• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT3 R Hybrid versie 2.0 naar de Nürburgring

Auteur: Dennis, gepost 17 maart 2011 om 11:37 – 26 Reacties

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Porsche zal op 25 juni weer deelnemen aan de jaarlijkse 24 uur van de Nürburgring. De Duitse sportwagenfabrikant zal aan de start verschijnen met versie 2.0 van de Porsche 911 GT3 R Hybrid.

Ondertussen zijn we er wel achter dat de begrippen hybride en tamme prestaties zeker niet per definitie hand in hand hoeven te gaan. Porsche onderstreept dat nogmaals met hun doorontwikkeling van de 911 GT3 R Hybrid.

Het vernieuwde model is gebaseerd op het model van vorig jaar. Een 470 pk sterke 4.0 liter boxermotor drijft de achterwielen aan, terwijl twee elektromotoren de voorwielen voor hun rekening nemen. Het vermogen van de elektromotoren is met een kwart verhoogd van 60 naar 75 kW. Een vliegwiel zorgt voor elektriciteit waardoor de coureur gedurende korte periodes tot 200 pk extra power tot zijn beschikking heeft. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt tijdens een inhaalactie.

De ingenieurs van Porsche zijn erin geslaagd om het gewicht van de auto met nog eens 50 kilo te reduceren, waardoor deze nu totaal 1.300 kg weegt. De auto is tevens zuiniger geworden, maar levert nog altijd minimaal dezelfde prestaties als het 2010 model. Tijdens een race als de 24 uur van de Nürburgring zal er dus minder getankt hoeven worden. Verder is de cockpit stevig onder handen genomen. Bijna alle displays en knoppen zijn geïntegreerd in het stuurwiel.

Porsche 911 GT3 R Hybrid Cockpit

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

911, GT3, Hybride, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « 1970 Nissan Skyline GT-R Microcar Replica
Volgend bericht: Opel Astra Sports Tourer door Steinmetz »

Lees Interacties

Reacties

  1. bobbreede zegt

    17 maart 2011 om 11:49

    Echt een geweldig mooie stoere toffe auto, jammer dat ik geen (goede) coureur ben :-(

    Login om te reageren
  2. ferrari94tr zegt

    17 maart 2011 om 11:57

    nog liever een dieselmotor dan dit!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      17 maart 2011 om 12:02

      @ferrari94tr: Verklaar je nader? Wat is hier dan zo uncool aan? Wat mij betreft is dit de perfecte toepassing voor een hybride techniek.

      Login om te reageren
    • maarteno zegt

      17 maart 2011 om 12:08

      @ferrari94tr: Volgens mij snap je het niet helemaal als je hier nu om diesel roept…heb je de Le Mans diesels wel eens gehoord…dat klinkt nergens naar…letterlijk nergens…heb liever wat kleinere benzines met hoge toeren en een extra elektrische aandrijving…

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      17 maart 2011 om 12:32

      @ferrari94tr: nog liever een werkende hybryde dan een brandende benzine motor ;)

      Login om te reageren
      • kokkie181 zegt

        17 maart 2011 om 13:26

        @911GT2: Dat doet zeer:P
        En inderdaad.. dit overtreft diesels.. 200pk extra voor een inhaal maneuvre.. menig doorsneel auto heeft nog geen 200pk:P

        Login om te reageren
    • mylvan zegt

      17 maart 2011 om 16:50

      @ferrari94tr: Ow net als in een Ferarri natuurlijk…. Sorry maar wat je zegt slaat echt nergens op. Je leest het woord hybride en keurt het per defenitie af en dat vind ik niet terrecht! Vraag ik me toch af, reageer je ook zo als Ferrari met Hybride techniek komt voor de commerciele toepassingen??

      Login om te reageren
  3. Den zegt

    17 maart 2011 om 12:16

    Wanneer komt dit in straat porsches?

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      17 maart 2011 om 12:34

      @Den:
      Zodra mensen geen noodzaak meer hebben om iemand mee te nemen in hun porsche gezien het feit dat het systeem de volledige zitplaats van je bijrijder inneemt :p

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    17 maart 2011 om 12:37

    Echt bruut!

    zo’n vliegwielsysteem is echt perfect voor stadsverkeer. Maar in plaats van dat hij je motor bijstaat bij acceleratie neemt hij het even tijdelijk over. Waardoor je kan remmen en optrekken wat je wilt! Althans, ligt aan het rendement.

    Login om te reageren
  5. mrB zegt

    17 maart 2011 om 12:40

    Is al dat gewicht uit het dashboard gekomen dat ze daarom zo’n stuurwiel hebben? Dit lijkt me toch niet handig, denkend aan JC met de Ferrari 458. Verder vind ik dit echt een stoer ding, echt heel slim bedacht om je remenergie te gebruiken voor beter acceleratie.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      17 maart 2011 om 13:24

      @mrB: JC had het over dingen voor straatgebruik, richtingaanwijzers, ruitenwissers, toeter etc. meeste dingen op een raceauto zijn hiervoor niet van toepassing ;)

      Login om te reageren
  6. rotarypowah zegt

    17 maart 2011 om 12:42

    Tsja, leuk. Toyota deed dit een paar jaar geleden al met de Supra, maar voor Porsche is het waarschijnlijk heel innovatief.
    Gele koplampen roeleren trouwens.

    Login om te reageren
  7. SuperVeloce zegt

    17 maart 2011 om 13:12

    geniale auto en all die mensen die zeggen doe mij maar een benzinemotor , wat is belangrijker? de prestaties of het geluid? Hoe vaak heeft een Diesel 24h Le Mans gewonnen? Deze GT3 R Hybrid gaat het zeker heel goed doen op de 24h Nürburgring

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 maart 2011 om 17:59

      @SuperVeloce: Euh, dit is nog steeds met een benzinemotor?

      Login om te reageren
  8. KUYL zegt

    17 maart 2011 om 13:24

    Lijkt me apart, zo`n groot vlak voor je dat meedraaid met het stuur en dan al die knoppen er zo op.

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    17 maart 2011 om 13:28

    Als deze auto officieel 2.0 heet vind ik dat officieel grappig. Het stuur is ook al zo nerdy. De computerisatie van de autos is nog maar net begonnen zo te zien.

    Login om te reageren
  10. 130peeka zegt

    17 maart 2011 om 14:22

    Mooie auto

    Login om te reageren
  11. Barnato zegt

    17 maart 2011 om 14:31

    Gok dr op dat hij weer onder de manthey vlag gaat rijden

    Login om te reageren
  12. Junior540 zegt

    17 maart 2011 om 14:58

    @MrSkyline: ze kunnen hem toch ook wel voorin plaatsen.
    zoveel mensen nemen toch geen bagage mee ;)
    of op de achterbank van een carrera

    Tip voor Audi zet dit soort opstellingen in jullie diesel.

    Login om te reageren
  13. Alpinaa zegt

    17 maart 2011 om 19:03

    Weet iemand of er nog een officieel BMW team meerijdt? Zal dan wel weer een overwinning voor BMW of Porsche worden. Audi had vorig jaar wel erg veel problemen.

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    17 maart 2011 om 19:08

    Ziet er goed uit.. En best wel chapeau voor dit project..
    Enkel dat stuur.. Hoeveel knopjes kan je nu op een stuur plaatsen?

    Login om te reageren
  15. jerre987 zegt

    17 maart 2011 om 19:25

    Prachtige auto wel spijtig van dat stuur, zou dat nu echt handig zijn?

    Login om te reageren
  16. ascari15 zegt

    17 maart 2011 om 20:52

    Heel knap hoe ze het nog beter hebben gemaakt.
    En dat stuurwiel is ook wel vet.

    Login om te reageren
  17. hknl zegt

    17 maart 2011 om 22:01

    Mooi stukje techniek. Respect!

    Login om te reageren
  18. C220AMG zegt

    12 mei 2011 om 22:16

    Wat? Geen cruisecontrol?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North