• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RUF CTR3 [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 12 april 2007 om 17:00 – 81 Reacties

RUF CTR3


Nog even een korte update over de RUF CTR3 Prototype die gisteren onthuld is. Er zijn wat nieuwe afbeeldingen opgedoken van deze batmobiel met 3,8-liter twinturbo: 700 pk en 890 Nm!

De CTR3 zal het eerste Ruf-model zijn dat in Bahrain wordt geassembleerd. De CTR3-Concept zal komende maanden nog wat kleine aanpassingen krijgen, waarna men eind november de eerste versies hoopt uit te leveren.

UPDATE: de CTR3 schijnt toch een chassis van de 911 te gebruiken (geen Cayman), zo schrijft AMS. Hier een gallery (44 foto’s).

RUF CTR3
RUF CTR3
RUF CTR3
RUF CTR3

Ruf CTR3

Ruf CTR3

Ook interessant!

  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, ctr3, Porsche, ruf, tuning

Vorig bericht: « Jeep Wrangler doet vulkaan
Volgend bericht: Citroën C2 VTS Supersprint »

Lees Interacties

Reacties

  1. Peetrus zegt

    12 april 2007 om 17:04

    een woord: schitterend!

    Login om te reageren
  2. Knilles zegt

    12 april 2007 om 17:05

    Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden…..

    Login om te reageren
  3. Fruitcake zegt

    12 april 2007 om 17:05

    Vet bakkie hoor, hopen dat PD deze, net als de meeste andere RUF’s, in GT5 stopt :)

    Login om te reageren
  4. Fova' zegt

    12 april 2007 om 17:05

    Deze cayman is toch verlengd of lijkt dat maar zo?

    Login om te reageren
  5. w-j zegt

    12 april 2007 om 17:06

    -edit: ja leuk joh-

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    12 april 2007 om 17:07

    nu kun je spreken van Porsche :>

    Login om te reageren
  7. Sven zegt

    12 april 2007 om 17:07

    Pfff…dat ding is grof gekk

    Login om te reageren
  8. floris zegt

    12 april 2007 om 17:08

    prachtig misschien wel mijn favoriete supercar nu

    Login om te reageren
  9. bramwillemse zegt

    12 april 2007 om 17:12

    goh, mooi hoor. Verslaat dit ding de Carrera gt nu ook?

    Hij lijkt inderdaad langer dan de normale versie..

    Login om te reageren
  10. Sjors Heiligers zegt

    12 april 2007 om 17:14

    ik vind hem te veel op een Carrera GT lijken

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    12 april 2007 om 17:16

    Misschien een idee voor een volgende triple test: Gemballa Mirage GT Black Edition vs 9ff GT9 vs RUF CTR3 :D

    Login om te reageren
  12. Solstice zegt

    12 april 2007 om 17:17

    Mooi apparaat, soort van mini-Carrera GT maar dan met meer vermogen?

    Login om te reageren
  13. Aldert zegt

    12 april 2007 om 17:17

    ik pas ..

    achter kant veel van Carrera GT .. heel mooi.. maar de voorkant past der totaal niet bij.. of de voorkant is te kort of de achter kant te lang.. er klopt niet niet

    Login om te reageren
  14. Aldert zegt

    12 april 2007 om 17:18

    niet niet = iets niet

    Login om te reageren
  15. Stylez zegt

    12 april 2007 om 17:19

    Ik weet niet waarom, maar ik vind hem iets weg hebben van de Mercedes CLK-GTR.
    Hoe dan ook, heel dik!

    Login om te reageren
  16. Pieter zegt

    12 april 2007 om 17:21

    Hij ziet er niet zo uit als een Carrera GT, maar hij zal ook geen Carrera GT kosten..

    Zijn er nog mensen nodig voor de tripple test?

    Login om te reageren
  17. Bramzel zegt

    12 april 2007 om 17:21

    Cayman meets Carrera GT :D Echt erg gaaf dit ding zeg.

    Login om te reageren
  18. Rickz zegt

    12 april 2007 om 17:22

    Hij heeft ook wel wat van de Carrera GT weg hoor. Maar wel een heel mooi bakkie. Die hoop ik vaker te zien.

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    12 april 2007 om 17:32

    Ik vind ‘m schitterend. Mooier dan de Carrera GT, waarvan ik het deel achter de cockpit niet mooi vindt.

    Login om te reageren
  20. fubar zegt

    12 april 2007 om 17:43

    prachtig ding,beter dan die saaie luie porsche desingstudio

    Login om te reageren
  21. jakob zegt

    12 april 2007 om 17:47

    dik, te dik, je hebt niet eens een achterruit meer, en met zo’n dik achterste kan je ook al niet parkeren…

    Login om te reageren
  22. niels zegt

    12 april 2007 om 17:48

    Erg mooi,

    Alois Ruf heeft weer een mooi product ontwikkelt, De Cayman ziet er heel erg dik uit ben heel benieuwd als ze de auto in de pers gaan testen!!!!

    Lijkt wel of er een wedstrijd is tussen alle Porsche tuners om de ultieme Porsche te bouwen.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  23. Drago zegt

    12 april 2007 om 17:50

    geef mij toch maar carrera gt 2 :D da blijft DE porsche ;)

    Login om te reageren
  24. wapz zegt

    12 april 2007 om 18:04

    @fubar

    Lichter, Sneller, Origineler en zuiniger. Ze moeten zich schamen bij Porsche!

    Login om te reageren
  25. M. zegt

    12 april 2007 om 18:06

    @ Knilles, kijk eens boven je;)

    Login om te reageren
  26. beau92 zegt

    12 april 2007 om 18:07

    Voorkant is mooi, maar de achterkant lijkt veel te veel op de carrera GT, wat een afschuwelijke auto is.

    Login om te reageren
  27. David USA zegt

    12 april 2007 om 18:08

    GRUWELIJK DIK!!!!

    Login om te reageren
  28. jasper zegt

    12 april 2007 om 18:14

    haha vet power cayman

    Login om te reageren
  29. Seb zegt

    12 april 2007 om 18:19

    Sowieso moooi!

    Login om te reageren
  30. HUMMFREAK zegt

    12 april 2007 om 18:23

    2 woorden FOEI LELIJK!
    Hoe bedoel je een Carerra GT maar dan de Cayman GT!

    Greetz

    Login om te reageren
  31. Pizza zegt

    12 april 2007 om 18:23

    Beetje een gek klepje om die achterkant er af te halen en ik ben niet weg van de velgen…voorderest is ie natuurlijk heerlijk :P

    en @ beau92 : ga je mond spoelen

    Login om te reageren
  32. thomaz zegt

    12 april 2007 om 18:24

    Vind het net een carrera GT

    Login om te reageren
  33. Frank zegt

    12 april 2007 om 18:38

    Als het moet wil ik hem wel testen…

    Login om te reageren
  34. Roland zegt

    12 april 2007 om 19:11

    Het is een beest, en hij rijdt ongetwijfeld fantastish (zal ik waarschijnlijk nooit ervaren,,,) maar als je puur naar het uiterlijk kijkt kan je naar mijn idee alleen maar constateren dat hij functioneel is. Form follows function etc.

    Wil een auto mooi zijn, dan moet hij appeleren aan redelijk algemene normen over wat een evenwichtig design is. Daar passen voor mij bijna alle Astons, een Porsche 911, de meeste Lamborghini’s (niet de LM002, Espada en Urraco/Silhouette), Ferrari’s tot en met de 575 maar ook de oude en nieuwe Mini, de Peugeot 206 (niet 207!) in.

    Het is ongetwijfeld een fantastische auto om in te rijden, maar hij is hoogstens indrukwekkend en daar ben ik (behalve te arm) eigenlijk te oud voor…

    Login om te reageren
  35. jantjebeton zegt

    12 april 2007 om 19:51

    plak er een suzuki teken op en iedereen zegt afschuwelijk!!!

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    12 april 2007 om 19:55

    @jantje: niet iedereen, maar dan mag de prijs nog wel iets lager ;)

    Ja dit is geen ingetogen sportwagen waar je ook mee naar de supermarkt kan…. who cares? Iemand die zo’n wagen kan betalen heeft vast ook nog wel een sedan of station voor de boodschappen staan. Dit is gemaakt om hard te gaan…. beetje een 911 GT3(-RS) eigenlijk voor op het circuit, maar hij mag ook de weg op.

    Login om te reageren
  37. Pieter-Jan zegt

    12 april 2007 om 19:56

    Wat is er eigenlijk “Cayman” aan deze RUF? Serieuze vraag, want ik denk niet dat er daar iets van de Cayman in zit of aan hangt.

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    12 april 2007 om 20:07

    Ze hadden een 911 moeten gebruiken……….Als ze op basis van de Cayman een statemnet wilde maken dan hadden ze een andere naam moeten bedenken.

    That said. Het ziet er niet slecht uit. De achterkant kan wel wat meer aandacht gebruiken. Maar goed het zal wel aerodynamisch verantwoord zijn……..

    Login om te reageren
  39. Brecht zegt

    12 april 2007 om 20:20

    Rood interieur !!
    Nee danku !! :S
    Voor de rest is het model wat te dik en te lang!!

    Login om te reageren
  40. schnitzerken zegt

    12 april 2007 om 20:39

    net een Carrera GT, vooral als je hem van achter bekijkt.
    Ik zie hem niet zo graag…

    Login om te reageren
  41. Poekie Lauda zegt

    12 april 2007 om 21:00

    Te gek, echt een hele mooie auto! Alleen jammer dat het een automaat is, maar ja…je kan niet alles hebben

    Login om te reageren
  42. Pieter-Jan zegt

    12 april 2007 om 21:14

    Sequentieel is iets anders dan automaat. Een automatische bak gebruikt een torque converter zodat je niet hoeft te ontkoppelen, en een sequenciele bak gebruikt rechte tanden op de versnellingen, zodat ze in elkaar kunnen glijden zonder te ontkoppelen. Het heet sequentieel omdat je geen versnellingen kunt overslaan. Als je bijvoorbeeld van 5de naar 3de wilt, dan moet je via de 4de gaan. Meeste racewagens gebruiken dit type overbrenging.

    Login om te reageren
  43. wopfe zegt

    12 april 2007 om 21:39

    seau, die is mooi!

    Login om te reageren
  44. byron zegt

    12 april 2007 om 22:01

    Zeer vette bak!
    Ben geen fan van de cayman maar dit is een andere league. Velgen zijn mooi vind ik, lekker strak en zou een carrera GT ook niet misstaan (bovendien kenmerk van RUF). Achterlichten maken m iets te carrera GT van achter, doet me denken aan die proto van Ferrari voor de Enzo motor (http://www.supercars.net/cars/3171.html), dat was ook zo’n samenraapsel, maar o zo gaaf.
    Ik ben blij dat ze voor een cayman kiezen inplaats van 911, dit is meer supercar en qua motorligging veel gunstiger voor t weggedrag.

    nog @ Pieter-Jan:
    een sequentiele bak voor straatauto’s (zoals al op de e36 M3 SMG I, en al die andere auto’s met zo’n bak) hebben toch wel een koppeling, alleen vaak electronisch bediend. Ik vraag me wel af waar deze bak uitkomt, misschien M5

    Login om te reageren
  45. max zegt

    12 april 2007 om 22:07

    ik vin het nou niets aan zou kank oowk wel een auto op de markt brengen kruising cayman en carrera GT pff afschuwlijk
    nja de groeten

    Login om te reageren
  46. Arie Nap zegt

    12 april 2007 om 22:54

    Mooie auto, fijn ook dat RUF de caymann pakt, middenmotor is gewoon beter en tegen de natuur kun je niet opboksen met een fout concept….
    Jammer dat ze turbo’s nodig hebben voor dat vermogen maar dat mag de pret niet drukken, meer motor inhoud hadden ze waarschijnlijk toch niet kwijt gekunt. Maar hij is behoorlijk verbouwd, ze bouwen gewoon carrera GT achterlichten in :P

    Login om te reageren
  47. floryn zegt

    13 april 2007 om 00:39

    één woord DIK

    Login om te reageren
  48. Eric zegt

    13 april 2007 om 06:01

    Aan alle die zeggen dat het een Cayman chassis is… In de tekst staat duidelijk dat het om een 911 gaat als basis. Eerst lezen alvorens je scherm vol te kwijlen!!!

    Mooi karretje trouwens!!

    Login om te reageren
  49. Pieter-Jan zegt

    13 april 2007 om 07:22

    De SMG is geen sequentieele bak. Dat is een geautomatiseerde traditionele bak. Net als die van Lamborghini, Audi (R8), Ferrari, Maserati,… ze komen trouwens allemaal van hetzelfde bedrijf.

    Een sequentieele versnellingsbak zal wel een koppeling hebben, voor naar beneden de schakelen. Anders blijft de motor in hoge toeren, en zal je je toertallimiet overschrijden. Door te ontkoppelen kan je het toerental op de volgende versnelling afstellen. om naar omhoog te schakelen is dit niet nodig. Maar het kan zijn dat dit word geautomatiseerd.

    Je hebt het vast al eens gezien. Een hendel in een racewagen vlak bij het stuur. En de bestuurder geeft er telkens een flinke ruk aan. Dat is geen hendeltje dan informatie stuurt naar een computer die dan hydrolisch de steek verlegt, maar het is een volledig mechanische link met de versnellingsbak. Een sequentieele bak kan maar in twee richtingen, naar boven en naar beneden. Terwijl een traditionele bak van neutraal in alle versnellingen kan.

    Een geautomatiseerde bak noemen ze ook sequentieel omdat je ook maar die twee opties hebt in je cabine (op en neer), maar technisch gezien moet de bak niet sequentieel door de versnellingen gaan.

    Ik weet niet wat er bedoeld word in de press release, maar als het een paddle shifer was, en niet een echte sequentieel, dan had het er waarschijnlijk bijgestaan. Misschien is het wel een zeroshift. Dat is een adaptatie van de sequentieel die nu al enkele jaren in ontwikkeling is in Engeland. Eerst gingen ze iets maken voor de tuning markt, maar nu werken ze al met F1 teams. De technology bestaat erin dat de ene versnelling de snelheid doorgeeft aan volgende, zonder onderbreking. http://www.zeroshift.com/
    Dat zou pas een primeur zijn voor RUF.

    Een probleem met een sequentieel die ik alvast kan bedenken is dat je moeilijk een vlotte overgang kan krijgen als er geen ontkoppeling is. Vooral dan in de stad, waar je al vroeg schakeld. Maar met engine cut-out via de computer van de motor kan je dat verhalen.

    Een tweede probleem is het lawaai. De traditionele bak is populair opdat de dakvormige tanden (Citroën logo, niet toevallig) het lawaai absorberen. Heb je al eens geluisterd naar het gezaag van je achterste versnelling. Klinkt een beetje als een grote telegeleide wagen. Dat is een versnelling met rechte tanden.

    Login om te reageren
  50. matthis zegt

    13 april 2007 om 09:49

    die achterkant lijkt op de onderste foto vet veel op een gt1

    net zo bruut ! hebbe

    Login om te reageren
  51. OLY zegt

    13 april 2007 om 10:40

    hij is trouwens inderdaad verlengt van 4341 naar 4445 mm.

    Login om te reageren
  52. Laurens zegt

    13 april 2007 om 12:44

    Ik moet hierbij een hééééél kleinbeetje denken aan de Ruf Supercar Concept.. maar dan wel alleen door de voorkant. Of moet ik toch maar een bril kopen?

    Login om te reageren
  53. Kevski-Style zegt

    13 april 2007 om 13:36

    @ Byron: Wat je zegt over de versnellingsbak klopt.

    @ Pieter-Jan: Senquentieel komt af van sequentie, oftewel opvolgend. Het komt erop neer dat een senquentiele versnellingsbak de versnellingen in de lengterichting heeft zitten. Je kan geen versnellingen overslaan. Deze hebben in de meeste gevallen een koppeling, al dan niet zelf bedient. Verder wordt er in de meeste gevallen ook gewoon gekoppeld als je opschakeld. Doe je dat niet dan slijt de boel te hard. rechte vertanding is geen vereiste.

    Rechte vertanding dient er dan ook alleen maar voor om de zijdelinkse krachten op je versnellingsbaklager veeeeel lager te maken. je versnellingsbak kan van het ene op het andere moment 2x zoveel vermogen aan zonder stuk te draaien. Maar dit is niet specifiek voor een senquentiele bak, want het komt ook wel eens voor bij normale bakken. Daarentegen hebben senquentiele bakken ook niet altijd rechte vertanding, maar is deze vaak schijn. Rechte vertanding geeft namelijk nogal wat herrie, en de tandwielen slijten hard. Verder moet je er echt meer leren schakelen, anders heb je de bak binnen 10.000km naar zijn grootje.

    Die hendel waar je het over hebt is gewoon electronisch. Een handmatige senquentiele bak heeft een hendel die nog het meest weg heeft van een handrem, maar dan rechtop. Daarmee kan je alleen naar voor en naar achteren drukken, omdat de versnellingen in sequentie liggen.

    Overigens is dat zeroshift een mooi concept. Ik heb nog voordat ik hoorde van hun uitvinding ooit eens hetzelfde getekend. Had ik een patent op aan moeten vragen, maar toen de tijd was het meer zoiets van: ach leuk, maar ik heb het geld niet om het te maken. Overigens is dat systeem alles behalve senquentieel, want de demo versnellingsbak die ze ervoor gebruiken is een 4 of 5 bak met H patroon….

    Login om te reageren
  54. Peter911 zegt

    13 april 2007 om 15:11

    Wat een gruwelijk vette bak !
    En even over het parkeren en de achterruit: WHO CARES !!!!
    Met deze auto wil ik helemaal niet achteruit.
    Gewoon gas erop, en het liefst op Spa- Francorchamps.

    Login om te reageren
  55. Citrofiel zegt

    13 april 2007 om 16:47

    Hij ziet er wel stoer uit. En ik was net Anti-Porsche geworden… Oke, eigenlijk is het ook geen Porsche, dus dan is er nog niets mis. :D

    Login om te reageren
  56. Henkie zegt

    13 april 2007 om 16:49

    het is geen cayman (autoweek.nl) maar eigen ontwikkeld onderstel. alleen achterlichten komen van porsche, de rest is alleen op porsche geïnspireerd. maar toch. goede keus, toch een porsche, zescylinder boxer en middenmoter, al het goede bij elkaar. dus gewoon te gek!

    Login om te reageren
  57. Pieter-Jan zegt

    13 april 2007 om 17:21

    Ik dacht dat alle sequentiele bakken van het “straight cut” type waren. I stand corrected.

    Er zijn er toch wel een groot aantal met rechte tanden. Dat hoor je gemakkelijk bij sommige race/rallywagens. Zo kunnen de wielen gemakkelijk in elkaar schuiven, zonder synchromesh. Er is dan vrijwel geen onderbreeking bij het opschakelen, wat essentiele seconden kan sparen. Rechte tanden verliezen ook minder vermogen aan wrijving.

    Ze zijn inderdaad structureel minder stevig, maar dat kan verholpen worden met de constructie ervan. Het lawaai is iets dat niet verholpen kan worden. Gelukkig zijn er hybride wieltjes die een combinatie zijn van rechte en dakvormig.

    Die “rechtstaande handremmen” zijn wel degelijk mechanisch. Misschien zal er wel pneumatica, of hydrolica tussen zitten, maar het is enkel menselijke energie die de steek verlegt. Als het automatisch gaat, dan heeft men die hendel niet nodig, en dan zullen de praktisere hendeltjes aan het stuur zitten.

    Op hun prentjes leek het op sequentiele versnellingen, vandaar mijn vergissing. Het lijkt erop dat zeroshift de DSG systemen vroegtijdig overbodig zal maken.

    Login om te reageren
  58. Kevski-Style zegt

    13 april 2007 om 19:59

    Die aan de vloer kunnen dat wel zijn idd, maar meestal gebeurt dat ook electronisch. Die aan/bij het stuur zijn altijd electronisch. dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Structureel zijn ze overigens steviger, maar de slijtage komt door de rechte vertanding. Die moet preciezer in elkaar vallen. Doe je dit niet 100% goed, dan slijt de boel veel harder, met afgesleten tandwielen tot gevolg….

    Login om te reageren
  59. 911 hater, carrera gt lover zegt

    13 april 2007 om 20:27

    achterkant mooi want van carrera gt voorkant lijkt weer heel erg op het meest onoriginele en oudste concept van de wereld: de 911 en is dus vreslijk vooral die koplampen die ook bij alle 911’s zitten vind ik vreselijk(saai) doe mij voor dat idiote bedrag van dik 6 ton toch liever een carrera gt,koenigsegg,saleen s7,mclaren slr of over een tijdje de snelste: de caparo

    Login om te reageren
  60. Stylez zegt

    13 april 2007 om 21:24

    @911 hater, carrera gt lover

    Zijn er al prijzen bekend dan?

    Login om te reageren
  61. autoblogger zegt

    14 april 2007 om 15:13

    The CTR3 is based on the floorpan of the Boxster, which is, incidentally the same bit as used on the 911. The inner structure of both chassis are the same.

    The CTR3 has a completely new rear half of the car, as the chassis is cut just behind the seats. The rear structure is a tube frame structure with a billet aluminum rear cross member and suspension mount “plates”.

    The engine is the RUF RT2 twin turbo “911” motor with 700ish HP. A very powerful and torquey motor.

    The gearbox is a 6 speed transverse box, made by a German company called Hoer. The box is similar to the box used in the Carrera GT, but is not the same. The Ruf box is unique to the CTR3

    The rear has a pushrod type suspension, with Porsche 997 (modifed) suspension arms and uprights. The front suspension is McPherson strut, with modified uprights/etc.

    The front and rear wheels uses acenter lock wheel retention system on RUF bespoke wheels.

    The dampers are from Dynamic suspensions.

    The rear chassis structure is integrated into the “donor” chassis thru the rollcage structure up top and thru some integral lower chassis tubes that run fore aft thru the rocker panel area.

    The rear floor has a large ACO/ALMS style diffuser and is a stressed part of the chassis. (The engine floor is stressed as a shear panel, under the motor.)

    The car’s styling was done (primarily) by a young Australian, Ben Soderberg-whose dad, Dick, was a designer for Porsche for years. (Dick did the 959 car, among others.)

    The mechanical design and engineering of the “new chassis” and drivetrain was done by….me (Yes-it was!)

    Bron: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=146290

    Login om te reageren
  62. autoblogger zegt

    14 april 2007 om 15:18

    Engine
    Type turbocharged boxer
    Cylinders 6
    Displacement 3,746 cc / 228.6 in3
    Bore 102 mm / 4.01 in
    Stroke 76.4 mm / 3.01 in
    Output 515 kW (700 hp) at 7,000 rpm
    Max. torque 890 Nm / 656.5 lb-ft
    Compression ratio 9.2 : 1
    Engine control unit Bosch Motronic with OBD-2
    Turbo charger two KKK turbo chargers
    Intercooler two air-air-intercoolers

    Transmission
    Power delivery rear wheel drive
    Transmission sequential 6-speed-manual transmission,
    transversal, angle drive, shift indicator in the instrument panel
    Limited slip differential multi-disc locking differential
    Locking value load / deceleration 40 % / 60 %

    Chassis
    Front axle McPherson struts, anti-roll bar
    Rear axle multilink rear axle, anti-roll bar
    horizontal coil over shock absorbers
    Steering Power assisted rack and pinion

    Brakes
    Brake callipers front/rear 6 piston fixed light alloy callipers
    Brake discs front/rear ventilated and cross drilled
    ceramic composite discs
    Brake disc diameter front/rear 380 mm / 15 in / 380 mm / 15 in
    Anti-lock braking system Bosch ABS 8.0

    Wheels and tyres
    Wheels front/rear 8.5″ x 19 / 12.5″ x 20
    Tyres front/ rear 255/35 ZR 19 / 335/30 ZR 20

    Size and weights
    Length 4,445 mm / 175.0 in
    Width 1,944 mm / 76.5 in
    Height 1,200 mm / 47.2 in
    Wheelbase 2,625 mm / 103.3 in
    Front track 1,506 mm / 59.3 in
    Rear track 1,585 mm / 62.4 in

    Empty weight with 6 speed manual transmission
    According to DIN 1,400 kg / 3,086.4 lbs
    According to EG-standards 1,475 kg / 3,251.8 lbs

    Performance
    Top speed 375 kph / 235 mph
    0-100 kph / 0 – 62 mph 3.2 sec

    Price
    Euro 380,000.00 (plus VAT)

    Login om te reageren
  63. Rick dos zegt

    14 april 2007 om 15:27

    “made by a German company called HOER”

    haha….haha……autoblogger schreef Hoer! :) :P ;)

    Login om te reageren
  64. ALann zegt

    14 april 2007 om 15:40

    shit wat is dat ding mooi als ik 4 ton had om te besteden wist ik het wel!

    Login om te reageren
  65. phantom zegt

    14 april 2007 om 19:34

    Doet een beetje matchbox achtig aan

    Login om te reageren
  66. byron zegt

    15 april 2007 om 10:06

    aangezien er toch weer veel verwarring is over de sequentiele versnellingsbak, vraag ik hierbij Autoblog om een artikel met duidelijke figuren. Mijn eerste zoektocht op internet leverden niet veel nuttigs op namelijk.

    Login om te reageren
  67. autoblogger zegt

    15 april 2007 om 10:56

    @Rick: uhh, en een jonge Australische Dick ;)

    @byron: we nemen je aanvraag in behandeling! goed idee

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    15 april 2007 om 11:08

    @autoblogger

    hahaha! Hoe heb ik die link nou kunnen missen! ;) :P

    Login om te reageren
  69. w0o0dy zegt

    15 april 2007 om 11:28

    de teksten op de site van RUF zijn echt erg grappig….”Die Karosserie des CTR 3 ist eine völlige Neuentwicklung, sie basiert auf keinem bestehenden Mittelmotorkonzept.” (natuurlijk, dit lijkt in de verste vertes niet op welke Porsche dan ook….;) )

    Login om te reageren
  70. Kevski-Style zegt

    15 april 2007 om 17:12

    @Byron:

    Wat zoek je precies????

    Login om te reageren
  71. byron zegt

    15 april 2007 om 21:24

    @ Kevski:
    ik vind het moeilijk om iets te begrijpen als ik het niet kan zien. Ik begrijp niet hoe het sequentiele schakelen werkt, ik weet dat je een soort buis bediend met daarop allerlei groeven die de tandwielen bedienen.
    Eerlijk gezegd snap ik ook niet precies hoe racebakken werken met rechte vertandingen, is dit nog wel net als bij een normale bak dat je via een inwendige vertanding het tandwiel aan de as koppelt en dat alle tandwielen dus wel continue in elkaar draaien alleen er maar maximaal 1 tandwiel aan de as verbonden is. Ik snap het voordeel dan namelijk niet echt tov synchromesh want die rechte vertandingen zullen toch ook op elkaars toerental afgestemd moeten worden en de synchromesh was daar nu net het perfecte hulpmiddel voor ipv de vertanding er gewoon in beuken. De term ‘dogleg’ bij versnellingsbakken is mij ook vreemd. Maar een mooi topic met duidelijke plaatjes en als het kan bewegende beelden zou bij mij wonderen doen.

    Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    15 april 2007 om 21:30

    @Byron: een dogleg is een bak met de 1ste versnelling apart en de 2+3 tegenover elkaar en de 4+5 ook. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Dog_leg_gearbox

    Login om te reageren
  73. Kevski-Style zegt

    16 april 2007 om 09:23

    @ Byron: Dat heb je helemaal goed van die racebakken. Je moet de boel ook exact op elkaar afstemmen. Vandaar dat ik ook aangaf dat tandwielen veel harder zullen slijten. Het enige voordeel wat dat heeft is dat de baklagers ontzien worden. Dit komt omdat ze nu alleen druk van opzij krijgen en niet langer ook van voren. daardoor worden de lagers beter benut, wat de levensduur van de lagers ten goede komt. Dit kan je ook anders vertalen: Voor dezelfde levensduur als normaal kan de versnellingsbak meer vermogen aan. Verdere voordelen zijn er ook niet….

    Overigens kan je beter deze link pakken als degene die woody aangeeft: Hier staat zo’n beetje elk denkbare schakelpatroon uitgetekend, dus ook senquentieel. Als je overigens wilt weten hoe het er intern aan toegaat bij senquentiele versnellingsbakken dan raad ik je aan eens te gaan zoeken naar plaatjes van motorfietsbakken. Die hebben op enkele uitzonderingen na allemaal senquentiele versnellingsbakken….

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission

    Login om te reageren
  74. 911 hater, carrera gt lover zegt

    16 april 2007 om 16:22

    check autoweek voor de de prijzen = dik 600.000

    Login om te reageren
  75. Reiner zegt

    16 april 2007 om 23:48

    Gelukkig hebben ze die achterlijke stopwatch weggelaten.

    Login om te reageren
  76. MurcieBoy zegt

    17 april 2007 om 17:55

    zie hier een kruising tussen een 911 en een carrera gt ;)

    Login om te reageren
  77. je oma zegt

    25 april 2007 om 22:26

    prachtig!

    Login om te reageren
  78. Sgt. Stevil zegt

    7 mei 2007 om 21:37

    hier ’n prachtig voorbeeld van de grafherrie van ’n sequentiele bak :)

    Login om te reageren
  79. Sgt. Stevil zegt

    7 mei 2007 om 21:38

    heej, doet embed ’t niet? :( zo dan maar

    http://www.youtube.com/watch?v=zZvcQ27aWmw

    Login om te reageren
  80. racer zegt

    8 maart 2008 om 12:46

    ik vind hem ongelovelijk lelijk.
    dan vind ik een mini nog mooier wat denkt die alios ruf wel dat hij met dit lelijke ding winst kan maken en dat nog wel voor 400.000 euro hij moest zich schamen en hij is ook nog te dik.

    Login om te reageren
  81. pim zegt

    26 september 2008 om 02:09

    959 stijlelementen, mooi hoor. Toch is de 959 qua design nog steeds meer geslaagd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North