• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Turbo vs. Mercedes E AMG: oneerlijke strijd?

Auteur: evo, gepost 18 januari 2008 om 19:36 – 73 Reacties

Porsche 997 Turbo by Techart

Jaaaa, we hebben weer een kansloze vergelijking! Een hagelnieuwe Porsche 997 Toerbo tegenover een ’04 E55 AMG zetten lijkt niet alleen oneerlijk, het is het ook. De 997 heeft natuurlijk bij voorbaat al gewonnen. Waarom maakt de AMG het de Porsche dan toch nog behoorlijk lastig? Je zou denken dat de Porsche-owner behoorlijk bagger schakelt, maar dit lijkt niet de ‘oorzaak’ te zijn, want het blijkt hier om een Tiptronic S te gaan…

Of zou de Merc-rijder stiekem telkens het gas al wat eerder intrappen?

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
    Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, amg, e-klasse, Mercedes, Porsche, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Ferrari F250 Concept door Idries Omar
Volgend bericht: A1GP racewagen vs Boeing 777 »

Lees Interacties

Reacties

  1. levi zegt

    18 januari 2008 om 19:37

    Lijkt mij tot die porsche toch normaal sneller is marja ;).

    Login om te reageren
  2. Floris zegt

    18 januari 2008 om 19:42

    Misschien is die Mercedes niet helemaal standaard…

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    18 januari 2008 om 19:43

    de E55 amg heeft 80Nm meer, maar daar zal het ook wel niet aan liggen, ik denk dat de porsche gewooon eerst niet vol gas gaat.

    Login om te reageren
  4. Marks zegt

    18 januari 2008 om 19:43

    @Floris: heb je het filmpje afgekeken? ;) Of bedoel je dat ie stiekem niet standaard is? :P

    Login om te reageren
  5. smeck zegt

    18 januari 2008 om 19:43

    tja….wat moeten we hiermee?

    Login om te reageren
  6. thomas zegt

    18 januari 2008 om 19:47

    de porsche wint hier wel duidelijk, hij speeld alleen een beetje

    Login om te reageren
  7. gttchris zegt

    18 januari 2008 om 19:48

    De merc gaat iedere keer net iets eerder op het gas, heel simpel……..en met 80 Nm meer vind ik dit niet zo vreemd. Als de Porsche sneller is, voor het stoplicht bijvoorbeeld, laten ze het alleen voor een kort stukkie zien. Porsche is duidelijk beter!

    Login om te reageren
  8. Coolguy zegt

    18 januari 2008 om 19:49

    Ik denk dat eenmaal aan de 250 de Porsche sneller zal zijn…. ;-)

    Login om te reageren
  9. majinstar zegt

    18 januari 2008 om 19:49

    Als ik erin zit . Trek ik die porsche eruit.

    Login om te reageren
  10. Floris zegt

    18 januari 2008 om 19:53

    @Marks: Jawel, maar het zou niet de eerste keer zijn dat standaard verkondigde auto’s niet helemaal standaard zijn.

    Een 911 Turbo zou 0-200 kph in zo’n 13 seconden moeten doen, terwijl een E55 daar zo’n 22 seconden voor nodig heeft. Van 0-100kph zit er normaliter al een seconde tussen in het voordeel van de 911. Ik geloof niet dat een Tiptronic bak zoveel verschil maakt.

    Of die Porsche rijder houdt in, of de Benz heeft een extra krachtkuurtje gehad.

    Login om te reageren
  11. DennieFR zegt

    18 januari 2008 om 19:57

    Als die Porsche z’n raam nou eens dicht zou doen dat scheelt ook een bak weerstand.
    En wat de reden is dat de amg ‘iets’ sneller is in het begin zou ik niet weten,want normaal zou de Porsche op alle vlakken moeten winnen,toch!?
    Maar zoals gttchris al zei,je kan eigenlijk weinig uit dit filmpje halen.

    Login om te reageren
  12. designmannetje zegt

    18 januari 2008 om 19:59

    de porsche is elke run gewoon sneller, duidelijk, logisch

    Login om te reageren
  13. Oul@ zegt

    18 januari 2008 om 20:01

    Mercedes propaganda…
    Ik zeg; come on, je denkt toch niet dat ik zo gek ben?

    Login om te reageren
  14. RenJie zegt

    18 januari 2008 om 20:05

    even offtopic:

    bij ziptuning zeggen ze je 535D (E61) te kunnen chippen, waardoor hij 300 km/u kan, is dat mogelijk.. en weet iemand wat de Vmax van de 535d is met de begrenzer eraf ZONDER aanpassingen?

    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-535D-E61-286pk.html#header

    ff vraagje tussendoor alleen

    Login om te reageren
  15. 321bhp zegt

    18 januari 2008 om 20:07

    idd Oul@; ik word er echt misselijk van dat mercedes geslijm op autoblog. Die 911 rijdt die kampbak stront voor z’n ogen en dan durven te vragen wie sneller is, komen jullie autobloggers van een andere planeet of zo

    -edit: wees eens origineel-

    Login om te reageren
  16. sacha zegt

    18 januari 2008 om 20:11

    Ik kan uit eigen ervaring meedelen dat van ca. 120Km/h ergens richting de 300Km/h een Porsche 997 Turbo tiptronic heel langzaam maar zeker uitloopt op een 55 AMG (beide met WOT). Wat er vanaf stilstand gebeurt laat het filmpje zien.

    Login om te reageren
  17. Turbopaultje zegt

    18 januari 2008 om 20:22

    Dan gaan we weer………… Head to head heeft zo´n gepimpte Tax echt geen schijn van kans.

    De reden dat de turbo rollend niet sneller weg is, is wellicht hier te vinden onder Tiptronic S……..:

    http://www.porsche.com/germany/models/911/911-turbo/indetail/drive/

    Login om te reageren
  18. Turbopaultje zegt

    18 januari 2008 om 20:24

    Gaat die grafiek niet…………. ?

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    18 januari 2008 om 20:25

    @Turbopaultje: Doe ff een screenshot/

    Login om te reageren
  20. Turbopaultje zegt

    18 januari 2008 om 20:28

    Gaat niet, ok. Filmpje van beide op circuit / bochtige traject aub …………….

    Login om te reageren
  21. Athar zegt

    18 januari 2008 om 20:29

    Voor mijn gevoel heeft de porshe rijder ingehouden. Het lijkt alsof hij er niet perse voorbij hoeft, maar meer zich wilt laten filmen door de camera oid :p

    Login om te reageren
  22. Turbopaultje zegt

    18 januari 2008 om 20:35

    @sacha: Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg……

    Dat plaatje is iig de prestatiekurve van de turbo. Als je die begrijpt en alle andere parameters ook, dan weet je dat de discussie hier een closed item is. :roll:

    Login om te reageren
  23. sacha zegt

    18 januari 2008 om 20:38

    Aangezien er geen plaatje is, en er dus ook niks te snappen valt gaat de discussie waarschijnlijk gewoon door ;-)

    Login om te reageren
  24. oli_auto zegt

    18 januari 2008 om 20:41

    die porsche is uiteindelijk steeds sneller, maar ik denk dat die even op gang moet komen, want in het begin loopt de mercedes steeds uit en daarna de porsche weer.

    Login om te reageren
  25. RenJie zegt

    18 januari 2008 om 20:50

    hoe weet je nou of de 911 vol gas gaat? Hij kan net zo goed 80 of 90 % op het gas staan in het begin

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    18 januari 2008 om 21:02

    Porsche 997 turbo
    acceleratie 50-80 km/u in 3/4 3,2/4,3 s
    acceleratie 80-120 km/u in 4/5 4,0/5,1 s

    Mercedes E500
    acceleratie 50-80 km/u in D 3,3 s
    acceleratie 80-120 km/u in D 4,7 s

    Zoals te zien is…. zelfs een E500 kan onder sommige omstandigheden aardig bijblijven dus dat een E55 AMG soms sneller wegkomt is niet zo raar. Supercharger op een 5,5 liter tegen 3,6liter met turbo…. het is duidelijk onder sommige omstandigheden is een supercharger op een blok met grotere inhoud een stukkie vlotter….

    Oftwel geen onzin, geen nepperij, waarschijnlijk zelfs geen getunde merc… gewoon een snelle sedan.

    Login om te reageren
  27. Lukas zegt

    18 januari 2008 om 21:10

    -edit: zoek even een relevant artikel-

    Login om te reageren
  28. Sorcerer zegt

    18 januari 2008 om 21:16

    Pfff, dat gezeik over koppel hier weer… dat merk je alleen in de 1e versnelling: daarna kan de Porsche altijd hoog in z’n toeren blijven…, maar dat verhaal van 1e versnelling gaat hier ook alweer niet op aangezien de Mercedes RWD is en daar al een nadeel heeft bij de start.

    Maargoed, laten we het er maar op houden dat ze allebei in rechte lijn ongeveer even bruut zijn maar dat je op circuit toch echt de Porsche wilt hebben ;)

    Login om te reageren
  29. Trabbi zegt

    18 januari 2008 om 21:24

    Jaaaa, we hebben weer een kansloos artikel!

    Ten eerste is de informatie in het filmpje totaal onbetrouwbaar, geen hond weet zeker welke auto’s hier nu net tegenover elkaar staan.
    Ten tweede is het een aanfluiting van de eigen huisregels (En wellicht voor de volledigheid; “moter” schrijf je niet zo.): turbo schrijft je met T U R B O en niet toerbo…

    Score voor journalistiek: 0/10

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    18 januari 2008 om 21:26

    @sorcerer: de eerste versnelling gebruiken ze niet behalve bij de staande start. Juist daar is de 997 turbo sneller. In de tussenacceleratie heeft de supercharger een hoger koppel voordat de turbo op stoom is…. Dat ie hoog in de toeren kan blijven is dan ook de reden dat de 997 weer inloopt als de turbo(‘s) op toeren zijn… daarvoor accelereert de e55 ietsje sneller.

    Login om te reageren
  31. Turbopaultje zegt

    18 januari 2008 om 21:26

    @sacha : Kijk hier dan maar eens bij Leistung…………:

    http://www.porsche.com/germany/models/911/911-turbo/indetail/drive/

    Van 1900- 5000 o/min 620 Nm aan de krukas, bij 2000 o/min al meer dan 160 pk…..

    Zoals ik al aangaf is mogelijk de “lerende” Tiptronic een reden en de turborijder is te overtuigd van zichzelf en verliest in de start.

    Login om te reageren
  32. rickadelic zegt

    18 januari 2008 om 21:50

    ik weet wel dat een m5 e60 een 997 turbo eruit trekt daar zijn enkele filmpjes van te vinden. dus zo gek is dit nog niet hor.

    Login om te reageren
  33. Mercedes zegt

    18 januari 2008 om 22:13

    Die porsche-owner wilt gwn zijn vriend met zijn E55 belachelijk maken.. niets meer, hij laat de merc ff voorgaan en dan terug inhalen.

    simpel toch.

    Login om te reageren
  34. Michael zegt

    18 januari 2008 om 22:21

    ^ vind ik een toffe post, niet zo’n domme fanboy post :)

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    18 januari 2008 om 22:24

    lezen is kennelijk voor velen hier te moeilijk… zelfs een e500 wordt bij tussensprintjes niet zoek gereden als de 997 turbo in de 3e, 4e of 5e versnelling staat

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    18 januari 2008 om 22:24

    Alhoewel ik het filmpje niet ècht overtuigend vind, kan ik me wel voorstellen dat dit echt zo kan zijn.

    Vooral als je weet dat de E55 sneller is dan de Ferrari 360 in een rechte lijn.

    http://nl.youtube.com/watch?v=D9t2W4gv3oo

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    18 januari 2008 om 23:28

    deze e55 amg jaagt op een m6 en een m3 over het circuit… best vlot en hij gaat er dan ook gewoon voorbij….
    http://www.youtube.com/watch?v=RHXY1U4pM9U

    Login om te reageren
  38. Martijn zegt

    18 januari 2008 om 23:30

    AMG heeft een kompressor, Porsche en turbo.
    Kompressor is eerder op kracht dan een turbo. Tadaa.

    Login om te reageren
  39. Swinkels zegt

    19 januari 2008 om 00:22

    @ w0o0dy
    Die porsche kan makkelijk in z’n 2 acceleren van 50 naar 80. Dus waarom die tijden vergelijken bij een sprint. Niemand gaat sprinten in een hogere versnelling als het niet nodig is. Feit is dat die porsche een stuk sneller is als die zware, logge en lelijke mercedes. Zo kan je elke auto wel vergelijken.

    @Martijn
    Dan weet je ook dat de porsche een turbo heeft met variabele geometrie en dus ook onderin meer koppel heeft. Tadaa.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 00:31

    @Swinkels: tja, de e55 kun je ook wel eerst laten terugschakelen en dan is die ook weer sneller want die hoeft dan niet eerst de kick-down te activeren…. het punt is gewoon dat als je toevallig een keer niet in de perfecte versnelling zit, die e55 met z’n hoge koppel bij lage toeren veel vlotter rijdt. Daardoor lijkt (gevoel) die Merc nog sneller dan de cijfers laten zien en een hoogtoeren motor lijkt vaak juist minder snel dan je denkt tot je naar de tijden kijkt.

    Die Merc is een comfortabele sedan, zou niet best zijn als één van de top-911 varianten niet sneller zou zijn. Jij wil alleen maar zien dat jouw favoriet wint…. maar daar ging de discussie niet over.

    Overigens, ook bij dit artikel weer weinig mensen die kijken naar de feiten en veel fan-boy taal. Ik ben van beide auto’s evenveel/weinig fan. Maar ik vind het gewoon leuk om de verschillen te zien en zoek dan graag even naar de verklaring…. supercharger + big enging=very fast, all the time. Smaller engine + turbo’s=fast when ON boost, not so fast off-boost.

    Login om te reageren
  41. Peter zegt

    19 januari 2008 om 00:38

    Waarom zou een Porsche altijd sneller moeten zijn ???

    Login om te reageren
  42. robgym zegt

    19 januari 2008 om 00:48

    http://www.youtube.com/watch?v=z2WZ9lrfDqQ dat bedoel ik ook waarom altijd een porsche

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    19 januari 2008 om 01:01

    En we weten toch allemaal wie deze E55 in de broekzak heeft zitten?

    Ja, precies. Een ongeblazen V10. :)

    http://nl.youtube.com/watch?v=c0J3rhgaaQ8&feature=related

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    19 januari 2008 om 01:05

    O, en een 550 maranello owned die ook maar eventjes….

    http://nl.youtube.com/watch?v=7fAIj25Fq7w&NR=1

    Tot 2 keer toe en de 911 turbo nemen we maar op de koop toe. :)

    http://nl.youtube.com/watch?v=wwB6ABCsu4w

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    19 januari 2008 om 01:07

    Porsche 997 turbo met 700pk (geclaimd..) v. M5 met 700pk (geclaimd)

    http://nl.youtube.com/watch?v=NhkHryaRCxM

    Login om te reageren
  46. nichos zegt

    19 januari 2008 om 01:23

    vraag me af wat de reacties zouden geweest zijn als het een sl55 tegen dezelfde porsche zou zijn..

    Het is niet omdat het 5 zitplaatsten heeft dat het per definitie kansloos is he!

    Login om te reageren
  47. robgym zegt

    19 januari 2008 om 01:28

    http://www.youtube.com/watch?v=zBPznlO4UfM laat m tegen deze racen op de kwart mijl hahahaha

    Login om te reageren
  48. tekkie zegt

    19 januari 2008 om 02:38

    al doet het filmpje het bij mij nu niet:S

    Login om te reageren
  49. Turbopaultje zegt

    19 januari 2008 om 10:09

    Woody heeft de juiste argumentatie. Het gaat erom dat je rekening houdt met de versnellingsbak/ toerental combinatie als je rollend accelereert. En dan ben je niet per definitie altijd sneller………..

    Zoals ik al stelde, head to head heeft geen van deze pimpwagens een kans tegen de turbo. Geloof je het niet? Check ff hier bijvoorbeeld :

    http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=4571e21f46306&car2=4585844a79f19

    Danke.

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 11:02

    @Rick dos: ook de m5 wordt regelmatig geklopt… maar ik zal maar niet al die video’s hier neerplempen… maar eentje dan waarin de M5 een aantal keren een pak voor de broek krijgt van een variatie o.a wat japans spul.

    http://www.youtube.com/watch?v=-vrY1MrPAqQ

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 11:09

    nou vooruit, voor de benz-fans nog een e63 tegen de e60m5
    http://www.youtube.com/watch?v=q3tsPB0-hao

    Login om te reageren
  52. Silverarrow zegt

    19 januari 2008 om 11:12

    Om maar even aan te tonen dat een ongeblazen V10 niet altijd bestand is tegen een ongeblazen V8 ;) :

    http://nl.youtube.com/watch?v=q3tsPB0-hao

    Wat het filmpje betreft: Ik denk dat de E55 AMG op sommige punten al eventjes het gas (hard) aantikt, alleen omdat de automaat dan alvast terugschakelt. De Porsche doet dat niet en daarfoor lijkt het ook alsof de Mercedes eerder op het gas staat.
    Overigens is het niet zo vreemd dat de E55 AMG bij kan blijven, of zelfs ietsje sneller is. Kijk naar de gegevens die W0o0dy aanlevert.

    Login om te reageren
  53. Silverarrow zegt

    19 januari 2008 om 11:17

    Shit, W0o0dy was me net voor…

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    19 januari 2008 om 11:37

    Heren, je ziet zo dat de Mercedes een valse start begaat of dat de M5 te laat reageert.

    Nou ja, in ieder geval, voor de ongelovigen hier, een stukje circuit dan maar?

    Zie hier hoe een E63 op 2 seconden wordt gereden.

    http://www.motortrend.com/roadtests/virtual/112_0702_luxury_sports_sedan_comparison_vrt/

    Let wel het is virtueel maar op de basis van gegevens die Motortrend verzameld heeft na tests met de auto’s.

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 11:46

    @rick dos: your point is?

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    19 januari 2008 om 11:48

    @w0o0dy

    Wat? Wilde je serieus een punt maken met je filmpjes dan?

    Login om te reageren
  57. bartholomeo zegt

    19 januari 2008 om 12:23

    Waarom zit die porche bestuurder zo benepen in die kuipstoeltjes ?

    Login om te reageren
  58. Turbopaultje zegt

    19 januari 2008 om 13:20

    Ik ga hiermee een offtopic, maar het sluit eigenlijk prima aan op de discussie hier…………… Evo :

    http://www.youtube.com/watch?v=AwtF6wsycek

    ……besser gibt´s nichts, gar nichts…… Du brauchst die andere Scheisse gar nicht………für Dynamik steht der Evo …..:twisted:

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 13:37

    @rick dos: nou serieus niet nee, maar het punt is dat het geen punt is ;)
    There is always something faster out there….if not today then tomorrow.

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    19 januari 2008 om 13:41

    Dat is mijn punt. ;)

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 13:46

    @turbopaultje: motortrend is zeer te spreken over de Evo X… misschien dat het toch nog beter kan? Iets minder hardcore, maar betere remmen, betere stabiliteit….. maybe….
    http://nl.youtube.com/watch?v=-cp13KGEsok&feature=related

    Login om te reageren
  62. Turbopaultje zegt

    19 januari 2008 om 13:51

    Ach, die BMW Fraktion kriegt plötzlich wieder ne ganz schmutzige Hose………… :twisted:

    Idd. de std Evo IX maakt al gehakt van die dikke Bayer op bijna ieder circuit. En een modified Evo met 300-350 pk doet dat dan ook nog in de rechte lijn.
    Hoezo rijstkoker ?

    Login om te reageren
  63. RenesisHP zegt

    19 januari 2008 om 14:05

    Ik ken een opel die ze allebei op het rechte stuk vernederdt. En toch nog straat legaal.
    http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4&eurl=http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/20/0-100-in-1-seconde

    Login om te reageren
  64. Turbopaultje zegt

    19 januari 2008 om 14:09

    Sorry, maar die joker van Motortrend weet niet eens hoe fatsoenlijk te sturen, laat staan dat ie een waardevol oordeel kan vellen………..

    Ik vermoed de Evo IX is tikkie sneller en fijner, meded omdat hij lichter is.
    De Evo X is ook optisch niet mooier voor mij………… Vorige week was daar al een video van BM en hier is er nog een :

    http://nl.youtube.com/watch?v=KBk_PbXucSc&feature=related

    Login om te reageren
  65. YK zegt

    19 januari 2008 om 15:11

    Dikke lol om te zien hoe een topic met een vergelijking met een Mercedes weer eens uitloopt tot een discussie van of BMW M5 sneller is of de E55 AMG. Humor, is al de zoveelste keer. :lol:

    Login om te reageren
  66. ferrarifreak zegt

    19 januari 2008 om 16:49

    wat heeft die man met allemaal z’n 911 gedaan???

    Login om te reageren
  67. m5 zegt

    20 januari 2008 om 10:39

    deze is al een keer voorbij gekomen maar hij blijft leuk m5 vs porsche
    http://www.youtube.com/watch?v=RdyakO93Oag

    Login om te reageren
  68. Turbopaultje zegt

    20 januari 2008 om 12:50

    Wat leert men van deze beelden ? Snellere auto is niet gelijk aan snellere bestuurder op de Nordschleife.

    Login om te reageren
  69. barbus lover zegt

    30 januari 2008 om 11:03

    al dat gezeik…. 9 v/d 10 mensen hier zal denk ik niet zo snel de NIEUWE versie van één van deze auto bemachtigen als ze nog hot item zijn op youtube en op blogs. een 2de hans E55AMG staat bij me in de buurt voor €12.000 en een zelfde bouwjaar ( 4 maanden ouder ) M5 voor 500 euro minder. maar die vergelijkt niemand meer met elkaar. waarom niet?

    Login om te reageren
  70. myke zegt

    28 maart 2008 om 00:12

    iedereen onderschat de E 55.
    net zoals de kracht van de andere snelle mercdssn.
    ook als deze wat ouder worden blijven pk’s e.d gewoon aanwezig.
    in zijn klasse vrijwel altijd de snelste auto. alle klasse’s benzine en diesel
    waar vele denken met een andere duitser de merc voor te blijven vergissen ze zich bij een confrontatie. vergelijkbare klasse’s bedoel ik niet met een E tegen een 911 rijden. betere verglijking b.v. ML-AMG tegen cayenne turbo

    Login om te reageren
  71. myke zegt

    28 maart 2008 om 00:25

    of nog beter idd een M5 tegen E55 Amg en dan van bj. 2000 of zoiets met 150.000 km of meer.
    nieuw moet het z.g. gelijk op gaan, maar deze vergelijking gaat een zeer duidelijke winnaar geven.
    pk’s en koppel volgens fabrieksgegevens zijn bij bmw trouwens vaak naar stijl van de koper aangepast. veel bravour, weinig echte prestatie.

    Login om te reageren
  72. tuup zegt

    24 september 2008 om 22:08

    Floris schrijft,

    18 January 2008 om 19:53
    @Marks: Jawel, maar het zou niet de eerste keer zijn dat standaard verkondigde auto’s niet helemaal standaard zijn.

    Een 911 Turbo zou 0-200 kph in zo’n 13 seconden moeten doen, terwijl een E55 daar zo’n 22 seconden voor nodig heeft. Van 0-100kph zit er normaliter al een seconde tussen in het voordeel van de 911. Ik geloof niet dat een Tiptronic bak zoveel verschil maakt.

    Of die Porsche rijder houdt in, of de Benz heeft een extra krachtkuurtje gehad

    ??????????????????????????????????????????????????????????????
    van 0naar 200 in 22 sec voor een e55 die doet er 14,75 sec over jang en een brabus kurtje andere pully en chip 13 sec van o naar 200kmh chech het zelf maar mafkees

    Login om te reageren
  73. Kansloos zegt

    12 mei 2009 om 17:25

    Heb zelf een getunede E55 AMG en kan je wel zeggen dat een porsche het in het begin dik aflegt. De mercedes heeft namelijk een kompressor en deze werkt direct. De turbo van een porsche werkt vaak pas bij 2000 toeren! Met mijn AMG 510 pk 850 NM koppel 4,2 sec naar 100 en top 318 kmh heb ik al heel wat porsches weggeblazen. Met 4 man in de sedan voorbij een porsche turbo “tweezitter, stoekbak” is een leuke ervaring en een vernedering voor iedere porscherijder. Vaak neem ik mijn kinderen mee voor een plezierritje. Met een dikke glimlach op mijn gezicht zeg ik dan tegen de kits: he jongens, daar rijdt weer zo’n wegpiraat met een porsche. Even zwaaien jongens.. en knal ‘m dan voorbij. Een porsche is gebouwd om te racen zeggen ze dan, Hi Hi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North