23:49

    Wanneer komt ie uit? Ik heb op 1 april al zo’n 207 zien rijden.

    Login om te reageren
  4. Stylez zegt

    1 mei 2006 om 23:53

    Dit is alleen maar speculeren. De prijs zal alleen bepaald worden door vraag en aanbod.

    Login om te reageren
  5. O.D. zegt

    1 mei 2006 om 23:59

    Nou…..ze combineren in hun model de analytische kracht van historische auto informatie met de desbetreffende macro-economische omgeving, alsmede macro-economische voorspellingen gecombineerd met de huidige ontwikkeling van de automarkt in Europa.

    Het model analyseert:
    macro-economische variabelen,
    ontwikkelingen in de desbetreffende marktsegmenten even als hun historisch potentieel,
    levenscycli van modellen,
    specifieke kenmerken van het merk, model en type,
    subjectieve factoren als crashtests, recensies,
    vermoedde toekomstige trends en ontwikkelingen.

    Sim_pel! (h):-D

    Login om te reageren
  6. Remco zegt

    2 mei 2006 om 08:00

    Heel mooi gezegd, veel mooie woorden. Je zult daarin vast gelijk hebben. In ieder geval zou ik geen 207 nemen, want ik verwacht dat veel mensen hem ook gaan kopen. Het zou echt best vervelend zijn als je ieder minuut een 207 voorbij ziet rijden. Tsja…het is dan niet uniek meer, tenzij je hem gaat verfraaien.

    Login om te reageren
  7. Helder zegt

    18 juli 2006 om 23:27

    Net als de Golf, maar die koopt ook iedereen…

    Login om te reageren
  8. Benny zegt

    19 juli 2006 om 13:12

    Maar de golf is dan ook een prima auto

    Login om te reageren
  9. EdPeugeot zegt

    17 april 2007 om 19:21

    Een Golf is een lelijk duits ding dat nog zwaarder is dan een 207.

    Het is echt zo.

    Login om te reageren
  10. Vorst zegt

    27 maart 2008 om 13:19

    Een golf is heel waarde vast, te waarde vast want na veel wikken en wegen heb ik een nieuwe gekocht ipv een jonge ( 50.000km) 2dehands omdat het verschil te klein was. De keuze tussen golf en ander merk was makkelijk. De eerste zit van de golf viel tegen, het was precies een auto voor gehandicapten. Maar de eerste rit met de 307 was nog erger en die testwagen ratelde al lang alle kanten. 118d is beter, maar duurder en die viel af. Heb even polo geprobeerd maar die rijdt als een schommelship. volvo C30 is misschien een goed alternatief maar toen bestond die nog niet, en de waardevastheid van volvo krijgt ook zware klappen, maar dan wordt 2de hands kopen weer interessant natuurlijk.

    2dehands moet je ook goed opassen dat je niet koopt van een autobeul. Mijn buurman heeft een Opel 1.9cdti en die trekt daar vanaf de eerste seconde mee op alsof zijn leven er vanaf hangt. Maar de auto blinkt wel aan de buitenkant…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North