• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?

Auteur: CasperH, gepost 30 oktober 2013 om 09:28 – 20 Reacties

Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?Afbeelding PGO Hemera GT is even leuk als lelijk?

PGO Hemera GT
PGO heeft een set foto’s en wat technische details vrijgegeven van de Hemera GT. Het is in ieder geval in potentie een leuke auto maar of we hem ook mooi kunnen vinden is een andere vraag.

De Hemera GT krijgt 230 paardenkrachten onder de kap in plaats van 184 in een gewone Hemera. Dat lijkt niet heel veel maar als je bedenkt dat er slechts 930 kilogram (een gewone Hemera weegt 1012 kilogram) exclusief inzittenden hoeft te worden verplaatst dan klinkt het ineens een stuk leuker. Tel daarbij een locking diff, beter onderstel en een opgewaardeerd remsysteem op en de lol-per-euro verhouding zou wel eens goed kunnen uitvallen. Zeker als je bedenkt dat Cosworth verantwoordelijk is geweest voor het opwaarderen van de BMW viercilinder met zesbak.

Probleem blijft wat ons betreft het uiterlijk. Ooit begonnen als retrowagentje met Porsche 356 looks maar het ding lijkt met elke variant die wordt vrijgegeven lelijker te worden. De fel gekleurde onderdelen op dit exemplaar helpen ons niet hem mooier te vinden.

Romain Dumas zal de auto tijdens het Criterium des Cevennes op 31 oktober aan de wereld laten zien.

Ook interessant!

  • Gespot - Een PGO Speedster in het wild
  • PGO Speerster II
    Dit is de leukste PGO Speedster II van Marktplaats
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

cosworth, hemera, pgo, romain-dumas

Vorig bericht: « Video: Noorse hipster drift er lustig op los
Volgend bericht: Vorsteiner Bentley Continental GT BR10-RS is bruut »

Lees Interacties

Reacties

  1. eklasse zegt

    30 oktober 2013 om 09:39

    Gelukkig kun je snel doorklikken naar een Ford Sierra RS Cosworth filmpje in de rechter kolom.

    Login om te reageren
    • sec-driver zegt

      30 oktober 2013 om 12:00

      @eklasse: en meer dan de helft zit te kijken in de rechter kolom waar dat filmpje staat, inclusief ondergetekende ;)

      Login om te reageren
  2. lacker zegt

    30 oktober 2013 om 09:40

    Oef, ben het met je eens over het uiterlijk. De achterkant gaat richting een AMC Pacer.
    http://hatchheaven.com/archives/2521 en die is toch ooit eens gekozen als een van de minst mooie auto’s ter wereld..

    Login om te reageren
  3. motoragent zegt

    30 oktober 2013 om 09:48

    PGO slaat een beetje dezelfde weg in als Wiesmann. Het begint met een prachtige roadster (Speedster/Cevennes en de MF3), maar langzaam maar zeker komen ze met steeds bizardere en meestal ook lelijkere ‘racemonsters’.

    Welke autofabrikant maakt tegenwoordig nog mooie klassiek gestylede roadsters om lekker mee te kunnen touren?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 oktober 2013 om 10:08

      @motoragent:
      Mazda?

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        30 oktober 2013 om 10:46

        @desjonnies: mx-5 inderdaad, al is die volgens mij voornamelijk bedoeld als zijnde sportief.

        Login om te reageren
        • fant zegt

          30 oktober 2013 om 12:01

          @motoragent: Een standaard MX is prima om gewoon lekker mee te toeren :) Het NC model nog wat meer dan de rest volgens mij. Met wat aanpassingen kun je hem heel sportief maken.

          Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      30 oktober 2013 om 10:35

      @motoragent: Morgan?

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        30 oktober 2013 om 10:42

        @thomcarspotter: Die past inderdaad wel in mijn straatje, klassieke roadster om lekker mee te toeren als je geen haast hebt.

        Toch jammer dat er voor de rest niet veel fabrikanten zijn die vergelijkbare auto’s maken.

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          30 oktober 2013 om 10:45

          @motoragent: maar ook als je wel haast hebt!

          Login om te reageren
          • motoragent zegt

            30 oktober 2013 om 10:52

            @thomcarspotter: Als het echt moet komen ze inderdaad nog behoorlijk aardig van hun plaats inderdaad, al is dat natuurlijk niet bepaald gentleman-ish.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              30 oktober 2013 om 12:43

              @motoragent:

              Tuurlijk wel, alsof een gentleman een karakterloos watje moet zijn.

              Login om te reageren
  4. fejjie zegt

    30 oktober 2013 om 09:49

    Zonde, ze maken zo een leuke wagens, maar je wilt er gewoon niet in gezien worden.

    Login om te reageren
  5. ardonjr zegt

    30 oktober 2013 om 10:08

    Doet me denken aan een Daihatsu Copen
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Daihatsu_Copen_Limited_Edition_%E2%80%93_Frontansicht%2C_12._Juni_2011%2C_Ratingen.jpg

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      30 oktober 2013 om 10:34

      @ardonjr: jij was me net voor :), maar deze heeft wel meer hebbuh hebbuh gehalte dan de copen.

      Login om te reageren
  6. notsobig zegt

    30 oktober 2013 om 10:41

    Stretch het ontwerp een stuk breder en of lager en hij ziet er dik uit! Nu kloppen de verhoudingen niet en ziet het er erg raar uit…

    Login om te reageren
  7. dnadave zegt

    30 oktober 2013 om 10:46

    Vw lupo koplampjes :) en dan nieteens van de GTI

    Login om te reageren
  8. fant zegt

    30 oktober 2013 om 11:44

    Ik vind de voorkant best stijlvol, maar de achterkant is licht misselijkmakend helaas.

    Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    30 oktober 2013 om 12:00

    Bij zoveel vermogen op een dergelijk laag gewicht kan het uiterlijk me niet eens zoveel schelen.
    Ze knallen zo hard je netvlies voorbij dat je er nooit lang last van kan hebben.

    En eerlijk gezegd vind ik hem niet eens zo lelijk. Net of ze een beetle, veloster en een mini in een pers hebben gegooid en dit kwam er uit.

    Login om te reageren
  10. driescuit zegt

    30 oktober 2013 om 20:49

    N*gga, that’s kawaii!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North