• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pininfarina P4/5 in Parijs

Auteur: Dennis, gepost 28 september 2006 om 12:53 – 30 Reacties

Pininfarina P4/5


Een onthulling is het inmiddels niet meer en er is al heel wat geschreven over de maatwerk Enzo van Pininfarina, maar het is toch erg leuk om de P4/5 hier in Parijs even van dichtbij te kunnen bewonderen. Hij mocht natuurlijk niet ontbreken, wat een ongelooflijk strakke bak!

Geen primeur, maar je zult het mij vast niet kwalijk nemen dat ik je nog eens met deze bolide lastig val.

Pininfarina P4/5

Pininfarina P4/5

Pininfarina P4/5

Pininfarina P4/5

Pininfarina P4/5

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, p4-5, Parijs-2006, pininfarina, Supercars

Vorig bericht: « De Mercedes CL63 AMG in Parijs
Volgend bericht: Renault Koleos SUV in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. christoff zegt

    28 september 2006 om 12:58

    nee dat vinden we idd niet erg. wat een mooie bolide. waarom nemen ze hem niet in productie? in kleine bijlage

    Login om te reageren
  2. TommY zegt

    28 september 2006 om 13:06

    oplagen?
    idd mooi ding

    Login om te reageren
  3. TomRS6 zegt

    28 september 2006 om 13:08

    prachtig! hij heeft wel wat weg van de mooiste ferarri ooit (f40).

    Andere velgen en ik die uitlaten ook nog niet echt waarderen

    Login om te reageren
  4. V_Freddy zegt

    28 september 2006 om 13:13

    Helaas maar ik kan deze auto niet mooi vinden

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    28 september 2006 om 13:21

    Ik kan hem ook niet mooi vinden. Dhr. Glickenhaus had beter 3 tot 4 miljoen in zijn zak kunnen houden.
    Op zich is het idee wel leuk maar had dan ook een totaal nieuw design neergezet i.p.v. een retro auto.
    Dan had ik er inderdaad er mee in kunnen stemmen dat hij een lange neus naar Ferrari trekt.

    Login om te reageren
  6. Den deze zegt

    28 september 2006 om 13:23

    V-freddy kben het helemaal met je eens. Of zoals Hansje Teeuwen zou zeggen ;wat een gedrocht, het lijkt wel een soort gesmolten E.T.

    Login om te reageren
  7. Type-R zegt

    28 september 2006 om 13:25

    Wat een hork van een auto

    speelgoed auto’tje

    Login om te reageren
  8. slk55 amg zegt

    28 september 2006 om 14:25

    Voor de grote lijnen vind ik hem erg mooi, maar details als die rare witte truckers uitlaten vind ik absoluut niet mooi, ook de velgen, en dan vooral de kleur daarvan vind ik niet mooi. (in ieder geval niet in combinatie met rood). voor de rest vind ik hem wel mooi, maar niet heel bijzonder.

    Login om te reageren
  9. Peter zegt

    28 september 2006 om 14:33

    Liever de ‘gewone’ Enzo, dit vind ik niets…

    Login om te reageren
  10. Bas zegt

    28 september 2006 om 14:49

    Echt mooi is die auto niet. De voorkant niet, de koepel niet en de achterkant ook niet. Het lijkt toch meer op een raceauto. Zag op deze foto’s pas voor het eerst dat er windgeleiders aan de voor/zijkanten zitten net als in sommige ALMS auto’s (Porsche RS Spyder bv). En aan de achterkant is de diffuser wel heel duidelijk aanwezig. Geen beauty maar je kunt er waarschijnlijk ontzettend hard mee en aerodynamisch zit ie gewoon goed in elkaar….

    Login om te reageren
  11. BRAM zegt

    28 september 2006 om 15:21

    ’t Is een lelijk ding voor veel geld. Geef mij de GTO van Michiel van den Brink dan maar…!

    Login om te reageren
  12. MiuRa zegt

    28 september 2006 om 16:22

    ik kan deze niet mooi vinden

    Login om te reageren
  13. ddrik zegt

    28 september 2006 om 17:07

    lelijk

    Login om te reageren
  14. Bas zegt

    28 september 2006 om 17:28

    Ik kan deze gewoon niet mooi vinden, neem alleen die uitlaten al :S

    Login om te reageren
  15. J. zegt

    28 september 2006 om 17:36

    Deze auto en de Enzo hebben een compleet ander ontwerp, het is maar net wat je mooier vind. Ik zou voor de gewone Enzo gaan, het enigste mooie aan deze auto vind ik de achterkant, op die uitlaten na dan.

    Login om te reageren
  16. silasse zegt

    28 september 2006 om 18:39

    zoals vele vind ik het ni mooi.

    Login om te reageren
  17. deora zegt

    28 september 2006 om 19:29

    Vies smerig verneukt ding zo meer kan ik er niet van vinden

    Login om te reageren
  18. Wouter zegt

    28 september 2006 om 20:53

    Schitterend, deze investering ist zkr waard, alleen de publiciteit al…..

    Login om te reageren
  19. Vincent#1 zegt

    28 september 2006 om 21:45

    Ik vindt het nog steeds een superauto. Ik dacht alleen dat die uitlaten er recht uitstaken. Dan vindt ik deze schoorstenen toch een beetje uit de toon vallen. Had ze driehoekig gemaakt of zo. in de vorm van de uitsparing.

    Login om te reageren
  20. Folkert zegt

    28 september 2006 om 22:27

    gaapp.. lelijk.. doe mij maar een pagani zondaa ofzoo:D

    Login om te reageren
  21. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    28 september 2006 om 23:29

    In een woord: Prachtig..
    De enzo zoals hij had moeten worden..
    Vooral de uitlaten, helemaal geweldig

    Login om te reageren
  22. Quidam zegt

    29 september 2006 om 08:36

    Dit is nou waar aan ik denk bij een Ferrari!
    Een race wagen voor op de weg. De Enzo is ook zo bedoeld maar miste het doel. Het is geen GT (zoals vele van jullie hem beoordelen)!
    Eerst lees ik dat jullie vinden dat de Ferrari te gewoon zijn en nu is ie niet mooi omdat hij te vreemd is.
    De velgen valt inderdaad wat van te zeggen maar voor de rest is ie geweldig.
    De uitlaten refereren aan de Formule 1 en de gaas achterkant zorgt voor de brood nodige koeling . Puur het racing gevoel.
    Deze auto komt in de buurt van wat Ferrari bedoelde met de Dino, F40, F50 (alhoewel dat al minder was), een beetje mythos, en de Testarossa.
    Een ongekend brute verschijning die een hoop emoties los maakt en verschrikkelijke snelheid uitstraalt.
    Geen eenheids worst zoals sommige GT’s op dit moment of de redelijk conventionele Audi R8 (die gewoon een anabole broer van de TT is).
    Dit zijn de auto’s waar kleine jongentjes poster van aan de muur hangen in hun kamers en dan kwijlend naar gaan zitten kijken.
    Sterker nog, ik merk ook net dat ik waterpas zit (kwijl kwam uit beide mondhoeken).
    Diegene die zegt dat het lelijk is dat de uitlaten wit zijn gespoten moet maar eens een boekje auto(F1) techniek gaan lezen. Ze zijn niet wit gespoten de uitlaten zijn volledig of gedeeltelijk keramisch om de hoge temperaturen aan te kunnen (zoals in de F1).
    Dus Ferrari “liefhebbers” Maku up your mind! willen we een mooi gelijnde GT (de 456) of een Brute race wagen voor op de weg.
    (voor iedere mening is natuurlijk plaats maar onderbouw hem dan wel!)
    Groeten Quidam.
    p.s. Voordat de discussie opgang komt alvast: ik val niemand persoonlijk aan!

    Login om te reageren
  23. jim zegt

    29 september 2006 om 10:39

    ik vin het alleen maar jammer.Vond de orginelen veel en veel mooier.

    Login om te reageren
  24. koenter zegt

    29 september 2006 om 14:02

    wat een klote auto gaat helemaal nergens over

    Login om te reageren
  25. Franqie zegt

    29 september 2006 om 14:05

    @koenter: Als je dit soort taal gebruikt, probeer dan ook je mening een beetje te onderbouwen. Zodat het nog lijkt of je erover nagedacht hebt.

    Login om te reageren
  26. marc zegt

    29 september 2006 om 15:30

    ik ben ferrarifan, maar dit is lelijk

    Login om te reageren
  27. Quidam zegt

    30 september 2006 om 09:39

    @ Marc, Koenter, Jim enz enz…
    Onderbouw jullie mening!

    Login om te reageren
  28. Schumi zegt

    30 oktober 2006 om 18:58

    Ben ook in Parijs geweest ( laatste twee dagen). Deze foto’s hierboven zijn van een andere dan die ik heb gezien. Die P4 /P5 die ik heb gezien had bijv. geen Ferrari-logo voorop, verder had die “matte”koplampen ipv de doorzichtigen, geen rooster op de achterzijde maar deze was dicht, en verder waren de ruiten geheel geblindeerd en bovenstaande foto’s niet, en de nummerplaat van New York zat er ook niet op. Weet iemand hoe dit allemaal kan. ik denk zelf dat het exemplaar dat ik heb gezien een soort dummy was.

    Login om te reageren
  29. rudi zegt

    14 maart 2007 om 16:44

    Quidam denk na,

    voordat je die “ik ben kenner” meningen gaat ophangen en uitspraken gaat doen. Welk doel heeft de enzo eigenlijk geminst? En leuk dat verhaaltje van jou over die uitlaten maar ten eerste zijn ze niet keramisch maar keramisch gecoat, en ten tweede gebruiken ze dat in de F1 al lang niet meer. En je weet zeker ook niet waar ze écht voor zijn.
    Verder wel een top Ferrari hoor.

    Login om te reageren
  30. Frasker zegt

    23 november 2007 om 20:03

    @ Vincent#1

    Driehoekige uitlaten?
    Zoals dit?

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/25/ferrari-p45-de-details-doen-het-m

    Of had je iets anders in gedachten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North