• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pijnlijk: deze prachtige auto’s mogen niet gered worden

Auteur: CasperH, gepost 23 maart 2016 om 22:50 – 74 Reacties

Save classic cars


In Engeland staat een vliegveld vol met prachtige auto’s die niet gered mogen worden. En dat is héél triest.

Want er staan nogal wat pareltjes. We spotten onder meer Porsche 924’s, 928’s en 944’s. Maar ook heel veel klassieke Mini’s en BMW’s (o.a. e24, e28 en e30 maar ook een e46). We zien Volkswagen Kevers, Golfjes en Corrado’s die staan te verpieteren. Keurige MGB’s, vlotte Fordjes, en meer vette Rovers en Jaguars dan ik kan verdragen. En ook aardig wat Nissan 200SX’en. Bovengemiddeld veel jaren ’80 en ’90 topspul, de auto’s die ik als kind in de blaadjes bewonderde. Ik word er echt een beetje verdrietig van.

Het is allemaal het gevolg van een sloopregeling die de Britse overheid een aantal jaren hanteerde om de verkoop van schonere auto’s te stimuleren. Je kreeg 2000 Britse Ponden terug bij aanschaf van een ecomobiel en dus werden al deze auto’s ingeleverd. Voorwaarde was wel dat er een geldige APK op de auto zat, dus alle auto’s die je ziet staan waren waarschijnlijk nog in rijdende staat toen ze op het vliegveld van Bedford werden gestald. Fotograaf Alexis Koublis ging op avontuur en fotografeerde dit autokerkhof, deel 1 en deel 2.

Natuurlijk zijn ze inmiddels niet meer zomaar op de openbare weg te krijgen, maar het is een onschatbare bron aan onderdelen die volgens de wet de shredder in moet. Het is bovendien het topje van de ijsberg wat je hier ziet, want het is slechts een fractie van alle auto’s die gesloopt moeten gaan worden. Een groot deel is overigens al in de shredder verdwenen.

Er is inmiddels een petitie gestart om de auto’s te redden. Mocht jij nog een auto zien met onderdelen voor jouw project, of wil je gewoon dat deze auto’s gered worden? Dan is het wellicht verstandig om de petitie te tekenen.

Ook interessant!

  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Ford, Jaguar, MG, MINI, Peugeot, Porsche, sloop, sloopregeling, Volkswagen

Vorig bericht: « Michelle Rodriguez deed in deze Jaguar wat jij ook wil doen
Volgend bericht: Genesis New York Concept: toekomstige BMW 3 Serie-rivaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. phaeton zegt

    23 maart 2016 om 22:52

    En wat nu als je een auto koopt (van de overheid) om vervolgens te exporteren? Boks je dat 1-2-3 voor elkaar of gaat ie zonder wederhoor de schredder in?

    Login om te reageren
  2. sanki zegt

    23 maart 2016 om 22:55

    Hmm niet veel boeiends tussen. Gewoon gebruiken voor onderdelen voor de restauratie hobby’s.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      23 maart 2016 om 23:36

      @sanki: Als je het volledige artikel gelezen had, dan had je vernomen dat de complete auto’s, dus ook de onderdelen bij wet de shredder in gaan. ;)

      Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    23 maart 2016 om 22:56

    Lijkt me iets voor Wheeler Dealers kunnen ze 10 seizoenen mee vullen.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      24 maart 2016 om 07:13

      @misterdrogba: ja idd, een vastgelopen motor herstellen zo door een nieuwe versnellingspookje en een verse filter!

      Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        24 maart 2016 om 07:58

        @boomhauwer: *ze, nieuw, vers*

        Wheeler Dealers verricht over het algemeen prima werk. Ed China dan, die andere flapdrol kan mij gestolen worden.

        Login om te reageren
  4. radboudcc zegt

    23 maart 2016 om 22:56

    Weer zulk prachtig beleid van de linkse kerk, hoezo duurzaamheid? Maar goed, deze mensen moesten van hun kerk in de jaren 70 ook altijd in Franse wegwerpautootjes rijden en niet in degelijke Mercedessen die 40 jaar meegaan.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      23 maart 2016 om 23:25

      @radboudcc: je bedoeld: dit is het beleid dat je krijgt als je je oren naar de autolobby laat hangen? Wat duurzaamheid betreft is het slopen van auto’s die niet afgeschreven zijn bespottelijk.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        24 maart 2016 om 00:02

        @pomoek: je bedoelt zeker?

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          24 maart 2016 om 07:46

          @roppp: klopd.

          Login om te reageren
  5. remcott zegt

    23 maart 2016 om 22:56

    Zonde, ik zie genoeg kandidaten voor een opknapbeurt! ?

    Login om te reageren
  6. gt500eleanor zegt

    23 maart 2016 om 22:56

    Wat zonde zeg, ongeloofelijk.

    Login om te reageren
  7. rd1991 zegt

    23 maart 2016 om 22:58

    Mensen, dat doet pijn. Ik zie zelfs een Toyota Sera staan… wat een mens al niet doet voor een beetje geld :(

    Login om te reageren
  8. theyoungsaablover zegt

    23 maart 2016 om 22:59

    Die e30’s!! :'(

    Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    23 maart 2016 om 23:00

    Oke toen ik die escortjes zag moet ik even huilen :(

    Login om te reageren
  10. willeme zegt

    23 maart 2016 om 23:00

    Het is heel erg jammer. Zeker als je ziet wat voor pareltjes er zijn afgedankt.

    Dat gezegd hebbende, het ligt niet alleen aan de slooppremie. De UK markt is totaal anders dan die van andere Europese landen. Ligt eigenlijk aan twee redenen. De eerste reden: in de UK houdt men van dikke uitvoeringen en rijdersauto’s. Dus de sportieve uitvoeringen zijn erg populair. Denk aan de Clio Renault Sports, Golfjes GTI en dikke BMW’s.

    En dan het tweede probleem: het stuur zit rechts. Dankzij het lieve internet is er een enorme automarkt in Europa. Je kan auto’s uit alle landen importeren en exporteren. Maar voor de UK geldt dat niet. Ze importeren daar veel auto’s uit Japan, Australië, Zuid-Afrika en andere landen waar men het stuur aan de rechterkant heeft. Maar andersom is dat toch lastig. Hier in Europa willen we het stuur niet aan de verkeerde kant hebben. Dus als al die Clio’s Renault Sport, Mitsubishi’s Lancer en 3000GT, MX-5’jes en Holdens in de UK doorverkocht moeten worden, is dat de enige markt.

    Daarom heb je in de UK al die leuke auto’s die je voor een habbekrats kunt kopen, maar in EU spec (stuur links) wél erg prijzig zijn. Dit verschil wordt alleen maar groter met auto’s die wél met het stuur aan de goede kant zijn geleverd. Dus de Elise, S2000 en 350Z in JDM of UK spec hebben geen kans in Europa.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 maart 2016 om 23:16

      @willeme: Ach, dan koop ik hier een afgetrapte Corrado, ik haal een schitterend exemplaar uit Engeland, en ombouwen maar!

      Login om te reageren
    • scherzo zegt

      23 maart 2016 om 23:48

      @willeme: Er is nog een vreemd aspect aan de britse markt, namelijk dat iedere auto meteen herkenbaar is qua leeftijd. In een oogopslag kun je zien van wanneer een auto op kenteken gesteld is (en imports wordt een ‘age-appropriate’ kenteken verstrekt).

      Ik wijt het daaraan dat oudere auto’s minder in achting worden genomen, en er minder voor wordt gezorgd en ze ook minder waard zijn. Oudere auto’s in Nederland zien er over het algemeen veel beter uit en zijn ook veel meer waard. Mijn vader heeft net een 5 jaar oude Toyota Auris gekocht in Nederland, dat was nog 12000 euro. Zou hier in het VK twee derde kosten.

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        24 maart 2016 om 05:44

        @scherzo: Bij de Nederlandse kentekens kan je toch ook gewoon zien hoe oud de auto is? Op imports na dan.

        Login om te reageren
        • scherzo zegt

          24 maart 2016 om 20:30

          @metalmike: Dat is voorbehouden aan auto nerds. In het VK staat er gewoon 16 op het kenteken, voor eerste helft van 2016, en 66 voor tweede helft. Dus als je een 07 ziet, of een 54, is het in een oogopslag duidelijk, voor iedereen. In Nederland moet je toch precies weten wanneer elke combinatie ingevoerd werd en waar een jaar mee begon. Of is er een truuk die ik niet ken?

          Zie http://www.autotrader.co.uk/content/advice/how-does-the-number-plate-system-work

          Login om te reageren
      • super007 zegt

        24 maart 2016 om 09:12

        @scherzo: ook in nl zie je hoe oud een auto is aan de hand van het kenteken. En een beetje liefhebber ziet het ook aan t type.

        Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      24 maart 2016 om 07:15

      @willeme: helaas ben ik maar 1 van de weinigen die het geen fluit uitmaakt dat een auto rechts gestuurd is. Jammer dat de mensen er nog intrappen met een dergelijke sloop premie. Eerst de prijzen omhoog en dan zeggen dat je wel 2000 pond terugkrijgt. Kijk naar het eindresultaat. Zullen we een petitie houden en met een aanhanger die kant op gaan. Autoblog united

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      24 maart 2016 om 08:29

      @willeme: wij hebben het stuur aan de verkeerde kant. Voor de rest klopt je verhaal.

      Login om te reageren
      • danielj zegt

        24 maart 2016 om 11:17

        @rufctr01: vertel..

        Login om te reageren
    • siemi zegt

      24 maart 2016 om 20:40

      @willeme: links gestuurde auto’s zijn daar ook heel goedkoop. Ik kom vaak genoeg aanbiedingen tegen van artsen en zo die hun links gestuurde auto’s voor een habbekrats verkopen. Het is dat ik geen rekening heb bij Western Union……

      Login om te reageren
  11. maseratizzzzzzzz zegt

    23 maart 2016 om 23:01

    Ik had hier liever wat Tesla’s , priussen of ander naar elektrische spul gezien, maarja wie ben ik

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      24 maart 2016 om 00:43

      @maseratizzzzzzzz: Daar hebben deze voertuigen veelal juist plaats voor gemaakt.

      Login om te reageren
  12. turboboy zegt

    23 maart 2016 om 23:02

    Een diepe zucht en een traantje ? heb een autoambulance zou er zo heenrijden.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    23 maart 2016 om 23:07

    Ook al doen niet alle auto’s me evenveel, is het wel zonde om al die wagens te laten slopen. Het is toch fijner als de wagens gewoon bij een onderdeelboer oid terecht komen.

    Login om te reageren
  14. gieltj zegt

    23 maart 2016 om 23:17

    Die mini’s :(

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    23 maart 2016 om 23:19

    Van de weg, maar niet vergeten.

    Login om te reageren
    • cadrez zegt

      24 maart 2016 om 11:21

      @SimonMc: dat is wel erg diep.

      Login om te reageren
  16. kennone zegt

    23 maart 2016 om 23:22

    Nou voor 2000pond kop ik graag die Nissan s14 over!!

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      24 maart 2016 om 00:26

      @kennone: lijkt me erg pijnlijk…sorry kon t niet laten

      Login om te reageren
  17. robert110 zegt

    23 maart 2016 om 23:25

    Toch staat er veel tussen wat je makkelijk (in fatsoenlijke staat) voor meer dan 2000 pond had kunnen verkopen, zelf buiten de UK. Natuurlijk wil niemand op het vaste land een RHD Golf hebben. Maar oa Mini’s, MG’s en oude Land Rovers worden ook hier met veel plezier gereden en bij de juiste modellen word er zelfs voor een RHD goed geld betaald.

    En los van het geld staan er gewoon echte klassiekers tussen. De Traffic’s, E classes, 3 series etc kan ik begrijpen maar de MG’s, de oude Land Rover, de Mini’s, de Colorado’s waarom zou je die met je volle verstand naar de sloop doen voor 2000 pond korting op een eco box?

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      24 maart 2016 om 09:34

      @robert110: precies daar kan ik met mijn verstand ook niet bij…. geld letterlijk weggooien.
      Er staat zoveel spul waar meer voor te krijgen is dan 2000 pond. Sterker nog zet hem een paar jaar ergens in een donkere schuur en je hebt kans dat hij over 10 jaar wel weer je smaak is, of je hem nog beter kunt verkopen.
      Het is een beetje de tendens van de autobezitters van tegenwoordig.

      Login om te reageren
  18. 2wheeler zegt

    23 maart 2016 om 23:27

    Jaguar / Daimler XJS op foto 15… ?

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    23 maart 2016 om 23:30

    Aj, die corrado’s zijn over een paar jaar een klein fortuin waard. Dat is gewoon geld door de plee trekken….

    Login om te reageren
  20. reistje zegt

    23 maart 2016 om 23:31

    Doet toch pijn als jaren 80’s en 90’s liefhebber. Sowieso ben ik nooit echt een voorstander van de sloopregeling, het is nogal geforceerd.

    Het grote deel is natuurlijk gewoon rommel want je gaat meestal geen auto van 10k inruilen voor 2k voordeel. Maar er zitten ook auto’s bij die nog in redelijke staat zijn maar vervolgens door de sloopregeling gesloopt moeten worden. Het ergste vind ik misschien nog wel dat de sloopregeling voorkomt door uitstoot geneuzel. En dat er daar met halve maatstaven word gerekend, het is al meerdere keren gebleken dat doorrijden in een oude auto vaak beter is voor het milieu dan een nieuwe produceren.

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    23 maart 2016 om 23:34

    Kut overheid…. Kunnen ze niet gewoon die dingen verkopen. Kunnen ze waarschijnlijk nog wat winst maken ook

    Login om te reageren
  22. n1co zegt

    24 maart 2016 om 00:12

    Hier staan ze: https://www.google.nl/maps/search/airport/@52.2265579,-0.4738947,255m/data=!3m1!1e3

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      24 maart 2016 om 00:40

      @n1co: Mijn god! Wat voor mooie in waarde stijgende wagens zouden daar allemaal staan zeg… De foto galerie in de artikel is maar een topje van ijsberg ?

      Login om te reageren
    • renegade zegt

      24 maart 2016 om 18:28

      @n1co: wow gafe post! Ik zou de hele airport wel over willen nemen incl alle voertuigen. Daar kun je al je jongensdromen ten uitvoer brengen. En een uberbruut circuitje aanleggen om zelf de Stig uit te hangen ?

      Login om te reageren
      • n1co zegt

        24 maart 2016 om 19:15

        @renegade: Dat circuit ligt er al naast! :)

        Login om te reageren
  23. elias zegt

    24 maart 2016 om 00:37

    Ik spot zelfs 2 bmw 6-series!! Vreselijk zicht dit…

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    24 maart 2016 om 02:59

    Waarom zijn ze eigenlijk op soort gesorteerd als ze toch de schredder in gaan?

    Login om te reageren
  25. pinut187 zegt

    24 maart 2016 om 03:19

    Pijnlijk om te zien inderdaad! Zit heel wat leuks tussen.

    Login om te reageren
  26. rd1991 zegt

    24 maart 2016 om 06:33

    Er was laatst nog ergens een lijst met het spul wat er allemaal is opgehaald. Een typisch Rob Geus momentje…

    Login om te reageren
  27. sjonnie82 zegt

    24 maart 2016 om 07:03

    Zo weer wat oude troep van de weg ?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      24 maart 2016 om 07:59

      @sjonnie82: U is een liefhebber?

      Login om te reageren
      • sjonnie82 zegt

        24 maart 2016 om 08:10

        @toniominestrone: nee, ik zie auto’s echt als gebruiksvoorwerp ?

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          24 maart 2016 om 10:32

          @sjonnie82: Nou,dan zit je goed hier op AB.

          Login om te reageren
  28. martijn11 zegt

    24 maart 2016 om 07:30

    Ik haat britten

    Login om te reageren
  29. xiran zegt

    24 maart 2016 om 07:42

    een peugeot 205 gti :(

    Login om te reageren
  30. mercedesclk350 zegt

    24 maart 2016 om 07:58

    Allemaal topspul idd, dat het hier staat te verroesten is sneu maar dat het allemaal gesloopt wordt is nog sneuer.

    Op foto 6(?) zie je trouwens achter die Mini’s allemaal nieuwe Volvo’s, Mercedes A Klasse en nog meer spul dat niet ouder dan 2-3 jaar zou zijn, horen die er ook allemaal bij?

    Login om te reageren
  31. mercedesclk350 zegt

    24 maart 2016 om 08:00

    Oh en op de topicfoto, uiterst links, is dat niet zo’n Toyota Serra met vleugeldeuren? Das ook zonde.

    Login om te reageren
  32. flatsix010 zegt

    24 maart 2016 om 08:08

    Wel grappig dat dit dan een milieuvriendelijk of duurzaam beleid zou moeten zijn.

    Login om te reageren
  33. daffaa zegt

    24 maart 2016 om 08:17

    Die 200sx’en ?????

    Login om te reageren
  34. kwatkam zegt

    24 maart 2016 om 08:29

    Hetzelfde is in Amerika en Nederland gebeurd. Er reed een prachtig jaen 80 semi klassiek autootje bij mij in het dorp rond. Echt van een oud vrouwtje. Prima onderhouden. Ik zat er op te azen en zelfs haar garage wilde hem hebben als ze ervan af wilde. Helaas is het autootje voor 1000 euro ingeruild met de sloopregeling en rijdt het vrouwtje nu rond in een of andere Peugeot trutteschudder. Zo zonde, ik heb er een traantje om gelaten. Ik ben nog achter de auto aangegaan, maar de sloop kon hem niet laten gaan. Wat laten we ons allemaal te pakken nemen door de automobielindustrie en hun lobby.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 maart 2016 om 09:17

      @kwatkam:
      Tsja. Maar je had het heel simpel kunnen voorkomen: meer bieden dan de sloopregeling.
      Want als het puntje bij paaltje komt draait het altijd om de poen. Ook bij jou blijkt wel ;-)

      Login om te reageren
      • kwatkam zegt

        24 maart 2016 om 14:31

        @Rob: Inderdaad, 1000 euro voor een Metrootje vond ik wat teveel.

        Login om te reageren
  35. hight96 zegt

    24 maart 2016 om 08:31

    Zonde, vooral foto 13… Daar staat rechts nog een gloednieuwe Range Rover

    Login om te reageren
  36. Rob zegt

    24 maart 2016 om 08:40

    Tsja. Topspul inderdaad….
    Zulk topspul dat de eigenaren er massaal voor twee duizend piek afscheid van namen….
    Zullen wij ‘echte echte autoliefhebbers’ natuurlijk nooit doen….

    Login om te reageren
  37. desjonnies zegt

    24 maart 2016 om 09:23

    Och, ook ik word wel wat emotioneel, maarre aan de andere kant mogen we niet vergeten dat veel van deze vehikels waarschijnlijk al het loodje hadden gelegd.
    Het is dus eigenlijk weggegooid geld geweest van de overheid, immers een echte liefhebber zal zijn rode Golf I GTi niet wegdoen, voor nog geen prijs en hetzelfde geldt voor de witte MGB Gt die Joanna heeft gekregen van haar Tante Beth.

    Dit zijn hoogstwaarschijnlijk een hoop voertuigen waar het nodige geld gespendeerd aan had moeten worden om ze op de weg te kunnen houden.

    Dat niet iedereen de Golf I GTi of ander mooi spul weet te waarderen wordt nu pijnlijk duidelijk !
    En denk maar zo : De ironie zit ém in het feit dat deze eigenaren gratis geld hebben gekregen !

    Tijdens de Franse Balladur regeling (eenzelfde soort van laten we de fabrieken draaiend houden met belasting geld) ging er een gruwelijk mooie en originele DS 21 Pallas naar de sloop.
    Van de notaris geweest en eeuwig en altijd binnen gestald.
    Mooier als nieuw
    Een Ds liefhebber heeft het ding -gelukkig want ook dat mag namelijk niet !- mogen plukken en zijn DS plaatdelen en interieur en motor en bak kunnen omruilen.
    Alleen niet de kneiterharde carrosserie in verband met het chassis nummer.

    Login om te reageren
  38. gregorius zegt

    24 maart 2016 om 09:47

    Ideaal voor de junkyard race!

    Login om te reageren
  39. Onehp zegt

    24 maart 2016 om 10:30

    Materiaal wordt toch gerecycleerd?

    Was ik de overheid, dan zei ik: bieden vanaf £4000…

    Login om te reageren
  40. porcay zegt

    24 maart 2016 om 10:35

    Die mini’s ?? Die E30’s ??

    Login om te reageren
  41. mgmgb zegt

    24 maart 2016 om 11:02

    Wat ik vooral niet begrijp is dat de waarde van veel van die auto’s op dat moment ruim boven de 2000 pond moet hebben gelegen. Welke idioot stuurt zijn auto nu voor minder geld de schredder in? Dat je zelf geen liefhebber bent is tot daar aan toe maar geld blijft toch geld lijkt mij.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      24 maart 2016 om 17:33

      @mgmgb: Ik denk dat het anders zit…

      Login om te reageren
  42. Tuono zegt

    24 maart 2016 om 12:26

    Hoogstwaarschijnlijk kreeg je bij inruil van je oude auto 2000 pond EXTRA inruilwaarde terug van de overheid.

    Login om te reageren
  43. kaeser zegt

    24 maart 2016 om 22:23

    Welke hopeloze levert nou zijn liefhebbers auto in voor 2000 ballen? E30’s, mini’s, kevers het houdt niet op! Je verkoopt je ziel toch ook niet aan de duivel?!?!

    Login om te reageren
  44. akabanga zegt

    25 maart 2016 om 00:12

    Naar Afrika… opknappen en rijden, of voor onderdelen. Rij zelf in een 22 jaar oude Toyota die in NL praktisch niks kost, hier worden ze verhandeld voor 6.000 €. Een nieuwe distributie monteren riem kost 10 € meer dan de riem zelf. Een versnellingsbak wordt uit elkaar gehaald, schoongemaakt, tandwieltjes opgeknapt, en weer in elkaar gezet voor 25 € + olie. Ophanging rubbers worden uit oude vrachtwagen banden gesneden voor een paar €. Het is ongelofelijk hoe inventief de monteurs hier zijn en ze alles rijdend houden. Een brommer monteur vond in 15 minuten een draadje ergens onder de dynamo dat los zat en waardoor m’n auto niet startten (kon van alles zijn). Deze auto’s vernietigen is zonde sinds veel mensen er nog veel plezier aan kunnen beleven.

    Login om te reageren
  45. mrmiyagi1982 zegt

    26 maart 2016 om 18:20

    Zoooooo zonde staan leuke autos tussen voor onderdelen die veel andere old/youngtimers op de weg zouden kunnen houden… k word dr verdrietig van

    Login om te reageren
  46. Calimero zegt

    13 april 2016 om 21:30

    Zonde he, maar ook in NL gebeuren verschrikkelijke dingen.Denk aan het verhaal van een trotse Volvo 240 (of was het een 245?) eigenaar die de milieuzone in Rotterdam niet meer in zou mogen. Auto verkocht buiten Rotterdam en later bleek het een misverstand. Goed veel auto’s op de foto’s zijn een stuk exclusiever maar geld doet gekke dingen met mensen soms. Ik vind het triest te zien dat er zo veel leuk spul tussen staat wat straks gewoon weg is, letterlijk.

    Nu zijn in GB auto’s (in ieder geval) 2e hands een stuk goedkoper dan in Nederland dus hoe het met de (verkoop)waarde van veel van de auto’s op de foto’s zou zijn ten opzichte van bv Nederland weet ik niet, wel dat het zonde is om auto’s te vernietigen waar veel liefhebbers een spreekwoordelijke moord voor zouden doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North