• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT3 RS is gereed

Auteur: Dennis, gepost 29 mei 2006 om 11:44 – 37 Reacties

Porsche GT3 RS


Zoals bijna niets in autoland een geheim blijft, wisten we dat de Porsche GT3 RS in aantocht was, maar uiteindelijk vind ik het een veel leuker bericht dat hij nu af is. Voornaamste kenmerken: lichter, sneller en breder!

Porsche heeft 20 kilo “bodyfat” weten te lozen, waardoor het totale gewicht op 1.375 kilogram is uitgekomen. De 415pk sterke 3.6 liter motor sleurt de GT3 RS in 4,2 seconden naar de 100 km/u, hetgeen een tiende sneller is dan in de ‘gewone’ 911 GT3. Helaas is de winst niet enorm spectaculair te noemen. De acceleratie zelf natuurlijk wel. De sprint naar 200 km/u duurt 13,3 seconden en de top ligt op 310 km/u.

Daarnaast is GT3 RS 44 millimeter breder dan de GT3, omdat hij de bips van de Carrera 4 kreeg aangemeten. Kunststof en carbon helpen de RS aan het lagere gewicht. Zo is ook de verstelbare achterspoiler van koolstofvezel en is in het interieur gekozen voor een Clubsportpakket met o.a. lichtgewicht sportstoelen.

Vooralsnog is de GT3 RS beschikbaar in de kleuren zilver en zwart maar op verzoek kan de auto ook af-febriek in knaloranje of felgroen worden geleverd (op tijd voor het WK zal waarschijnlijk niet meer lukken).

Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS

Porsche GT3 RS

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, GT3, gt3-rs, oranje, Porsche

Vorig bericht: « Ferrari Limousine
Volgend bericht: Biodiesel maakt de patatjes duurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dana zegt

    29 mei 2006 om 11:46

    VET!!!

    Login om te reageren
  2. silasse zegt

    29 mei 2006 om 11:57

    not suprised

    Login om te reageren
  3. vp zegt

    29 mei 2006 om 13:00

    brrrr:

    “en de top licht op 310 km/u.”

    Login om te reageren
  4. GGL zegt

    29 mei 2006 om 13:03

    http://www.porschecentrumeindhoven.nl/porsche_centrum_eindhoven_actueel_nieuws/actueel_nieuws_persbericht_911_gt3_rs.htm

    staan ook technische gegevens op….

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    29 mei 2006 om 13:12

    @VP: Die auto is ook zo lekker licht ;)

    Login om te reageren
  6. Baracuda zegt

    29 mei 2006 om 13:29

    Hoezo grijs/zwart?
    Een GT3 RS hoort in het wit! met blauwe of rode belettering

    Login om te reageren
  7. O.D. zegt

    29 mei 2006 om 13:51

    Ik zou liever de normale GT3 hebben…..daar kan je in het dagelijks leven ook nog mee voor de dag komen. Zou ik er een voor het circuit willen dan zou ik wel de échte clubsport nemen. Ik zou mijn GT3 echter wel de 44 mm wijdere body willen geven. Breed is altijd beter!

    Login om te reageren
  8. Type-R zegt

    29 mei 2006 om 13:56

    ik vind zwart nogal rare kleur voor een RS. heb nooit een oude 2.7 RS gezien op plaat moet ik zeggen. En ja dat er geen wit is is ook raar?

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    29 mei 2006 om 14:03

    Ik neem aan dat de rij-eigenschappen op het circuit van de GT3 RS een stuk verbeterd zijn ten opzichte van de GT3, want wanneer ik zuiver naar de specs kijk (dank GGL), dan is het heel goed zoeken naar de verschillen. Dan ben ik met O.D. eens dat ik liever een normale GT3 heb.

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    29 mei 2006 om 15:00

    Wel jammer dat ie er nie in t wit is idd. Maar ik vind m in t oranje ook super!

    Login om te reageren
  11. marwin zegt

    29 mei 2006 om 16:01

    Geef mij maar de Turbo S4 :) voor het dagelijkse gebruik.

    Login om te reageren
  12. marwin zegt

    29 mei 2006 om 16:04

    Sorry verbeter me even:

    Bedoelde de De 480 pk sterke en vierwielaangedreven 911 Turbo.

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    29 mei 2006 om 16:21

    was de vorige niet sneller?

    Login om te reageren
  14. Benny zegt

    29 mei 2006 om 16:53

    Hup Holland Hup ! ja daar bij porsche zijn ze ook klaar voor het WK ;)

    Login om te reageren
  15. JPM zegt

    29 mei 2006 om 17:14

    Waarom introduceert Porsche die auto’s zo snel achter elkaar. De Turbo is nog niet eens te koop en dan wordt de GT3 al gelanceerd en nu ook meteen de GT3RS. Ik weet nog hoe lang we bij de 996 moesten wachten op een GT3RS.

    Login om te reageren
  16. O.D. zegt

    29 mei 2006 om 17:39

    Misschien hadden ze toen veel ontwikkelings- en productiewerk met andere modellen en zitten ze nu in iets rustiger vaarwater. Of misschien is het 997 platform nu zo flexibel dat ze redelijk eenvoudig de verschillende types kunnen ontwikkelen. Wie zal het zeggen?

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    29 mei 2006 om 19:36

    Met deze RS krijg ik een beetje de indruk dat alleen de meerprijs voor een “bijzondere” 911 de reden is om de auto te maken…. Hop weer een nieuw model en ach…. laten we er nog maar weer eens een 20.000 bij optellen….

    Login om te reageren
  18. Jan zegt

    29 mei 2006 om 20:11

    Oranje, weer voor de Nederlandse markt?

    Waar is die witte met rode of blauwe band zoals altij gebleve.

    Login om te reageren
  19. Jeff zegt

    29 mei 2006 om 21:13

    Geef mij de 997 GT3 maar… :)

    Login om te reageren
  20. sonne zegt

    30 mei 2006 om 19:18

    de prestaties hadden wel iets beter gemogen, en het gewicht 1375 kg is toch wel veel voor een auto als deze

    Login om te reageren
  21. Bas zegt

    31 mei 2006 om 19:40

    Tja, erg onder de indruk van de GT3 RS t.o.v. de GT3 ben ik niet. Iets lichter, hetzelfde vermogen bij een wat hoger toerental van 8400 omw/min en breder. Ze hebben blijkbaar nogal wat moeite moeten doen als ze carbon-fiber hebben gebruikt. Jammer ik had er meer van verwacht

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 11:42

    Beetje nepperij (cynische marketing uitvoering:) Minder luxe voor meer geld. Dat is de Porsche 911 GT3 RS. De uitgeklede lichtgewicht sportwagen kost met een prijskaartje van € 186.250,- op de kop af € 31.500,- meer dan zijn ‘luxe’ broeder GT3.

    Dat zijn nog eens dure kilo’s, je raakt er 20 kwijt en je krijgt een rolkooi, maar dan mag je 31.500 euro aftikken….. leuk voor de winst van Porsche maar dit is echt B*****it

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    8 juni 2006 om 10:01

    Wat vinden “we” van de prijs?

    (ze zijn er stil van…… ;-) )

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    8 juni 2006 om 16:32

    dat is hij waard :-d

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    8 juni 2006 om 16:35

    waarom? een rolkooi kost zeker geen 10.000 en…….. verder?

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    8 juni 2006 om 16:36

    de exclusiviteit?

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    8 juni 2006 om 16:40

    ik blijf het onzin vinden, die GT3 is toch al absurd duur…… dit slaat echt nergens op. Ben benieuwd of dit nieuwste marketing trucje van Porsche ook nog een sneller tijd weet neer te zetten op de baan van TopGear….. geloof er weinig van.

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    8 juni 2006 om 16:42

    op ebay staat een GT1 voor 1 150 000 euro is dat niet absurd?

    de GT3 is niet de snelste op papier maar stuur hem maar eens de nurnbergring op

    is het je nog nie opgevallen dat porsche bij topgear altijd hun tijden in het nat rijden?

    Login om te reageren
  29. Porsche Fan zegt

    8 juni 2006 om 17:07

    dit is 1 van de mooiste porsche van dit moment en zeker omdat ie zo mooi eruit ziet en die prijs ach ja als je er geld voor hebt koop je hem toch gewoon
    En tuurlijk is die auto sneller dan een 997GT3

    Login om te reageren
  30. ADC zegt

    15 juni 2006 om 06:41

    De GT3 is all spartaanser en lighter dan een normale 997, waarom de meerpijs betalen voor nog minder comfort en identieke prestaties, de GT3 is de perfecte wagen met de uitzondering van de turbo die nu wel verschrikkelijk duur is geworden!

    Login om te reageren
  31. Dink zegt

    18 november 2006 om 15:32

    Ben benieuwd naar ’t filmpje.

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    18 november 2006 om 16:58

    @Dink: ik zocht er ook al naar :)

    Login om te reageren
  33. autoblogger zegt

    18 november 2006 om 21:58

    Dat stond in het betreffende artikel! Hierbij nog een keer:
    http://www.porsche.com/all/flashplay/default.aspx?pool=germany&id=997gt3rs/fairstrailer/&bandwidth=high&x=615&y=391&quality=low&language=german

    Login om te reageren
  34. jan van der wal zegt

    6 mei 2007 om 20:45

    GT3 RS non plus ultra

    Login om te reageren
  35. Phil zegt

    5 januari 2008 om 21:14

    Super vette bak,

    Heb hem onlangs gezien op SPA (belgie)
    Daar zie je pas wat deze machine kan en wat een geweldig geluid deze bezit.

    Gewoon een SUper bak en de kleur is onwijs gaaf.

    Login om te reageren
  36. ronald zegt

    22 juni 2008 om 18:26

    heel serieuse 911 ! ik vind de ‘normale’ GT3 al super.
    persoonlijk zou ik de motor een 50 cm naar voren willen zien.
    waarom de totaal on-nuttige achterbankjes maar aanhouden?
    geef die motor een schop naar voren!!

    dit is dus het non plus ultra van Porsche op sportief gebied. mee eens?
    carbon, titanium, aluminium, het houdt niet op om gewicht te besparen zelfs de porsche embleem is van plastic om een paar grammen te besparen!
    hier heeft Porsche 40 jaar over gedaan.

    en dan weegt ie ondanks alles nog 1375 kilo.
    dat weegt een standaard BMW MZ4 coupe ook. en daar zit geen grammetje carbon aan.
    kom op hee Porsche: tijd voor iets nieuws.

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    18 november 2006 om 10:21

    Porsche GT3 RS op Spa…

    Speciaal voor de zaterdagochtend een gruwelijk filmpje van de Porsche GT3 RS op Spa. Gimme gimme!
    We zagen al eerder een webspecial van de 997 GT3 RS, mbvt tipte ons echter over deze link op porsche.com. Klikken maar!
    ……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North