• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayenne S Diesel krijgt Audi V8 [updated]

Auteur: CasperH, gepost 12 september 2012 om 08:06 – 42 Reacties

Porsche Cayenne S Diesel
De onthulling was gepland voor de autoshow van Parijs eind deze maand maar de details van Porsche’s jongste diesel zijn nu al uitgelekt.

Porsche lepelt namelijk de nieuwste versie van de Audi 4.2 liter V8 diesel in haar SUV. Deze krijgt in de Cayenne S Diesel 382 pk en 848 Nm koppel en dat is fors meer dan de huidige Cayenne Diesel die beschikt over een V6. Deze beschikt namelijk over 245 pk en 550 Nm koppel.

De Cayenne S Diesel gaat naar honderd kilometer per uur sprinten in 5,7 seconden en de topsnelheid bedraagt 252 kilometer per uur. Ook niet onbelangrijk voor PC Hoofttrekkers: de Cayenne S Diesel mag voortaan 3500 kilogram trekken. De S Diesel gaat 218 gram CO2 per kilometer uitstoten bij een gemiddeld verbruik van 8,3 liter per 100 kilometer.

Overigens is de Cayenne de eerste Porsche die van de V8 Diesel van Audi wordt voorzien, ook de Panamera gaat naar verluidt in 2013 uitgerust worden met de nieuwe Diesel. Bij Audi levert hetzelfde blok overigens “slechts” 350 pk. De Cayenne S Diesel levert overigens ook precies 1 pk meer dan de BMW X5 M50d overigens en neem maar van ons aan dat dat niet per ongeluk gebeurd is.

UPDATE 10:25
De Porsche Cayenne S Diesel is vanaf nu te bestellen bij de officiële Porsche-dealerorganisatie voor prijzen vanaf 106.800 euro inclusief BPM en BTW. Vanaf medio januari 2013 staat de auto in de showroom.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Diesel, parijs-2012, Porsche, SUV

Vorig bericht: « Nissan TeRRa Concept heeft een kontgezicht [updated]
Volgend bericht: Nieuwe Brabus SL Klasse is klaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    12 september 2012 om 08:13

    Werd tijd dat ze er een Porsche waardige diesel in gooide.
    Dit past meer bij de verwachtingen die je van de badge mag hebben.
    Nu nog een mooie auto ervan maken aub….

    PS: nee ik ben niet om, in principe blijf ik het jammer vinden dat Porsche dit soort hokken nodig heeft om te overleven.

    Login om te reageren
    • kevlard zegt

      12 september 2012 om 16:50

      @jrk68: LOL! Het begin van het einde van Porsche als trots onafhankelijk sportwagenmerk: een SUV met tractormotoren die ze vervolgens uit een confectiemagazijn moeten halen.

      What’s next, Golf GTI-velgen?

      Login om te reageren
      • wobwobgaserop zegt

        12 september 2012 om 19:41

        @kevlard: daar zeg je wat…. dat zou best wel eens dik uit kunnen zien…. Golf V GTI velgen, maar dan in 21 inch… :) Photoshop anybody?!

        Login om te reageren
  2. TDI-goeroe zegt

    12 september 2012 om 08:15

    TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt, al hebben ze voor het zelfde vermogen wel 1200cc en 2 cylinders (en ongetwijfeld een paar kg) meer nodig dan BMW…

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      12 september 2012 om 08:31

      @TDI-goeroe: BMW staat de laatste jaren dan ook wel bekend als de diesel-expert. Hun diesels zijn wel echt een van de verdienste die er op dit moment zijn.

      Login om te reageren
    • gerbie zegt

      12 september 2012 om 09:15

      @TDI-goeroe: maar deze audi-motor gaat wel zeer veel lekkerder klinken.

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        12 september 2012 om 09:46

        @gerbie: Beter dan een 6-in-lijn? No fcking way!

        Login om te reageren
        • gerbie zegt

          12 september 2012 om 11:12

          @dragspert: liever een gekke Fap als je het mij vraagt

          Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      12 september 2012 om 10:30

      @TDI-goeroe: Hoho, tussen 740 Nm van de BWM en deze 848 Nm zit nog wel ruim 100 Nm verschil in het voordeel van de Porsche.

      Login om te reageren
    • desoper zegt

      12 september 2012 om 13:20

      @TDI-goeroe: maar ook 2 turbo’s minder

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    12 september 2012 om 08:22

    Nice om te horen!

    *maakt koprol van blijdschap*

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      12 september 2012 om 08:25

      Bijna vergeten, krijgt deze 4.2 TDI ook nog fatsoenlijk vastgezette koplampen erbij? ;)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        12 september 2012 om 08:43

        @bigcar: Wat dan, ga je ‘m bestellen??

        Login om te reageren
        • jensdm zegt

          12 september 2012 om 10:25

          @kaasboerin: nee hij gaat zichzelf de top 10 inplussen..

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            12 september 2012 om 12:40

            @jensdm: Zo te zien is ‘ie al bezig geweest..
            LOL!

            Login om te reageren
  4. jordy14 zegt

    12 september 2012 om 08:40

    Vind dit toch altijd nog een imponerede auto als ik hem zie.

    Login om te reageren
  5. Lucb zegt

    12 september 2012 om 08:44

    Nu nog wachten op de Turbo met V12 TDI

    Login om te reageren
    • zed zegt

      12 september 2012 om 09:12

      @Lucb: Inderdaad, kunnen ze hem direct de Cayenne Turbo S Diesel dopen…

      Login om te reageren
      • Lucb zegt

        12 september 2012 om 10:16

        @zed: Turbo S is inderdaad beter, voor de Turbo hebben ze misschien nog wel een V10 TDI liggen

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          12 september 2012 om 11:59

          @Lucb: Hebben ze niet. Ooit wel gehad trouwens.

          Login om te reageren
    • gerbie zegt

      12 september 2012 om 09:13

      @lucb: idd, zou toch wel moeten passen zou ik denken.

      Login om te reageren
  6. kevinRS6 zegt

    12 september 2012 om 08:46

    beste combinatie in deze auto!

    Login om te reageren
  7. camber24 zegt

    12 september 2012 om 08:46

    Ben zeer benieuwd hoe deze gaat verkopen. Goed dat Porsche een sterkere diesel monteert.

    Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    12 september 2012 om 08:50

    1PK meer?
    Haha, daar zit Ferdinand Piech persoonlijk achter zeker.

    Login om te reageren
  9. bartsmit zegt

    12 september 2012 om 08:51

    Ik ga er vanmiddag na het stemmen op Groenlinks meteen bestellen.

    Login om te reageren
  10. stoicka zegt

    12 september 2012 om 09:08

    Één keer overigens teveel in de laatste zin.

    OT: wat kost zoiets? Zie akelig veel van die Cayenne Diesels, dus dit zal ook wel aanslaan.

    Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    12 september 2012 om 09:18

    Eindelijk een fatsoenlijke diesel!

    Login om te reageren
  12. Rover75v8 zegt

    12 september 2012 om 09:27

    Wat klinkt ie goed zeg!!!
    http://imp.porsche.com/microsite/cayenne-s-diesel/netherlands.aspx?pc=92AAQ_OWN_NLD-HP

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    12 september 2012 om 09:35

    Deze auto had nooit met een V6 diesel geleverd moeten worden, zelfde bij de Panamera. Die hadden gelijk met een V8 diesel moeten komen. Ik denk dat een hoop van de huidige dieselrijders veel liever deze V8 hadden gehad. Wel een mooi blok, goede concurrent voor de X5 M50d.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 september 2012 om 10:07

      @E34M5Touring: ik denk dat de meeste Cayenne rijders voor de meest praktische en goedkope manier gaan om met een Porsche badge te rijden en de V6 dus gewoon de populairste variant zal blijven. De rol van de benzine V8 zal nu wel uitgespeeld raken.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 september 2012 om 10:17

        @mashell: Ik zie de Diesels altijd wel afgeladen vol met opties en grote wielen. Ik denk dat een aantal van die mensen het geld liever hadden uitgegeven aan wat meer vermogen. 255pk met 2300kg is natuurlijk niet echt Porsche waardig.

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        12 september 2012 om 11:26

        @mashell: Dat denk ik dus ook.. Die dingen gaan niet voor niks als warme broodjes (relatief).

        Login om te reageren
  14. 964rs zegt

    12 september 2012 om 09:43

    Zoveel newtons! Machtig hoor. Eindelijk n fatsoenlijke diesel erin

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    12 september 2012 om 10:09

    Eindelijk, werd eens tijd. Heb nooit begrepen waarom Porsche(VAG) dit niet eerder gedaan heeft.

    Login om te reageren
  16. RuVi zegt

    12 september 2012 om 11:36

    Zusje Touareg had hem allang……

    Login om te reageren
  17. JaxDryke zegt

    12 september 2012 om 11:53

    Ik wil de eerste versie terug. Die vind ik persoonlijk STUKKEN mooier !! Ik hoef niet zo nodig een SUV die op een uitgetrokken 911 lijkt.

    De oude / originele:

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      12 september 2012 om 12:00

      @JaxDryke: Ik vond de eerste maar een lompe bak eigenlijk. De huidige ziet er veel geciviliseerder uit als je het mij vraagt.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 september 2012 om 16:46

      @JaxDryke: dat is niet de eerste. De eerste ziet er van voor wat “stommer” uit. Dit is de tweede generatie/facelift van de eerste generatie. Overigens vind ik ze alle drie mooi om te zien. In het echt allen totaal anders dan op de foto.

      Login om te reageren
    • agera zegt

      12 september 2012 om 18:15

      @JaxDryke: Ik ben niet goed met het uploaden van foto’s wellicht dat je mij kan helpen.



      -=edit: fixed. Er staat gewoon een tutorial boven het commentsvlak trouwens…=-

      Maar geen enkel SUV kan hieraan tippen!!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 september 2012 om 10:12

        @agera: vindt je dat echt mooi? Die vlakke zijkanten maken het een soort van busje.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          13 september 2012 om 17:14

          @mashell: Nog steeds de mooiste in zijn klasse vooral de e53. Deze X5 is gebaseerd op de oude 5-serie e39 misschien wel de mooiste 5 ooit. Deze e53 heeft een prachtige neus, toen klopte de verhoudingen tenminste. Deze heeft geen XXl grill wat nu wel het geval is bij veel nieuwe BMW’s wat de auto niet goed doet. De e53 heeft ook prachtige achterlichten en die dakspoiler maakt hem compleet. De Touareg en de Cayenne zijn saai, de Q7 te lomp en de ML niet echt mijn smaak. Voor mij steekt de X5 echt boven de rest uit.
          Wat vind jij een mooie SUV?

          Login om te reageren
  18. pokerface zegt

    12 september 2012 om 12:08

    Ja en nog ff later krijgt ie een rebadge!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North