• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Piecha Design perfectioneert de SLK, of niet?

Auteur: robbie, gepost 11 maart 2009 om 13:03 – 23 Reacties

Mercedes SLK by Piecha Design


Tuner Piecha Design heeft naar eigen zeggen de SLK perfect gemaakt. Maar persoonljik twijfel ik daar een beetje aan. De SLK is (in mijn ogen) al niet moeders mooiste en deze extra LED lampjes helpen nou niet echt. Maar gelukkig(?) hebben ze nog meer in petto.

Ze monteren een nieuw uitlaatsysteem en het nodige extra plastic dat voor een verbeterde aerodynamica moet zorgen. Maar misschien nog wel de meest opvallende (en nuttige) optie is de zogenaamde Comfort Vario roof module (299 euro). Deze module maakt het mogelijk om tot een snelheid van 60 km/u het dak te openen en te sluiten. Af-fabriek kan je het dak van de SLK namelijk alleen maar openen en sluiten als je stil staat.

Bij mij doemt dan eigenlijk gelijk de vraag op waarom Mercedes dit niet zelf aanbiedt. Is het soms gevaarlijk of iet dergelijks?. Lees alle andere mogelijkheden die ze bieden in onderstaand persbericht.

Mercedes SLK by Piecha Design

Mercedes SLK by Piecha Design

Piecha Design perfects the SLK
Refiner enhances look, sound and comfort

• New exhaust system with four chromed end pipes
• Visually and practically perfected: LED daytime running lights
• Vario roof is able to open and close while driving

Basically, a Mercedes Benz SLK never lacks elegant looks. Especially since it underwent a facelift last year, the roadster has an extremely classy appearance.
Everyone who is now willing to take the extra step from quality to excellence, has come to the right place: the Mercedes refiner Piecha Design. Their extensive programme gives the SLK the finishing touch for perfection.
Piecha Design enhances the already very sportive appearance of the aerodynamics package with an additional front spoiler lip (435 euros including VAT), flaps at the back (185 euros) and an improved rear diffuser (485 euros). The new front lip is custom-made and perfectly fitted and glued to the side spoiler. The design emphasises the sportive silhouette and the striking front. Fitting the rear spoiler lip which can be simply glued and adding the rear diffuser is nearly as simple. The latter is placed into the surrounding bead and also glued. There are suitable diffusers for AMG styling exclusively for four-pipe systems or for the serial rear skirts with two or four pipes. The diffuser by Piecha Design fits on both exhaust versions, only the serially fitted rear apron has to be modified for four-pipe systems. Piecha Design additionally offers all rear diffuser models in real carbon as well (835 euros).
Of course, the refiner located in Rottweil, Baden-Württemberg, also offers a selection of light alloy wheels. Such as Sportec duo (1,490 euros), a wheel with an exclusive design and five fine double-spokes which frame the Mercedes bonnet star on the hub. The brilliantly shining sterling silver perfectly matches the highly polished rim well. The circular bolt heads give the wheel a dynamic multi-part look. The model dp2 Phantom (1,690 euros) also comes with double-spokes. The struts are significantly more delicate and the eight spoke pairs are fitted much closer to each other than with the Sportec duo. The finish in high gloss silver or satin black, the highly polished stainless steel rim well and the bolt heads underline the multi-part look. Moreover, Piecha Design offers the dp3 Avalange (1,690 euros) in high gloss silver or satin black. The ten-spoke wheel is also framed by a highly polished stainless steel rim well and bolt heads. All wheels are available in the dimension 8.5×19 for the front- and 9.5×19 inches for the rear axle with tyres sized 225/35 and 255/30 respectively.
The right sound for this look is rendered by the Quadro exhaust systems by Piecha Design. The Quadro Sport New Edition (1,065 Euro) offers an earthy sonorous six-cylinder sound from four voluminous pipes in AMG format for the SLK models 200, 280 and 350. The Quadro Performance (1,165 Euro) offers the same look, but the sound is far more brawny, deep and hollow. This four-pipe system offers V8 sound for V6 engines in the SLK 280 and 350. Due to an existing EEC-approval, the Quadro exhaust system does not have to be registered separately.
The SLK performance is enhances with the Power Converter “Intermedia“ (429 euros). With this component, Piecha Design offsets the gas pedal deceleration. The roadster therefore accelerates immediately without the notorious extra delay. Especially cars with a seven-speed automatic transmission profit from the fact that the gas pedal with the included potentiometer can be adjusted in such a way that it responds individually.
Visually striking and at the same time practical are the LED daytime running lights (from 475 euros). Piecha Design offers these in a set with clear glass fog lights for all SLK front aprons. Thereby, the customer can always select between lights with either a black or a chromed border.
The Comfort Vario roof module (299 Euro) enhances the foldable roof with a so far painfully missed function: You can open and close the roof while driving. Finally you do not have to stop the car in order to react to rain or sunshine. And you no longer need to worry if the red phase at the traffic lights will provide enough time for changing your roof adjustments. And the driver stays dry as he does not have to rush to the next exit when it starts raining. For speeds up to 60 km/h the roof can be opened or closed via switch or key.
In order to perfect the automobile look, Piecha Design offers a wide range of components: This includes aluminium door pins (10 euros) and the stainless steel door sill protectors (357 euros) which bear the refiner´s chromed and illuminated logo. Chromed roll bars (745 euros) made of stainless steel and wind deflectors made of real glass (from 220 euros) upgrade the interior.
For the certain exterior something, there are chromed rails for the boot lid (79 euros) and Aerowings (from 98 euros) in the version highly chrome-polished, black and semi gloss anodised. .
With special care for details, the component part manufacturer Piecha Design confirms its competence and feeling for elegance. Therefore, the already elegant Mercedes-Benz SLK gets its perfect finish. If you wish to obtain more information and wish to visit the online shop by Piecha Design, please visit the web site www.piecha.com

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Mercedes SLK32 AMG van Marktplaats
  • duurste SLK van Marktplaats
    De duurste SLK van Marktplaats: dit is 'm!
  • Mercedes G-Klasse door G&B, voor wie van kliekjes houdt
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, piecha, slk, tuning

Vorig bericht: « Video: Elektrische Corvette ZR1
Volgend bericht: Gespot: Bella Italia »

Lees Interacties

Reacties

  1. Teo zegt

    11 maart 2009 om 13:04

    Mafkezen….

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    11 maart 2009 om 13:05

    huh? maar dit is de ouwe :? die was al mooi, maar de nieuwe niet :(

    Login om te reageren
  3. Jesper zegt

    11 maart 2009 om 13:05

    Mercedes heeft vast een goede reden om dat dak niet tijdens het rijden te laten openen of sluiten… Wat voor garantie biedt Piecha? Tot om de hoek?
    Trouwens, Piecha-Design, klinkt als Pikachu :P

    Login om te reageren
  4. Philip zegt

    11 maart 2009 om 13:13

    Lelijke tupperware…

    En het zal inderdaad toch wel een reden hebben waarom het dak alleen maar stilstaand open of dicht kan neem ik aan?

    Login om te reageren
  5. VantageR zegt

    11 maart 2009 om 13:24

    Die lampjes zijn echt zo fout. Het lijkt net of een hobbyist ze er zelf in heeft gezet.

    Login om te reageren
  6. Jeweetwelwie zegt

    11 maart 2009 om 13:30

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  7. Rick zegt

    11 maart 2009 om 13:40

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 maart 2009 om 13:41

    Of niet…

    Login om te reageren
  9. Breinstein zegt

    11 maart 2009 om 13:46

    De SLK niet moeders mooiste? Wat is er mis met een standaard of AMG exemplaar? De kermisverlichting voorop dit ding ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    11 maart 2009 om 14:00

    hoe hoog steekt het dak halverwege de procedure eigenlijk boven de SLK uit?
    Dat hebben ze vast met een reden gedaan dat ‘ie niet geopend en gesloten kan worden onder het rijden.

    Een half open dak @ 60 km/h, daar kun je flink wat vliegen mee vangen

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    11 maart 2009 om 14:38

    Software aanpakken kan ‘iedereen’, het dak heelhouden is een andere kunst… Zou Piecha het wel zelf geprobeerd hebben?

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    11 maart 2009 om 14:56

    led verlichting staat eigenlijk alleen bij een audi…. teminste ik heb tot nu toe geen mooie led verlichting gezien op een ander merk.

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    11 maart 2009 om 14:58

    wat is dat toch met die lelijke led strips. wie vind dat nou mooi?
    en elke keer komen ze met bumper setjes die maar even de aerodynamica moet verbeteren. ja ja ofnie, laat maar eens zien die windtunnel.

    Login om te reageren
  14. gogogomagazine.com zegt

    11 maart 2009 om 15:00

    Lijkt wel de voorkant van een GL..

    Login om te reageren
  15. Ash zegt

    11 maart 2009 om 15:17

    Waarom, de laatste tijd, als er een auto wordt getuned.. Er nu opeens van die led strips komen!?! LELIJKE en AFSCHUWELIJKE dingen gewoon joh..

    But that’s my opinion :)

    Login om te reageren
  16. AirHead280 zegt

    11 maart 2009 om 15:32

    Ik rijdt zelf in een SLK 280 en heb ook een dergelijke dak-module ingebouwd. In de gebruiks aanwijzing wordt geadviseerd het dak alleen rijdend te sluiten als de situatie dat toelaat; dus niet heftig accelereren of over een hobbelweg rijden. Als je je daar aan houd is er niets aan de hand en werkt het prima. Als je je daar niet aan houd kan het dakmechanisme kapot gaan. Logisch dat mercedes het dus niet standaard inbouwd, maar als je het verstandig gebruikt is het een prettige optie.

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    11 maart 2009 om 16:34

    Als dat dakje al het beste onderdeel van het pakket is, zal het wel helemaal niks zijn.
    Nee, dit is echt het toppunt van verkrachte auto’s verkrachten.

    Login om te reageren
  18. Knaakje zegt

    11 maart 2009 om 16:36

    Die koplampe hep me buurman ook!
    Op zun Civic…

    Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    11 maart 2009 om 17:13

    Ik vind hem juist met die LED-lampjes en andere bumpers een stuk stoerder en frisser ogen dan zonder!! :D

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    11 maart 2009 om 18:41

    @AirHead280

    SLK 280? Nice. Trouwens, je schrijft erg netjes maar fout.

    Login om te reageren
  21. Emile_Benz zegt

    11 maart 2009 om 20:28

    Of niet? … Duidelijk niet…

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    11 maart 2009 om 21:04

    Nog steeds lelijk, jammer.

    Login om te reageren
  23. AirHead280 zegt

    11 maart 2009 om 22:50

    @RenJie
    Ach ja, een d’je of een t’je meer of minder, even tijdens het werk snel wat typen, dan krijg je dat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North