Genesis New York Concept: toekomstige BMW 3 Serie-rivaal

Auteur: , 39 Reacties

Koreanen die zonder blikken of blozen hun pijlen richten op premium Duitsers? Jazeker, het is nu echt zover gekomen.

Op de New York Auto Show heeft Genesis -je weet wel, van Hyundai– namelijk het doek getrokken van de Genesis New York Concept. Geen bijster originele naam, de auto zelf daarentegen ziet er verfrissend origineel uit. Maar wat wil je ook, met potloodkunstenaar Luc Donckerwolke aan het hoofd van je designafdeling. In het interieur zien we een gigantisch 4K-touchscreen, een beetje zoals Mercedes dat ook gebruikt. Verder oogt het nog allemaal heel funky en futuristisch. Leuk voor een conceptcar, maar het geeft vermoedelijk weinig hints naar het uiteindelijke dash.

Onder de kap van Genesis’ kleinste een tweeliter benzine met turbo én een niet nader gespecificeerd hybridesysteem, samen goed voor 242 pk. Een achttraps automatische bak ontbreekt evenmin en daarmee lijkt de Genesis alvast wat belangrijke ingrediënten op orde te hebben om in de Verenigde Staten de aanval te openen op de Mercedes C-Klasse, BMW 3 Serie, Lexus IS, Audi A4 en Cadillac ATS. Europese plannen met Genesis zijn er vooralsnog niet.



39 reacties

Ziet er goed uit
Leuke concept, maar zodra het bij de koreanen tot productie aankomt veranderd er altijd weer een hoop in de negatieve zin.
@reiziger: Ach, ze hebben ook de i40 gebouwd. Geen idee hoe die er als concept uitzag, maar de uiteindelijke productie-auto vind ik toch niet slecht.
@reiziger: Dat de concepts niet identiek worden overgenomen tot daaraantoe. Vind die Genesis modellen erg tof hoor, zelfs vergeleken met de concepts..

http://www.jdpower.com/sites/default/files/legacy_files/pictures/j/jdpower/0093/9491fc4a70960bb7a195beae3f3ecacbx.jpg

http://pictures.dealer.com/g/grapponehyundai/0594/07df897bfb1f1eaabfe35bb3c2419aeax.jpg
@kroverbeek: Helemaal mee eens! Vooral de achterkant ziet er fantastisch uit. Spijtig dat ze deze niet in Europa leveren.
Echt een mooi ontwerp. Dat ik dat ooit over een Hyundai zou zeggen…
@rijnounsdoor: net als een Lexus geen Toyota is, een Alpina geen BMW is, een Infiniti geen Nissan, enz… is deze Genesis ook geen Hyundai meer.

@Autoblog: die mis ik nog in de AUTOMERKEN lijst links ;)
Misscchien is de grill wat groot uitgevallen maar ach ja tis een concept hè
@axelhensen: grill lijkt inderdaad een beetje uit proportie. Hoop alleen wel dat ze die rare “schubben” achter de “kieuwen” op het voorscherm weg laten, die zijn echt lelijk!
@axelhensen: da’s hip.
Oef, gelukkig heeft het zo’n godsgruwelijke audibakkes. Anders was het inderdaad erg geslaagd geweest.
Ja, graag!!
Wat een pareltje!
Zie hier wat er gebeurd als een ontwerper zijn creatieve vrijheden terug krijgt.
Een mooie elegante sportsedan, mag van mij zo in productie.
Wie weet, ze zullen ooit echt een premium concurent worden, maar wanneer is nog onduidelijk. 2 jaar, 5 jaar 10 jaar? Hoe lang heeft Lexus wel niet nodig gehad? En Infiniti komt ook niet helemaal van de grond..
@dutchdriftking: denk zelf nog zo’n 10 jaar. In 2 jaar zeker niet
@dutchdriftking: Infiniti heeft afgelopen 2 jaar 2 keer 15% meer verkocht wereldwijd: 215000 autos in 2015. En dat is voor die Q30 en QX30 verkocht gaat worden.
En die dingen zijn natuurlijk niet op de Europese markt gericht. Overigens is een FX een top auto!
@dutchdriftking: heb in Genève de g90 van dichtbij gezien.. Die Koreanen zijn echt al wel op t niveau van Jaguar, Maserati, Infiniti, Lexus, BMW, Mercedes en Audi. Vormgeving an interieur enzo is smaakgevoelig maar verkeerd is het allerminst.
De i30 en de Ioniq laten zien dat Hyundai de aansluiting heeft bij de producten van VW zelfs qua “kwaliteit” (=uiterlijk want keihard plastic blijft eigenlijk veel langer heel) van het interieur. Nog 5/7 jaar en ze zijn koploper in dit tempo.
@dutchdriftking: dat infiniti in Nederland niet van de grond komt wil niet zeggen dat ze wereldwijd al wel een concurrent voor de “premium” merken zijn….
Daarnaast als je ooit een infiniti hebt gereden dan weet je ook dat ze al lang ook op dat niveau zitten!
@Michiel1: @w0o0dy: Qua kwaliteit zullen de merken echt al op premium niveau zitten, voor zover premium daadwerkelijk kwaliteit is, ipv een gevoel van welvaart waar je extra voor betaald. Een feit is echter wel dat de imago`s van de merken, zeker in Europa, nog niet op het niveau staan van de Duitse drie. Maar dat kan uiteraard nog goed komen. Zou ook wel eens leuk zijn.
Het ziet er meer uit als een maatje 7serie.
Ik vind het een prachtig concept, echt heel erg mooi. Knap gedaan van Hyundai/Genesis. Alleen de naam…
@viezefreddyw: Haa, goedemorgen Vieze Fred.. De naam heeft natuurlijk alles te maken met de New York Auto Show…
Mooie auto met de typische Hyundai gril.Noem het Genesis…
Voorkant: Aston Martin meets Lexus

Achterkant: S klasse coupe
@audir8v10: En de wielboutjes van een BMW zeker…
Koreanen zijn goed op weg. Maar het zal nog wel heel lang duren voordat ze vooral in Europa de bekende drie het leven zuur kunnen gaan maken.
Ik weet niet wat de plannen zijn van Genesis (en hoeveel Hyundai er in wil steken), maar maak deze klaar om te verkopen; en maak m niet te saai. Zet m iets goedkoper in de markt vergeleken met de BMW’s en je hebt zo een verkoopstopper.
En als ze een Santa-Fe een Genesis kuur geven incl 250pk-diesel; zou ik m ook overwegen!
Als de voorkant van Citroën was en de achterkant van Peugeot had ik het ook geloofd. Desalniettemin een erg fraaie verschijning. Mooier dan het premium spul dat nu op de markt is.
Ziet er erg netjes uit
Bekijk het vooral hoe het bedoeld is: als vooruitblik op modellen voor de Amerikaanse markt. En daar zit Hyundai-Kia in de lift.
Zo schuin van achter een prachtige bak! Recht van voor, hmmm…..

Uiteindelijke productiemodel? Waarschijnlijk een grote nee, maar laten we hopen dat ze écht eens een vette Koreaanse premiumbak maken.
@edftw: De Equus, Genesis, Tucson ,Santafe…..Zijn allemaal dikke mooie bakken..
Dik concept! Maar geen 3 serie concurrent toch? Coupe 2+2.
Jammer dat de concept heel veel af zal wijken van het productie model.
@bk15: Ik zie een vierdeurs koetswerk, dat zijn er teveel voor een coupé.
Bij “2+2” denk ik meer aan een (karige) achterbank voor kinderen; hier tref je twee (aardig goed en comfortabel ogende) zetels aan.
@dakloos: volgens mij zie ik hier 2 losse stoeltjes achterin. Dat heeft dan toch niks met een 3serie te maken? En het is voor mij een 2voor+2achter.
En je hebt gelijk ik had het een Sportback of iets dergelijks moeten noemen ipv coupe.
Imitatie AM logo, omgekeerde AM grille met Jag kont.
Luc: ontwerper van (IMO de meest wanstaltige) Britse auto’s, die zijn laatste dagen slijt bij een bedrijf die “uriginal” als norm heeft: Lexus gebruikt Duitsers voor inspiratie, Hyundai moet de Britten kopieren want dan lopen wij voor.
Ziet er heel goed uit. Echter denk ik het niet dat hij het gaat halen tegen een BMW, Mercedes, Jaguar. Daarvoor doet het design te Amerikaans (moderne Lincoln) aan.
mooi strak ding, maar voor de meeste mensen maakt Hyundai niet genoeg indruk bij de buren en collega’s…..premium de meest briljante en holle marketing kreet in de auto-industrie.
Tsja zolang zoveel figuren het nogal belangrijk vinden wat hun vrinden in de kroeg hun collega’s of hun buren van hun auto vinden of nog zieliger van hun sleutel op de bar gaat het nogwel even duren voordat bv hyundai echt voet aan wal krijgt in de primijum klasse.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).