• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche spreekt: Geen baby Cayenne!

Auteur: Dennis, gepost 20 mei 2008 om 21:49 – 20 Reacties

Porsche baby Cayenne

Wij maken ons er ook schuldig aan, maar het is zo’n leuke bezigheid om te speculeren over nieuwe modellen. Wanneer een fabrikant in alle toonaarden zwijgt of de geruchten zelfs krachtig ontkent, is er altijd nog zoiets als: “waar rook is, is vuur”. Geruchten blijken ondanks alles soms aardig te kloppen, soms slechts een beetje te kloppen en soms slaan speculaties de plank volledig mis. In dit geval probeert Porsche ons opnieuw van het idee af te brengen dat er een baby Cayenne op komst is. Dit is iets dat de Duitse autofabrikant al langer tegen ons eigenwijze luitjes roept, maar we willen gewoon niet luisteren.

In een interview met het Duitse Auto Motor und Sport, wordt door Porsche marketingbaas Klaus Berning nog eens benadrukt dat Porsche momenteel niet aan een SUV onder de Cayenne werkt. Dat onderwerp is binnen het bestuur vooralsnog geen agendapunt geweest. Evenmin wordt gedacht aan een 2-deurs auto op het Panamera platform als opvolger voor de 928.

Volgens Berning heeft Porsche momenteel z’n handen vol aan de lancering van de Panamera en kan men de ontwikkeling van een nieuw model er even niet bij hebben. Hij geeft aan zich te realiseren dat de Panamera zich weleens in het vaarwater van de Cayenne zou kunnen gaan bewegen. Porsche mikt met de Panamera op een afzet van 20.000 stuks per jaar, maar houdt er rekening mee dat het totale aantal verkochte Porsches, niet met datzelfde aantal zal stijgen. Desalniettemin gaat Porsche een drukke tijd tegemoet en zal de komende jaren zo’n 2.100 medewerkers aantrekken voor uiteenlopende functies van fabricage tot verkoop. Met name van groeimarkten als Rusland en China heeft Porsche hoge verwachtingen.

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, panamera, Porsche, SUV

Vorig bericht: « Dikkie dik: Gemballa Avalanche 600 GT2 EVO
Volgend bericht: Toyota komt met 18 groene(re) modellen voor eind 2009 »

Lees Interacties

Reacties

  1. STI-OWNER(sti-lover) zegt

    20 mei 2008 om 21:50

    weddden dat er toch 1 komt allemaal misleidning :p

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    20 mei 2008 om 21:50

    Jaja.

    Ik hoop trouwens niet dat een of ander chinees copycat merk een Cayenne kloon aan het maken. Dat zou altijd nog een verklaring kunnen zijn.

    Login om te reageren
  3. Omar Pasha zegt

    20 mei 2008 om 21:51

    Geen bay Cayenne maar een ‘kleine’ Cayenne dan

    Login om te reageren
  4. David38 zegt

    20 mei 2008 om 21:52

    Is gewoon een foto van de 2de generatie Cayenne dus.

    Login om te reageren
  5. STI-OWNER(sti-lover) zegt

    20 mei 2008 om 21:54

    het kan natuurlijk zjn dat er een merk is dat een porscheoutfit als vermoming neemt er zijn nog merke dat dit oepasse

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    20 mei 2008 om 22:01

    Ik vond dat prototype op de foto al wat aan de grote kant voor een ‘baby’-cayenne, maar dat wil niet zeggen dat ik ‘marketingbaas Klaus Berning’ geloof. Ik denk/vrees dat er een kleinere SUV bijkomt.

    Ze zouden beter een 4×4-coupé crossover maken, maar niet zoals de X6. Een èchte coupé, geen vierdeurs’coupé’. Een stoere, hoog op de poten 911! Met zeer verstelbare vering, zodat je sportief op en naast de weg kunt.

    Login om te reageren
  7. joep zegt

    20 mei 2008 om 22:03

    Ik denk dat hij wel gewoon komt… Van Ferrari kwamen immers ook dit soort berichten dat er geen nieuw model onder de F430 zou verschijnen en die is inmiddels ook onderweg dus ja…

    Login om te reageren
  8. Markus zegt

    20 mei 2008 om 22:08

    Toch bijzonder dat zulke bedrijven denken dat er altijd alleen maar groei zal zijn. Bij Porsche moeten ze ook even de brandstofprijzen in de gaten houden.

    Login om te reageren
  9. PCCB zegt

    20 mei 2008 om 22:11

    Ze zouden na de Panamera een project moeten beginnen voor een Carrera GT-opvolger tegen 2012!!

    De Cayenne is goed zoals hij is. Een baby… hoeft niet voor mij.

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    20 mei 2008 om 22:16

    Net zoals Ferrari zeker (“er komt geen Dino”), Porsche geeft er straks een iets andere draai aan en er komt gewoon een kleine SUV…

    PS: Porsche zei toch ook dat ze geen diesels zouden aanbieden. Hmm yeah…

    Login om te reageren
  11. papa mk1 zegt

    20 mei 2008 om 23:03

    @ Autobloggert

    De vergelijking met Ferrari loopt mank, er komt immers geen nieuwe Dino, elke vergelijking tussen de Dino en de California is mank. California is duurder als een F430 en de FR layout is compleet anders als de Dino destijds…

    Login om te reageren
  12. Appieflappie zegt

    20 mei 2008 om 23:17

    @Markus

    Kopers van Porsches geven geen moer om het milieu of benzineverbruik. Als je je een Porsche kan veroorloven moet je niet zeuren om brandstofprijzen.

    Login om te reageren
  13. Markus zegt

    20 mei 2008 om 23:24

    @ Appieflappie: waarschijnlijk heb je nog gelijk ook – luxemerk Porsche zal niet de eerste zijn die zijn verkopen ziet dalen als de olieprijzen echt de pan uit rijzen.

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    20 mei 2008 om 23:31

    Porsche spreekt… Bullshit. :!:
    Wat moet ik nu nog serieus nemen van een merk dat zichzelf nog het meest serieus probeert op te stellen in een werld vol leugens?

    Login om te reageren
  15. prop zegt

    20 mei 2008 om 23:41

    @ marcus, het laatste waar ze zich druk om maken is de brandstof.. in china en rusland kost dat iets van 50eurocent de liter

    Login om te reageren
  16. ML zegt

    21 mei 2008 om 07:57

    De nieuwe generatie Cayenne wordt misschien wat kleiner dan de vorige ivm Co2 uitstoot..?

    Login om te reageren
  17. Breinstein zegt

    21 mei 2008 om 09:08

    altijd jammer dat de scoops sneller zijn als de waarheid en openbaringen bij autobouwers. de babycayene is allang gespot.

    Login om te reageren
  18. Markus zegt

    21 mei 2008 om 11:46

    @ prop: maar ook daar zal het stijgen want zo werkt het met vraag en aanbod – wat schaars wordt, gaat meer kosten. Misschien duurt het een paar jaar maar toch zal het gebeuren.

    Login om te reageren
  19. Tombnolz zegt

    21 mei 2008 om 11:47

    Porsche is een van de merken die het meeste winst maakt en toch is het weer niet genoeg. Een 4-deurs limo erbij en dan misschien nog een klein cayennepepertje… En over 5 jaar zit men met de handen in het haar: letterlijk in elke straat rijdt wel een Porsche rond, waar is onze exclusiviteit naartoe?

    Ik bedoel: Porsche kan ook een 3-liter diesel in hun Cayenne lepelen. En dan zal hun omzet misschien wel verdubbelen. Maar willen ze dat soort publiek eigenlijk wel aantrekken? Moet hun Cayenne dan gereduceerd worden tot sportieve Touareg? Ik heb zo m’n twijfels.

    Login om te reageren
  20. papa mk1 zegt

    21 mei 2008 om 16:05

    @ Tombnolz

    “Moet hun Cayenne dan gereduceerd worden tot sportieve Touareg? Ik heb zo m’n twijfels.”

    Is dit serieus bedoeld???? ik durf het me af te vragen, in de kern is de cayenne altijd al een sportieve uitvoering van de Touareg geweest!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North